Huomioitavaa RX8 ostossa?

252345342

Harrasteautoksi olen harkinnut kyseistä mallia mutta mitä tässä kannattaa huomioida erityisesti käytettynä ostaessa? Ymmärtääkseni "männän" tiivisteet on uusittava aina välillä, samalla ilmeisesti usein tehdään "sylinterin" uudelleenpinnoitus. Mikä on km-määrä kun tällaisen rempan tarvii tehdä? Onko esim 100tkm vai 200tkm välein? Ja onko Suomessa liikkeitä missän tämän voi teettää vai pitääkö lähettää koneen ulkomaille? Entä onko muuta erityishuomioitavaa tekniikassa? Tulpat varmaan aika kalliita ainakin.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 25352

      Ja paljonko suunnilleen maksaa tuollaisen wankel moottorin peruskunnostus?

    • startgoogling

      Osat tonnin, sylinterit taitaa olla kovametallia eikä niille tehdä mitään.

    • ZOG

      Tulpat ja puolat kannattaa tilata ulkomailta kuten lähes kaikki muutkin osat. Itsellä meni takapään laakerit 134tkm kohdalla ja hommasin täysin uuden koneen. Maksoi asennettuna 6k€, mutta kone on siis tehdasuusi, missä vesipumppu ja hihnapyörätkin ovat uusia. Itselläni oli takakansi ja takamämäntä saanut kipeää, mutta jos kyseessä on laakerit ja apeksit, niin rebuilt kone töineen lienee jossain 3k€ paikkeilla. Kannattaa pitää koneessa aina öljyä yli puolenvälin ja itse ainakin olen käyttänyt Dexelian RX8:lle tarkoitetua öljyjä. Tuo öljyn laatu on erittäin tärkeä, sillä sama öljy voitelee konetta ja toisaalta menee palotilanteeseen vähän 2t koneen tavoin. Eli paras synteettinenkään öljy ei käy Raxään ellei tuota öljypuolta ole erikseen erotettu, (vertaa. 2t VRO). Wankkelin siis tulee kuluttaa öljyä. Tosin ei minulla tuota öljyä kulu kuin noin 1l/2000-3000km. Riippuu paljon ajosta. Raskaalla jalalla ölyä kuluu suhteessa paljon enemmän, vaikka bensankuluitus ei hirveästi kasva. Tämä on yksi selvä etu eli normiajossa syö paljon bensaa, mutta kovassa ajossa tuo polttoaineenkulutus ei paljoa kasva. Jos nyt ostaisin RX8:sin, niin ostaisin siistin konevikaisen halvalla ja laittaisin siihen tehdasuuden tai täyskunnostetun koneen. Tulee maksamaan saman verran, kuin 80-100tkm ajettu sillä erotuksella, että koneen puolesta on edessä vähintään 100tkm huoletonta ajoa. USA:ssa wankkelill oli 100tm takuu eli kyllä nuo oikein käytettynä yleensä kestävät yli tuon 160tkm. Harvinaisen paljon kyllä on koneita paukkunutkin tuossa 120-150tkm kohdilla.

      • Räxäkö

        Mistä kone kannattaa tilata ja missä asennuttaa? Onko pääkaupunkiseudulla yrityksiä, jotka on erikoistuneet tähän?


      • ZOG

        Kanusmotor. Haeskele netistä yhteystietoja. On kilpatalli ja ajelevat RX7 ja RX8 autoilla.


      • Räxäkö

        Kiitos vinkistä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4853
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1161
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1136
    Aihe