Ultra rv 6?

Kannattaako

Minulla ensi viikolla rv 6 4 kun varattu eka ultra yksityisel. Kannattaako, nakeeko siina viela mitaan? Haluaisin vain ennen joulua tarkistaa, etta onko kaikki ok, en muuten voi nauttia joulusta kun kaikki hossottaa vauvan kans.

25

15489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äpälä

      kylläpä tiedät jo aikaisin odottavasi...mie en edes tiennyt ennen vk8.no mut siitä ultrasta... eipä taida paljoa näkyä.möykky se vaan on vielä,ei edes sydän lyö. mut jos saat mielenrauhan niin mikä ettei.muistathan et ennen 12rvk on vielä suuri mahdollisuus saada keskenmeno?silläpä ei kannattaisi vielä hössöttää vauvasta kaikille! onnea odotukseen silti...en halua kiusata enkä pahoittaa mieltäsi...kerron vaan tosi asiat :)

      • aika vahan

        10-12% raskauksista paatyy keskenmenoon ennen rv 12, eli mun mielesta aika vahan. Mahkut saada vauva on kuiteskin 90%.


      • fakta
        aika vahan kirjoitti:

        10-12% raskauksista paatyy keskenmenoon ennen rv 12, eli mun mielesta aika vahan. Mahkut saada vauva on kuiteskin 90%.

        tilastollisesti 30 % mut todellisuudessa enemmän koska usein nainen ei edes tiedä odottavansa ja luulee vain kuukautisten alkavan...


      • ????
        fakta kirjoitti:

        tilastollisesti 30 % mut todellisuudessa enemmän koska usein nainen ei edes tiedä odottavansa ja luulee vain kuukautisten alkavan...

        Kiinnostaa. Katselin eri lähteitä ja löysin eri lukuja. En löydä mistään yli 15% viittaavia lukuja sen jälkeen kun raskaus on todettu. Mielestäni tuo 30% sisältää ne raskaudet, joita ei edes ehditä todeta.

        http://koti.mbnet.fi/enkelit/enkeli/kmeno.html
        http://www.pulssi.fi/p838.htm
        http://metku.net/~pesu/keskenmeno.html
        http://www.lshp.fi/6b/keskenmeno.html
        http://www.avoin.helsinki.fi/laaketiede/S1.html
        http://groups.msn.com/keskenmeno/mistkeskenmenojohtuu.msnw


      • muutamiakertoja

        Alkuperäiselle pitää kommentoida, että tiesitpä sinä myöhään olevasi raskaana. Eikö kuukautisesi ollut säännölliset? rv 6 voi hyvin jo näkyä sydämenlyönnit, perjaatteessa viikolla 8 pitäisi näkyä viimeistään.


      • Anonyymi

        Kylläpäs huomasit myöhään olevasi raskaana. Itse olin tuohon mennessä jo käynyt ensimmäisessä neuvolassa. Varhaisultrassa näkyi syke viikolla 6.


    • Hannah-pa

      Mikäli raskautesi todellakin on viikolla 6 (heittoahan voi olla /- 4vkoa) niin sikiö ultrakuva näyttää tältä:

      http://www.paternityangel.com/Preg_info_zone/WeekByWeek/Weekly06.htm

      Masuasukilla on siis kokoa 14 millimetriä ja painoa 1,5 grammaa. Itse tuskin saat mitään tolkkua ultrakuvista.Älä pety,Et tule erottamaan jalkoja,käsiä,päätä jne.

      Noin aikaisessa vaiheessa on vaikea sanoa onko kaikki ok ja mikäli jotain menee pieleen/ on pielessä niin mitään ei ole tehtävissä, se on valitettava luonnonlaki.

      • Hieno esitys.

        Vau, tuo oli paras esitys mita olen tahan asti nahnyt. Siina sanottiin, etta monissa maissa eka ultra tehdaan jo viikolla 6 (varmaan Amerikassa). No kylla sitten menen. Ja mun raskauskiekko minka tein netissa sanoo, etta sydanaanet voisi kuulla jo talla viikolla. Ja jostain luin etta jos sydanaanet kuulee, riski keskenmenoon on enaa tosi pieni. Itse olen optimmistinen ja uskon etta mulla on vauva sylissa elokuussa. Jos tulee keskenmeno niin sitten tulee, mutta turha sita on etukateen miettia. Mun mielesta talla palstalla ihan liikaa koko ajan hoetaan etta ala vaan iloitse liian aikaisin. Saahan sita iloita! On se kuitenkin suuri suru jos tulee keskenmeno, murehtii sita etukateen taikka ei.


