Kun kaikki on melkein ulosotossa, niin kannattaako jättää maksamatta pankinkin laina ja antaa mennä UO:on, vai miten tässä toimitaan, ja ei kiitos mitään ärsyttäviä näsäviisauksia, vaan todellista faktaa, kiitos kaunis :)
Kannattaako jättää maksamatta??
6
118
Vastaukset
- 75474
öö? ..eli miten sulla noi jutut on. Itsellä oli vippejä ja kulutusluottoja 35000e ja pankkilainaa jäljellä 20000e. Kaikki laskin ulosottoon mutta pankkilainaa en ja lyhennän sitä normaalisiti kuten ennenkin. Uo vie palkasta 1/3 osan noihin muihin velkoihin.
Millainen laina pankkiin ja paljonko jäljellä? Onko takaajia lainalla? Ei kannata tietenkään.. lisää perintä & käräjöintikuluja. Itse makselin säntillisesti sukulaisen takaamaa pankkilainaa uo:ssa ollessani.
- 163
No eiköhän toi riipu siitä että jääkö sulla ulosoton jälkeen rahaa sekä elämiseen että sen pankkilainan lyhentämiseen. Eihän se nyt kannattavaa ole päästää ulosottoon kun tulee lisää kustannuksia, mutta jos menee liian kituuttamiseksi niin pistää vaan sit piikkiin ja lyhentelee sitä.
- hupsupikkupupu
Mulla kävi viitisen vuotta sitten niin, että kaikki laskuni päätyivät ulosottoon ja tuomituiksi, mukana oli myös pankin joustoluotto. No, velat on jo aikaa sitten maksettu kaikki, merkinnöistä jäljellä enää viimeiset ja nekin poistuvat tämän vuoden puolella. Mietityttää, miten pankkini minut nykyään näkee? Olen ollut syntymästäni saakka saman pankin asiakas, samoin kuin kaikki lähisukulaiseni ja perheeni. On ollut aikoja, kun olen perinyt rahaa ja siten päässyt paremmalle asiakkuusasteelle jne. ja ollut aikoja, kun olen elänyt pelkällä opintotuella ja -lainalla. Tähän pankkiin olen maksanut opintolainaani mallikkaasti takaisin, vaikka joustoluotto menikin ulosottoon ja tuli kokonaisuudessaan sitä kautta maksetuksi (ja vieläpä nopeammalla aikataululla, kuin jos olisin maksanut pankille alkuperäisen maksuohjelman mukaisesti). Kannattaakohan tästä samasta pankista ikinä kysellä asuntolainaa?
Mutta ap:lle sanoisin, että tämän oman pohdintani perusteella kyllä miettisin, kannattaako sitä pankin asiakkuutta heittää roskikseen = ulosottoon? Uskon, että pankkini muistaa kyllä ikuisesti, että maksoin velkani ulosoton kautta - eikä ehkä niin kovin hyvällä. :P Mutta tietysti jos muuta vaihtoehtoa ei ole, niin helpompi on tässä hetkessä hengähtää siirtämällä kaikki saman maksusysteemin alle, eli sinne ulosottoon. - upsi
Minulla meni ulosottoon muiden lisäksi myös laina luottokortti omasta pankistani (yhteensä noin 6000,-). Makselin velkoja pari vuotta ulosottoon ja sitten sain kuitenkin samaisesta pankista vaimoni (hänellä luottotiedot ok) kanssa yhteisen lainan uo-velan maksamiseksi, asunto toimi vakuutena. Etukäteen kyllä ajattelin että siitä pankista ei ikinä enää mitään lainoja heru, mutta hyvä näin ja oppirahat maksettu. Ikinä enää ei uutta velkaa :).
- rikasnyt
Minä olin 3 kk 2velkarahalla maksetun asunnon loukussa.Siinä tilanteessa tulivat pikavipit kuvioihin.Vuokrat jäi saamatta ja se lisäsi ahdinkoani.N.neljän vuoden kuluttua menin ulosottoon,asuntoni myin itse pilkkahinnalla ,aina huolehdin asuntolainastani..Sain velkasaneerauksen kautta Takuu-Säätiön takauksen ja nyt maksan alle tonnin kk pankkiini lainaa takaisin ,vielä 1,5v..Asiat ovat hoidossa ,jään eläkkeelle velattomana..Jälkiviisaus :Olisi heti pitänyt laittaa ulosotto käyntiin,sen sijaan sinnittelin itselleni n,20tuhannen euron lisäkulut ulosotto/käräjäoikeuskuluineen ja korkoineen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2382282Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101828Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671547Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801245- 611115
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171098TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42864- 70852