Office 2010 +Win 10

ynnämuut

Toimiko Windows 10:ssa Office 2010?

Miten Google Chrome?

Poistaako win update itse asennuksen aikana ylimääräiset ohjelmat?

CCleanerin käyttö Windows 10:ssa - onko tarpeellista tai päinvastoin - ei suositeltu?

.

55

1533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Toimiko Windows 10:ssa Office 2010?"

      Windows 10 on jatkuvasti päivittyvä palvelu, ja vanhat sovellukset voivata helposti mennä päivitysten myötä yhteensopimattomaksi. Microsoftin tuotteilla politiikka ollut se, että ikäero Windowsiin saisi olla korkeintaan 5v.

      MS Office 2010 on jo niin vanha, että on varminta poistaa se ja korvata vaikka kotikäyttäjille ilmaisella MS Officella: https://home.office.com/ http://home.office.com tai MS Office 365:lla.

      "Miten Google Chrome?"

      Windows 10:ssä on uusi Edge selain, joka toimii saumattomammin. Että ota se Chrome vaan pois.

      "Poistaako win update itse asennuksen aikana ylimääräiset ohjelmat?"

      Ei. Poista itse mielellään kaikki ja asenna uusiksi ne mitä on kannattaa siihen laittaa. Mahdollisimman vähän! Suositeltava tapa on asentaa sovellukset Windowsin sovelluskaupan kautta.

      "CCleanerin käyttö Windows 10:ssa - onko tarpeellista tai päinvastoin - ei suositeltu?"

      Ei ole ollut ikinä suositeltavaa ja Windows 10 voi periaatteessa päivittyä sellaiseksi, että Ccleanerin varomaton ajaminen rikkoo sen. Se Windows 10 kun on jatkuvasti päivittyvä palvelu eikä muuttumattomana pysyvä tuote.

      • ynnämuut

        Kiitos vastauksesta!

        Täytyy tehdä vähän ”kotityötä” ennen päivittämistä.
        Windows upgrade sano siellä tarkastustyökalussa, että täytyy poista HP ProtectTools Security Manager ( minulla versio 7.0.1.1199 (5.11.2013) 88,6Mt ) .
        Että parempi se itse ENNEN update poista? Osatko sanoa, onko se ollenkaan tärkeä ohjelma? Meillä läppäri on kotikäytössä enkä ole tarvetta suojatta sitä niin perusteellisesti.
        '
        Office 2010:sta on kyllä sääli, jos ei toimi, olen tottunut siihen ja maksoikin jonkin verran.
        '
        CCleaner ilmoitti jo aika sitten, että on W 10 tuki, mutta itsekin luulen, että voi poista jotain tarpeellista. Kai windowsilla itsellä on niitä ”siivoustyökaluja”.
        '
        Mitä mieltä olet – onko päivitys parempi asentaa vasta puolessa lokakuusaa?


      • ynnämuut kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta!

        Täytyy tehdä vähän ”kotityötä” ennen päivittämistä.
        Windows upgrade sano siellä tarkastustyökalussa, että täytyy poista HP ProtectTools Security Manager ( minulla versio 7.0.1.1199 (5.11.2013) 88,6Mt ) .
        Että parempi se itse ENNEN update poista? Osatko sanoa, onko se ollenkaan tärkeä ohjelma? Meillä läppäri on kotikäytössä enkä ole tarvetta suojatta sitä niin perusteellisesti.
        '
        Office 2010:sta on kyllä sääli, jos ei toimi, olen tottunut siihen ja maksoikin jonkin verran.
        '
        CCleaner ilmoitti jo aika sitten, että on W 10 tuki, mutta itsekin luulen, että voi poista jotain tarpeellista. Kai windowsilla itsellä on niitä ”siivoustyökaluja”.
        '
        Mitä mieltä olet – onko päivitys parempi asentaa vasta puolessa lokakuusaa?

        "Että parempi se itse ENNEN update poista? Osatko sanoa, onko se ollenkaan tärkeä ohjelma?"

        Poista vaan, ja ennen päivitystä. Tuosta lähinnä ollut harmia.

        "Office 2010:sta on kyllä sääli, jos ei toimi, olen tottunut siihen ja maksoikin jonkin verran.

        Mitä mieltä olet – onko päivitys parempi asentaa vasta puolessa lokakuusaa?"

        Minä jättäisin päivittämättä nyt ja odottaisin loppu kevääseen. Ehdit sillä välin vaikka harjoitella sitä https://home.office.com käyttöä ja tehdä Microsoft tilit kuntoon ([email protected]) ja harkita, että tarvitseeko ostaa MS Office 365. Voit kuitenkin hyvin pysyä siinä vanhassa MS Office 2010:ssa pitkälle ensivuoteen kun pysyt aiemmassa Windowsissa.

        Ehtivät sillä välin korjailemaan kaikennäköisiä pikkuvikoja myös mitä siinä kuitenkin riittää.


      • hyvinpelaa
        ynnämuut kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta!

        Täytyy tehdä vähän ”kotityötä” ennen päivittämistä.
        Windows upgrade sano siellä tarkastustyökalussa, että täytyy poista HP ProtectTools Security Manager ( minulla versio 7.0.1.1199 (5.11.2013) 88,6Mt ) .
        Että parempi se itse ENNEN update poista? Osatko sanoa, onko se ollenkaan tärkeä ohjelma? Meillä läppäri on kotikäytössä enkä ole tarvetta suojatta sitä niin perusteellisesti.
        '
        Office 2010:sta on kyllä sääli, jos ei toimi, olen tottunut siihen ja maksoikin jonkin verran.
        '
        CCleaner ilmoitti jo aika sitten, että on W 10 tuki, mutta itsekin luulen, että voi poista jotain tarpeellista. Kai windowsilla itsellä on niitä ”siivoustyökaluja”.
        '
        Mitä mieltä olet – onko päivitys parempi asentaa vasta puolessa lokakuusaa?

        Kyllä se toimii. M-KAR puhuu sontaa kuten aina.


      • sekintoimiivielä
        hyvinpelaa kirjoitti:

        Kyllä se toimii. M-KAR puhuu sontaa kuten aina.

        Samoin Chromekin toimii joten ei sitä kannata vaihtaa huonompaan MS selaimeen..


      • ynnämuut

        Saako sen ([email protected]) heti ottaa käytön? Minun Microsoft-tili on [email protected] hetkellä?

        Käytän myös [email protected] ’Windows Live Mail 2012’ postieditorissa – mitä tästä saa?
        Poistuko koko se Windows Live kokona (en tykkää tästä ollenkaan) ja onko se ’.outlook.com’ olemukselta samanlainen?
        Vuosia sitten minulla on ollut käytössä Windows Outlook ja Microsoft Outlook (Microsoft 2003 paketissa).


      • ynnämuut kirjoitti:

        Saako sen ([email protected]) heti ottaa käytön? Minun Microsoft-tili on [email protected] hetkellä?

        Käytän myös [email protected] ’Windows Live Mail 2012’ postieditorissa – mitä tästä saa?
        Poistuko koko se Windows Live kokona (en tykkää tästä ollenkaan) ja onko se ’.outlook.com’ olemukselta samanlainen?
        Vuosia sitten minulla on ollut käytössä Windows Outlook ja Microsoft Outlook (Microsoft 2003 paketissa).

        "Saako sen ([email protected]) heti ottaa käytön? Minun Microsoft-tili on [email protected] hetkellä?"

        Voi ottaa. Hyvä idea siirtyä tuon käyttöön ennen päivitystä. Sitä kun sitten Windows 10:llä liittää Microsoft tiliin nuo niin esimerkiksi tämän uudempi postisovellus toimii siististi tuon kanssa yhteen ja voi nyt käyttää selaimella. Windows Live mail postisovellus vanheni tosiaankin silloin 2012 ja se poistuu kokonaan.

        Windows 10:n omaan postisovellukseen voi tietääkseni liittää myös tuon [email protected] kun se Windows Live Mail häviää.

        https://www.microsoft.com/fi-fi/outlook-com/

        Jos se Windows 10:n oma postisovellus ja selaimella toimiva outlook.com on liian rajoittunut, sen voi sitten päivittää kyllä MS Office 365:n myös jossa laajempi Outlook sovellus ja kehittyneempi kuin vanha Microsoft Outlook 2003.

        Se meni silleen, että 90-luvun lopulla tuli kotikäyttäjille Outlook Express ja sitten oli se Microsoft Outlook täysversio.

        Windows Vistassa tuli Windows Live Mail korvaamaan Outlook Expressin ja siinä oli yhtenäisyyttä Windows Live Messengeriin yms. mitä ei enää ole. Nyt näitä on sitten yhtenäistetty vielä pidemmälle Windows 8:n ja MS Office 365:n myötä, ja Skype toimii niinikään myös sillä samalla tilillä.

        On syytä odottaa, että tuo outlook.com, Windows 10:n postisovellus, Skype, MS Office 365 ja Microsoft tilin yhdistelmä toimii pitkälle tulevaisuuteen.. "ikuisesti". Ne valmisteli tuota jotain kymmenen vuotta ennen Windows 8:n julkaisua.


      • M-Kar kirjoitti:

        "Että parempi se itse ENNEN update poista? Osatko sanoa, onko se ollenkaan tärkeä ohjelma?"

        Poista vaan, ja ennen päivitystä. Tuosta lähinnä ollut harmia.

        "Office 2010:sta on kyllä sääli, jos ei toimi, olen tottunut siihen ja maksoikin jonkin verran.

        Mitä mieltä olet – onko päivitys parempi asentaa vasta puolessa lokakuusaa?"

        Minä jättäisin päivittämättä nyt ja odottaisin loppu kevääseen. Ehdit sillä välin vaikka harjoitella sitä https://home.office.com käyttöä ja tehdä Microsoft tilit kuntoon ([email protected]) ja harkita, että tarvitseeko ostaa MS Office 365. Voit kuitenkin hyvin pysyä siinä vanhassa MS Office 2010:ssa pitkälle ensivuoteen kun pysyt aiemmassa Windowsissa.

        Ehtivät sillä välin korjailemaan kaikennäköisiä pikkuvikoja myös mitä siinä kuitenkin riittää.

        Tuohon MS Officeen liittyen, sinun kannattaa ennen MS Office 2010:stä luopumista tehdä uusi kansio ja avata jokainen MS Office asiakirja mitä koneeltasi löytyy ja tallentaa siinä MS Office 2010:n uusimmassa OOXML formaatissa, ja käydä samalla läpi että dokumenttien rakenteet on kunnossa. Eli kappalevaihdot on Wordissa tehty enterillä, on rivivaihdot on shift enter, ei ole enteriä painettu keskellä kappaletta ja jne.

        Eli vähän siivota niitä ja sovittaa jotain MS Office 2003 aikaisia dokumentteja uudemmiksi. Sitten ne avautuvat varmemmin oikein http://home.office.com tai MS Office 365:lla.

        Siinä MS Office 365:ssa ja yleensäkin jatkossa, kannattaa käydä uudestaan läpi ja tallentaa kaikki OOXML Strict muodossa.

        http://home.office.com kanssa toimii sitten Microsoftin OneDrive ja sen voi ottaa jo nyt käyttöön: https://onedrive.live.com/about/fi-fi/ se kytkeytyy hienosti siihen Microsoft tiliin.

        Helpottaa MS Office siirtoa nykypäivään ja tiedostojen välitystä.


      • toimiihyvinjatestattu
        M-Kar kirjoitti:

        "Saako sen ([email protected]) heti ottaa käytön? Minun Microsoft-tili on [email protected] hetkellä?"

        Voi ottaa. Hyvä idea siirtyä tuon käyttöön ennen päivitystä. Sitä kun sitten Windows 10:llä liittää Microsoft tiliin nuo niin esimerkiksi tämän uudempi postisovellus toimii siististi tuon kanssa yhteen ja voi nyt käyttää selaimella. Windows Live mail postisovellus vanheni tosiaankin silloin 2012 ja se poistuu kokonaan.

        Windows 10:n omaan postisovellukseen voi tietääkseni liittää myös tuon [email protected] kun se Windows Live Mail häviää.

        https://www.microsoft.com/fi-fi/outlook-com/

        Jos se Windows 10:n oma postisovellus ja selaimella toimiva outlook.com on liian rajoittunut, sen voi sitten päivittää kyllä MS Office 365:n myös jossa laajempi Outlook sovellus ja kehittyneempi kuin vanha Microsoft Outlook 2003.

        Se meni silleen, että 90-luvun lopulla tuli kotikäyttäjille Outlook Express ja sitten oli se Microsoft Outlook täysversio.

        Windows Vistassa tuli Windows Live Mail korvaamaan Outlook Expressin ja siinä oli yhtenäisyyttä Windows Live Messengeriin yms. mitä ei enää ole. Nyt näitä on sitten yhtenäistetty vielä pidemmälle Windows 8:n ja MS Office 365:n myötä, ja Skype toimii niinikään myös sillä samalla tilillä.

        On syytä odottaa, että tuo outlook.com, Windows 10:n postisovellus, Skype, MS Office 365 ja Microsoft tilin yhdistelmä toimii pitkälle tulevaisuuteen.. "ikuisesti". Ne valmisteli tuota jotain kymmenen vuotta ennen Windows 8:n julkaisua.

        Kannattaa vaan tottua selainpostiin. Ne on nykyaikaisempia kuin kivikautiset sähköpostiohjelmat..

        Office 2010 itsessään toimii mainiosti Windows 10 64-bit versiossa ja sen tuki kestää vielä ainakin 5-vuotta joten ei uutta kannata ostaa.


      • toimiihyvinjatestattu kirjoitti:

        Kannattaa vaan tottua selainpostiin. Ne on nykyaikaisempia kuin kivikautiset sähköpostiohjelmat..

        Office 2010 itsessään toimii mainiosti Windows 10 64-bit versiossa ja sen tuki kestää vielä ainakin 5-vuotta joten ei uutta kannata ostaa.

        MS Office 2010:n perustuki oli 5v. Sen aikaa pitävät sitä yhteensopivana. Se toinen 5v on pelkkää turvapäivitystä.

        MS Officella on tähän mennessä ollut toimiva tapa mennä joka toisessa versiossa niin on saanut helposti siirrettyä tiedostot.

        Microsoft ei ole luvannut missään MS Office 2010:n pysyvän yhteensopivana Windows 10:n kanssa seuraavien 5v aikana, jolloin nykyisen tiedon mukaan se voi rikkoutua kun Windows 10:n tulee joku päivitys. Sillä ei ole merkitystä toimiiko se tällä hetkellä kun se Windows 10 muuttuu kuitenkin jatkuvasti.

        Minä en muuten neuvonut että pitäisi ostaa uusi, neuvoin lykkäämään päivitystä loppukevääseen niin ei ainakaan sitä ennen tarvitse uusia MS Officea. Ja toisekseen MS Officesta on ilmainen versio https://home.office.com että ei välttämättä tarvitse kotikäyttöön ostaa mitään.


      • UusOffice

        M-KAR, älä anna väärää infoa. Office on maksuton ensimmäisen kuukauden ajan ja muuttuu sitten maksulliseksi, taisi olla 10 e / kk.


      • UusOffice kirjoitti:

        M-KAR, älä anna väärää infoa. Office on maksuton ensimmäisen kuukauden ajan ja muuttuu sitten maksulliseksi, taisi olla 10 e / kk.

        Niissä verkkosovelluksissa ei ole ollut tähän mennessä mitään maksua.

        "Aloita verkkosovelluksien käyttäminen heti"

        "Ei edellytä asennusta. Valitse suosikkisovelluksesi. Maksutta."


      • MS_Office_rikkoutumaton
        M-Kar kirjoitti:

        MS Office 2010:n perustuki oli 5v. Sen aikaa pitävät sitä yhteensopivana. Se toinen 5v on pelkkää turvapäivitystä.

        MS Officella on tähän mennessä ollut toimiva tapa mennä joka toisessa versiossa niin on saanut helposti siirrettyä tiedostot.

        Microsoft ei ole luvannut missään MS Office 2010:n pysyvän yhteensopivana Windows 10:n kanssa seuraavien 5v aikana, jolloin nykyisen tiedon mukaan se voi rikkoutua kun Windows 10:n tulee joku päivitys. Sillä ei ole merkitystä toimiiko se tällä hetkellä kun se Windows 10 muuttuu kuitenkin jatkuvasti.

        Minä en muuten neuvonut että pitäisi ostaa uusi, neuvoin lykkäämään päivitystä loppukevääseen niin ei ainakaan sitä ennen tarvitse uusia MS Officea. Ja toisekseen MS Officesta on ilmainen versio https://home.office.com että ei välttämättä tarvitse kotikäyttöön ostaa mitään.

        "Minä en muuten neuvonut että pitäisi ostaa uusi, neuvoin lykkäämään päivitystä loppukevääseen niin ei ainakaan sitä ennen tarvitse uusia MS Officea."

        Office tarvitsee uusia vasta sitten kun vanha versio lakkaa toimimasta. Todennäköisemmin vasta 25 vuoden päästä tai vielä myöhemmin, koska toimiihan jopa office 95:kin edelleenkin myös kympissä. MS:n ohjelmat eivät rikkoonnu eivätkä vaadi jatkuvaa korjailua toimiakseen kuten esim. libre office.

        Tiedostojen tallennusformaatteihin ei ole tullut minkäänlaisia muutoksia office 2010:n jälkeen, eikä päivityksestä ole mitään muuta hyötyä kuin vähän erinäköiset valikot ja 2016:n tapauksessa uusi tummanharmaa teema. Kaikki ominaisuudet, toiminnot ja valikot täsmälleen samat kuin aiemminkin.

        Tietysti jos muuten vain haluaa päivittää ulkoasultaan flattiin versioon eikä pidä office 2010:n tyylisistä valikoista, silloin tietenkään office 2016:n hankintaa ei pidä lykätä edes kevääseen vaan päivittää saman tien.


      • M-Kar kirjoitti:

        MS Office 2010:n perustuki oli 5v. Sen aikaa pitävät sitä yhteensopivana. Se toinen 5v on pelkkää turvapäivitystä.

        MS Officella on tähän mennessä ollut toimiva tapa mennä joka toisessa versiossa niin on saanut helposti siirrettyä tiedostot.

        Microsoft ei ole luvannut missään MS Office 2010:n pysyvän yhteensopivana Windows 10:n kanssa seuraavien 5v aikana, jolloin nykyisen tiedon mukaan se voi rikkoutua kun Windows 10:n tulee joku päivitys. Sillä ei ole merkitystä toimiiko se tällä hetkellä kun se Windows 10 muuttuu kuitenkin jatkuvasti.

        Minä en muuten neuvonut että pitäisi ostaa uusi, neuvoin lykkäämään päivitystä loppukevääseen niin ei ainakaan sitä ennen tarvitse uusia MS Officea. Ja toisekseen MS Officesta on ilmainen versio https://home.office.com että ei välttämättä tarvitse kotikäyttöön ostaa mitään.

        Älä jauha tuota roskaa. MS on sanonut, että Office 2010 on yhteensopiva Windows 10:n kanssa. Joka tapauksessa uuden voi ostaa sitten, jos tulee jotain ongelmia. Tosin minä siinä vaiheessa miettisin kahdesti palkitsisiko MS:n moisesta.


      • okaro kirjoitti:

        Älä jauha tuota roskaa. MS on sanonut, että Office 2010 on yhteensopiva Windows 10:n kanssa. Joka tapauksessa uuden voi ostaa sitten, jos tulee jotain ongelmia. Tosin minä siinä vaiheessa miettisin kahdesti palkitsisiko MS:n moisesta.

        Missä näin luvataan?


      • MS_Office_rikkoutumaton kirjoitti:

        "Minä en muuten neuvonut että pitäisi ostaa uusi, neuvoin lykkäämään päivitystä loppukevääseen niin ei ainakaan sitä ennen tarvitse uusia MS Officea."

        Office tarvitsee uusia vasta sitten kun vanha versio lakkaa toimimasta. Todennäköisemmin vasta 25 vuoden päästä tai vielä myöhemmin, koska toimiihan jopa office 95:kin edelleenkin myös kympissä. MS:n ohjelmat eivät rikkoonnu eivätkä vaadi jatkuvaa korjailua toimiakseen kuten esim. libre office.

        Tiedostojen tallennusformaatteihin ei ole tullut minkäänlaisia muutoksia office 2010:n jälkeen, eikä päivityksestä ole mitään muuta hyötyä kuin vähän erinäköiset valikot ja 2016:n tapauksessa uusi tummanharmaa teema. Kaikki ominaisuudet, toiminnot ja valikot täsmälleen samat kuin aiemminkin.

        Tietysti jos muuten vain haluaa päivittää ulkoasultaan flattiin versioon eikä pidä office 2010:n tyylisistä valikoista, silloin tietenkään office 2016:n hankintaa ei pidä lykätä edes kevääseen vaan päivittää saman tien.

        "Office tarvitsee uusia vasta sitten kun vanha versio lakkaa toimimasta."

        Tarvitsee uusia ennen kuin on rikki. Muuten menetetään helposti vanhalla officella tehdyt tiedostot koska niiden yhteensopivuus voi poistua uudemmista MS Officeista.

        Toisekseen officepaketilla avataan usein muualta tulevia tiedostoja ja turvallisuussyistä ei voi silloin pitää officepakettia pidempään kuin on tuettu turvapäivityksin.

        "MS:n ohjelmat eivät rikkoonnu eivätkä vaadi jatkuvaa korjailua toimiakseen kuten esim. libre office."

        Valhe. LibreOffice tarvitsee vähemmän korjailua. Tuo on helposti tarkistettavissa turvatiedotteista mitä Microsoft ja Canonical tekee. MS Officesta löytyy useammin korjattavaa.

        "Tiedostojen tallennusformaatteihin ei ole tullut minkäänlaisia muutoksia office 2010:n jälkeen"

        Kyllä on. MS Office 2013 versiossa tuli viimeinkin standardi OOXML Strict. Aikaisemmin jos halusi tallentaa pidemmälle aikavälille dataa niin piti valita aina riisuttu ODF kun MS Office 2010 ei sitä formaattia ihan täysin hoitanut. OOXML Strict on myös standardi mutta toimii paremmin MS Officessa.

        "Tietysti jos muuten vain haluaa päivittää ulkoasultaan flattiin versioon eikä pidä office 2010:n tyylisistä valikoista, silloin tietenkään office 2016:n hankintaa ei pidä lykätä edes kevääseen vaan päivittää saman tien."

        Normaalisti MS Office päivitetään samassa tahdissa Windowsin kanssa jotta ulkoasu pysyy yhtenäisenä. Eli Windows 7 MS Office 2010 Internet Explorer 9 Bing, yrityksille lisäksi Dynamics tuotteet Sharepoint 2010 Lync 2010 ja kotiin Skype, oli silloin vuonna 2011 oikein siisti ratkaisu ja tarjosi yhtenäisen ympäristön. Tähän pakettiin sitten laitettiin service packit ja IE9 -> IE11 joskus viime vuonna, että saatiin ajanmukaistettua.

        Tällä paketilla on hyvä mennä kevääseen saakka ja sitten pyöräyttää tilalle kotikäytössä Windows 10 MS Office 365 Edge Skype. Organisaatioissa kannattaa lykätä muutosta ja päivitys olisi ajankohtaista siellä vasta joskus 2018 alkupuolella.

        Ulkoasu kuin myös käyttölogiikka muuttuu sitten varsin yhtenäisesti ja on helpompi käyttää ja näyttää siistimmältä kun näyttää ja toimii samalla logiikalla kaikki.


      • okaro kirjoitti:

        Älä jauha tuota roskaa. MS on sanonut, että Office 2010 on yhteensopiva Windows 10:n kanssa. Joka tapauksessa uuden voi ostaa sitten, jos tulee jotain ongelmia. Tosin minä siinä vaiheessa miettisin kahdesti palkitsisiko MS:n moisesta.

        Niin missä on sanonut? Ja kuinka pitkään se on sanonut sen olevan yhteensopiva? Windows 10 muuttuu jatkuvasti, yhteensopivuuksineen


      • M-Kar kirjoitti:

        Niin missä on sanonut? Ja kuinka pitkään se on sanonut sen olevan yhteensopiva? Windows 10 muuttuu jatkuvasti, yhteensopivuuksineen

        Se on yhteensopiva ainakin tukiajan eli noin viisi vuotta. En ymmärrä mistä saat päähäsi, että Windows 10:stä oltaisiin karsimassa ominaisuuksia.


      • okaro kirjoitti:

        Tässä

        http://answers.microsoft.com/en-us/windows/wiki/windows_10-win_upgrade/a-look-at-running-older-versions-of-microsoft/6faf72ea-254a-4c8e-9982-2c36cdb1936c

        "Tässä"

        Ei luvata mitään kuinka pitkään toimii. Tuon mukaan on tällä hetkellä yhteensopivia mutta ei luvata mitään miten pitkään.

        "Se on yhteensopiva ainakin tukiajan eli noin viisi vuotta."

        Niin, eli

        MS Office 2010 vähintään 13.10.2015
        MS Office 2013 toimii vähintään 10.4.2018
        MS Office 2016 jonnekin 2021 vähintään.

        Näin siis Windows 10 Home/Pro. Enterprise versiot mahdollistaa jäädyttämisen muutoksilta kymmeneksi vuodeksi LTS haaroihin, eli ne mitkä toimii nyt, toimii Enterprisella tarvittaessa 2025. Ne jotka toimii 2018 toimii tarvittaessa 2028 saakka.

        "En ymmärrä mistä saat päähäsi, että Windows 10:stä oltaisiin karsimassa ominaisuuksia."

        Windowsista on tähänkin mennessä karsittu ominaisuuksia ja rajapintoja, joten mihin perustat että näin ei tapahtuisi Windows 10:llä? Sehän nyt on selvää, että mitään ei voida tukea ikuisesti ja mikään ei ole varmempaa kuin muutos.


      • ioajdiad

        M-kar nyt jauhaa paskaa päivät pitkät saadakseen hölmöt uskomaan ja ostamaan uusia tuotteita ja mielellään vielä kuukausi/vuosimaksullisia palveluita entisten hyvin toimivien ja jo kertaalleen maksettujen tilalle, ja se pitää vielä mielellään tehdä JUURI NYT jos mahdollisia ongelmia on EHKÄ kolmen-viiden vuoden päästä odotettavissa. Että saadaan laskutus pyörimään heti välittömästi.

        Tarkoituksena siis saada microsoftille kassavirtaa, mitään muutahan noissa ei oikein ole.


      • ioajdiad kirjoitti:

        M-kar nyt jauhaa paskaa päivät pitkät saadakseen hölmöt uskomaan ja ostamaan uusia tuotteita ja mielellään vielä kuukausi/vuosimaksullisia palveluita entisten hyvin toimivien ja jo kertaalleen maksettujen tilalle, ja se pitää vielä mielellään tehdä JUURI NYT jos mahdollisia ongelmia on EHKÄ kolmen-viiden vuoden päästä odotettavissa. Että saadaan laskutus pyörimään heti välittömästi.

        Tarkoituksena siis saada microsoftille kassavirtaa, mitään muutahan noissa ei oikein ole.

        Valehtelet. Minähän olen neuvonut lykkääkään Windows 10 muutosta keväälle ja vasta sitten siirtymään MS Office 365:n mikäli käytössä on joku vanhempi kuin MS Office 2013. Olen myös neuvonut käyttämään MS Office 365:n maksutonta versiota jos se hinta on jokin ongelma.

        Siitä nyt on hyvä lähteä, että kaikki muutokset pitää tehdä ENNEN kuin menee rikki kun se on silloin paljon helpompaa.


      • hyvinpelaa kirjoitti:

        Kyllä se toimii. M-KAR puhuu sontaa kuten aina.

        Olen toista mieltä, M-Kar puhuu ihan asiaa useimmiten. Joskus ylikehuja linuskasta mutta Windows-kommentit mielestäni asiallisia.


      • M-Kar kirjoitti:

        "Tässä"

        Ei luvata mitään kuinka pitkään toimii. Tuon mukaan on tällä hetkellä yhteensopivia mutta ei luvata mitään miten pitkään.

        "Se on yhteensopiva ainakin tukiajan eli noin viisi vuotta."

        Niin, eli

        MS Office 2010 vähintään 13.10.2015
        MS Office 2013 toimii vähintään 10.4.2018
        MS Office 2016 jonnekin 2021 vähintään.

        Näin siis Windows 10 Home/Pro. Enterprise versiot mahdollistaa jäädyttämisen muutoksilta kymmeneksi vuodeksi LTS haaroihin, eli ne mitkä toimii nyt, toimii Enterprisella tarvittaessa 2025. Ne jotka toimii 2018 toimii tarvittaessa 2028 saakka.

        "En ymmärrä mistä saat päähäsi, että Windows 10:stä oltaisiin karsimassa ominaisuuksia."

        Windowsista on tähänkin mennessä karsittu ominaisuuksia ja rajapintoja, joten mihin perustat että näin ei tapahtuisi Windows 10:llä? Sehän nyt on selvää, että mitään ei voida tukea ikuisesti ja mikään ei ole varmempaa kuin muutos.

        Siis tarkoitin toki viisi vuotta tästä hetkestä. Senhän Office 2010:n tuki kestää. Officesta toimivat tietääkseni kaikki 32-bitin versiot ainakin jotenkin. Vanhemmat eivät ole virallisesti yhteensopivia esim. Windows 8.1:n kanssa, mutta ongelmat liittyvät lähinnä Outlookiin.

        Sinun on turha jauhaa tuota roskaa, että Office lakkaisi toimimasta.


      • okaro kirjoitti:

        Siis tarkoitin toki viisi vuotta tästä hetkestä. Senhän Office 2010:n tuki kestää. Officesta toimivat tietääkseni kaikki 32-bitin versiot ainakin jotenkin. Vanhemmat eivät ole virallisesti yhteensopivia esim. Windows 8.1:n kanssa, mutta ongelmat liittyvät lähinnä Outlookiin.

        Sinun on turha jauhaa tuota roskaa, että Office lakkaisi toimimasta.

        "Senhän Office 2010:n tuki kestää."

        MS Office 2010:n tuki loppuu tässä kuussa ja siirtyy sitten jatketun tuen piiriin missä tehdään vain turvapäivityksiä.

        "Sinun on turha jauhaa tuota roskaa, että Office lakkaisi toimimasta."

        Tietysti lakkaa. Kerroit itsekin niistä Outlook ongelmista sekä 16-bit versioiden täydestä yhteensopimattomuudesta.

        Se vaan on huomioitavaa, että ei tiedetä aikataulua milloin ihan tarkalleen lakkaa toimimasta. Tiedetään vain kuinka pitkään vähintään toimii.

        Toinen juttu sitten on toki se, että Windowsiin kun asentaa päivityksiä niin se tekee kopioita niistä muutoksista. On siis mahdollista, että se hajoaminen tapahtuu vasta tietokonetta vaihdettaessa tai jos tekee uudelleenasennuksen päivitetystä Windows 10 imagesta.


      • M-Kar kirjoitti:

        "Senhän Office 2010:n tuki kestää."

        MS Office 2010:n tuki loppuu tässä kuussa ja siirtyy sitten jatketun tuen piiriin missä tehdään vain turvapäivityksiä.

        "Sinun on turha jauhaa tuota roskaa, että Office lakkaisi toimimasta."

        Tietysti lakkaa. Kerroit itsekin niistä Outlook ongelmista sekä 16-bit versioiden täydestä yhteensopimattomuudesta.

        Se vaan on huomioitavaa, että ei tiedetä aikataulua milloin ihan tarkalleen lakkaa toimimasta. Tiedetään vain kuinka pitkään vähintään toimii.

        Toinen juttu sitten on toki se, että Windowsiin kun asentaa päivityksiä niin se tekee kopioita niistä muutoksista. On siis mahdollista, että se hajoaminen tapahtuu vasta tietokonetta vaihdettaessa tai jos tekee uudelleenasennuksen päivitetystä Windows 10 imagesta.

        16 bitin versiot eivät toimi, koska AMD:n ja Intelin prosessorit eivät pysty ajamaan 16-bitin koodia 64-bitin tilassa. 32-bitin käyttiksessä ne luultavasti toimivat. Minun tabletillani toimii vaikka GW-Basic vuodelta 1986. Todella pitkällä aikavälillä noin toki voisi tapahtua, mutta se ei todellakaan tapahdu ohjelman tuen aikana. Windows 10 on juuri lanseerattu, eikä se todellakaan muutu radikaalisti noin vain. Office 2010 on ededelleen todella paljon käytetty ja olisi tosi paha takaisku, jos se ei toimisi. Office on yksi asia, millä MS voi pitää asemaansa markkinoilla. MS ei leiki sen kanssa.


      • okaro kirjoitti:

        16 bitin versiot eivät toimi, koska AMD:n ja Intelin prosessorit eivät pysty ajamaan 16-bitin koodia 64-bitin tilassa. 32-bitin käyttiksessä ne luultavasti toimivat. Minun tabletillani toimii vaikka GW-Basic vuodelta 1986. Todella pitkällä aikavälillä noin toki voisi tapahtua, mutta se ei todellakaan tapahdu ohjelman tuen aikana. Windows 10 on juuri lanseerattu, eikä se todellakaan muutu radikaalisti noin vain. Office 2010 on ededelleen todella paljon käytetty ja olisi tosi paha takaisku, jos se ei toimisi. Office on yksi asia, millä MS voi pitää asemaansa markkinoilla. MS ei leiki sen kanssa.

        "Windows 10 on juuri lanseerattu, eikä se todellakaan muutu radikaalisti noin vain."

        Ballmer sai jo sapiskaa siitä, kun muutokset tapahtuvat niin hitaasti ja uusi toimari nyt pistää muutokseen vauhtia.

        "Windows 10 on juuri lanseerattu, eikä se todellakaan muutu radikaalisti noin vain. "

        Windows 10:n keskeisimpiä juttuja loppukäyttäjälle on sovellukset jotka toimivat kaikissa laiteluokissa. Tämä vaan onnistuu tietystikin uudella tekniikalla joten Microsoftin intresseissä on vähitellen pudottaa vanha kura pois.

        Se tiedetään, että ne jutut mitkä on luvattu toimivan ja aikatauluteettu, toimivat vähintään sen mitä luvattu. Sen lisäksi on ne Enterprise version LTS haarat ja Embedded jolloin voi venyttää vanhan tekniikan käyttöä


      • uusia_featureja

        Win10:een kehitetään uusia featureja, mutta se ei riko vanhempien ominaisuuksien ja keskeisen ydinosan toimintaa.
        Uudet featuret ovat kuin uusia ohjelmia. Kun asentaa windowsiin uuden pelin tai ohjelman, se ei riko järjestelmään aiemmin asennettujen ohjelmien toimintaa.
        Yhteensopivuus taaksepäin säilyy täysin ennallaan office95:een ja vanhimpiin win32-ohjelmiin asti.


      • uusia_featureja kirjoitti:

        Win10:een kehitetään uusia featureja, mutta se ei riko vanhempien ominaisuuksien ja keskeisen ydinosan toimintaa.
        Uudet featuret ovat kuin uusia ohjelmia. Kun asentaa windowsiin uuden pelin tai ohjelman, se ei riko järjestelmään aiemmin asennettujen ohjelmien toimintaa.
        Yhteensopivuus taaksepäin säilyy täysin ennallaan office95:een ja vanhimpiin win32-ohjelmiin asti.

        "Win10:een kehitetään uusia featureja, mutta se ei riko vanhempien ominaisuuksien ja keskeisen ydinosan toimintaa."

        Vastahan Microsoft päätti lopettaa nämä sovellukset: http://www.winbeta.org/news/microsoft-reiterates-demise-msn-food-drink-health-fitness-and-travel-apps

        Microsoft on myös ilmoittanut selvästi vanhennetuista rajapinnoista: https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/ff818516(v=vs.85).aspx#deprecated_or_legacy_apis

        "Yhteensopivuus taaksepäin säilyy täysin ennallaan office95:een ja vanhimpiin win32-ohjelmiin asti."

        Windows XP pudotti taaksepäinyhteensopivuutta. Windwos Vista pudotti taaksepäinyhteensopivuutta, Windows 7 pudotti taaksepäinyhteensopivuutta mutta yllättävän vähän. Windows 8 pudotti taaksepäinyhteensopivuutta, Windows 10 pudottaa vähitellen.

        Missään ei luvata vanhojen yhteensopivuuksien säilyvän ikuisesti. Löytyy lähinnä tietoa mitkä toimivat minkäkin aikaa vähintään.


      • M-Kar kirjoitti:

        "Windows 10 on juuri lanseerattu, eikä se todellakaan muutu radikaalisti noin vain."

        Ballmer sai jo sapiskaa siitä, kun muutokset tapahtuvat niin hitaasti ja uusi toimari nyt pistää muutokseen vauhtia.

        "Windows 10 on juuri lanseerattu, eikä se todellakaan muutu radikaalisti noin vain. "

        Windows 10:n keskeisimpiä juttuja loppukäyttäjälle on sovellukset jotka toimivat kaikissa laiteluokissa. Tämä vaan onnistuu tietystikin uudella tekniikalla joten Microsoftin intresseissä on vähitellen pudottaa vanha kura pois.

        Se tiedetään, että ne jutut mitkä on luvattu toimivan ja aikatauluteettu, toimivat vähintään sen mitä luvattu. Sen lisäksi on ne Enterprise version LTS haarat ja Embedded jolloin voi venyttää vanhan tekniikan käyttöä

        Ei kannata uhrata kruununjalokiveä siksi, että saisi sen toimimaan puhelimessa. Office mobile on jo olemassa.


      • yhteensopivuus_luvataan
        M-Kar kirjoitti:

        "Win10:een kehitetään uusia featureja, mutta se ei riko vanhempien ominaisuuksien ja keskeisen ydinosan toimintaa."

        Vastahan Microsoft päätti lopettaa nämä sovellukset: http://www.winbeta.org/news/microsoft-reiterates-demise-msn-food-drink-health-fitness-and-travel-apps

        Microsoft on myös ilmoittanut selvästi vanhennetuista rajapinnoista: https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/ff818516(v=vs.85).aspx#deprecated_or_legacy_apis

        "Yhteensopivuus taaksepäin säilyy täysin ennallaan office95:een ja vanhimpiin win32-ohjelmiin asti."

        Windows XP pudotti taaksepäinyhteensopivuutta. Windwos Vista pudotti taaksepäinyhteensopivuutta, Windows 7 pudotti taaksepäinyhteensopivuutta mutta yllättävän vähän. Windows 8 pudotti taaksepäinyhteensopivuutta, Windows 10 pudottaa vähitellen.

        Missään ei luvata vanhojen yhteensopivuuksien säilyvän ikuisesti. Löytyy lähinnä tietoa mitkä toimivat minkäkin aikaa vähintään.

        MS:llä on Windows Compatibility Center, jossa aika selvästi luvataan ainakin siellä listattujen ohjelmien yhteensopivuus. Ilman aikarajoja.


      • okaro kirjoitti:

        Ei kannata uhrata kruununjalokiveä siksi, että saisi sen toimimaan puhelimessa. Office mobile on jo olemassa.

        Ei sitä uhrata mihinkään. Kaikki vanhat siirretään vaan siihen MS Office 365:n, vaikka edes siihen ilmaiseen jos on joku kotikäyttäjä/opiskelija ja yrityksille sitten maksullinen.


      • yhteensopivuus_luvataan kirjoitti:

        MS:llä on Windows Compatibility Center, jossa aika selvästi luvataan ainakin siellä listattujen ohjelmien yhteensopivuus. Ilman aikarajoja.

        Kaikki yhteensopivuudet mitä ei ole standardoitu, muuttuvat ja katoavat.

        Jos ei luvata minimiaikaa, ne kertovat vain tämän hetken yhteensopivuuden.

        Tosiasia on siis, että et tiedä milloin hajoaa. Minä luulen, että Microsoft ei ole ihan täysin idiootti vaan Windows 10:n päivitysten tekemät muutokset versioituvat jokaiseen asennukseen ja rajapintoja putoaa uusien tietokoneiden ja uudesta imagesta tehtyjen asennusten yhteydessä.

        Eli sieltä yhteensopivuuslistalta voi poistua asioita ja ne jatkaa toimimista koneessasi, mutta sitten kun ostat uuden tietokoneen niin ei toimi vaikka on "sama" Windows 10 koska Windows 10 on muuttunut vähitellen.

        Mutta tämä on tässä vaiheessa spekulointia koska Microsoft ei ole kertonut tästä asiasta mitään faktoja käytännön kokemukset saa vasta tyyliin 4v kuluttua kun Windows 10 ollut käytössä ja tullut uudemmalla imagella koneita.

        Koska faktatietoa ei ole, on turvallisinta olla olettamatta mitään mitä ei luvata, eli hommat toimivat vähintään sen verran mitä on luvattu.

        Mainittakoon se, että vaikka MS Office 2010:n mainstream tuki loppuu tässä kuussa, olen noin 100% varma että toimii heinäkuulle asti koska Microsoft tarjoaa Windows 10:n ilmaiseksi päivittäville MS Office 365 päivitystarjousta jos on MS Office 2010. Eli, Microsoft katsoo jokaisen MS Office 2010 käyttäjän potentiaalisena päivittäjänä, että kannattaa pitää se MS Office 2010 toiminnassa ja mainostaa heille aika ajoin parempaa MS Office 365:sta.

        Oletan myös, että Microsoftin etujen mukaista on lykätä heinäkuun loppuun saakka kaikkea taaksepäinyhteensopivuuden pudottamista, jotta saa mahdollisimman paljon ihmisiä siirtymään vanhemmista Windowseista Windows 10:n.

        Pointti on se, että jos ei luvata, ei voi olettaa liikoja koska se tiedetään, että mikään ei ole varmempaa kuin muutos.


      • M-Kar kirjoitti:

        Ei sitä uhrata mihinkään. Kaikki vanhat siirretään vaan siihen MS Office 365:n, vaikka edes siihen ilmaiseen jos on joku kotikäyttäjä/opiskelija ja yrityksille sitten maksullinen.

        Onko sitä ilmaisena PC:ille? Tableteille se on, mutta käsittääkseni suuremmille näytöille vaatii Office 365:n. Ei kaikki firmatkaan halua vuosimaksullisia tuotteita. Ongelma on MS:lle se, että jos porukka hylkää Officen, ne hylkää helposti myös WIndowin.


      • okaro kirjoitti:

        Onko sitä ilmaisena PC:ille? Tableteille se on, mutta käsittääkseni suuremmille näytöille vaatii Office 365:n. Ei kaikki firmatkaan halua vuosimaksullisia tuotteita. Ongelma on MS:lle se, että jos porukka hylkää Officen, ne hylkää helposti myös WIndowin.

        "Onko sitä ilmaisena PC:ille?"

        Kyllä: https://www.office.com/

        "Ei kaikki firmatkaan halua vuosimaksullisia tuotteita."

        Johan sitä Microsoftilla on melkein kaikki olleet Windowsia lukuunottamatta vuosi/kuukausimaksulla ja suuntaus on se, että keskittyvät siihen. Jos ei tykkää kuukausi/vuosimaksullisuudesta niin sitten pitäisi valita joku muu kuin Microsoft.

        En usko, että se kuukausi/vuosimaksu on ongelma kun suuntaus yleisesti ollut vahvasti se, että ostetaan palveluna, ei tämä pelkästään Microsoftin juttu ole.

        Mutta toki, jos ei tykkää palveluna ostamisesta niin sitten valitsee toisenlaisen.

        "Ongelma on MS:lle se, että jos porukka hylkää Officen, ne hylkää helposti myös WIndowin."

        Minä taas luulen, että Microsoftille isompi juttu on se, että jos porukka hylkää Windowsin ne hylkää sen myötä myös MS Officen.


    • minulla

      toimii kympissä ainakin 2003 word ja excel ja niiden ominaisuudet riittävät käyttööni.

      • Sillä ei voi avata turvallisesti muualta tulevia tiedostoja koska ei saa turvapäivityksiä.

        Toisekseen se saattaa lakata toimimasta milloin tahansa kun Windowsiin tulee päivitystä. Ja niitähän tulee joka viikko.


      • 2003_virallisesti_tuettu

        Win10 tukee virallisesti Office 2003, 2007, 2010, 2013 versioita (tosin sitä vanhemmatkin toimivat ongelmitta). Jos ajaa esim. GWX yhteensopivuustarkistuksen ennen päivitystä, niin se ilmoittaa että järjestelmässä ei ole yhteensopivuusongelmia ja myös kaikki ohjelmat ovat täysin yhteensopivia ko. officen versioilla, jolloin kymppiin päivittäminen on täysin turvallista.


      • 2003_virallisesti_tuettu kirjoitti:

        Win10 tukee virallisesti Office 2003, 2007, 2010, 2013 versioita (tosin sitä vanhemmatkin toimivat ongelmitta). Jos ajaa esim. GWX yhteensopivuustarkistuksen ennen päivitystä, niin se ilmoittaa että järjestelmässä ei ole yhteensopivuusongelmia ja myös kaikki ohjelmat ovat täysin yhteensopivia ko. officen versioilla, jolloin kymppiin päivittäminen on täysin turvallista.

        Missä luvataan tuki ja kuinka pitkään luvataan?

        Yhteensopivuustarkistus sanoo, että on yhteensopiva tällä hetkellä mutta Windows 10:n yhteensopivuus muuttuu jatkuvasti.


      • Toimivat_ikuisesti

        MS-pomo Gabe Aul esim. on luvannut tuen myös vanhemmille officeille. "Office 95 works just fine with absolutely zero issue on Windows 10 " ja lisäksi tuolla on myös kuva jossa Gabe Aul käyttää Office 95:sta kympissä:
        https://twitter.com/gabeaul/status/606254878877450240

        Kympissä toimii kyllä ihan kaikki Officen versiot ongelmitta niin kauan kuin MS ei mene konkurssiin, ja senkin jälkeen käyttis office pysyvät kyllä toimivina mutta vain päivitykset loppuvat. Sellaiset kympin buildit eivät pääse edes MS:n sisäisistä testeistä eteenpäin fast ringiin, joissa olisi yhtään mitään office ongelmia.


      • Toimivat_ikuisesti kirjoitti:

        MS-pomo Gabe Aul esim. on luvannut tuen myös vanhemmille officeille. "Office 95 works just fine with absolutely zero issue on Windows 10 " ja lisäksi tuolla on myös kuva jossa Gabe Aul käyttää Office 95:sta kympissä:
        https://twitter.com/gabeaul/status/606254878877450240

        Kympissä toimii kyllä ihan kaikki Officen versiot ongelmitta niin kauan kuin MS ei mene konkurssiin, ja senkin jälkeen käyttis office pysyvät kyllä toimivina mutta vain päivitykset loppuvat. Sellaiset kympin buildit eivät pääse edes MS:n sisäisistä testeistä eteenpäin fast ringiin, joissa olisi yhtään mitään office ongelmia.

        Ei siellä ole mitään lupausta kuinka pitkään mikäkin toimii.


      • M-Kar kirjoitti:

        Ei siellä ole mitään lupausta kuinka pitkään mikäkin toimii.

        Usko jo, tuo ajatus, että ne lakkaisivat toimimasta on vain sinun keksintösi.


      • okaro kirjoitti:

        Usko jo, tuo ajatus, että ne lakkaisivat toimimasta on vain sinun keksintösi.

        Ohjelmat ovat ennenkin lakanneet toimimasta yhteensopivuuden poistuessa, ei tämä ole mikään minun keksintö vaan realiteetti.

        Ja yhteensopivuuksia poistetaan, ihan sen takia kun on porukkaa joka itkee kuinka ohjelmat on niin bloattia, miksi akku kuluu nopeasti, miksi on pikkuvikoja ilmennyt, miksi on turvareikää, miksi kestää niin kauan saada uutta ominaisuutta, miksi maksaa, miksi on ruma, miksi on hidas, miksi päivittämienen kestää, miksi on kömpelö käyttää, miksi on vaikea, miksi ei ole yhteensopiva ja jne.

        Microsoftille purnataan ja kitistään vähän väliä kaikeasta joten Microsoft toki reagoi siihen asiakaspalautteeseen. Katsos kun nämä asiat mistä porukka kitisee ovat seurausta siinä, että jokainen uusi Windows versio ja servicepackitkin ovat lisänneet jotain uutta mutta kaikkea vanhaa raahataan päääasiassa mukana siksi, että näistä vanhoista jutuista riippuvaiset asiat toimisi uudemmassa Windowsissa.

        Mitä siitä seuraa? Bloattia, monimutkaisuutta, monimutkaisuuden tuomia lieveilmiöitä kuten vaikka viallisia päivityksiä ja ongelmaa, turvareikää, Microsoftille hitautta tuoda asioita kun pitää hyysätä ettei riko aiempia jne jne.

        Niin meinaatko ihan tosissasi että Microsoft antaisi kilpailijoiden mennä menojaan ja että se jäisi hinkkaamaan sitä, että jotkut urpot haluaa DOS:sia?


      • vanhimmasta_päästä

        Officen versiot lakkaavat vanhimmasta päästä toimimasta. Ensin odotellaan milloin Office95 ensinnäkin lakkaisi toimimasta. Sen jälkeen vasta office97 on hajoamisriskin alainen ja 97:n käyttäjät voivat jo valmistella päivitystä uuteen versioon. Vielä kuitenkaan mitään kiirettä ei ole 97:n käyttäjillä.
        Office 2000 ja uudemmat versio ovat vuorossa vasta paljon myöhemmin - 2010:n käyttäjillä ei näillä näkymin vielä vuosikymmeniin ole kiirettä päivittää uudempaan.


      • vanhimmasta_päästä kirjoitti:

        Officen versiot lakkaavat vanhimmasta päästä toimimasta. Ensin odotellaan milloin Office95 ensinnäkin lakkaisi toimimasta. Sen jälkeen vasta office97 on hajoamisriskin alainen ja 97:n käyttäjät voivat jo valmistella päivitystä uuteen versioon. Vielä kuitenkaan mitään kiirettä ei ole 97:n käyttäjillä.
        Office 2000 ja uudemmat versio ovat vuorossa vasta paljon myöhemmin - 2010:n käyttäjillä ei näillä näkymin vielä vuosikymmeniin ole kiirettä päivittää uudempaan.

        Se nyt ei mene näin. Ohjelmien hajoamiseen kun vaikuttaa teknologian iän ohella myös riippuvuuksien määrä. Uudemmat MS Officet sisältää enemmän riippuvuuksia kun niissä enemmän ominaisuuksia.

        MS Office 95 ja 97 ovat käytännössä kelvottomia kun ne eivät käytä Windows Installeria. Voivat siis sotkea järjestelmää tiedostoja kopioidessaan.

        Ensimmäisenä hajoamassa muuten todennäköisesti on MS Office 2000, mutta hajoaminen ei välttämättä ole joka puolelta vaan vika-alttiimpia osia on todennäköisesti se joku FrontPage, Access ja Outlook.

        Toisaalta nehän voi olla jo rikki, kun täällä nyt jotkut pellet voi sanoa että "toimii" kun saa jonkun Wordin käynnistettyä, mahdollisesti yhteensopivuustilaa käyttämällä.


    • Windows-Uhkana

      Ms haluaa että ostaisit uuden officen kymppiisi, 2010 office asentuu kympiin, mutta siinä on havittu joitakin isojakin ongelmia, mm tallentamisessa ja html muodoissa.

      Cclener taas voi ja siivookin vakoiludataa, joten ms ei tykää tästä yhtään.

      Windows on mennyt Appletyyliseen sensuuriin ja rahastamiseen. Lisäksi kymppi niin reikäinen, että mikään virustorjuntakaan ei kykene suojaamaan sitä.
      Pahimpia tietoturvariskejä onkin juuri MS:n omat ohjelmistot, jotka kolmansien ohjelmistoista eroaa siten, että ne ohittaa hiekkalaatikon rajat, samalla tarjoaa örkin menttäviä reikiä suoraan järjestelmän ytimeen.

    • EiEdge

      "Windows 10:ssä on uusi Edge selain, joka toimii saumattomammin."
      Edgen hakukonetta ei voi valita. Käytän Firefoxia, joka on kuluttajaystävällisempi.

      • "Edgen hakukonetta ei voi valita."

        Ei tarvitse koska tarkoitus on käyttää tietystikin Bingiä. Sehän on Microsoftin ja toimii saumattomimmin.

        "Käytän Firefoxia, joka on kuluttajaystävällisempi."

        Jos et tykkää Windowsista, on parempi käyttää sitten sellaista käyttöjärjestelmää jossa käytetään Firefoxia, kuten vaikka Ubuntua.


      • kuukkelissa
        M-Kar kirjoitti:

        "Edgen hakukonetta ei voi valita."

        Ei tarvitse koska tarkoitus on käyttää tietystikin Bingiä. Sehän on Microsoftin ja toimii saumattomimmin.

        "Käytän Firefoxia, joka on kuluttajaystävällisempi."

        Jos et tykkää Windowsista, on parempi käyttää sitten sellaista käyttöjärjestelmää jossa käytetään Firefoxia, kuten vaikka Ubuntua.

        Eihän se ole sinun ongelmasi, jos joku muu käyttää sitä, mikä itsestä tuntuu paremmalta.


      • kuukkelissa kirjoitti:

        Eihän se ole sinun ongelmasi, jos joku muu käyttää sitä, mikä itsestä tuntuu paremmalta.

        Eikä se ole Microsoftin, Edgen, Windowsin, tietokoneen jne. tai kenenkään muun kuin käyttäjän ongelma jos on jotain vaikeuksia.

        Katsos kun edelleenkin lähes aina jos on jotain "ongelmaa" niin ne on käyttäjän virheitä.

        Minä taas en mene sen mukaan mikä "tuntuu" vaan käytän ja neuvon muitakin käyttämään tuotteita ja palveluita niin kuin on suunniteltu ja myös niin, että riski kaikille ongelmille ja harmeille on pieni. Sitä kun ei hölmömmät tunnu käsittävän, että riski harmeille ja ongelmille on asia joka on oma valinta ja jos valitsee sen riskivaihtoehdon ja tulee harmia niin se on tietysti oma vika.

        Tästä syystä kun miettiin niitä vaihtoehtoja niin ne tehdään vähän korkeammalla tasolla kuin "mikä hakukone" tai "mikä selain". Ehei! Valinta tehdään tasolla Apple, Attachmate, Canonical, Google, Microsoft, Oracle, Red Hat jne. ja sitten valitaan mahdollisimman pitkälle kaikki sen mukaan mikä kyseisen firman teknologiapino ja käytännöt on koska se on tietysti parhaiten testattu verrattuna siihen, että säädetään virityksiä.


      • kuukkelissa
        M-Kar kirjoitti:

        Eikä se ole Microsoftin, Edgen, Windowsin, tietokoneen jne. tai kenenkään muun kuin käyttäjän ongelma jos on jotain vaikeuksia.

        Katsos kun edelleenkin lähes aina jos on jotain "ongelmaa" niin ne on käyttäjän virheitä.

        Minä taas en mene sen mukaan mikä "tuntuu" vaan käytän ja neuvon muitakin käyttämään tuotteita ja palveluita niin kuin on suunniteltu ja myös niin, että riski kaikille ongelmille ja harmeille on pieni. Sitä kun ei hölmömmät tunnu käsittävän, että riski harmeille ja ongelmille on asia joka on oma valinta ja jos valitsee sen riskivaihtoehdon ja tulee harmia niin se on tietysti oma vika.

        Tästä syystä kun miettiin niitä vaihtoehtoja niin ne tehdään vähän korkeammalla tasolla kuin "mikä hakukone" tai "mikä selain". Ehei! Valinta tehdään tasolla Apple, Attachmate, Canonical, Google, Microsoft, Oracle, Red Hat jne. ja sitten valitaan mahdollisimman pitkälle kaikki sen mukaan mikä kyseisen firman teknologiapino ja käytännöt on koska se on tietysti parhaiten testattu verrattuna siihen, että säädetään virityksiä.

        Niin, sitten? Ilman turhaa copy-paste tason selitystäkin olisi tälläkin kertaa pärjätty


      • 314159265
        kuukkelissa kirjoitti:

        Niin, sitten? Ilman turhaa copy-paste tason selitystäkin olisi tälläkin kertaa pärjätty

        Kyllähän M-Karin täydellisyys on jo ajat sitten tiedetty - turhaan täällä itseään mainostaa.


    • EiMicrosoftOffice

      "Office 2010:sta on kyllä sääli, jos ei toimi, olen tottunut siihen ja maksoikin jonkin verran."
      Turhaa maksaa Officesta. Asenna ilmainen ja erinomainen LibreOffice tilalle.

      • Ei sitä tarvitse asentaa kun se on valmiina siellä käyttöjärjestelmässä.

        Jos on joku Windows niin sitten tietysti käytetään MS Officea.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      343
      3574
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      231
      2181
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1712
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1607
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      85
      1444
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      294
      1315
    7. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      87
      1155
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1141
    9. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      84
      1139
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      986
    Aihe