Onko muita Turussa aloittavia nyt syksyllä?

aboamare2015

Itsellä on asunto jo valmiina ja muutan nyt viikonloppuna. Perhosia on jo vatsassa. Neljä ja puoli vuotta on loppujen lopuksi lyhyt aika kouluttaa täydellisestä ummikosta merikapteeni. Henkilökunta onkin usein melkoisen haasteen edessä.
Positiivista tuntuu myös olevan että Novia ilmeisesti takaa meille harjoittelupaikat niin ettei ajallaan valmistuminen kaadu harjoittelun puutteen takia.
Itse en löydä vielä mitään pahaa sanottavaa paikasta. Tosin ei ole paljon tietokaan. Vai onko oikeasti pakko huolestua koska jotkut linkit aboamare.fi:ssä ei tunnu toimivan, esimerkiksi juuri meidän Novian kotisivulle merikapteenikoulutuksen kohdalla?

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CadetOfficer

      Tarkennetaan vielä, että Novia Ammattikorkeakoulu järjestää kaikille halukkaille opiskelijoilleen ensimmäisen 60-päivän vahtimiesharjoittelun (toteutetaan suomalaisilla aluksilla) jälkeen palkalliset perämiesharjoittelupaikat Royal Caribbean Cruises -varustamon aluksilla, jolloin koulun, varustamon ja opiskelijan kesken solmitaan ns. kadettisopimus (Deck Cadet Officer, one stripe), jolloin varustamo maksaa harjoittelijalle noin 1000 USD/kk ja lisäksi harjoittelija saa koululta 400 euron kuukausittaisen kulukorvauksen, mikä suomalaisilla aluksilla harjoiteltaessa maksetaan varustamolle. Matkat alukselle (Fort Lauderdale/Miami) maksaa varustamo. Opiskelijan kustannettavaksi jää ainoastaan univormuun kuuluvat mustat puolikengät, jotka on siis oltava valmiiksi hankittuina laivalle saavuttaessa. Yhteistyösopimus Novia Ammattikorkeakoulun ja Royal Caribbean Cruises -varustamon kanssa solmittiin keväällä 2015. Että jo alkoi tapahtua, kun harjoitteluvastaava vaihtui toivottomasta tähän nykyiseen!

    • muutamamailivielä

      Päällystöliiton joku ukko soitteli, ja kyseli miten olen työllistynyt. Samalla kertoi että yrittävät saada tuota koulutusta työpaikkojen kanssa samalle tasolle, kun koulutusta on enemmän kuin vapaita työpaikkoja. Ummikosta työttömäksi merikapteeniksi on neljä ja puoli vuotta aika pitkä aika.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2986
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2731
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1469
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe