GM 6.2 diesel

Löpö

Onko kellään kokemuksia kyseisin keksinnön marinoinnista? Minkä kokokoinen se on verrattuna esim. saman konsernin 5.7 bensiiniversioon (ulkomitat, paino..)? Sopiiko 6.2:een jonkin bensakoneen pakosarjat? Kaikki tekniseen toteutukseen liittyvä tieto on tervetullutta, myös ajokokemukset kiinnostavat.

Kiittäen jo etukäteen

22

7693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuluttaa ihmeen paljon

      Kokemuksena tuosta 6,2-diesel v8 moottorista voin kertoa, että se kuluttaa paljon.
      Autokäytössä ja venekäytössä.

      Ihmettelenkin että miksi? Onko aito amerikkalainen ominaisuus?

      • eikka

        kyse polttoainehinnasta kotimaassa ja onhan tuo jo tekniikaltaan pikkusen iäkäs,tietty joku nyt sitten sanoo että ovat kestäviä,ehkäpä ovatkin sillä nuo usa fanit ainakin rohmujaan puolustelee.:)


      • hintoja

      • veneestä

        Tuo 6,2 tulee aika kalliiksi uusia, kunnostaa, kun se pamahtaa.
        Silloin voi vain harmitella, miten vastaavan 5,7 bensamallin korjaus olisi niin halpaa....

        Eli kannttaa pitää bensakone, jos ei paljoa ajele!
        bensakulut tulee takaisin korjaushinnoissa sitten myöhemmin....


    • Löpö

      Kiitoksia kaikille hyvistä vastauksista. Nyt alkoikin kiinnostta se kulutus. Millaisia määriä ko. laite vie merikäytössä?

    • M.A
      • sammmmm

    • Jokke

      Muusta en tieda, mutta autopuoleta tiedan ,etta kyse on samasta koneesta. 6,2 on vaan jämäkämmin valettu, eli on painavampi, mutta saman kokoinen. 5,7 oli dieselina paska, mutta tämä on OK.

      • Kannet

        Onko pakosarjan kiinnitykset samanlaiset, eli on 5.7:n ja 6.2:n pakosarjat keskenään vaihtokelpoiset (pulttijako sama)?


    • 6,2 dieseliksi

      Tälläinen vaihto tehtiin ja lopputulos oli että ajaminen on huomattavasti halvempaa ainakin niin kauan kun saa ajella tupaöljyllä. Litroja menee aikalailla saman verran bensalla ja dieselillä.

      Huonopuoli on se että 6.2 diesel moottori on todella raskas ja kokoon nähden tehoa on vaatimattomat 160hv. Moottori on melko äänekäs ja määrätyllä kierosluvulla resonoi runkoon.
      Hintaa tuli projektilla aika tarkaan 10k€.

      6.2 tyyppivika on kampiakselin runkopukkien halkeilu eli erityisesti venekäytössä kannattaa hommata siihen tarkoitettu vahvikesarja.

      Vahingosta viisastuneena voin sanoa että vaikka olis muutaman tonnin maksanut enemmän niin ilman muuta olisi kannattanut koko homma tehdä 6.5TD:llä joka on huomattavasti tehokkaampi ja jopa taloudellisempi. Myös äänet oli selvästi matalammat.

      • miten eroaa nuo koneet?

        Ittellä kokemuksia vain 6,2 - rämisijästä.

        Onko 6,5 jo parempi? Mitä muutoksia siihen on tehty?


      • pieniä
        miten eroaa nuo koneet? kirjoitti:

        Ittellä kokemuksia vain 6,2 - rämisijästä.

        Onko 6,5 jo parempi? Mitä muutoksia siihen on tehty?

        Itsessään erot tosi pieniä, lähinnä ruiskutuspumppu. Mutta 6.5 turbolla onkin sitten huomattavasti parempi jota juuri 6.5TD:llä tarkoitin.


    • XAM

      GM 6,2 marinointi kannattaa, jos osaat itse tehdä joitakin osia ja sovittaa valmiit käytetetyt/uudet osat moottoriin. Projektiin kannattaa varata aikaa edullisten osien hankintaa varten. Toisille dieselin vaihto kannattaa toisille ei, mitään ehdotonta nyrkkisääntöä ei varmasti kukaan voi sanoa. Kysele kokemuksia, hanki tietoa eri vaihtoehdoista, vertaile hintoja ja muista suodattaa kaikkitietävien paskanpuhujien mielipiteistä se olennainen, sinulle tarpeellinen tieto. Itse olen vaihtanut 5L V8:n tilalle 6.2:sen ja 7.2:sen tilalle 6.5TD:N, kannattaa ja toimii tosi hyvin.

      • Diesel

        Eli pontiac stw-84 jossa diesel 6.2.
        Koneella ajettu 50th.km.rempan jälkeen.
        Porattu 030`ylikokoon,kansiin laitettu ohjureihin
        pronssiholkit ja seetityöt tehty.Koottu uusilla männillä ja laakereilla,uudella jakopäällä.Vesipumppu myös uusi.
        Minulla on myös vauhtipyörä ko.koneeseen sopiva.
        Myyn koko auton koneineen (on katsastettu).Hinta
        2500E.Tai pelkkä kone apulaitteineen 2300E irroitettuna.Käykää koeajamassa.Auto turussa.
        E-mail:tom.jarvinen@suomi24.fi tai 0400-580692


      • Löpö

        Millaiset pakosarjat laitoit dieseleihin? Pystyykö 5.0/5.7L:n pensakoneen sarjoista modifioimaan 6.2:een sopivat sarjat?


      • 2500
        Löpö kirjoitti:

        Millaiset pakosarjat laitoit dieseleihin? Pystyykö 5.0/5.7L:n pensakoneen sarjoista modifioimaan 6.2:een sopivat sarjat?

        Enpä kehuisi tuota turbo konetta paljokaan. Ruiskutus pumpuissa vikaa paljon. Ei halpa korjaus,myös kulutus jonkin verran enemmän.Vanhempi 6.2 toimiva peli kulutus autossa matka ajossa n.11L/100km./n.6.5td 17L/100km.


      • XAM
        Löpö kirjoitti:

        Millaiset pakosarjat laitoit dieseleihin? Pystyykö 5.0/5.7L:n pensakoneen sarjoista modifioimaan 6.2:een sopivat sarjat?

        Bensakoneen pakosarjat ei käy dieseliin. Valuraudan hitsaaminen migillä ei onnistu. Pakosarjojen tekeminen on kuitenkin aika vaativa työ,lohkoon pakoaukkojen kohdalle tulevat laipat pitää koneistaa hitsauksen jälkeen ja niiden saaminen niin hyväksi, että kestävät vääntyilemättä tiiviinä lohkossa kiinni on vaikeaa.(kuumat pakokaasut/vedellä jäähdytetty ulkovaippa). Ostin valurautaiset Oscon pakosarjat ja tein itse liekinsammutimella ja jäähdytetyllä vaipalla olevat mutkat pakosarjoista vetolaitteelle. Kiinnityslaipan koneistutin suoraksi hitsauksen jälkeen. Mutkat pitää olla riittävän korkeat ettei vesi pääse moottoriin ja liekinsammutin "alue" pitää olla sopivan pitkä, etteivät kumiset liitin muhvit vetolaitteelle pala.


      • Isolohko
        Löpö kirjoitti:

        Millaiset pakosarjat laitoit dieseleihin? Pystyykö 5.0/5.7L:n pensakoneen sarjoista modifioimaan 6.2:een sopivat sarjat?

        Fordin isolohkon pakosarjat saa aika pienellä vaivalla sopimaan 6.2-6.5 tarvitaan ainoastaan välilaipat mitkä kiinitetään uppokanta ruuvilla Gm kansiin,sekä uudet kiere-reijät pakosarjan pultteja varten
        ongelma taitaa tulla mistä löytää ehjät ford pakosarjat raiserit


      • jooja
        Diesel kirjoitti:

        Eli pontiac stw-84 jossa diesel 6.2.
        Koneella ajettu 50th.km.rempan jälkeen.
        Porattu 030`ylikokoon,kansiin laitettu ohjureihin
        pronssiholkit ja seetityöt tehty.Koottu uusilla männillä ja laakereilla,uudella jakopäällä.Vesipumppu myös uusi.
        Minulla on myös vauhtipyörä ko.koneeseen sopiva.
        Myyn koko auton koneineen (on katsastettu).Hinta
        2500E.Tai pelkkä kone apulaitteineen 2300E irroitettuna.Käykää koeajamassa.Auto turussa.
        E-mail:tom.jarvinen@suomi24.fi tai 0400-580692

        Oliko kallista sen koneeen remppaaminen?Osien hintoja?


      • Diesel
        jooja kirjoitti:

        Oliko kallista sen koneeen remppaaminen?Osien hintoja?

        Mäntäsarja 3552mk
        männänrenkaat 1852mk
        Poraus 1200mk
        Runkolaakerit 460mk
        Kiertokangenlaak.390mk
        Jakopäänketju 234mk
        Tiivisteet 1182mk
        Vesiprikat 85mk
        Projektikone 5000mk
        Kansityöt 500mk
        Yhteensä 14455mk=2500E


      • Anonyymi
        XAM kirjoitti:

        Bensakoneen pakosarjat ei käy dieseliin. Valuraudan hitsaaminen migillä ei onnistu. Pakosarjojen tekeminen on kuitenkin aika vaativa työ,lohkoon pakoaukkojen kohdalle tulevat laipat pitää koneistaa hitsauksen jälkeen ja niiden saaminen niin hyväksi, että kestävät vääntyilemättä tiiviinä lohkossa kiinni on vaikeaa.(kuumat pakokaasut/vedellä jäähdytetty ulkovaippa). Ostin valurautaiset Oscon pakosarjat ja tein itse liekinsammutimella ja jäähdytetyllä vaipalla olevat mutkat pakosarjoista vetolaitteelle. Kiinnityslaipan koneistutin suoraksi hitsauksen jälkeen. Mutkat pitää olla riittävän korkeat ettei vesi pääse moottoriin ja liekinsammutin "alue" pitää olla sopivan pitkä, etteivät kumiset liitin muhvit vetolaitteelle pala.

        Migillä saa hitsattua valurautaa kun osaa, eikä luule pölkkypäät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Migillä saa hitsattua valurautaa kun osaa, eikä luule pölkkypäät.

        Taidat itse sellaista katsoa aamuisin peilistä.
        Tuskin nuo kaverit ovat odottaneet viestiäsi melkein 20 vuotta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Seuraan sinua.

      Muistathan tämän.
      Ikävä
      129
      1541
    2. Mikä sai ihastumaan?

      Mikä teillä muilla on hänessä (kaivatussasi) saanut ihastumaan itseensä? Muhun vetosi miehessä rehellisyys ja se että o
      Ikävä
      55
      1295
    3. Lempinimi kaivatulle

      Minkä lempinimen olet antanut ikäväsi kohteelle mielessäsi häntä ikövöidessä? Hän kulkee aatteissa mukana lempinimellä
      Ikävä
      45
      1231
    4. Nainen, minne olet piiloutunut

      Jäätyykö nenä pakkasella ja et uskalla pistäytyä ulkopuolella, vai pelkäätkö törmääväsi minuun? Voi olla tosiaan kiusall
      Ikävä
      59
      1037
    5. Torikahvila R.I.P

      "Torikahvilan ylläpito ei vastannut MunFoorumin yhteydenottoon parin viikon kuluessa. Foorumi on suljettu, koska sillä e
      Yhteiskunta
      117
      964
    6. Kiitos päättäjät Kytölehdon päätöksestä

      Nyt saimme positiivisen uutisen Hyrynsalmelle. Edistykselliset ja kokonaisuutta laajasti katsovat päättäjät ymmärsivät t
      Hyrynsalmi
      71
      906
    7. Mikä fiilis tänään

      Ystävälläni. Ei minua meidän ikäero edelleenkään haittaa ja olet ollut positiivinenkin. Kaikilla on hyviä ja huonoja päi
      Ystävyys
      125
      896
    8. Nainen kaunokainen

      Mitä teet tänään illalla?
      Ikävä
      39
      748
    9. Olisin halunnut...

      Olisin halunnut jutella kaikki asiat selväksi. Olen joskus kirjoittanut tänne huonossa mielentilassa ja todella ajattele
      Ikävä
      82
      687
    10. Palasina edelleen ja paras pala hukassa loppuun asti

      💞 Mä et ketään viereeni kaipaa Itselleni toistelen et kaikki hyvin on En tahdo et kukaan Perääni soittaa Helpompi on o
      Ikävä
      113
      674
    Aihe