      • Hannah-pa
        Hieno esitys. kirjoitti:

        Vau, tuo oli paras esitys mita olen tahan asti nahnyt. Siina sanottiin, etta monissa maissa eka ultra tehdaan jo viikolla 6 (varmaan Amerikassa). No kylla sitten menen. Ja mun raskauskiekko minka tein netissa sanoo, etta sydanaanet voisi kuulla jo talla viikolla. Ja jostain luin etta jos sydanaanet kuulee, riski keskenmenoon on enaa tosi pieni. Itse olen optimmistinen ja uskon etta mulla on vauva sylissa elokuussa. Jos tulee keskenmeno niin sitten tulee, mutta turha sita on etukateen miettia. Mun mielesta talla palstalla ihan liikaa koko ajan hoetaan etta ala vaan iloitse liian aikaisin. Saahan sita iloita! On se kuitenkin suuri suru jos tulee keskenmeno, murehtii sita etukateen taikka ei.

        Nyt vaan ilo irti (joulunkin?) odotuksesta! Eiköhän se sun asenteella onnistu vaikka joskus joutuukin vähän pinnistelemään. ;)


      • ultra 6 vk
        Hieno esitys. kirjoitti:

        Vau, tuo oli paras esitys mita olen tahan asti nahnyt. Siina sanottiin, etta monissa maissa eka ultra tehdaan jo viikolla 6 (varmaan Amerikassa). No kylla sitten menen. Ja mun raskauskiekko minka tein netissa sanoo, etta sydanaanet voisi kuulla jo talla viikolla. Ja jostain luin etta jos sydanaanet kuulee, riski keskenmenoon on enaa tosi pieni. Itse olen optimmistinen ja uskon etta mulla on vauva sylissa elokuussa. Jos tulee keskenmeno niin sitten tulee, mutta turha sita on etukateen miettia. Mun mielesta talla palstalla ihan liikaa koko ajan hoetaan etta ala vaan iloitse liian aikaisin. Saahan sita iloita! On se kuitenkin suuri suru jos tulee keskenmeno, murehtii sita etukateen taikka ei.

        Monissa maissa tehdään joo... Hieno oli esitys ja ultrakuva. Todellisuus taas voi olla kohdallasi jotain muuta.
        Kävin ultrassa raskausviikolla 6 2, ultrassa ilmeni juuri sen verran, että raskaus on kohdussa, eikä ole kohdunulkopuolinen.
        Lääkäri totesi, ettei hän mitään varmaa voi minulle sanoa, koska sikiökaikuja ei saa. Epäili, että tuossa voisi olla, mutta varmaksi ei voinut luvata. No, tietysti olin sitä mieltä, että nyt se on tuulimuna. Joten varaudu näihin typeriin ajatuksiin itsesikin kohdalla.

        Raskauden 12 ensimmäistä viikkoa ovat sitä kaikkein kriittisimpää aikaa, mutta miksi elää elämäänsä aina peläten pahinta. Eihän silloin kannattaisi kotoakaan liikkua mihinkään ja kotiinsakin on moni kuollut.

        Terveisin nainen, jolla 6 vk:n kohdalla ultrassa "tuulimuna", nyt normaalia kehitystä ja raskausviikkoja takana 16 4


      • tietääkin
        ultra 6 vk kirjoitti:

        Monissa maissa tehdään joo... Hieno oli esitys ja ultrakuva. Todellisuus taas voi olla kohdallasi jotain muuta.
        Kävin ultrassa raskausviikolla 6 2, ultrassa ilmeni juuri sen verran, että raskaus on kohdussa, eikä ole kohdunulkopuolinen.
        Lääkäri totesi, ettei hän mitään varmaa voi minulle sanoa, koska sikiökaikuja ei saa. Epäili, että tuossa voisi olla, mutta varmaksi ei voinut luvata. No, tietysti olin sitä mieltä, että nyt se on tuulimuna. Joten varaudu näihin typeriin ajatuksiin itsesikin kohdalla.

        Raskauden 12 ensimmäistä viikkoa ovat sitä kaikkein kriittisimpää aikaa, mutta miksi elää elämäänsä aina peläten pahinta. Eihän silloin kannattaisi kotoakaan liikkua mihinkään ja kotiinsakin on moni kuollut.

        Terveisin nainen, jolla 6 vk:n kohdalla ultrassa "tuulimuna", nyt normaalia kehitystä ja raskausviikkoja takana 16 4

        että onko kohdunulkopuolinen raskaus.
        Sekin auttaa jos tietää sen verran. Kiitos viestistäsi, autoit taas askelen verran eteenpäin.


      • Aurora
        Hieno esitys. kirjoitti:

        Vau, tuo oli paras esitys mita olen tahan asti nahnyt. Siina sanottiin, etta monissa maissa eka ultra tehdaan jo viikolla 6 (varmaan Amerikassa). No kylla sitten menen. Ja mun raskauskiekko minka tein netissa sanoo, etta sydanaanet voisi kuulla jo talla viikolla. Ja jostain luin etta jos sydanaanet kuulee, riski keskenmenoon on enaa tosi pieni. Itse olen optimmistinen ja uskon etta mulla on vauva sylissa elokuussa. Jos tulee keskenmeno niin sitten tulee, mutta turha sita on etukateen miettia. Mun mielesta talla palstalla ihan liikaa koko ajan hoetaan etta ala vaan iloitse liian aikaisin. Saahan sita iloita! On se kuitenkin suuri suru jos tulee keskenmeno, murehtii sita etukateen taikka ei.

        Ensinnäkin, rv 6 ei ole erikoisen "aikainen" aika tietää raskaudesta (viittaan ensimmäisen vastaajan tekstiin). Silloin kuukautiset ovat yleensä jo kaksi viikkoa myöhässä.

        Alkuperäiselle:
        Jos olisin sinä, niin odottelisin vielä pari viikkoa (n. rv 8) ennen alkuraskauden ultraan menemistä. Silloin sikiön sydämen syke yleensä näkyy ja tuulimunan mahdollisuus poistuu.

        Alkuraskauden ultra kuitenkin maksaa jopa 100€, niin eikös siellä kannattaisi saada selville mahdollisimman paljon? Jos sykettä ei näy, saatat aiheuttaa vaan enemmän murhetta kuin helpotusta.


      • Käyn kuitenkin...
        Aurora kirjoitti:

        Ensinnäkin, rv 6 ei ole erikoisen "aikainen" aika tietää raskaudesta (viittaan ensimmäisen vastaajan tekstiin). Silloin kuukautiset ovat yleensä jo kaksi viikkoa myöhässä.

        Alkuperäiselle:
        Jos olisin sinä, niin odottelisin vielä pari viikkoa (n. rv 8) ennen alkuraskauden ultraan menemistä. Silloin sikiön sydämen syke yleensä näkyy ja tuulimunan mahdollisuus poistuu.

        Alkuraskauden ultra kuitenkin maksaa jopa 100€, niin eikös siellä kannattaisi saada selville mahdollisimman paljon? Jos sykettä ei näy, saatat aiheuttaa vaan enemmän murhetta kuin helpotusta.

        Ihan vaan kun joulu on tulossa. Haluan näyttää jouluna äidille ultrakuvan, koska lapsi on hänellekin tosi tärkeä. En aio hermostua, vaikkei sydänääniä kuuluisikaan.


      • tuleva äiti

        Ei se ole niin tärkeää näkeekö jalkoja tai käsiä tai muita...se kuule tossa vaiheessa riittää ku näkee että siellä on jotain. Minun eka ultra oli kun vauva oli 7 3...se oli tosiaan vaan pie´ni möykky, mutta valtavaa iloa toi ku näki kuinka sen sydän sykki. Eli elkää leikkikö lääkäriä... odottavalle riittää se, että näkee jotain sisällään kasvavan!!!


    • vai ei

      no haloo!!!kailottaa nyt suureen ääneen hei minä saan vauvan ku viikkoja on vain noin vähän....ilmoitetaan koko suvulle ja sit sama lista läpi itkien...byhyy...ei tule myötätuntoa siinä vaiheessa!

    • katti

      Ihan hyvin voit käydä ultrassa. Itse olen käynyt jo raskauden toteamisessa gynekologilla eli hyvin varhain.Olen siinä mielessä ehkä erikoistapaus, koska yritän saada lasta lääkäreiden avulla toistaiseksi huonoin tuloksin; jo kaksi keskenmenoa tänä vuonna...

      • Onnea matkaan!

        Voi että, toivottavasti olet kuitenkin ihan pirteällä mielellä. Olet varmaan liikkunut keskenmeno- ja lapsettomuus-palstoilla. Siellä on tosi rohkaisevia tarinoita koko ajan, joten älä lannistu!


    • Äiti03

      Esikoista odottaessani kävin yksityisellä ultrassa viikolla 5 0 erilaisten vaivojen vuoksi - epäilin kohdunulkopuolista raskautta, onneksi turhaan. Silloin kohdussa näkyi ruskuaispussi, joten sain rauhan... Vkolla 8 3 näin ultrassa jo pienen sydämen sykkeen!! Eli tämä sopi minulle.

    • .....

      itse kävin ultrassa yksityisellä kun viikkoja oli tasan 7 (oli pakko mennä kun en tiennyt raskauden kestoa, koska kuukautisia ei ollut tullut moneen kuukauteen).
      lääkäri pystyi heti sanomaan millon yhdyntä ja hedelmöittyminen on tapahtunut, koska ultra tehtiin niin aikaisessa vaiheessa. mitä aikaisemmin ultraan menee sen varmempi on laskettuaika, koska siinä vaiheessa sikiö kasvaa suhteessa hyvin paljon eikä sillon vielä vanhempien geenit vaikuta sikiön kokoon.
      itse olen ainakin tyytyväinen, että menin ja sain varmuuden raskaudestani.
      eihän kuvasta juuri erottanut miten päin sikiö oli, mutta mitattua saatiin ja viikkoja oli tosiaan tasan 7 takana... nyt jo 17.

      • Samainen

        Jossain raskauskiekossa mulle sanottiin että ultrassa saattoi jo viime viikolla kuulla sydänäänet. Onko se totta?


      • ....
        Samainen kirjoitti:

        Jossain raskauskiekossa mulle sanottiin että ultrassa saattoi jo viime viikolla kuulla sydänäänet. Onko se totta?

        Sydänäänet eivät kuuluneet, mutta lääkäri erotti kyllä sydämenlyönnit!! Pieni vilkkuva valo:)
        Viime viikolla kuultiin sydänäänet ensimmäistä kertaa... tuntui uskomattomalta:)


    • ihana!

      Mun raskaus on ehkä arveltua tuoreempi ja sen vuoksi ei näkynyt paljon muuta kuin ruskuaispussi, mutta lääkäri kyllä piirsi ultrassa nuolen siihen kohtaa, missä taapero majaili. Kuulemma parin viikon päästä kuulee sydänääneet, tai näkee, en nyt sitten tiedä. Mun mies tuli ihan hulluksi ultrassa, nyrjäytti järkensä. Se on tosi pihi, mutta vaati uuden ultra-ajan parin viikon päästä, koska haluaa kuulemma ehdottomasti nähdä sydämen. Ultra kyllä lähensi meitä entisestään. Suosittelen kaikille jos vain on taloudellisesti mahdollista!

    • Mollis82

      Mä kävin varhaisultrassa 6 0 ja alkio vastasi viikkoja 6 1. Syke näkyi ja kokoa oli 5.0mm. Yksilöllistähän se on mitä siellä näkyy mutta itse en vain voinut odottaa kauempaa. Tyyppi sai alkunsa IVF:llä joten tiedän tasan raskausviikot jo tässä vaiheessa. Voi tietty aiheuttaa aiheetonta paniikkia mutta itse halusin ottaa senkin riskin ja 100e maksu tästä ilosta oli pikku summa. Mulle.

      • öh öh

        tää ketju on 7 vuotta vanha.. liekö samat tyypit enää lukemassa kelle nyt ehkä vastasit???


    • äiti2014

      Tänään kävin. Vastasi 6 1, mutta munapussi vastasi ilmeisesti enemmä kokonsa puolesta. Sykettä ei näkyny. Neljän päivän uus ultra. Epäili vahvasti keskenmenoa neukku täti, mut ekan ja ainoan ultran takia ei "luvannut" varmaa keskenmenoa, mut todennäköisesti..........

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4490
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      243
      2228
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1630
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      159
      1437
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      289
      1315
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1127
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1084
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1065
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      60
      1011
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      118
      957
    Aihe