Onko kellään ollut ongelmia Windows 10 kanssa?

Itse olen varannut sen, mutta en ole vielä saanut sitä. Onko siis kellään ollut minkäänlaisia ongelmia sen kanssa esim. Ohjelmian yheensopivuudessa tai muita ongelmia?

17

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • win10.x

      Asesin täysin puhtaan asennuksen aamulla, itse asiassa ostin tämän Win10:in MS Storesta kun ei ollut pohjana sopivaa winukkaa mitä päivittää. Täysin hyvin on toiminut ainakin puhtaan asennuksen jälkeen, ei ainakaan vielä ole tapahtunut mitään katastrofia =D

    • kiitosmikkis

      Loistavin Win taas kerran, pelaa loistavasti ja hieno käyttää joten suosittelen lataamaan heti kun on mahdollista.

      • Joo tässä sitä vielä odotellaan... Oliko sulla varattu Windows? Ja mistäpäin oot? Kyselen vaan, koska mietin koskakohan se tulee mulle :)


      • Mullehetikaikki
        lolleri100 kirjoitti:

        Joo tässä sitä vielä odotellaan... Oliko sulla varattu Windows? Ja mistäpäin oot? Kyselen vaan, koska mietin koskakohan se tulee mulle :)

        Ei kai sitä nyt kaikille, noin vain jaeta. Mars kauppaan.


      • Kyllä jaetaan se on ilmainen päivitys Win 7 ja Win 8, 8.1 käyttäjille!


      • reinile

        Meillä on yritetty löytää Win 10:aan kuvankäsittelyä, sitä, joka aiemmissa versioissa näyttää olevan Valokuvavalikoima. Sitäpä ei saakaan asennetuksi.



    • Kotkalainen_hönö

      Heti ilmestymispäivänä latasin/asensin. Kone ja Windows 10 toimivat mainiosti, mutta kämmenselkiini on kasvanut karvoja, selkärankani on mädäntynyt ja heikkolahjaisuuteni pahentunut. Mistä apu?

      • sittenparanet

        Poistat linuxin koneeltasi.


    • suosittelen_w10

      Ei ole ollut ongelmia. Kahdelle koneelle asentanut. En jaksanut odotella päivittymistä Windows Updaten kautta, joten latasin tällä https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 asennustiedostot talteen. Toisessa koneessa kaikki ajurit löytyivät suoraan eikä tarvinnut asennella, toiseen joutui muutaman ajurin pistämään manuaalisesti (W8.1 ajurit kelpasivat). Ohjelmat toimivat, mm. Adobe Creative Cloud testattu.

      Kaikin puolin toimii erittäin hyvin ja nopeasti. Varsinkin jos siirtyy seiskasta, niin eron tulee huomaamaan. W8 ja W8.1 ovat lähes yhtä nopeita. Jospa tässä seuraavan 3kk aikana saisi loput 8 konetta päivitettyä kymppiin suunnitelman mukaisesti (parissa koneessa on yhden laitteen kanssa ajuriongelma ja siihen on luvattu korjaus 2-3kk päähän).

      • Hyvä juttu! Kuinka pitkään sinulla kesti asentaa Windows 10 siis yhteen koneeseen?


      • suosittelen_w10
        lolleri100 kirjoitti:

        Hyvä juttu! Kuinka pitkään sinulla kesti asentaa Windows 10 siis yhteen koneeseen?

        Asennustiedoston latausaikaan en ota kantaa. Mutta kannattaa ehdottomasti ladata tuolla Media Creation Toolilla .iso-levykuva oikeasta versiosta (eli siitä, mihin oma vanha käyttislisenssi antaa oikeuden) ja laittaa se jemmaan mahdollisia uudelleenasennuksia varten.

        Ensin tosiaan rykäisin kympin päivitysasennuksena vanhan päälle, se on pakollinen vaihe, jos meinaa saada kympin aktivoitua. Kun päivitysasennuksena laitettu kymppi on aktivoitunut, sitten voi halutessaan tehdä puhtaan asennuksen. En sen ihmeemmin kellottanut noita asennusaikoja, mutta halppisläppärille (AMD E2-2000, 4GB ja joku ikivanha 250GB levy kaapin pohjalta) puhdas asennus kesti 40 minuuttia. Päivitysasennus luultavasti hitaampi. Jollain oikeasti nopealla koneella asennus tuskin kestää varttia pidempään.


    • wintoosa

      Aivan täys susi tuo windows 10 lataa kokoajan ja läppäri alta kaks vuotta vanha.

    • pillkeits

      Päivitin Win7:n Win10:iin. Ainakin yksi ongelma on ilmennyt. Kun sammutan koneen niin se ei sammukaan vaan avaa uudelleen aloitusruudun merirantamaiseman ja kyselee käyttäjän salasanaa. Sammuu vain virtanappulasta.

      • puhdas_asennus

        Päivitysasennuksen jälkeen puhdas asennus, niin kaikki tuollaiset ongelmat ja bugit häviävät. Päivitystä tarvitaan vain lisenssin saamiseksi, jonka jälkeen kannattaa kovalevy formatoida ja asentaa kymppi uudelleen.


    • nytmenihermot

      miten voin estää sen päivityksen?

      • Uninstall tietyt päivitykset


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3115
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2341
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1710
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1563
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1077
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      954
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      921
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      856
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      801
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      764
    Aihe