Painoindeksikö on ainut asia?

Lihavakomuka

Okei eli mä oon 12-v tyttö, ja mä oon menos kutoselle, ja mä oon jo pienestä asti ollu ylipainone. Mä alotin joukkuevoimistelun pari vuotta sitten, ja täytyy sanoa että se on suurin syy siihen että mulla on lähteny painoa, ja se on oikeesti iso asia. MUTTA, jos katsoo painoa ja pituutta, mä oon MUKA selkeästi ylipainonen, KOSKA meidän terveystarkastaja katsoo vain painoindeksiä, vaikka mun mielestö kenellä tahansa 155 cm/vajaat 50 kiloa olisi normaali (hän on siis itse aivan järkyttävän lihava, ja jos esim. Mun kaveri on _normipainonen_ ulkonäöllisesti, mutta alipainonen painoindeksissä, aletaan heti puhumaan syömishäiriöstä, ja niin edelleen). Mä oon siis ulkonäöllisesti aivan sopiva, mutta mulle on tullut lihaksia todella paljon lisää, eikä terkkari näytä huomaavan sitä, vaan kattoo edelleenki sitä paino-pituussuhdetta. Hän on muutenkin aivan järkyttävän ärsyttävä ja tyhmä ja asioista tietämätön, ja siis niin saaaaakelin ---
Ja sitten. En oikeasti tajua muitakaan aikuisia, etten haluaisi itse kasvaa sellaiseksi. Okei noniin, tässä esimerkki: me ollaan ostamassa mulle uusia suksia, mä oon siis noin 155 cm pitkä, ja sitten se suksien myyjä kysyy painoa, ja äiti sanoo mun painoksi just ton vajaa 50. Sitten se myyjä kattoo vähä sillee pahoittelevasti tai sillee, koska mulla on aivan järkyttävästi ulkovaatetta päällä, koska on kylmä, ja se myyjä varmaan luulee että näytän ihan yhtä suurelta pallolta ilman vaatteita.... Siis, mun paino on.mulle nyttenkin normaalipainosena(melkeen sixpäkki, jalat ja kädet suht solakat, yms, ja silti olen muka ylipainonen....) vähän hankala asia. Mä kävin pienenä ravintoterapeutilla ja nytte viime vuosina ne painosta valittaminen ja muut on kolahtanu nakuttamaan takaraivoon, ja saa koko ajan miettiä, kehtaako tätä syödä, pitäisikö mennä lenkille vaikka neljästi viikossa reenit ja niin edelleen. Ja sitten ihmetellään miksi mä en syö niin paljoo ku ennen, ja sitten tuputetaan järkyttävästi ruokaa (asun siis mummolassa ja mummolathat on perinteen mukaan aina täynnä ruokaa), ja sitten jonkin ajan kuluttua aletaan sättimään liiasta syömisestä. Toki sekin riippuu mitä syö, mutta jos ei ole esim. Hedelmiä ja iskee nälkä, etsin jotain muuta syömistä, koska minähän en päätä mitä sinne taloon ostetaan, joten pitäisikö olla nälässä?
Pointtina siis, mun melkeen koko elämä on ollu tätä painon vahtaamista ja niin edelleen, mutta ihmiset ei näköjään näytä tajuavan mitään. Asia on jääny mulle oikeesti loppuelämäksi ja kohta oon tyyliin anoreksikko ja sairaalassa tiputuksessa kun se paino vaivasi liikaa... Eli, miten saisin ihmiset tajuamaan, että se oikeesti on SAATANAN RASITTAVAA, kun mun koko elämän lisäksi tarkkaillaan mun painoa ja syömisiä, VAIKKA mä edelleen olen NORMAALIPAINONEN. Urpot. Anteeksi vain. Ei vaan ole lähipiirissä ketään kuka oikeasti osaisi auttaa, joten sokeana tulin tänne sitä etsimään.

3

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemppaansua

      Jos painoinndeksiä vielä oikeasti katsottaisiin,niin me kaikki olisimme ylipainoisia.Oot sinä tyttörukka joutunut aikamoiseen puristukseen! Minusta sinä olet sopiva ja sulje korvasi muiden höpötyksiltä.Yritä tuon kaiken keskellä olla välittämättä ylipainohömpötyksistä.Jos sinulla on joku ymmärtäväinen aikuinen jolle voisit jutella tästä asiasta,niin se olisi hyvä.Tsemppiä sulle...toivotan sitä koko sydämmestäni. :) JK.Kiva,että sinulla on mieluisa harrastus.

    • nbxdykbc

      Mun mielestä jossain netti sivuilla sanotaan, että ennen pituuskasvun loppua lapsilla ei katsottaisi edes painoindeksiä koska ei anna oikeaa tietoa! Ole ylpeä lihaksistasi jotka olet harrastuksen mukana saanut ja yritä olla välittämättä muiden kommenteista painostasi, vaikka tiedän on todella vaikeaa :) kasvat varmasti vielä pituutta joten en tuohon painoindeksiin luottaisi

    • piristystähei

      Kun kerran olet lihaksikas nii paino ei voi olla sama kuin jollain balettitanssijalla

      (Olen itse anorektikko)
      Älä usko niitä ihme terkkareita nauti elämästäsi ja harrastuksistasi
      Oon 32kg ja mull on koko ajan väsy

      Ps. Olet normaalin kokoinen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe