Murehdin ja mietin asioita liikaa itsekseni

Murehtija

Ja tätä tapahtuu pääsääntöisesti vain töissä, mutta vaivaa toisinaan myös vapaa-ajalla.

Tuntuu kuin päässäni pyörii usein työpäivän aikana sata asiaa yhtäaikaa. Mieliala saattaa vaihtua ajatusten mukaan monta kertaa päivässä. Esim. Aamulla olen iloinen ja sosiaalinen, mutta yhtäkkiä voinkin tulla alakuloiseksi, ahdistuneeksi ja melkein vältän työkavereiden kohtaamista, joka onkin aika haastavaa. Mutta sekin voi mennä hetkessä ohi riippuen miten työkaverit "kohtelevat" minua.

Melkein kokoajan on huoli siitä mitä muut minusta ajattelevat vaikka tiedän että sillä ei ole paskaakaan merkitystä ja olen yrittänytkin joka aamu asennoitua niin että en murehdi. Aamun se kestää mutta päivän mittaan unohtuu. Työpäivä tuottaa aina tiettyä jännitystä ja asia jota oikeastaan eniten murehdin ja pelkään on se miten jokapäiväiset työkaverit reagoivat siihen kun kasvoni punastuu aivan totaalisen punaiseksi ja erottuisin joukosta. Katsoisivatko pitkään tai vääntäisivätkö heti jotain vitsiä.

Näin henkilökohtaisesti mulle itselleni se punastumisen tunne tuottaa suurta kärsimystä ja häpeää ja ottaisin siinä tilanteessa minuun kohdistuneen huumorin suorana vittuiluna ja pilkkana. Ja syy miksi naama punastuu on se kun työskentelen viileässä, mutta itsellä sitä punastelua esiintyy ylivoimaisesti herkimmin ja voimakkaimmin.

Olen ollut töissä jo vuoden eikä kukaan ole vieläkään päässyt huomaamaan punaistumistani koska välttelen sitä viimeiseen asti. Nyt vuoden jälkeen jos huomaavat ensimmäistä kertaa punastumiseni niin olisivat varmaan ihmeissään ellei jopa huolissaan.... :/ Olen jo valmiiksi miettinyt mitä sanoa jos näyttäisin kaikille että punastun päivittäin näin mutta en varmasti muuta voisi sanoa kuin että en voi tälle mitään.

Huoleni ja murheeni kuulostavat aivan mitättömiltä mutta luulen että olen vielä niin nuori ja epävarma että olen tehnyt kärpäsestä härkäsen.

1

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhapelko

On totta että ongelmasi ovat mitättömiä, mutta sinulle ne ovat vuoren korkuisia. Ihminen voi punastua monesta syystä ja niin voit sinä ja työkaverisi. Ajan ja vuosien myötä saa itsevarmuutta ja alat vain unohtaa tuollaiset murheet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      214
      7354
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4722
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      43
      4674
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      75
      3398
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1995
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1799
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1786
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      44
      1647
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      36
      1547
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1307
    Aihe