GM 6.2 diesel

Löpö

Onko kellään kokemuksia kyseisin keksinnön marinoinnista? Minkä kokokoinen se on verrattuna esim. saman konsernin 5.7 bensiiniversioon (ulkomitat, paino..)? Sopiiko 6.2:een jonkin bensakoneen pakosarjat? Kaikki tekniseen toteutukseen liittyvä tieto on tervetullutta, myös ajokokemukset kiinnostavat.

Kiittäen jo etukäteen

22

8872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuluttaa ihmeen paljon

      Kokemuksena tuosta 6,2-diesel v8 moottorista voin kertoa, että se kuluttaa paljon.
      Autokäytössä ja venekäytössä.

      Ihmettelenkin että miksi? Onko aito amerikkalainen ominaisuus?

      • eikka

        kyse polttoainehinnasta kotimaassa ja onhan tuo jo tekniikaltaan pikkusen iäkäs,tietty joku nyt sitten sanoo että ovat kestäviä,ehkäpä ovatkin sillä nuo usa fanit ainakin rohmujaan puolustelee.:)


      • hintoja

      • veneestä

        Tuo 6,2 tulee aika kalliiksi uusia, kunnostaa, kun se pamahtaa.
        Silloin voi vain harmitella, miten vastaavan 5,7 bensamallin korjaus olisi niin halpaa....

        Eli kannttaa pitää bensakone, jos ei paljoa ajele!
        bensakulut tulee takaisin korjaushinnoissa sitten myöhemmin....


    • Löpö

      Kiitoksia kaikille hyvistä vastauksista. Nyt alkoikin kiinnostta se kulutus. Millaisia määriä ko. laite vie merikäytössä?

    • M.A
    • Jokke

      Muusta en tieda, mutta autopuoleta tiedan ,etta kyse on samasta koneesta. 6,2 on vaan jämäkämmin valettu, eli on painavampi, mutta saman kokoinen. 5,7 oli dieselina paska, mutta tämä on OK.

      • Kannet

        Onko pakosarjan kiinnitykset samanlaiset, eli on 5.7:n ja 6.2:n pakosarjat keskenään vaihtokelpoiset (pulttijako sama)?


    • 6,2 dieseliksi

      Tälläinen vaihto tehtiin ja lopputulos oli että ajaminen on huomattavasti halvempaa ainakin niin kauan kun saa ajella tupaöljyllä. Litroja menee aikalailla saman verran bensalla ja dieselillä.

      Huonopuoli on se että 6.2 diesel moottori on todella raskas ja kokoon nähden tehoa on vaatimattomat 160hv. Moottori on melko äänekäs ja määrätyllä kierosluvulla resonoi runkoon.
      Hintaa tuli projektilla aika tarkaan 10k€.

      6.2 tyyppivika on kampiakselin runkopukkien halkeilu eli erityisesti venekäytössä kannattaa hommata siihen tarkoitettu vahvikesarja.

      Vahingosta viisastuneena voin sanoa että vaikka olis muutaman tonnin maksanut enemmän niin ilman muuta olisi kannattanut koko homma tehdä 6.5TD:llä joka on huomattavasti tehokkaampi ja jopa taloudellisempi. Myös äänet oli selvästi matalammat.

      • miten eroaa nuo koneet?

        Ittellä kokemuksia vain 6,2 - rämisijästä.

        Onko 6,5 jo parempi? Mitä muutoksia siihen on tehty?


      • pieniä
        miten eroaa nuo koneet? kirjoitti:

        Ittellä kokemuksia vain 6,2 - rämisijästä.

        Onko 6,5 jo parempi? Mitä muutoksia siihen on tehty?

        Itsessään erot tosi pieniä, lähinnä ruiskutuspumppu. Mutta 6.5 turbolla onkin sitten huomattavasti parempi jota juuri 6.5TD:llä tarkoitin.


    • XAM

      GM 6,2 marinointi kannattaa, jos osaat itse tehdä joitakin osia ja sovittaa valmiit käytetetyt/uudet osat moottoriin. Projektiin kannattaa varata aikaa edullisten osien hankintaa varten. Toisille dieselin vaihto kannattaa toisille ei, mitään ehdotonta nyrkkisääntöä ei varmasti kukaan voi sanoa. Kysele kokemuksia, hanki tietoa eri vaihtoehdoista, vertaile hintoja ja muista suodattaa kaikkitietävien paskanpuhujien mielipiteistä se olennainen, sinulle tarpeellinen tieto. Itse olen vaihtanut 5L V8:n tilalle 6.2:sen ja 7.2:sen tilalle 6.5TD:N, kannattaa ja toimii tosi hyvin.

      • Diesel

        Eli pontiac stw-84 jossa diesel 6.2.
        Koneella ajettu 50th.km.rempan jälkeen.
        Porattu 030`ylikokoon,kansiin laitettu ohjureihin
        pronssiholkit ja seetityöt tehty.Koottu uusilla männillä ja laakereilla,uudella jakopäällä.Vesipumppu myös uusi.
        Minulla on myös vauhtipyörä ko.koneeseen sopiva.
        Myyn koko auton koneineen (on katsastettu).Hinta
        2500E.Tai pelkkä kone apulaitteineen 2300E irroitettuna.Käykää koeajamassa.Auto turussa.
        E-mail:[email protected] tai 0400-580692


      • Löpö

        Millaiset pakosarjat laitoit dieseleihin? Pystyykö 5.0/5.7L:n pensakoneen sarjoista modifioimaan 6.2:een sopivat sarjat?


