Moi.olen nuori 18v reumasta kärsivä tyttö ja minulla yritettään reuman hoitoon kortisonipistoksia ja niitä en halua, miksi lääkärit pitää ihmisiä ihan koekaniineina ja syöttää kaikenmaaliman paskaa vaikka tarjolla saattaisi olla parempia lääkkeitä tai luonnonmukaisia hoitovaihtoehtoja, itsellä käytössä paljon vitamiineja ja kokeilin kortisonia purkista joka ei auttanut kipuun millään tavalla ja en haluaisi jatkaa sen aineen syömistä..(kuullut että enemmän haittaa kuin hyötyä).kellään kokemuksia,vastaavanlaista tilannetta?
kortisonia nuorelle, onko järkeä?
11
332
Vastaukset
- ihanomavalintason
Hoida ravinnolla.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/reuma.htm - kärsivällisyyttä
Kortisonipistoksia ei kannata pelätä. Ovat turvallisia, koska annos on niin pieni ja paikallinen. Hyvä apu lääkehoidon tukena. Voimia sinulle. Kestää varmasti pitkään hyväksyä sairaus. Luultavasti menee aikaa, että sinulle sopiva lääkitys löydetään. Nykyään reumaan on hyviä lääkkeitä. Pääasia, että syöt oikeita lääkkeitä ainakin sairauden alussa, jotta elimistön tulehdustila ja nivelten osalta tilanne saadaan rauhoitettua. Sitten voit alkaa miettiä ravintoasioita. Ravitsemus, liikunta ja lepo on tärkeää. Sokeri ja kotimaiset viljat pahentavat ainakin omia oireitani. Kasvispainotteinen ruokavalio, kanaa, kalaa jne. toimii. Nämä ovat maallikon mielipiteitä, mutta kokemusta on.
- hoidaravinnolla
Helpotusta reumaoireisiin ruokavalion ja ravintolisien avulla
http://turpaduunari.fi/helpotusta-reumaoireisiin-ruokavalion-ja-ravintolisien-avulla/ - ihanomavalintasion
Tää ei maksa mitään:
http://www.slideshare.net/OlliSovijarvi/autoimmuunisairaudet-suolisto-ja-ravinto-19092015 - s...s
Kortisonipistokset rauhoittavat tulehdusta nivelissä ja niitä ei kyllä kannata vältellä. On todettu, että jos lääkehoidon lisäksi tulehtuneisiin niveliin pistetään aktiivisesti kortisonia, niillä potilailla menee paljon paremmin ja reuma on paremmassa hallinnassa kuin jos vain syötetään lääkkeitä eikä pistetä kortisonia, jos on tulehtuneita niveliä.
- 454545
Kyllä kannattaa tehdä kaikki voitava tulehtuneiden nivelten pelastamiseksi - jos et hyväksy kortisonipiikkiä ja sen tähden annat nivelen olla tulehtuneena, niin takuuvarmasti tulehdus aiheuttaa siihen niveleen korjaamatonta vahinkoa. Eli kortisonipiikit/tabletit heti käyttöön ja sitten kun tulehdus on hallinnassa voit alkaa rauhassa kokeilemaan erilaisia poppakonsteja joita näillä palstoilla levitellään - jos haluat.....
- skorppioni
Ruokavaliohoito on se ensisijainen.
Mutta jos sinä et ole pystynyt siihen, niin todella lapsellista haukkua sitä poppakonstiksi.
Suomessa on tuhansia potilaita, jotka pärjäävät ilman lääkkeitä ja ovat oireettomia.
Jos ravinnolla ei olisi merkitystä, niin eihän meidän tarvitsisi juuri mitään syödä.
- skorppioni
Hei,minulla on ollut nivelreuma jo 10-v, olen paljon urheillut,juoksen, kovasti rullaluistelen kesällä ja teen kaikkea mahdollista, kannattaa ottaa pistokset silloin kun nivelet ovat tulehtuneet auttaa nimittäin heti, ainoa on että pistosten jälkeen on hyvä antaa levätä yhden vuorokauden sen jälkeen. Koskaan en ole tarvinnut olla sairaslomallakaan niiden takia heti lähden pistoksille kun on hankalaa ja kovasti tulehtuneet. Itse syön joka aamu 5mg kortisonipillerin ja sillä mennään ja lujaa sekä olen aivan terveen oloinen eikä kukaan huomaa että olen sairas. Suosittelen sinulle kyllä niitä pistoksia tarvittaessa. Itse pelkäsin alussa kaikkea mahdollista mutta kannatti kuitenkin uskoa lääkäriä ja hyvin olen selvinnyt. Veriarvot ovat huippukunnossa.
- enbrel
Hohhoijaa mitä soopaa. "Koekaniinina"? Tuskinpa sulla mitään reumasairautta edes ylipäätänsä olekkaan, jos sä kutsut kortisonipistoksia kokeellisiksi hoidoiksi. Kannattaa joo antaa nivelten olla tulehtuneita, se tekee niille vaan hyvää!
Ole kuule ihan vaan onnellinen ettei sulla ole niin pahaa sairautta että tarvitsee esim biologisia reumalääkkeitä käyttää. :)) nimim. joka viikko 2 krt sairaalassa pistettävänä, voin kertoa ettei sekään mitään kauhean mukavaa ole vaikka lääkkeet olisikin kuinka moderneja
Ja suurimmalla osalla ei mitkään ruokavalion vaihtamiset tai luonnonmukaiset lääkkeet oireisiin auta, sekin on ihan huijausta! Mä olen ekan kortisonikuurin syönyt ala-asteikäisenä ja hengissä ollaan edelleen. - kortisonipistos
" Ja suurimmalla osalla ei mitkään ruokavalion vaihtamiset tai luonnonmukaiset lääkkeet oireisiin auta, sekin on ihan huijausta "
Ei ole.
Mikä siinä on huijausta?
On paljon lääkäreitä, jotka hoitavat motivoituneita potilaita ravinnolla.
On potilaan ihan oma valinta haluaako kärsiä vai olla kärsimättä.
Toki akuutti tulehdus täytyy hoitaa lääkkeillä, jotta nivel ei vaurioidu.- Parempaanpäin
Olen miettinyt samoja kysymyksiä itsekin viime kuukausina kun sairastuin nivelreumaan. Olen ollut hoidossa niin reumapoliklinikalla kuin antioksidanttiklinikalla sekä akupunktiossa. Olen noudattanut tarpeisiini sopivaa ruokavaliota, syönyt luontaistuotteita ja harrastanut liikuntaa. Lääkkeitä en ole syönyt. Tulehdukset nivelissä ovat reumalääkärin mukaan loppuneet.
Kirjoitan tämän koska kaipasin tietoa siitä kuinka yleistä on että ravinto ja luontaistuotteet tepsivät reuman hoidossa, tapahtuuko niin vain muutamille onnekkaille vai onko yleisempää - voisiko se toimia minullekin? Yleisyydestä en vieläkään tiedä, mutta nyt voin kyllä itse hyvin, tunnen itseni joka viikko terveemmäksi.
Sairastuneelle, ainakaan minulle, tärkeintä ei ole mistä ja millaisen avun saa vaan se että saa avun jolla paranee/tulee mahdollisimman oireettomaksi. Koen että on tärkeää olla aktiivinen ja ottaa vastuu omasta paranemisestaan eikä jättää hommaa vain lääkäreille. Olen saanut apua paikoista missä minua on hoidettu ja olen hyvin kiitollinen. Tsemppiä kaikille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1384330Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3342169Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik32044Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481871- 1061790
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4561770Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4791604MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar571429Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4761330Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441316