Ex-Ravurit

TulevaExRavurinOmistaja

Ajattelin kysyä teidä mielipiteitä ex-ravureiststa? Itse olen sellaisen saamassa (saisin kunnon ratsun jos haluaisin, mutta haluan ex-ravurin). Haluan sen siksi, että kiistä on moneen käyttöön. Niillä voi ajaa, ratsastaa, hypätä, mennä koulua yms. Kaikille niille saa hyvät liikkeet jos haluaa. Ja tekee töitä. Haluan ravurin myös siksi, että niillä on usrin tasaiset ja nätit öiikkeet kun ne kulkee kauniisti. Tarut siitä, että ravuri ei ikinä kulje oikeinpäin, on valetta.

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • z---

      Hankitko siis valmiiksi ratsukoulutetun ex-ravurin vai ratsasatamattoman? Huomaa että ratsukoulutus (jotta se tapahtuisi hevoselle reilulla tavalla) vaatii paljon taitoa tai vaihtoehtoisesti paljon rahaa jotta voi palkata hyvän valmentajan. Jos et voi kuvitella että ratsuttaisit nuorta hevosta, ei kannata myöksään lähteä kouluttamaan ex-ravuria.

      Hyvät liikkeet riippuu vähän miltä kannalta katsoo. Missään nimessähän ex-ravurille ei saa hyviä ratsun liikkeitä. Suokki ex-ravureista voi tulla vielä kohtuullisia ratsuja, mutta lämppäriravureilla liikeradat on niin erilaiset, ettei niitä oiekin pysty muuttamaan tarpeeksi. Esim. laukka äärimmäisen harvoin tulee kunnolliseksi. Toki se voi harrasteluun olla ihan riittävä.

      Tietysti askeleet voi olla ratsastajalle mukavat, koska liikkeet on usein hyvin "maahansidotut" eli askel ei ole kovinkaan korkea ja pomputtava.


      Tärkeintä on, että hyväksyy että ex-ravurin kanssa voi mennä vuosia siihen että siitä saa edes perustason ratsun.
      Täytyy myös muistaa aina ajatella hevosen parasta. Jos haluat ratsastaa ja treenata siinä kunnolla, ei pidä hankkia hevosta jolta tämä ei suju kunnolla. Et voi vaatia hevoselta jotain mihin sen on vaikea pystyä. Se on väärin hevosta kohtaan.

      Mutta jos lämppärinsä rajoitteet ymmärtää ja kiinnostus on jossain muusssa kuin koulu- ja esteratsastuksessa, voi ex-ravuri olla ihan hyvä hankinta. Hevosteluhan voi olla hyvin myös kärryillä ajamista ja maastoilua, jossa ravuri pärjää varmasti erinomkaisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe