Itsellä on asunto jo valmiina ja muutan nyt viikonloppuna. Perhosia on jo vatsassa. Neljä ja puoli vuotta on loppujen lopuksi lyhyt aika kouluttaa täydellisestä ummikosta merikapteeni. Henkilökunta onkin usein melkoisen haasteen edessä.
Positiivista tuntuu myös olevan että Novia ilmeisesti takaa meille harjoittelupaikat niin ettei ajallaan valmistuminen kaadu harjoittelun puutteen takia.
Itse en löydä vielä mitään pahaa sanottavaa paikasta. Tosin ei ole paljon tietokaan. Vai onko oikeasti pakko huolestua koska jotkut linkit aboamare.fi:ssä ei tunnu toimivan, esimerkiksi juuri meidän Novian kotisivulle merikapteenikoulutuksen kohdalla?
Onko muita Turussa aloittavia nyt syksyllä?
2
63
Vastaukset
- CadetOfficer
Tarkennetaan vielä, että Novia Ammattikorkeakoulu järjestää kaikille halukkaille opiskelijoilleen ensimmäisen 60-päivän vahtimiesharjoittelun (toteutetaan suomalaisilla aluksilla) jälkeen palkalliset perämiesharjoittelupaikat Royal Caribbean Cruises -varustamon aluksilla, jolloin koulun, varustamon ja opiskelijan kesken solmitaan ns. kadettisopimus (Deck Cadet Officer, one stripe), jolloin varustamo maksaa harjoittelijalle noin 1000 USD/kk ja lisäksi harjoittelija saa koululta 400 euron kuukausittaisen kulukorvauksen, mikä suomalaisilla aluksilla harjoiteltaessa maksetaan varustamolle. Matkat alukselle (Fort Lauderdale/Miami) maksaa varustamo. Opiskelijan kustannettavaksi jää ainoastaan univormuun kuuluvat mustat puolikengät, jotka on siis oltava valmiiksi hankittuina laivalle saavuttaessa. Yhteistyösopimus Novia Ammattikorkeakoulun ja Royal Caribbean Cruises -varustamon kanssa solmittiin keväällä 2015. Että jo alkoi tapahtua, kun harjoitteluvastaava vaihtui toivottomasta tähän nykyiseen!
- muutamamailivielä
Päällystöliiton joku ukko soitteli, ja kyseli miten olen työllistynyt. Samalla kertoi että yrittävät saada tuota koulutusta työpaikkojen kanssa samalle tasolle, kun koulutusta on enemmän kuin vapaita työpaikkoja. Ummikosta työttömäksi merikapteeniksi on neljä ja puoli vuotta aika pitkä aika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1181726
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371459Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221328Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641282- 1461240
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1511219- 521178
- 591117
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.47995