GM 6.2 diesel

Löpö

Onko kellään kokemuksia kyseisin keksinnön marinoinnista? Minkä kokokoinen se on verrattuna esim. saman konsernin 5.7 bensiiniversioon (ulkomitat, paino..)? Sopiiko 6.2:een jonkin bensakoneen pakosarjat? Kaikki tekniseen toteutukseen liittyvä tieto on tervetullutta, myös ajokokemukset kiinnostavat.

Kiittäen jo etukäteen

22

9238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuluttaa ihmeen paljon

      Kokemuksena tuosta 6,2-diesel v8 moottorista voin kertoa, että se kuluttaa paljon.
      Autokäytössä ja venekäytössä.

      Ihmettelenkin että miksi? Onko aito amerikkalainen ominaisuus?

      • eikka

        kyse polttoainehinnasta kotimaassa ja onhan tuo jo tekniikaltaan pikkusen iäkäs,tietty joku nyt sitten sanoo että ovat kestäviä,ehkäpä ovatkin sillä nuo usa fanit ainakin rohmujaan puolustelee.:)


      • hintoja

      • veneestä

        Tuo 6,2 tulee aika kalliiksi uusia, kunnostaa, kun se pamahtaa.
        Silloin voi vain harmitella, miten vastaavan 5,7 bensamallin korjaus olisi niin halpaa....

        Eli kannttaa pitää bensakone, jos ei paljoa ajele!
        bensakulut tulee takaisin korjaushinnoissa sitten myöhemmin....


    • Löpö

      Kiitoksia kaikille hyvistä vastauksista. Nyt alkoikin kiinnostta se kulutus. Millaisia määriä ko. laite vie merikäytössä?

    • M.A
    • Jokke

      Muusta en tieda, mutta autopuoleta tiedan ,etta kyse on samasta koneesta. 6,2 on vaan jämäkämmin valettu, eli on painavampi, mutta saman kokoinen. 5,7 oli dieselina paska, mutta tämä on OK.

      • Kannet

        Onko pakosarjan kiinnitykset samanlaiset, eli on 5.7:n ja 6.2:n pakosarjat keskenään vaihtokelpoiset (pulttijako sama)?


    • 6,2 dieseliksi

      Tälläinen vaihto tehtiin ja lopputulos oli että ajaminen on huomattavasti halvempaa ainakin niin kauan kun saa ajella tupaöljyllä. Litroja menee aikalailla saman verran bensalla ja dieselillä.

      Huonopuoli on se että 6.2 diesel moottori on todella raskas ja kokoon nähden tehoa on vaatimattomat 160hv. Moottori on melko äänekäs ja määrätyllä kierosluvulla resonoi runkoon.
      Hintaa tuli projektilla aika tarkaan 10k€.

      6.2 tyyppivika on kampiakselin runkopukkien halkeilu eli erityisesti venekäytössä kannattaa hommata siihen tarkoitettu vahvikesarja.

      Vahingosta viisastuneena voin sanoa että vaikka olis muutaman tonnin maksanut enemmän niin ilman muuta olisi kannattanut koko homma tehdä 6.5TD:llä joka on huomattavasti tehokkaampi ja jopa taloudellisempi. Myös äänet oli selvästi matalammat.

      • miten eroaa nuo koneet?

        Ittellä kokemuksia vain 6,2 - rämisijästä.

        Onko 6,5 jo parempi? Mitä muutoksia siihen on tehty?


      • pieniä
        miten eroaa nuo koneet? kirjoitti:

        Ittellä kokemuksia vain 6,2 - rämisijästä.

        Onko 6,5 jo parempi? Mitä muutoksia siihen on tehty?

        Itsessään erot tosi pieniä, lähinnä ruiskutuspumppu. Mutta 6.5 turbolla onkin sitten huomattavasti parempi jota juuri 6.5TD:llä tarkoitin.


    • XAM

      GM 6,2 marinointi kannattaa, jos osaat itse tehdä joitakin osia ja sovittaa valmiit käytetetyt/uudet osat moottoriin. Projektiin kannattaa varata aikaa edullisten osien hankintaa varten. Toisille dieselin vaihto kannattaa toisille ei, mitään ehdotonta nyrkkisääntöä ei varmasti kukaan voi sanoa. Kysele kokemuksia, hanki tietoa eri vaihtoehdoista, vertaile hintoja ja muista suodattaa kaikkitietävien paskanpuhujien mielipiteistä se olennainen, sinulle tarpeellinen tieto. Itse olen vaihtanut 5L V8:n tilalle 6.2:sen ja 7.2:sen tilalle 6.5TD:N, kannattaa ja toimii tosi hyvin.

      • Diesel

        Eli pontiac stw-84 jossa diesel 6.2.
        Koneella ajettu 50th.km.rempan jälkeen.
        Porattu 030`ylikokoon,kansiin laitettu ohjureihin
        pronssiholkit ja seetityöt tehty.Koottu uusilla männillä ja laakereilla,uudella jakopäällä.Vesipumppu myös uusi.
        Minulla on myös vauhtipyörä ko.koneeseen sopiva.
        Myyn koko auton koneineen (on katsastettu).Hinta
        2500E.Tai pelkkä kone apulaitteineen 2300E irroitettuna.Käykää koeajamassa.Auto turussa.
        E-mail:[email protected] tai 0400-580692


      • Löpö

        Millaiset pakosarjat laitoit dieseleihin? Pystyykö 5.0/5.7L:n pensakoneen sarjoista modifioimaan 6.2:een sopivat sarjat?


