2,5xt uusi kone mutta mikä?

Parannusvakioon

230hv 320nm on ja jos jotain hieman vahvempaa konetta siihen haalisi.On ohjelmoitu uuudelleen joka vapautti hiem,an tehoja alemmas.
2l pidetään muuten lujempana mutta kovin tuntuu hullulta jos puoli litraa on pienempi. Pelkäämpä että tyhjäkäynti - 3000 rpm alue on jokaiselta kohdaltaan pienempi. Vähemmän heppoja (kw) ja nm. Kaikki ajohan kuitenkin on tuolla alueella. Sti kone huhun mukaan on heikompi myös tuolla em. käyttöalueella isomman myöhemmin heräävän turbon ja coolerin tilavuuden tähden. 3l B-4 koneita turbolla olisi aika hyvä,olisi sitä alkuvoimaa kuutiotilavuudesta ja turbolla lisää kun pitäisi päästä tosissaan.


Hmm sekavaa tekstiä mutta onko jotain mistä täydellisiä koneita voi ostaa joissa on hieman parempaa sisuskalua ja ns bolt on? mikään 12000€ euron hintauokka ei nyt jaksa kiinnostaa joten asiattomuudet jääköön pois. Koneen jatkuva huudattelu yläpään turbo alueella ei vaan ole idea liikkua liukkasti.
ps. ei nyt mitään erikois kilpakoneita vaan kuitenkin tavis kone paranneltuna.
pss pajaa joka tietää mitä tekee ja on paranneltu kone?

20

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hahahaha123

      Trollaukset eikun huononee.

      • parannusvakioon

        Ei ole trollaus. Miksi niin virheellisesti sait päähäsi? Tiedätkö parempaa konetta? Ei kaasu pohjassa teini menoon. Koetappa pysyä asiassa kun en viitsi lasten kanssa leikkiä.


      • Trolliiiii123

        Eli sulla on siis 2.5XT toimiva ja haluat ruveta siihen rakentelemaan uutta kestävämpää konetta? 2.5XT kestää vakio osilla. 400hp ja 500nm vääntö ja sä aiot rakentaa paremman koneen.. Ihan mielenkiinnosta jos et ole trolli niin miksi?


      • parannusvakioon
        Trolliiiii123 kirjoitti:

        Eli sulla on siis 2.5XT toimiva ja haluat ruveta siihen rakentelemaan uutta kestävämpää konetta? 2.5XT kestää vakio osilla. 400hp ja 500nm vääntö ja sä aiot rakentaa paremman koneen.. Ihan mielenkiinnosta jos et ole trolli niin miksi?

        Ahaa ,se olis hyvä jos mahdollisimman vähin osa vaihdoin onnistuu. No miten saa vaikkapa 300hp ja 450nm laajalle alueelle vakio-osilla ? Tippaakaan ei saa alaveto alueen alkamis kohta nousta koska on nytkin ärsyttävän ponneton esim 2000rpm ja 5 vaihde kiihdytys ,kaiken maailman tdit katoaa horisonttiin kun ei ole vetoalueella. No kun 3 kolahtaa kaappiin niin tilanne on toki toinen mutta kuka semmoista lapsellista keppijumppaa huonolla laatikolla jaksaa harrastaa ? en minä. Turbon vaihto toiseen olisi mieluinen tehtävä sillä tuosta vakiosta loppuu puhallus kyllä hyvin äkkiä dynolapun mukaan.Herää myöhään ja loppuu aikaisin.

        250hv ja 400nm olisi myös riittävät arvot kunhan käyrät alkaisi 1500rpm ja laskisi 6000rpm....

        Ja totean että kulkee ja kiihtyyhän se mutta eipä olisi lisä pahitteeksi sivistyneessä muodossa.


        Tässä mitään trollauksia harrasteta vaan totista käyttöautoa. Suomi24 lukee myös todelliset asilliset ihmiset mutta joka hiton ketjuun joku persreikä kersä alkaa vängätä lapsellisuuksia.

        Tiedon panttaus on lapselisuutta myös.


