Vaihtoehto Propralille liikunnalliset jännittäjät?

hermoilija

Moi,

Olen syönyt pari kolme vuotta propralia säännöllisesti ilman sivuvaikutuksia.. Aloitin joku aika sitten työn (ja elämäntavan)jonka puolesta harrastan nykyään päivittäin paljon hengästyttävää liikuntaa ja lääkkeen käyttö on jäänyt vähemmälle.. töissä en yleensä lääkettä tarvitsekaan (paitsi pomon kanssa puhumista panikoin) mutta nykyään jos silloin tällöin otan tabletin, saan pahan olon, päänsäryn ja kauhean väsyneen olon sekä lihakset kipeäksi.. Tarvisin kuitenkin jotain tähän fobiaan.. Kellään ehdottaa jotain lääkettä? En ole kokeillut koskaan mitään muuta.. Mulla nuo jännitysoireet häiritsee lähinnä omaa sosiaalista elämää ja sitä jos haluan ihmisiin tutustua, hermoilen aina jos joudun puhumaan itsestä; huonoa itsetuntoa.. Kaupassa käynneistä yksin tms. en jaksa pidemmän päälle välittää vaikka hermoilisin koska en tunne ihmisiä kassalla ja näin..

4

1298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kassuliini

      Kun olet syönyt Propralia jo muutaman vuoden, nuo oireet tuskin ovat lääkkeen aiheuttamia. Uusi työ todennäköisesti stressaa, siinä on syy.
      Sanot että olet jättänyt lääkkeen vähemmälle. Luulen että ainakin osa oireista johtuu vieroitusoireista. Mitään lääkettä ei saa jättää liian nopeasti vähemmälle!
      Propral on hyvä lääke jännitykseen mutta sitä täytyy ottaa säännöllisesti tai ei ollenkaan. Jos on jonkin aikaa ottamatta ja sitten ottaa yhden, voi tulla päänsärkyä.
      Lihaskipuja olet ehkä saanut siitä kun olet aloittanut liikuntaharrastuksen.
      Älä suotta ryhdy syömään muita lääkkeitä ellei sinulla ole diagnosoitu mitään sairautta. Pomon kanssa puhuminen jännittää ketä tahansa uutta työntekijää! Se on ihan normaalia. Uusi työ myös stressaa ketä tahansa. Nämä ovat normijuttuja!

    • hermoilija

      Mulla on aivan erilainen olo nyt tuon propralin lopettamisen jälkeen, tajuan nyt vasta kuinka väsynyt ja tukkoinen aina olin.. Olen pirteä, mulla ei myöskään janota koko ajan niin kuin silloin. Nykyään pärjään hyvin kuuden tunnin yöunilla, silloin väsytti kymmenen tunnin unien jälkeenkin! Säännöllisesti kai sitä pitäisi sitten syödä, jos syö ja antaa kropan tottua lääkkeeseen, eikä harrastaa liikuntaa. Mulle kyllä lääkäri silloin sanoi että ottaa vain niihin tilanteisiin joissa sitä tarvitsee.. Mulla tuntuu tuo propralin käyttö vielä seuraavanakin päivänä lenkille lähtiessä.

      Mulla ihan oikeasti on sosiaalista fobiaa, ja ihan kauhea aukroriteettien pelko. En vaan tiedä mitä tässä kannattaisi tehdä, kai tämä silti on turvallisin lääke, ei mitään rauhoittaviakaan kannata alkaa syömään, koska niillä ei pääse peloista koskaan eroon, ne kai vain siirtää ongelmaa eivät "siedätä"? Täytyy sitten kai kestää vain nuo sivuvaikutukset ja syödä mahdollisimman vähän. Mietin että tulivatko nuo sivuoireet siitä kun liikunnasta alenee verenpaine ja propral alentaa sitä myös niin menee sitten aivan liian alas..unohdin mainita myös huimauksen tunteet, jotka juurikin sai mut vakavasti miettimään lääkkeen lopettamista.

      • täälläkinongelmaa

        Kyllä propral heikentää ääreisverenkiertoa ja vaikuttaa suorituskykyyn, mulla menee aina kädet kylmiksi kun joudun käyttämään, muitakin oireita tulee. Olen pienentänyt annosta että pärjään sivuoireiden kanssa, yritän tietysti olla päiviä, tai viikkoja ilman jos vaan mahdollista. Verenpaine on myös matala, jotain 110/70 ettei tee hyvää jos siitä vielä lääkkeellä laskee. Mutta en tiedä vaihtoehtoa joten näillä mennään toistaiseksi.


    • hermoilija

      Osaisko joku suositella vielä jotain lääkettä? Onko kaikki loput sos fobiaan käytettävät lääkkeet jotain rauhoittavia/psyykelääkkeitä, joita ei kannata käyttää ellei ole nin paha fobia ettei oikeasti pääse ovesta ulos? Haluaisin lukea asiasta ennen kuin menen lääkärille hakemaan mitä tahansa pillereitä.. Mitä te käytätte ja miten se vaikuttaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4698
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4223
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2795
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      213
      1835
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1367
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1243
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1222
    Aihe