      • 2500
        Löpö kirjoitti:

        Millaiset pakosarjat laitoit dieseleihin? Pystyykö 5.0/5.7L:n pensakoneen sarjoista modifioimaan 6.2:een sopivat sarjat?

        Enpä kehuisi tuota turbo konetta paljokaan. Ruiskutus pumpuissa vikaa paljon. Ei halpa korjaus,myös kulutus jonkin verran enemmän.Vanhempi 6.2 toimiva peli kulutus autossa matka ajossa n.11L/100km./n.6.5td 17L/100km.


      • XAM
        Löpö kirjoitti:

        Millaiset pakosarjat laitoit dieseleihin? Pystyykö 5.0/5.7L:n pensakoneen sarjoista modifioimaan 6.2:een sopivat sarjat?

        Bensakoneen pakosarjat ei käy dieseliin. Valuraudan hitsaaminen migillä ei onnistu. Pakosarjojen tekeminen on kuitenkin aika vaativa työ,lohkoon pakoaukkojen kohdalle tulevat laipat pitää koneistaa hitsauksen jälkeen ja niiden saaminen niin hyväksi, että kestävät vääntyilemättä tiiviinä lohkossa kiinni on vaikeaa.(kuumat pakokaasut/vedellä jäähdytetty ulkovaippa). Ostin valurautaiset Oscon pakosarjat ja tein itse liekinsammutimella ja jäähdytetyllä vaipalla olevat mutkat pakosarjoista vetolaitteelle. Kiinnityslaipan koneistutin suoraksi hitsauksen jälkeen. Mutkat pitää olla riittävän korkeat ettei vesi pääse moottoriin ja liekinsammutin "alue" pitää olla sopivan pitkä, etteivät kumiset liitin muhvit vetolaitteelle pala.


      • Isolohko
        Löpö kirjoitti:

        Millaiset pakosarjat laitoit dieseleihin? Pystyykö 5.0/5.7L:n pensakoneen sarjoista modifioimaan 6.2:een sopivat sarjat?

        Fordin isolohkon pakosarjat saa aika pienellä vaivalla sopimaan 6.2-6.5 tarvitaan ainoastaan välilaipat mitkä kiinitetään uppokanta ruuvilla Gm kansiin,sekä uudet kiere-reijät pakosarjan pultteja varten
        ongelma taitaa tulla mistä löytää ehjät ford pakosarjat raiserit


      • jooja
        Diesel kirjoitti:

        Eli pontiac stw-84 jossa diesel 6.2.
        Koneella ajettu 50th.km.rempan jälkeen.
        Porattu 030`ylikokoon,kansiin laitettu ohjureihin
        pronssiholkit ja seetityöt tehty.Koottu uusilla männillä ja laakereilla,uudella jakopäällä.Vesipumppu myös uusi.
        Minulla on myös vauhtipyörä ko.koneeseen sopiva.
        Myyn koko auton koneineen (on katsastettu).Hinta
        2500E.Tai pelkkä kone apulaitteineen 2300E irroitettuna.Käykää koeajamassa.Auto turussa.
        E-mail:[email protected] tai 0400-580692

        Oliko kallista sen koneeen remppaaminen?Osien hintoja?


      • Diesel
        jooja kirjoitti:

        Oliko kallista sen koneeen remppaaminen?Osien hintoja?

        Mäntäsarja 3552mk
        männänrenkaat 1852mk
        Poraus 1200mk
        Runkolaakerit 460mk
        Kiertokangenlaak.390mk
        Jakopäänketju 234mk
        Tiivisteet 1182mk
        Vesiprikat 85mk
        Projektikone 5000mk
        Kansityöt 500mk
        Yhteensä 14455mk=2500E


      • Anonyymi
        XAM kirjoitti:

        Bensakoneen pakosarjat ei käy dieseliin. Valuraudan hitsaaminen migillä ei onnistu. Pakosarjojen tekeminen on kuitenkin aika vaativa työ,lohkoon pakoaukkojen kohdalle tulevat laipat pitää koneistaa hitsauksen jälkeen ja niiden saaminen niin hyväksi, että kestävät vääntyilemättä tiiviinä lohkossa kiinni on vaikeaa.(kuumat pakokaasut/vedellä jäähdytetty ulkovaippa). Ostin valurautaiset Oscon pakosarjat ja tein itse liekinsammutimella ja jäähdytetyllä vaipalla olevat mutkat pakosarjoista vetolaitteelle. Kiinnityslaipan koneistutin suoraksi hitsauksen jälkeen. Mutkat pitää olla riittävän korkeat ettei vesi pääse moottoriin ja liekinsammutin "alue" pitää olla sopivan pitkä, etteivät kumiset liitin muhvit vetolaitteelle pala.

        Migillä saa hitsattua valurautaa kun osaa, eikä luule pölkkypäät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Migillä saa hitsattua valurautaa kun osaa, eikä luule pölkkypäät.

        Taidat itse sellaista katsoa aamuisin peilistä.
        Tuskin nuo kaverit ovat odottaneet viestiäsi melkein 20 vuotta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

      Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      490
      8561
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

      jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      120
      5852
    3. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

      Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      273
      4828
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

      SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      58
      4635
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

      Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      71
      4166
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

      ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      160
      3940
    7. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

      Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      172
      3778
    8. Sinun ja kaivatun nimikirjaimet

      Mitkä ne on ? Meillä H❤️M 👩‍❤️‍👩
      Ikävä
      90
      1718
    9. Onko sinulla ja kaivatulla

      joku yhteinen tärkeä paikka?
      Ikävä
      99
      1272
    10. sä oot ehkä

      maailman omituisin tyyppi
      Ikävä
      47
      889
    Aihe