    • djljdldjdjk

      Ohjelmoitu uudelleen joka vapautti tehoja alemmas, mitä tuo tarkoittaa suomeksi?

      • ErnoPosa

        Tarkoittaiskohan se niitä huipputehoja alemmilla kierroksilla........


      • parannusvakioon

        ? "Ohjelmoitu uudelleen joka vapautti tehoja alemmas, mitä tuo tarkoittaa suomeksi?" oletko nyt se trolli? no selitän typerämpänä uudelleen: Uudelleen ohjelmointi alkoi on kun ajoin auton dynorullille ja asentaja kiinnitti auton "penkkiin" ja suoritti kaapeleiden ja tuulettimen yms asennukset/asetukset ja astui koppiin ja alkoi tehdä erilaisia kiihdytyksiä yms ja näpelöi lappariään ratin takana. Homma oli hyvin siistiä ja subaru lauloi kauniisti eri rasituksissa.
        Sai katsella ruudulta käppyröiden muutoksia ja lopulta oli printti lista käsissä jossa näki heti nm ja hp (kw) kasvua niillä alemmilla kierroksilla jota et tajunnut (et tiedä autojen tekniikasta mitään huomaan muuten et olisi kysynyt? ) hyvä että kysytään nöyrästi niin alkaa tieto levitä muillekin myös itselleni koska en tiedä kaikkea subaruistakaan. Huomasi muuten heti ensimetreillä kuinka alkoi auto toimia tehokkaammin. Oli hintansa arvoisat puuhaa. Että semmoinen suomennus. Jos nyt tuli niitä kielippivirheitä niin paina äkkiä rastia ja älä ikinä kommentoi niistä mitään EI KIINNOSTA EN OSAA! EN OPETTELE!


    • forestereer

      Hiljenipä tämäkin trolli :) ei löydy mitään järkeviä perusteluja ymmärtäähän sen.

    • mämamuoon

      Soomekiel on nii vaikkeaa etei sitä jokane mamu opi koska hyvi.

    • foreester

      Niin järkevästi ilmaistuna. Asennutit autoon ohjelmoinnin joka lisäsi tehoa ja samalla kasvatti alavääntöä- Kerros trolli vielä miksi olet subaruusi uutta konetta ostamassa?

      • Parannusvakioon

        Terve

        Ja heti alkuun jätäppä nuo trolli sanat nyt pois.

        " parannusvakioon
        5.9.2015 9:04"

        Tuossa se lukee.

        "Tässä mitään trollauksia harrasteta vaan totista käyttöautoa. Suomi24 lukee myös todelliset asilliset ihmiset mutta joka hiton ketjuun joku persreikä kersä alkaa vängätä lapsellisuuksia. "

        Likeltä nyt liippaa tuo persreikä edustus sinua. Koetappa ryhdistäytyä.

        Löytyisiköhän softaa,osaajaa,taitajaa tuon kaasuläppä ongelman poistamiseksi?
        Ongelma on kuulemma huono kaasupotikan ohjaus softa. Aiheuttaa turhan pomppuista kiihtymistä eli sivistymätöntä omaan makuuni ja ongelma on todettu subaruissa. Toisia se ei häiritse vaan jopa tuntuu kuulemma todelliselta koneelta kun on vähän ns raaka tuntuma. Itse tykkäisin sähkömoottori turbiini vedon tasaisuudesta. Joskus tuntuu että alan teettää jollain pajalla tuon 3,6 vapaastihengittävän koneen asennusta ja siihen kunnon säädöt että 300hp olisi läsnä erittäin sivistyneessä muodossa.
        Joskus tuntuu että tuon turbon saisi romukoppaan viskata ja asennuttaa remmiahdin. Kaasuläppä pitäisi myös poistaa ja uusi palikka sen tilalle ja siihen toimiva softa . Autossa on uusin päivitys kaasuläppä ohjelmaan.

        Jotain rakentavaa asiallista aikuista ehdotusta?


      • Foreester
        Parannusvakioon kirjoitti:

        Terve

        Ja heti alkuun jätäppä nuo trolli sanat nyt pois.

        " parannusvakioon
        5.9.2015 9:04"

        Tuossa se lukee.

        "Tässä mitään trollauksia harrasteta vaan totista käyttöautoa. Suomi24 lukee myös todelliset asilliset ihmiset mutta joka hiton ketjuun joku persreikä kersä alkaa vängätä lapsellisuuksia. "

        Likeltä nyt liippaa tuo persreikä edustus sinua. Koetappa ryhdistäytyä.

        Löytyisiköhän softaa,osaajaa,taitajaa tuon kaasuläppä ongelman poistamiseksi?
        Ongelma on kuulemma huono kaasupotikan ohjaus softa. Aiheuttaa turhan pomppuista kiihtymistä eli sivistymätöntä omaan makuuni ja ongelma on todettu subaruissa. Toisia se ei häiritse vaan jopa tuntuu kuulemma todelliselta koneelta kun on vähän ns raaka tuntuma. Itse tykkäisin sähkömoottori turbiini vedon tasaisuudesta. Joskus tuntuu että alan teettää jollain pajalla tuon 3,6 vapaastihengittävän koneen asennusta ja siihen kunnon säädöt että 300hp olisi läsnä erittäin sivistyneessä muodossa.
        Joskus tuntuu että tuon turbon saisi romukoppaan viskata ja asennuttaa remmiahdin. Kaasuläppä pitäisi myös poistaa ja uusi palikka sen tilalle ja siihen toimiva softa . Autossa on uusin päivitys kaasuläppä ohjelmaan.

        Jotain rakentavaa asiallista aikuista ehdotusta?

        Suosittelen merkin vaihtoa, millään järkevillä kustannuksilla sä et pysty tuosta laittamaan paremmaksi... sen verta sekavaa paskaa sä kirjoittelet ettei tosikaan.
        PS: Ainuttakaan osumaa ei löytynyt englanti/saksa/japani haulla kaasuläpän ongelmista tai kiihtyvyyden epätasaisuudesta..


    • Foreesteer

      Nyt muuten tajusin mitä sä haet, osta Lexus hybridi siinä on kuminauha maista kiihtyvyyttä.. Tosin hidashan se on kuin faan verrattuna foreen,. Ja maksaa tietty aika perhanan paljon enemmän-

      Oletako ihan tosissaan että kukaan uskoo noita höpöilyjä? Paljonko arvioisit maksavan kuvailemasi muokkaus? Oliko sulla muutne fore vai imppu, henkoht uskoisin ettei kumpikaan.

      • Parannusvakioon

        "Jotain rakentavaa asiallista aikuista ehdotusta?"

        Kun kysyt 2.5xt mallisen tyypiä henkoht uskoisin ettei kannata kirjoitella enempää. Muutenkin kirjoituksesi on todella lapsellista .
        Kohti uusia kokemuksia mars.


      • foreester
        Parannusvakioon kirjoitti:

        "Jotain rakentavaa asiallista aikuista ehdotusta?"

        Kun kysyt 2.5xt mallisen tyypiä henkoht uskoisin ettei kannata kirjoitella enempää. Muutenkin kirjoituksesi on todella lapsellista .
        Kohti uusia kokemuksia mars.

        Kerros nyt paljon meinaat laittaa rahaa tuohon koneen vaihtoon? Ja laitappas linkkiä tuosta kaasuläpän ongelmasta? SUosittelisin kyllä hoitoon menemistä jos olet aikuinen ihminen.. Jaksaa trollailla päivästätoiseen.


      • Parannusvakioon

        Mielummin 0€ kone puuhiin. Hieman lisää tietoa tuohon vanhaan tekniikkan googleteltuani niin kestäähän se noinkin pienet lisätehot.Linkki kaasuläppä ongelmasta on nilkastani kaasupolkimen ja sen lähettämä palauteen vedon muodossa selkänojaan esim.
        Tiedon kaasuläppä softan "möykkyisyydestä" sain ihmiseltä joka työkseen säätää toiminimen alla kilpamoottoreita samalla kun sääti subaruani.
        Miksi hoitoon kun etsin tietoa ? Aikuinen olen mutta sinun henkisestä iästä voidaan olla montaa mieltä.
        Mutta mutta ellet osaa kuin ivailla ehkä ei kannata enempää kirjoitella.

        Seurailen kyllä mahdollista käytettyä dit koneista ,harvoin vain on myynnissä että pääsisi vaihtamaan. Ei nyt niin edes hirveästi vaihdatuta kun tällä ajelisi vielä monta vuotta kunhan koneen toiminta olisi jouhevampaa.Automaattina olis ongelma poissa hmmmmm

        Miksi et ymmärrä lukemaasi? trollailu! perkkkele.


      • Foreester
        Parannusvakioon kirjoitti:

        Mielummin 0€ kone puuhiin. Hieman lisää tietoa tuohon vanhaan tekniikkan googleteltuani niin kestäähän se noinkin pienet lisätehot.Linkki kaasuläppä ongelmasta on nilkastani kaasupolkimen ja sen lähettämä palauteen vedon muodossa selkänojaan esim.
        Tiedon kaasuläppä softan "möykkyisyydestä" sain ihmiseltä joka työkseen säätää toiminimen alla kilpamoottoreita samalla kun sääti subaruani.
        Miksi hoitoon kun etsin tietoa ? Aikuinen olen mutta sinun henkisestä iästä voidaan olla montaa mieltä.
        Mutta mutta ellet osaa kuin ivailla ehkä ei kannata enempää kirjoitella.

        Seurailen kyllä mahdollista käytettyä dit koneista ,harvoin vain on myynnissä että pääsisi vaihtamaan. Ei nyt niin edes hirveästi vaihdatuta kun tällä ajelisi vielä monta vuotta kunhan koneen toiminta olisi jouhevampaa.Automaattina olis ongelma poissa hmmmmm

        Miksi et ymmärrä lukemaasi? trollailu! perkkkele.

        Lukemisen ymmärtäminen on vaikeaa koska kirjoitteluissasi ei ole mitään järkeä..
        1: väitit että subaruissa on yleisesti tunnettuja ongelmia, pyysin linkkiä! ei löydy.
        2. Puhut koneenvaihdosta 10-15 tuhannen€ autoon joka tulisi loppupeleissä maksamaan varmaan 10 000€, jokainen varmaan ymmärtää ettei mitään järkeä.
        3.Aloitit keskustelun kertomalla haluavasi vahvemman/kestävämmän koneen kuitenkin puhut jostain 300hp, 2.5 XT kestää vakiona vitusti enemmän.
        4. Käytännössä toiveesi ja halusi eivät ole millään tavalla järkeviä, miksi et suorana vaihda merkkiä? Haluat auton joka on sivistynyt ja ei kierroskone? Miksi helvetissä sellainen pitää tehdä autosta joka on mahdollisimman kaukana siitä?


    • Parannusvakioon

      1. "Tiedon kaasuläppä softan "möykkyisyydestä" sain ihmiseltä joka työkseen säätää toiminimen alla kilpamoottoreita samalla kun sääti subaruani." Ymmärrä lukemaasi.

      2.Jokainen varmaan myös ymmärtää ettei autoilussa ole kuvinkaan järkeä. Esim ajaa yksin 55000€ autolla kun saman ajon voi tehdä näppärämmin yms järkisyihin nojaten 18000€ autolla, vain yksi esimerkki .

      3. Ai se kestää vitussti enemmän no hyvä kiitos asiantunevasta aikuisesta kommentista,tiedosta.

      4.Niin mihin vaihtaisin hmm yhteen vaihtaisin kylä yhteen ainoaan muuhun merkkiin ja malliin porsche macan , vaikkapa tuo http://www.nettiauto.com/porsche/macan/7475238

      Kuuleppas poju kasva nyt hieman lisää mieheksi kun nyt olet semmoinen räkänokka asteella.

      • aikuistukaaensin

        Eipä taida sinunkaan korvantauksesi vielä olla kuivat.


      • Poistufoorumiltapoju

        No no poju. Olet se palstan häirikkö. Älä tule foorumille kun et ole ihan terve. No totteleppas nyt poju.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3010
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2184
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1594
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1057
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe