Kuinka pahaa virtsankarkaila ennen leikkausta?

kahdenäiti

Minulla on ollut ponnistustyyppistä virtsankarkailua ensimmäisen lapsen saamisen jälkeen 10 vuoden ajan. Kaksi lasta ja nyt olen 44 v. Hyppiä en voi juurikaan, juokseminen onnistuu välillä ja välillä ei. Joskus kävellessäkin lirahtelee. Aivastelu ja yskiminen myös pahoja paikkoja, pitää olla jalat ristissä.

Liikun paljon ja olen normaalipainoinen. Lantionpohjatreeniä olen tehnyt satunnaisesti aina, kun muistan ja ehdin. Vagifem ei ole lopettanut virtsankarkailua.

Onko tällainen oireilu 'riittävä' syy leikkaukseen menemiseen tai pääsemiseen? Kuinka pahoja oireita teillä on ollut, jotka olette käyneet leikkauksessa?

2

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LiisaMaria1973

Hei, olen 42 v. nainen, kävin leikkauksessa n. puoli vuotta sitten. Virtsankarkailu alkoi saatuani ensimmäisen lapseni, oli melko runsasta ja jumpasta ei ollut apua. Karkailua oli aina juostessa, aivastaessa ja muissa ponnistuksissa. Joskus myös kävellessä. Suosittelen leikkausta ehdottomasti, vaikkakin oma toipuminen ei mennytkään helpoimman kautta - jouduin katetroimaan muutamia päiviä ja kesti muutaman viikon ennen kuin virtsaaminen onnistui helposti. Elämänlaatu parani leikkauksen jälkeen todella merkittävästi!

• Maikku47

Ensimmäisenä tulee mieleen millainen suoja sinulla on käytössä. Itselläni ainakin hyvä ja imukykyinen suoja mahdollistaa tekemään asioita joita en muuten voisi tehdä. En ole harkinnut vielä leikkausta ainakaan lähitulevaisuudessa kun ei ole pahentunut

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      88
      2503
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1455
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      82
      1363
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      11
      1192
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      81
      913
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      900
    7. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      33
      773
    8. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      773
    9. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      102
      771
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      706
    Aihe