Kokeilin tänään keskittyä niin että aivosolujen toiminta paranisi. Melkein heti olo parani. Voiko keskittyminen siis auttaa?
Voiko keskittyminen auttaa masennukseen?
3
64
Vastaukset
- Koita.ihmeessä
Enpä osaa sanoa, mutta jos se sinulle tuntuu auttavan, niin miksi et kokeilisi? Esim meditaatio voisi toimia hyvin?
- lihashymy
Miten teit sen käytännössä, kohta kohdalta?
Minulla oli kuluneen kesän aikana mm. yksi päivä, jolloin olin huonoissa fiiliksissä - masensi, ahdisti, oli väsynyt ja erittäin negatiivinen olo - ja piti hoitaa muutama juttu, johon tarvitsin energiaa ja positiivisempaa mieltä. Olin katsonut Youtubesta videoita positiivisen ajattelun voimasta, ja päätin kokeilla sitä. Päätin vain, että nyt olenkin iloisemmalla ja positiivisemmalla mielellä, ja kuinka ollakaan, se auttoi! Asioiden hoitaminen oli helpompaa ja sujui paremmin, kun olin vain päättänyt, että olen positiivisemmalla asenteella.
Tein sen ajattelemalla seuraavat ajatukset:
"Haluan olla paremmalla mielellä ja onnellisempi; haluan sitä nyt, tänään; pystyn vaikuttamaan fiiliksiini tahdonvoimalla; haluan olla kiitollinen niistä asioista, jotka ovat tällä hetkellä hyvin; elämä tässä hetkessä on helpompaa, jos muutan asennettani; asenteen muutoksella on seuraukset tunnetiloihini tästä hetkestä eteenpäin, jo seuraavien minuuttien aikana"
Toinen strategia, jonka tiedän vaikuttaneen positiivisemman fiiliksen syntymiseen, oli väkisin hymyileminen: väänsin suunpielet ylöspäin enkä lopettanut.
Kaikkein tärkein tekijä positiivisemmaksi tulemisessa on se, että haluaa tulla positiivisemmaksi fiiliksiltään ja kokemusmaailmaltaan nyt heti, ilman, että asettaa sille ehtoja. Ilman sisäistä motivaatiota positiivisemmaksi muuttuminen ja helpompi eläminen ei varmaan onnistu.
Eli vielä kerran: *positiiviset ajatukset ja niiden kautta positiivisen asenteen ottaminen tietoisesti * kasvojen vääntäminen hymyyn lihasvoimalla * halu ja pohjimmainen motivaatio elää helpompaa arkea. Olen kokeillut mielikuvien ohjausta myös ulkona kadulla. Annan aivoille käskyn näyttää aavaa jäälakeutta.
Muistan miten sydän alkoi pumpata verta koko kehoon ja piristyin masennuksen hetkellä merkittävästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131208
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1181047- 130930
- 96792
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten295746Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81666Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504