Kala-Kalle 24

harkinnassa

Kertokaahan kokemuksia ko. veneestä. Lähinnä kiinnostaa kiihkeryys, kun ollaan ankkurissa, eli kallisteleeko paljon jos 100kg kävelee reunalla. Mihin kohtiin kannattaa kiinnittää huomiota venettä tarkastaessa. Onko veneet veistämöltä, vai onko ne myyty puolivalmisteena.

11

9692

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ptl

vene mahtanee olla kyseessä. -24 on valmistettu Tampereella kahden yrityksen toimesta ja tietääkseni mallia muutettiin jossain -80luvun alkupuolella.
      Ainakin tiedän Julinin tekemät Pirkkalassa ovat hyviä käsinlaminoituja.
      Tämä uudempi malli jossa kansirakenne muutettiin varsinkin peräosasta on toimiva ja hyvä. itsetyhjentyvä. Runkohan on sama kuin Maria 24 ja sitten on joku mietolainen ,eli se on paljon kopioitu. Vene on hyvin merikelpoinen syväystä n.70cm pyöreäpohjainen ,eli on tämmöinen "lullaava".
      Itse olen valmistanut muottivalmiista tämmöisen, samoin isoveljen eli 30 jalkaisen. Tarkastettavia kohtia on tietysti jos vanha niin mahdollinen rutto pohjasta,jos suojaus ei ole ollut hyvä,ja toiseksi katsoisin miten kölipaino on rakennettu, onko se kunnossa ja tietysti läpiviennit. Veistämöllä tehdyissä ei ole vessaa,itse tein sellaisen ruodin taakse vaatekaapin tilalle.

• Kallellaan

Kyllä kallistelee jos 100 kg menee reunalla. Tarkista ainakin moottori. Ja jos on ollu uimatikkaat edessä niin kato ettei oo hakannu gelgoatiin pahoja kuoppia.

Mulla on alkuperänen esite vuodelta 1982, ja ollut saatavilla, puolivalmiina, valmiina, runkovalmiina ja melkeempä millasena vaan.

• samantapaisia

Kiitokset, kerrankin järkevistä vastauksista. Siis joku "papatti" olis mulla hakusessa, kertokaahan kokemuksia samantapaisista muista veneistä. Bensan ostoon oon jo täysin kypsynyt, joten toi uppoumarungollinen on nyt ainut vaihtoehto. Kriteerit, ei oo kiulu, siis ei kallistelua "paljoa" ankkuris/ kautta kun liikkuu veneessä. merikelpoisuuttakin saa olla. Ja kone tehoa silleen, ettei hyydy vasta-aallokkoon. Pentry, jonkinlainen wc ja avotilaakin saa olla. vaihtoehtoja? Liikkeissä ainakin nyt tarjonta todella vähäistä

• aos

Luulenpa, että hakemaasi venettä ei löydy tuosta kokoluokasta.

Toki veneiden välillä on eroa kiikkeryydessä ja muissakin asioissa, mutta lähtökohtaisesti perinteinen fiskarimalli on tehty kulkemaan pienellä teholla kevyesti ja se taas johtaa kapeaan vesilinjaan ja sitä kautta kiikkeryyteen.

Suurentamalla runkoa ongelmat lievenevät. 10 metrin luokassa stabilisuus on paljon parempi mutta muita ongelmia tulee tilalle.

Sitten ovat nämä hollantilaistyyliset leveät teräskipot, joita kuljetetaan rauhallisesti suojaisilla vesillä paikasta toiseen. Ne eivät laiturissa paljonkaan keinahtele.

• Ransu

Ajelin tommosella kaksi kesää ja totesin aika hyväksi kokoluokassaan. Kallisteli paikallaan vähemmän kuin saman kokoinen Maria 24 ja Getasnipan, joita kävin testaamassa. Asiaan saattoi tosin vaikuttaa se, että ainakin omassa Kallessani oli kölissä lujasti betonia painolastina. Ajossahan se rullaa tietysti kovasti niinkuin kaikki samantyyppiset.

• gfd

Voisiko joku kertoa, minkä tyyppisestä veneestä on kyse. Tänk juu.

• yks myynnissä

Eli tuolla ainakin yks myynnissä, siis venemyynti venerekonen sipoossa. Onks joku käyny tutustumassa ko, kohteeseen. hinta oli vähän yli 10t€. itse en oo seurannu hintoja, kun on pitänyt ennen päästä liukuun:=)

• kotisivu

linkkejänne papateista, kun niitä ei googlen kautta löydy

• Ransu

• Kalle
        Ransu kirjoitti:

http://www.venemyyntirekonen.com/list.php on osoite. Hinta vaikuttaa aika passelilta.

Itse ostin aikanaan Kala-Kalle 24:n hinta 50 000 markkaa, siistissä kunnossa ja alkuperänen moottori ja hyvin toiminu koko yhdistelmä.

Eli jos ei ole uusi moottori niin ei kannata paljoa maksaa

• Kelaaj
        Ransu kirjoitti:

http://www.venemyyntirekonen.com/list.php on osoite. Hinta vaikuttaa aika passelilta.

Kannattaa ehdottomasti valita Kalakallen malli jossa on kajuutassa takaseinä. Itselläni ollut samanlainen Bukh ja sellaista en enään huoli. Takaseinällisiä Kalakalleja on samaan hintaan saatavilla useinkin Yanmarin koneella varustettuna. Ja vielä veistämön sisustamina.
        Näillä ei polttoainekulut rassaa, riittää kun on tankin seinät kosteat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3382
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3202
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2738
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      44
      2553
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1505
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1330
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82