      • 2500
        Löpö kirjoitti:

        Millaiset pakosarjat laitoit dieseleihin? Pystyykö 5.0/5.7L:n pensakoneen sarjoista modifioimaan 6.2:een sopivat sarjat?

        Enpä kehuisi tuota turbo konetta paljokaan. Ruiskutus pumpuissa vikaa paljon. Ei halpa korjaus,myös kulutus jonkin verran enemmän.Vanhempi 6.2 toimiva peli kulutus autossa matka ajossa n.11L/100km./n.6.5td 17L/100km.


      • XAM
        Löpö kirjoitti:

        Millaiset pakosarjat laitoit dieseleihin? Pystyykö 5.0/5.7L:n pensakoneen sarjoista modifioimaan 6.2:een sopivat sarjat?

        Bensakoneen pakosarjat ei käy dieseliin. Valuraudan hitsaaminen migillä ei onnistu. Pakosarjojen tekeminen on kuitenkin aika vaativa työ,lohkoon pakoaukkojen kohdalle tulevat laipat pitää koneistaa hitsauksen jälkeen ja niiden saaminen niin hyväksi, että kestävät vääntyilemättä tiiviinä lohkossa kiinni on vaikeaa.(kuumat pakokaasut/vedellä jäähdytetty ulkovaippa). Ostin valurautaiset Oscon pakosarjat ja tein itse liekinsammutimella ja jäähdytetyllä vaipalla olevat mutkat pakosarjoista vetolaitteelle. Kiinnityslaipan koneistutin suoraksi hitsauksen jälkeen. Mutkat pitää olla riittävän korkeat ettei vesi pääse moottoriin ja liekinsammutin "alue" pitää olla sopivan pitkä, etteivät kumiset liitin muhvit vetolaitteelle pala.


      • Isolohko
        Löpö kirjoitti:

        Millaiset pakosarjat laitoit dieseleihin? Pystyykö 5.0/5.7L:n pensakoneen sarjoista modifioimaan 6.2:een sopivat sarjat?

        Fordin isolohkon pakosarjat saa aika pienellä vaivalla sopimaan 6.2-6.5 tarvitaan ainoastaan välilaipat mitkä kiinitetään uppokanta ruuvilla Gm kansiin,sekä uudet kiere-reijät pakosarjan pultteja varten
        ongelma taitaa tulla mistä löytää ehjät ford pakosarjat raiserit


      • jooja
        Diesel kirjoitti:

        Eli pontiac stw-84 jossa diesel 6.2.
        Koneella ajettu 50th.km.rempan jälkeen.
        Porattu 030`ylikokoon,kansiin laitettu ohjureihin
        pronssiholkit ja seetityöt tehty.Koottu uusilla männillä ja laakereilla,uudella jakopäällä.Vesipumppu myös uusi.
        Minulla on myös vauhtipyörä ko.koneeseen sopiva.
        Myyn koko auton koneineen (on katsastettu).Hinta
        2500E.Tai pelkkä kone apulaitteineen 2300E irroitettuna.Käykää koeajamassa.Auto turussa.
        E-mail:[email protected] tai 0400-580692

        Oliko kallista sen koneeen remppaaminen?Osien hintoja?


      • Diesel
        jooja kirjoitti:

        Oliko kallista sen koneeen remppaaminen?Osien hintoja?

        Mäntäsarja 3552mk
        männänrenkaat 1852mk
        Poraus 1200mk
        Runkolaakerit 460mk
        Kiertokangenlaak.390mk
        Jakopäänketju 234mk
        Tiivisteet 1182mk
        Vesiprikat 85mk
        Projektikone 5000mk
        Kansityöt 500mk
        Yhteensä 14455mk=2500E


      • Anonyymi
        XAM kirjoitti:

        Bensakoneen pakosarjat ei käy dieseliin. Valuraudan hitsaaminen migillä ei onnistu. Pakosarjojen tekeminen on kuitenkin aika vaativa työ,lohkoon pakoaukkojen kohdalle tulevat laipat pitää koneistaa hitsauksen jälkeen ja niiden saaminen niin hyväksi, että kestävät vääntyilemättä tiiviinä lohkossa kiinni on vaikeaa.(kuumat pakokaasut/vedellä jäähdytetty ulkovaippa). Ostin valurautaiset Oscon pakosarjat ja tein itse liekinsammutimella ja jäähdytetyllä vaipalla olevat mutkat pakosarjoista vetolaitteelle. Kiinnityslaipan koneistutin suoraksi hitsauksen jälkeen. Mutkat pitää olla riittävän korkeat ettei vesi pääse moottoriin ja liekinsammutin "alue" pitää olla sopivan pitkä, etteivät kumiset liitin muhvit vetolaitteelle pala.

        Migillä saa hitsattua valurautaa kun osaa, eikä luule pölkkypäät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Migillä saa hitsattua valurautaa kun osaa, eikä luule pölkkypäät.

        Taidat itse sellaista katsoa aamuisin peilistä.
        Tuskin nuo kaverit ovat odottaneet viestiäsi melkein 20 vuotta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      174
      6340
    2. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1754
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1538
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1280
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      962
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

      Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      34
      905
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

      En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      874
    8. Reeniähororeeniä

      Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      819
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

      Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      231
      775
    10. Kävit nainen näemmä mun

      Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      769
    Aihe