Mitä lahjaksi 60 vuotiaalle

heijas34

Hei vain kaikki,

Voisitteko antaa vinkkejä mitä lahjaksi 60v naiselle?Aloitimme salilla käynnin mutta uskallanko antaa kirjan kuntosaliharjoittelua ikääntyneille...ein varmaan...joku toinen jos olisi jossa neuvottaisiin liikkeitä yms...joka ei olisi nuorten.

Vai mikä olisi parempi?Kertokaa ikä teitä ilahdutti eniten?

82

4482

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse en halua lahjoja. Syntymäpäiväni on ollut viisikymppisten jälkeen omasta toivomuksestani kuten muutkin päivät. Läheiset tietää ja kunnioittavat toivomustani. Minusta kirja on ihan hyvä lahja jos henkilö on sisäistänyt olevansa ikääntynyt. Itse sopeudun hyvin ikääntymiseen, onneksi ikää tulee pikkuhiljaa lähes huomaamatta.

• Tänä vuonna ilahdutti hieroma- ja jalkahoitolahjakortit sekä koska olen kesän lapsi perennat ja kukkaset ovat aina tervetulleet. Kuution halkokuorman sain yhtenä vuonna ja tykkäsin. Kesämökin seinällä on isosta koivupäreestä tehty vieraskirja jonka sain 50-vuotislahjaksi.

65-synttäreillä ilahdutti maalauskopio Niilo Hyttisen Työttömän päiväkirja-sarjasta, Mallina on ollut Erkki-enoni, äitini vuorin veli, joka eli vaatimattoman elämänsä muiden nurkissa, auttaen talon töissä. Erkki ja Niilo ystävystyivät ja Erkki oli mallina useassa Niilon maalaamassa taulussa.

Erikoinen, koskettava, hullua luovuutta omaava lahja kiehtoo minua.

• 257946

Hemmottelulahjakortti, esim. jalkahoitoon tai kasvohoitoon

• James.B

Eipäs kun noin uusi nelikymppinen mies hänelle, jos sattuu itse olemaan hyvän näköinen Puuma ;)
        Se piristää kummasti ja on hyvin paljon nuorempia miehiä, jotka haluavat itselleen oman Puuma-naisen! :)

• James.bondie

Eikun noin 40 uusi mies. Monet, monet miehet haluavat itselleen hemaisevan Puuma-naisen ;)

• James.bondie

Tulipa oikein tuplana äskeinen.

• Ellei synttäreiden viettäjällä ole toivomuksia ja hänet tuntee riittävän hyvin, on joku henkilökohtainen, hauska lahja sopiva. Ei Iittalan lasimaljakkoa kenellekään, ostakoot itse mieleisensä.
      Ja jos ei kerta kaikkiaan tule mitään mieleen, lahjakortti johonkin, kauppaan tai hoitoon.
      Surkeimpia yrityksiä ovat mielestäni ne, joissa jo kutsussa kerrotaan ettei halua lahjoja, mutta juhlapaikan ovenpielessä on maitotonkka, johon voi "halutessaan" rahaa pudottaa. Eräs tuttu ilmoitti kutsussa mihin rahat käyttää, matkaan ja mielellään kauas. Taisi sen verran saada, että junalipun lentokentälle sai.
      Ahneus on tympäisevää.
      Moni ei todellakaan halua mitään, vaan pyytää osoittamaan lahjan sijaan rahaa johonkin itselleen läheiseksi tuntemaansa kohteeseen. Olipa se sitten Ambomaan nälkäiset tai kodittomien kissojen hoitokoti.

• Hyvä idea! Siis mulle lahjaks! Mut mistä tietää, että ne ihmiset on varmasti laittaneet rahaa sinne, minne on toivonut?

ps. Kai olet Anceli, vaik tonne nimmariin on ilmestynyt pari ylimäärästä kirjainta?

• minttupuu kirjoitti:

Hyvä idea! Siis mulle lahjaks! Mut mistä tietää, että ne ihmiset on varmasti laittaneet rahaa sinne, minne on toivonut?

ps. Kai olet Anceli, vaik tonne nimmariin on ilmestynyt pari ylimäärästä kirjainta?

Jos on varma kohteesta mihin rahaa haluaa annettavan, niin voi avata tilin sitä varten. Ei pääse kukaan huijaamaan ja sanomaan laittaneensa. Vaikka oikeesti osti sillä rahalla itselleen jotain kivaa.
        :)
        Juu, olen olen..vanhetessaan tulee kaikenlaista lisuketta ihmiselle. Vähän joka puolelle.

• Ancelina kirjoitti:

Jos on varma kohteesta mihin rahaa haluaa annettavan, niin voi avata tilin sitä varten. Ei pääse kukaan huijaamaan ja sanomaan laittaneensa. Vaikka oikeesti osti sillä rahalla itselleen jotain kivaa.
        :)
        Juu, olen olen..vanhetessaan tulee kaikenlaista lisuketta ihmiselle. Vähän joka puolelle.

Mut jos se on kohde, jolla on jo olemassa oleva tili rahankeräyslupineen?

• minttupuu kirjoitti:

Mut jos se on kohde, jolla on jo olemassa oleva tili rahankeräyslupineen?

Tietysti sen voi ilmoittaa. En tiedä saako sitten tietoja kuka on rahaa laittanut. Jos kiinnostaa niin täytyy ottaa selvää.
        Mihin kohteeseen ajattelit rahaa pyytää? Sitten marraskuussa? Voisin jotain laittaakin, kunhan ilmoitat tilinumeron.. :)

• Ancelina kirjoitti:

Tietysti sen voi ilmoittaa. En tiedä saako sitten tietoja kuka on rahaa laittanut. Jos kiinnostaa niin täytyy ottaa selvää.
        Mihin kohteeseen ajattelit rahaa pyytää? Sitten marraskuussa? Voisin jotain laittaakin, kunhan ilmoitat tilinumeron.. :)

Voi laittaa vaikka joka kuu, kaikki joilta vaan liikenee. Laitoin itekin taas tänään.

http://www.aamusaatio.fi/

• minttupuu kirjoitti:

Voi laittaa vaikka joka kuu, kaikki joilta vaan liikenee. Laitoin itekin taas tänään.

http://www.aamusaatio.fi/

Kiitos tiedosta, hyvän kohteen olet valinnut.

• siilimuori2

Minä en ihan ole vielä kuuttakymmentä, mutta voisi kuvitella haluavani pari-benji -hypyn.

• Hieno idea, menette Eeron kanssa ja laitatte kuvan palstaprofiiliisi. :)

• siilimuori2
        Ancelina kirjoitti:

Hieno idea, menette Eeron kanssa ja laitatte kuvan palstaprofiiliisi. :)

Oishan se vähän eri tavalla extremeä verrattuna johonkin kasvohoitoon :D.

• siilimuori2 kirjoitti:

Oishan se vähän eri tavalla extremeä verrattuna johonkin kasvohoitoon :D.

No olisi, me voitais k/k:n kanssa tulla kannustamaan, lopuksi käytäisiin juhlakahveilla.. :) Minä tarjoaisin.

• siilimuori2
        Ancelina kirjoitti:

No olisi, me voitais k/k:n kanssa tulla kannustamaan, lopuksi käytäisiin juhlakahveilla.. :) Minä tarjoaisin.

Oiku kuulostaisi hyvältä. Siinä voisi perustaa suomi24 synttärinvietto -yhdistyksen, sponssaiskohan suomi24 perustamiskaffet jotta sinun kukkarosi ei kevenisi :)?

• siilimuori2 kirjoitti:

Oiku kuulostaisi hyvältä. Siinä voisi perustaa suomi24 synttärinvietto -yhdistyksen, sponssaiskohan suomi24 perustamiskaffet jotta sinun kukkarosi ei kevenisi :)?

Ellei sponssaa, niin pidetään nyyttikestit..

• siilimuori2
        Ancelina kirjoitti:

Ellei sponssaa, niin pidetään nyyttikestit..

Juu, sehän ois kiva. Nyyttärit jossain luonnonhelmassa. Ja nyytit sen mukaiset :).
        Sellanen mutta vielä vaan matkassa ettei nuo poijjaat tiedä näistä suunnitelmista mittään :D.

• siilimuori2 kirjoitti:

Juu, sehän ois kiva. Nyyttärit jossain luonnonhelmassa. Ja nyytit sen mukaiset :).
        Sellanen mutta vielä vaan matkassa ettei nuo poijjaat tiedä näistä suunnitelmista mittään :D.

Ei heille kannata kertoakaan ennen kuin viime tipassa. Eerokaan ehdi niin paljon pelätä.

• siilimuori2
        Ancelina kirjoitti:

Ei heille kannata kertoakaan ennen kuin viime tipassa. Eerokaan ehdi niin paljon pelätä.

Niimmuttako parihypyssä pittää luottaa ja olla aika likiki. Pitäs vissiin kysyä et sopiikse :D. Sillai yhesti vain.

• siilimuori2 kirjoitti:

Niimmuttako parihypyssä pittää luottaa ja olla aika likiki. Pitäs vissiin kysyä et sopiikse :D. Sillai yhesti vain.

Eero jos kuka on luotettava eikä enää siinä vaiheessa kieltäydy, kun valjaita kinttuihinsa kiinnitetään. Se miehen kunnia ja maine nääs.
        Sanot vaan että ottaa varahousut mukaan, kun reissuun lähtee. Tai kahdet, niin on varmempaa.

• siilimuori2
        Ancelina kirjoitti:

Eero jos kuka on luotettava eikä enää siinä vaiheessa kieltäydy, kun valjaita kinttuihinsa kiinnitetään. Se miehen kunnia ja maine nääs.
        Sanot vaan että ottaa varahousut mukaan, kun reissuun lähtee. Tai kahdet, niin on varmempaa.

Niinnii mut jos se olenkin minä joka olen se epäluotettava :D. Ja jos ittää ei ole luvannut ei ole mittään menetettävääkään. Voi kunniakkaasti vaan perräytyä. Jotta kiitos ja ei kiitos. Viskeissä ja sikareissa ei voi hypätä.

• siilimuori2 kirjoitti:

Niinnii mut jos se olenkin minä joka olen se epäluotettava :D. Ja jos ittää ei ole luvannut ei ole mittään menetettävääkään. Voi kunniakkaasti vaan perräytyä. Jotta kiitos ja ei kiitos. Viskeissä ja sikareissa ei voi hypätä.

Nyt kokoat itsesi ja pysyt päätöksessäsi, itsehän hyppyä ehdotit. :)
        Mahotonta meininkiä, kun tuolla lailla soutaa ja huopaa.

• siilimuori2
        Ancelina kirjoitti:

Nyt kokoat itsesi ja pysyt päätöksessäsi, itsehän hyppyä ehdotit. :)
        Mahotonta meininkiä, kun tuolla lailla soutaa ja huopaa.

EIKU. Tarkoitin et jos euro ei haluakkaa minun kaa hypätä :DD. Ku pitää olla niin likiki, ventovieraan kanssa.

• siilimuori2 kirjoitti:

EIKU. Tarkoitin et jos euro ei haluakkaa minun kaa hypätä :DD. Ku pitää olla niin likiki, ventovieraan kanssa.

Tuo nyt on kaikista uskomattomin vaihtoehto, kyllä Eero hyppää tai itkee ja hyppää. Siitä me pidetään huoli. :)

• siilimuori2
        Ancelina kirjoitti:

Tuo nyt on kaikista uskomattomin vaihtoehto, kyllä Eero hyppää tai itkee ja hyppää. Siitä me pidetään huoli. :)

:DD. Joo, ans kattoo kuinka käy.

• k-kk
        Ancelina kirjoitti:

Oikeestaan kun mä luin sun ehdotuksesta niin en mä haluu mussuttaa pullaa ja ryystellä kaffetta.
        Mä aion olla siin hypyssä mukana,katos kun pitkäaikanen ajatus on ollut laskuvarjohyppy.
        Ei noi tasamaan tallaajien harrastukset oikein kiinosta.
        Onkos kanttia nousta koneeseen ?

• k-kk kirjoitti:

Oikeestaan kun mä luin sun ehdotuksesta niin en mä haluu mussuttaa pullaa ja ryystellä kaffetta.
        Mä aion olla siin hypyssä mukana,katos kun pitkäaikanen ajatus on ollut laskuvarjohyppy.
        Ei noi tasamaan tallaajien harrastukset oikein kiinosta.
        Onkos kanttia nousta koneeseen ?

Kyllä sinä kupillisen juot, pullaa ei ole pakko syödä, juhlakahvit sentään kyseessä.
        Olen sanonut, että johonkinhan sitä ihmisen on kuoltava, ei tandemhyppy sinun kanssasi sieltä pahimmasta päästä olisi. Jätän silmälasit pois, niin en näekään juuri mitään.
        Käyt ensin hyppymestarin koulutuksen läpi, muuten tarvitaan kaksi hyppymestaria, jos samaan aikaan hypätään.
        Utissa tavataan. Rahaa meillä kumminkin lienee sen verran, että hyppy saadaan maksettua.

http://www.kokemuskauppa.com/tandemlaskuvarjohyppy

• Heikunkeikku

On hyvin hankala miettiä lahjaa jollekin tuntemattomalle, josta ei tiedä yhtikäs mitään. Helposti neuvoo aivan väärin.
      Itse en ole vielä 60v, mutta onhan niitä syntymäpäiviä ollut jo liuta ja liuta lahjoja ostettu muille.
      Tuo korpikirjailijan mainitsema vieraskirja on kiva lahja. Minä sain aikanani myös sellaisen puusta ja nahasta ja narusta itse tehdyn kauneuden. Kirjan nimi on saarikirja, johon vieraat ja minä itse kirjoitan kaikkia kivaa. Mukava lukea jälkeenpäin tapahtumia menneiltä vuosilta.
      Olen ostanut myös köynnösruusuja eräälle ihmiselle, joka omakotitalossa asuu. Kolme ruusua, jotka ovat kämpineet seinustaa pitkin jo aika ylös ja niissä on NIIN paljon kukkia, että näköä haittaa.

Luen paljon kirjoja, mutta en tahtoisi lahjaksi kirjaa, koska suurella varmuudella se olisi sellainen, jota en olisi itselleni ostanut. Vaikea tietää, mimmosesta kirjasta toinen tykkää. Ellei nyt sitten tiedä ihan tarkasti toisen tykkäämisistä.

Äiteemuorille (joka täyttää parin päivän päästä 95v) olen ostanut usein naamarasvoja. On tykännyt kovasti Lorealin tuotteista "vanhenevan ihon hoitoon". Myös kynsilakkoja ja kivoja huiveja. Niistä hää tykkäilee.:)

Nauratti myös tuo korppiksen kuutio halkoja. Aivan mahtavan yli-kiva lahja.
      Kerrostaloasukkaalle se nyt ei ehkä ole parahin lahja :)

Minusta kuuskymppinen on sen verran nuori vielä, että jokin kiva "rilluttelulahja" voisi myös passata. Jos menisit hänen kanssaan vaikka lähinnä olevaan Kylpylään yheksi yöksi. Päivällä kuntokävelyä tai muuta ja illalla ravintolaan kuuntelemaan musiikkia, ehkä tanssimaan ja sitten vetää naamavärkkiin hyvää ruokaa.

Jos selität tästä synttärisankarista enemmän, niin olisi helpompi porukan antaa neuvoja.

Tällä hetkellä voisin ehdottaa tuon Vieraskirjan, jos ei tahdo tuhottomasti pistää rahaa lahjaan.

• vieraskirjasta

Meitä on moneksi, mutta en itse suosittele vieraskirjaa , enkä sellaista haluaisi.
        Olen nähnyt käytännössä kun parilla tutulla sellainen on. Toinen on nuoripari ja heillä on pari lasta nykyään, mutta harvoin ulkopuolisia vieraita. Vain sukulaisia käy.Vieraskirja ja johon pitää jokasen käyneen AINA jotain kirjata, niin sen voi kuvitella ahdistavaksi. Toki jos on sellanen käytäntö, ettei vieras tunne pakkoa kirjoittaa, mutta kun ko pariskunnan luona käy, on pakko kirjoittaa jotain, jokaisen sukulaisen. Vieraskirjasta on tullut pariskunnalle pakkomielle. Vieraskirja voi jopa karkottaa vieraat.

• Heikunkeikku
        vieraskirjasta kirjoitti:

Meitä on moneksi, mutta en itse suosittele vieraskirjaa , enkä sellaista haluaisi.
        Olen nähnyt käytännössä kun parilla tutulla sellainen on. Toinen on nuoripari ja heillä on pari lasta nykyään, mutta harvoin ulkopuolisia vieraita. Vain sukulaisia käy.Vieraskirja ja johon pitää jokasen käyneen AINA jotain kirjata, niin sen voi kuvitella ahdistavaksi. Toki jos on sellanen käytäntö, ettei vieras tunne pakkoa kirjoittaa, mutta kun ko pariskunnan luona käy, on pakko kirjoittaa jotain, jokaisen sukulaisen. Vieraskirjasta on tullut pariskunnalle pakkomielle. Vieraskirja voi jopa karkottaa vieraat.

Olet oikeassa, että meitä on moneksi, enkä minäkään ostaisi vieraskirjaa sellaiselle, jonka tiedän ettei tykkäisi. Siksipä kirjoitin edellisessä kommentissani, että olisi hyvä, jos aloittaja vähän raottaisi syntymäpäiväsankarin olemusta ja tyyliä ja sen semmosta, niin pikkusen helpompaa olis ehdottaa lahjaa.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Olet oikeassa, että meitä on moneksi, enkä minäkään ostaisi vieraskirjaa sellaiselle, jonka tiedän ettei tykkäisi. Siksipä kirjoitin edellisessä kommentissani, että olisi hyvä, jos aloittaja vähän raottaisi syntymäpäiväsankarin olemusta ja tyyliä ja sen semmosta, niin pikkusen helpompaa olis ehdottaa lahjaa.

Tuohivieraskirja on vanhan ystävättäreni itse tekemä ja on tauluna seinällä siinä on nimiä ristiin rastiin 18-vuoden ajalta. Siihen pärevieraskirjaan tulee vain nimet. Viimeksi siihen kirjoittivat nimensä Emilia 7-v ja Hilma 8-v; )

Toinen vieraskirjani on puukantinen, sekin lahjaksi saatu toimii päiväkirjana ja siihen saa he jotka haluavat kirjoittaa, sitä en tyrkytä kenellekään se on piirongin päällä näkysällä jos jotain kiinnostaa.

• Heikunkeikku
        korppis kirjoitti:

Tuohivieraskirja on vanhan ystävättäreni itse tekemä ja on tauluna seinällä siinä on nimiä ristiin rastiin 18-vuoden ajalta. Siihen pärevieraskirjaan tulee vain nimet. Viimeksi siihen kirjoittivat nimensä Emilia 7-v ja Hilma 8-v; )

Toinen vieraskirjani on puukantinen, sekin lahjaksi saatu toimii päiväkirjana ja siihen saa he jotka haluavat kirjoittaa, sitä en tyrkytä kenellekään se on piirongin päällä näkysällä jos jotain kiinnostaa.

Hyvä idea tuo Tuohivieraskirja vai pitäiskö sanoa vierastaulu, johon vaan nimi kirjotetaan.
        En minäkään omaa saarikirjaani väkisin työnnä vieraiden nenän alle. Kirja on näkösällä ja siihen voi koska vaan kirjoittaa mitä vaan tahtookin. Yleensä on niin, että vieraat tahtovat lukea omia aikaisemmin kirjotettuja juttuja ja katsoa, koska on kulloinkin ollut saaressa kylässä.

Kirjan alkupään sivuja oon joutunut ottamaan pois ja lisätä uusia sivuja, että uusia juttuja mahtuisi. Ne pois otetut sivut oon niputtanut nippuihin ja jotka ovat tallessa ja näkösällä, jos joku tahtoo niitä vilkaista. Useinmiten tahtookin.

• KirjoitutadottomilleVihj
        vieraskirjasta kirjoitti:

Voi hyvät hyssykät, va karkottaa vieraat hölmöläiset kirjoitustaidottomat rehvastelijat, jotka haluaa esittää jotain.

Voihan vieraskirjaan merkitä vain päivämäärän ja nimikirjoitukset, tai kiittää ja toivottaa kaikke hyvää.

• vieraskirjasta
        KirjoitutadottomilleVihj kirjoitti:

Voi hyvät hyssykät, va karkottaa vieraat hölmöläiset kirjoitustaidottomat rehvastelijat, jotka haluaa esittää jotain.

Voihan vieraskirjaan merkitä vain päivämäärän ja nimikirjoitukset, tai kiittää ja toivottaa kaikke hyvää.

Siitä ei ole kohdallani kyse, ettenkö olisi kirjoitustaitoinen. Koen itse ahdistavaksi, jos joka vierailulla pitäisi merkitä edes nimi ja päiväys. Jossain näyttelyssä ok, museon vieraskirjassa jne.. mutta joidenkin kotona ja joka kerran. Ei. Kun vielä "tuntuu" että taustalla on vaade, että pitäisi runoilla kaikkea mitä ne lähisuvun vieraat jotka käyvät ainoina vieraina melkein viikottain...lähisukulaiset runoilevat sivun mittaisia tarinoita... olipa ihanat tarjoilut ja aurinko paistoi jne... jotta isäntäväki hyrisis tyytyväisyyttään... Mutta jokainen taaplaa tyylillään. Neuroosistako liene kyse vai pakkomielteestä, hällä väliä mutta itse vierastan tapaa.

• duunaritäti

Minä olen kohta 60-kymppinen nainen, ja olen sitä mieltä, että jos tarvitsen jotain tavaraa tai tuotetta, niin kykenen ostamaan sen ihan itse omilla rahoillani. Minun synttäreilläni tärkeintä on luoda kiva, yhteinen hetki kaikille juhlijoille. Jos joku ei pysty tulemaan ilman tuomisia, lahjoittakoon avuntarvitsijoille, ihmisille tai eläimille. Kutsu, jossa kerjätään rahaa, on kaikkein tyylittömin.

• Kutsun tietyt henkilöt joka kesä mökilleni saatteella tervetuloa, nautitaan yhdessä olon ilosta. Aina vierailla on jotain mukanaan. Laitan pöydän koreaksi, syötävää ja juotavaa, saunomista makkaranpaistoa grillissä yms. kivaa. Tunnustan, rakastan yllätyksiä, muistamiset ilahduttavat ja ne muistuttavat ihanista ihmisistä.

Pitäisikö mielestäsi kutsussa kieltää lahjat saatesanoilla "kykenen ostamaan jonninjoutavaa ihan omilla rahoillani, lahjoittakaa tuomisenne avuntarvitsijoille" ; (

• siilimuori2

Käykää yhdessä joku reissu sellaiseen paikkaan jolle molemmilla on joku erityinen merkitys.

• Minulle sopii antaa lahjaksi kaikkea missä toimivat maagiset merkki-yhdistelmät USB3, 5G, 3D, >300hp, 4WD, Olvi, Glennfiddich...
      Joulu-66

H.

• siilimuori2

Vähästä se on miehen mieli hyvä, rusetti vaan Olvin kaulaan ja se on siinä :D.

• Ai maagiset? Unohtuko tosta joulusta yks kutonen pois?

• minttupuu kirjoitti:

Ai maagiset? Unohtuko tosta joulusta yks kutonen pois?

"minttupuu"

Ei puuttunut!
        Minä vaan en muistanut montako niitä valgia neitsyeitä on...
        Sinä sentään, näköjään hallitset teidät mustat :)
        Nauti kesästä!
        Minulla on hyvä auto.

puss

H.

• siilimuori2
        minttupuu kirjoitti:

Ai maagiset? Unohtuko tosta joulusta yks kutonen pois?

Ai. Mulla meni vähän oh tuo Joulu -66. Liittynee varmaan jotenkin ralleihin :).

• siilimuori2 kirjoitti:

Ai. Mulla meni vähän oh tuo Joulu -66. Liittynee varmaan jotenkin ralleihin :).

"siilimuori2"

Minä täytän Jouluna 66.
        Minttua on aina harmittanut, kun olen niin vanha.
        Väliin se kuitenkin vähän kutittelee minua.
        Ikäni on varmaankin pelastanut minut paljolta pahalta :)

H.

• siilimuori2
        hunksz kirjoitti:

"siilimuori2"

Minä täytän Jouluna 66.
        Minttua on aina harmittanut, kun olen niin vanha.
        Väliin se kuitenkin vähän kutittelee minua.
        Ikäni on varmaankin pelastanut minut paljolta pahalta :)

H.

Enpä usko, ainakin virtuaalisesti olet varppina "pahaakin" tehnyt :).

• liukastelija

No hieromalaitteet on aina hyvä vaihtoehto, ja ehkäpä mansikalta maistuva liukuvoide, ja a vot siinähän se on.

• lahjakortti

Yksi hyvä vinkki muiden lahjakorttien joukossa, on lippu.fi:n lahjakortti. Itse sain sellasen ja voin käyttää mihin kohteeseen tunnen kiinnostusta. Teattereihin, konsertteihin jne... uskon, että jokainen löytää useitakin virkistyskohteita mihin voi käyttää. Toinen lahjakortti mikä tulee mieleen, on jonkin tavaratalon lahjakortti. Päivänsanakari voi ostaa mitä haluaa.

• Et kertonut mitä saa maksaa? Se ratkaisee aika paljon.
      Miten olisi jos kokkaisit hänelle Mahtavan 3:n ruokalajin illallisen? Kynttilöitä, viiniä, musiikkkia.... Ja jos vastaat että et osaa kokata, niin sitä suurempi lahja se hänelle olisi. Laita itsesi likoon.
      Sanoit että kuntosalia harrastatte, niin tuli mieleen että jälkiruuankaan ei tarvi olla kaloripitoinen. Sen voit vaikka vaihtaa itämaiseen kahviin (sekoita kahviin kanelia, neilikkaa ja maitoa) ja jalkahieronnan. Oliiviöljyä vaan tassuun ja hyvä tulee. Tai kokovartalohieronta. Tai päänhieronta. Kirjastoissa on paljon alan kirjallisuutta, ei muuta kuin opiskelemaan.

• Heikunkeikku

"hmp.f"

Mutta jos aloittaja on OIKEIN huono kokkaaja, niin vois olla hyvä lahja semmonen, että EI kokkaa syntymäpäiväsankarille mitään.:)
        Ajattele nyt, jos ostais semmosta viiniä, joka olis sankarin mielestä ylipahaa ja musiikkivalinta kans kirvelis korvia kiesuksen kauhiasti. Mauton ruoka, kenties puoliraakaa lihaa ja jälkiruuaksi huonosti liivatteella hyytynyttä mitä lie klimppistä litkua. :)

• Heikunkeikku kirjoitti:

"hmp.f"

Mutta jos aloittaja on OIKEIN huono kokkaaja, niin vois olla hyvä lahja semmonen, että EI kokkaa syntymäpäiväsankarille mitään.:)
        Ajattele nyt, jos ostais semmosta viiniä, joka olis sankarin mielestä ylipahaa ja musiikkivalinta kans kirvelis korvia kiesuksen kauhiasti. Mauton ruoka, kenties puoliraakaa lihaa ja jälkiruuaksi huonosti liivatteella hyytynyttä mitä lie klimppistä litkua. :)

Kaikenmaailman lahjat voi mennä pieleen. Se on yksi hyvä avain hyvään lahjaan, että vähän ottaa selvää mausta ja tyylistä :) Ja sitten kun se osuu nappiin, ja on ittensä liottanut, niin mikä sulattaa sydämen paremmin. Vai puhunko itsestäni taas vaan...
        Kuvittele että joku ei osaa tehdä ruokaa. Niin joutuu vähän harjoittelemaan ensin. Opettelemaan askeleet kaupan pakaste-altaaseen, että missä se sushi on. Vaikka :))

• Leena200

Onhan niitä monenmoisia lahjamahdollisuuksia, jotain hauskaa mielellään, ei mitään maljakkoa todellakaan, 60 v:llä niitä varmasti on jo riittämiin. Pitää vähän ajatella ja miettiä lahjan saajan tarpeita ja persoonaa. Täällä jo ehdotetut esim. motti halkoja, monivuotinen kukka tai puu pihlle tai mökille, jalka-käsihoito, hieronta, rilluttelu iltamenoineen jne. ovat hauskoja lahjoja. Lisäksi haluan ehdottaa esim. jonkin työn/homman, joka pitää tehdä ja jos on jokin isompi homma, niin miksi ei järjestettäisi esim. talkoita ystäväporukan kesken synttärilahjaksi. Tietenkin niin, että synttärilahjaan kuuluu myös talkootarjoilut. Mikä sen mukavampaa kuin ystäväporukalla hoitaa jokin homma. Sitten tulevat tietysti esim. pyörät, soutuveneet yms. tarvekalut. Eli hiukkasen aivonystyröitä käyttämään ja miettimään lahjan saajan elämänpiiriä. Ja todellakin, esim. johonkin uuteen harrastukseen perehtyminen ja kokeilu on myös minio lahja.

• eppu2

Ehkäpä kannattaisi ajatella siltä pohjalta mitkä elämänalueet henkilöä kiinnostaa.

Täytin hiljattain vuosia.
      Pakusta oli ruostunut poikki dieseltankin kiinnityspanta.
      Onneksi maahantuojalla oli Kanadasta tulossa kontti, jossa niitä oli.
      Poika on sen nyt hakenut ja laittaa paikoilleen, kun tulee, sanoi, että siinä on sulle syntymäpäivälahja.
      Liekö kukaan koskaan saanut synttärilahjaksi polttoainetankin kiinnityspantaa asennettuna. Oli tarpeellinen lahja.

• Heikunkeikku

"eppukaks"

Minä en ainakaan ole kuullut kenenkään saaneen polttoainetankin kiinnityspantaa. Heh, hyvä lahja :)
        Minäkin oon saanut pojaltani huvittavia lahjoja. Ens hätään muistuu mieleen Tuhkaluukku. Saaren takkaan. Se oli kiva lahja ja nauratti, kun avasin lahjakääröä ja sieltä tuommonen paljastui.
        Oon saanut myös Rattilukon. Siis semmonen, jolla lukitaan ratti, ettei varkaan vie autoa. Minulta kun auto varastettiin, niin siitä poika sai hyvän lahjaidean.
        On niitä erikoisia lahjoja vuosien varrella tullut ja nimenomaan vanhimmalta pojalta.

• "eppu2"

Minäkään en olisi keksinyt noin hyvää tarinaa.
        En ainakaan ihan heti.
        Tosi-tarinana kerron että Jää-kiakko-juniorina sain tädiltäni lahjaksi mailan.
        Jää-PALLO-mailan.
        Sellaisen käyrän ja lyhyen.
        Täti oli vanhan-kansan-naisia, joten annoin anteeksi.
        Mailani annoin johonkin keräykseen.
        En kehdannut yrittääkään pelata sillä julkisesti mitään.

H.

• eppu2
        Heikunkeikku kirjoitti:

"eppukaks"

Minä en ainakaan ole kuullut kenenkään saaneen polttoainetankin kiinnityspantaa. Heh, hyvä lahja :)
        Minäkin oon saanut pojaltani huvittavia lahjoja. Ens hätään muistuu mieleen Tuhkaluukku. Saaren takkaan. Se oli kiva lahja ja nauratti, kun avasin lahjakääröä ja sieltä tuommonen paljastui.
        Oon saanut myös Rattilukon. Siis semmonen, jolla lukitaan ratti, ettei varkaan vie autoa. Minulta kun auto varastettiin, niin siitä poika sai hyvän lahjaidean.
        On niitä erikoisia lahjoja vuosien varrella tullut ja nimenomaan vanhimmalta pojalta.

Parhaat lahjat ovat ne jota oikeasti tarvitsee. Perheen kesken ne löytyy ihan arjen asioista.
        Tankki on tilapäisesti kiinnitetty metallisella reikänauhalla, ei voi tankata, kun vähän kerrallaan. Täysi tankki on 125litraa.

• siilimuori2
        eppu2 kirjoitti:

Parhaat lahjat ovat ne jota oikeasti tarvitsee. Perheen kesken ne löytyy ihan arjen asioista.
        Tankki on tilapäisesti kiinnitetty metallisella reikänauhalla, ei voi tankata, kun vähän kerrallaan. Täysi tankki on 125litraa.

Minä ostin 85-vuotta täyttävälle läheiselleni tablettiin suojakannet. Mielissään oli ja tuli asiaan joka kiinnostuksenkohteenaan oli ja on. Äidilleni laitoin syntymäpäivälahjaksi sellaisen kuvakollaasin, jossa on kaikki lapsenlapsensa viisivuotiaina. Itse sain äidiltäni syntymäpäivälahjaksi pullollisen valkoviiniä Valamon luostarista. Kaunis sininen pullo kauniissa pakkauksessa, sitä ei raski avata :).

• eppu2
        siilimuori2 kirjoitti:

Minä ostin 85-vuotta täyttävälle läheiselleni tablettiin suojakannet. Mielissään oli ja tuli asiaan joka kiinnostuksenkohteenaan oli ja on. Äidilleni laitoin syntymäpäivälahjaksi sellaisen kuvakollaasin, jossa on kaikki lapsenlapsensa viisivuotiaina. Itse sain äidiltäni syntymäpäivälahjaksi pullollisen valkoviiniä Valamon luostarista. Kaunis sininen pullo kauniissa pakkauksessa, sitä ei raski avata :).

Hyviä ideoita nuo.
        Olen itse virkannut pussin tälle läppärille, kun kuljetan tätä.
        Minä ostin joskus kanssa Valamosta viinipullon.
        Se oli vuosikausia koskematta. Joku juhlajuttu se oli, kun sen vihdon avasin, en enää muista mikä.

• silimuori2
        eppu2 kirjoitti:

Hyviä ideoita nuo.
        Olen itse virkannut pussin tälle läppärille, kun kuljetan tätä.
        Minä ostin joskus kanssa Valamosta viinipullon.
        Se oli vuosikausia koskematta. Joku juhlajuttu se oli, kun sen vihdon avasin, en enää muista mikä.

Minä ajattelin avata tuon viinipullon sitten kun se oikea syntymäpäiväni on. Nyt sain sen pikkasen etuajassa. Itseaäni huomattavasti nuoremmalle sisarelleni ja miehelleen (heidän synttärinsä miltei rinnakkain), ositn lahjakortin ruokaravintolaan ja siihen vielä lapsenamaukset päälle, jotta pääsevät kolmelta pieneltä lapselta kahdestaan.

• Mielikuvitukseton ja lahjaton! Näillä eväillähän voinkin esiintyä lahjomisen asiantuntijana.

Onko pakko lahjoa? Jos ei ole tiedossa kohteen haluamaa tai tarvitsemaa lahjusta niin jääköön lahjomatta!

Meillä vaimoni on hoitanut tuon muodollisuuden kaikkiin suuntiin. Aivan liittomme alkuvaiheissa hän vihjaisi oman merkkipäivänsä lahjustarpeesta mutta mistä minä tiedän mitä hän haluaa tai mikä miellyttää. Sovimme, että lahjoo itsensä haluamallaan tavalla. Ei ole palannut asiaan.

40v hääpäivästä hän huomautti ja minä hellyin ajatukseen ja itse valmistamai herkkupäivällisen asemesta kävimme läheisessä tasokkaassa ( ja kalliissa ) ravintelissa illallisella. Pöytävarauksen yhteydessä mainitsin merkkipäivästämme ja ravinteli huomioi se tarjoamalla kuohkaripullon. Ei ollut shampanjaa mutta en minä niiden omaa laadukasta kuohkaria shampanjasta erottaisikaan.

• Iloalahjastasaajalle

Min , 60 , nainen en kyllä haluaisi saliin liittyvää kirjaa vaikka salilla kuljenkin. Haluaisin jotain ihanaa, lahjakortti ruokaravintolaan, ihana huivi, laukku jne. En missään nimessä haluaisi mitään käytännöllistä tai järkevää, en tosin mitään rihkamaakaan.

• Kuuskymppinen

Kun täytin 60 laitoin kutsukorttiin tilinumeron haluamaani hyväntekeväisyyskohteeseen ja tekstin, mahdolliset muistamiset tälle tilille. Meni lasten ja nuorten hyväksi.

• mävaaaaan

Öljyväri maalaus!
      On asetelmia, maisemia, muotokuvia, meri maisemaa .. mieti mikä hänen mieleen on!

• mävaaaaan

Jos päädyt öljyvärimaalaukseen, niin voit ostaa sen vaihto mahdollisuudella, sovi taiteilijan/myyjän kanssa, josko halutessaan voisi vaihtaa toiseen kenties miellyttävämpään tauluun, samanhintaiseen.

• Outomörri

Lahjojen osto on niin vaikea juttu. Omalla kohdallani: on parempi ettei vaihdeta rahaa tai lahjakortteja ja sovitaan vaan että ei ostella toistellemme lahjoja. Synttärit on lasten juttu, omasta mielestäni. Aikuisten pitäisi kasvaa ulos niistä kakkukahvijuhlapäivistä. Nautitaan vaan toistemme seurasta muuten vaan

• elämyslahjat

Elämyslahja voisi olla hyvä idea. Netistä löytyy muistaakseni Elämyslahjat-nimellä kaikenlaista.Ja Helsingin Kampin bussiasemalla oli viime vuonna myyntipiste jossa myytiin Elämyslahja-lahjakortteja. Kuusikymppisillä kun monesti on kaikkea, niin miksipä ei kokeilisi jotakin uutta. 60-v.täyttäneelle työkaverille ostimme karting-ajo-elämyslahjan.

• karhumuija

Itse ostin työntekijälleni karhunkuvaussafarin. Syntymäpäivistä on muutama vuosi ja ne olivat maaliskuussa, mutta annoin kortin, jossa kerroin että hän saa syntymäpäivälahjansa kesäkuussa. Otin ensin tietenkin selvää milloinka hänelle olisi reilu vuorokausi aikaa lähteä "johonkin" kanssani. Varasin safarin. Kerroin sitten että lähdemme syntymäpäiväreissulle ja mitä pitää ottaa mukaan ja hain syntymäpäiväsankarin kotoaan kyytiini. Vähän hän kummasteli kumisaappaita/lenkkareita/vaelluskenkiä ja kamera piti ottaa mukaan, olla hyvin nukuttu viikko takana (että jaksaa yön kuvata). En kertonut mihin menemme. Perillä odotti lounas ja iltapäivällä lähdimme "karhukorpeen". Opas kantoi eväämme. Kahvia termarissa. Mehua, vettä, sämpylöitä, keksiä. Kuvasimme koko yön karhuja. Meitä oli aika iso porukka ja me ainoat suomalaiset. Meidät vietiin 1-6 hengen kuvausmökkeihin. Olimme samassa mökissä saksalaispariskunnan kanssa. Oli upea reissu. Vieläkin työntekijäni (nyt jo eläkkeellä) muistelee ettei ole ikinä saanut parempaa syntymäpäivälahjaa. Hän kirjoitti paikallislehteen jutunkin kokemastaan.

• pukkituo

jos nainen muutama mummoalkkari 10 pakettii muumi vaippoja suurin dillo mikä löytyy sexsopista jos mies loppu iäksi kossua

• mietiijäsen

kyl mieskii vaippoja tarvii ja muuta ei sitten tarviikkaa

• Lahjakortit ovat mielestäni hyvä idea! Niitä saa nykyään on varmaan lähes kaikkiin paikkoihin: kuntosaleihin, kylpylöihin, ravintolohin, kauppoihin, risteilylle... ym. ym. Siitä vain valitsemaan! Niitä voi olla vaikka kaksi tai useampikin erilaista jos yhtä ei osaa päättää. Voisi olla rentouttavaa päästä vaikka hierontaan! Liikkeisiin, kun hommaa kortin, niin lahjan saaja voi itse valita jotakin mieluista.

• 1eero

Aamutossut ja virsikirja, musta huivi päässä kiikkustuolissa kajauttaa het aamutuimaan virrestä viis.

• siilimuori2

Mun äiti sanoi jo parikyt vuotta sitten että hälle ei sitten mitään Aino-tossuja tartte ostella eikä kameekoruja :D. Nytkin itse osti itselleen Merrelit.

• Viatonsivullinen

Vanha vitsi, kyllä sormus, näyttävä sellainen, olisi mun sormessa kiva katsella. Tulisi antaja mieleen jokahetki, haaveeksi taitaa jäädä:)

• MieVaanTäältä

Lahjakortti hierojalle / jalkahierontaan / kampaajalle / fysioterapeutille jne ...

• Tundrapulu

Täytin tänä vuonna 60. Työtoverit antoivat lahjaksi akkuporakoneen (hienon) ja lapset antoivat suuren hopeisen sydämen. Molemmat osuivat ihan nappiin ja ovat olleet kovassa käytössä. Minusta lahja olisi kiva olla naista/miestä myöden. Tietysti yllätyksetkin on kivoja.

• reppumatkalainen

Matkalahjakortti olis kyl mulle mieleen ollut, täytin pari vuotta sitten 60. Yleesä niissä
      on vuoden voimassaolo, joten ehtii valmistautua. Ja pienemmällekin summalle otettu on hyvä apu tai sitten voi kerätä sen porukassa.

• Mukavalahja

Suosittelen Aktiivisuusranneketta. Sain sellaisen ja se pitää hyvin liikkeellä. Antaa heti merkin, jos on istunut esim TV:n ääressä tunnin yhteen soittoon. Silloin on käveltävä vähintäin 2 minuuttia vaikka huonetta ympäri.

• Kukahan ostaisi minulle tuollaisen ja mistä niitä saa? Mutta, mutta, antaako se yölläkin, vai vain istumisesta? Mitäs, jos on lukemassa sängyssä selällään ja nukahtaa siihen? Herättääkö se sittenkin ja tietää, että nyt ei ole yö.

Minun koskettavin lahja oli 60v päiväksi veljeni ostama kotiseudun viiri. Hyvissäajoin oli ostanut, sillä hän kuoli ennen synttäreitäni, joten mitään juhlia ei todellakaan vietetty.

Mutta aloitukseen. Oletan, että jokainen ihastuisi, jos olisi kuvakansio kokoelma menneistä vuosista ja siinä pientä kertomusta tyyliin "mitähän silloinkin tapahtui"? Tietenkin täytyy tietää, mitä silloin tapahtui.

• muorinmörkö

Minun lahjani 60-vuotiaalle miehelleni oli viiden metrin kota. Kotakangas kiedotaan pitkien salkojen ympärille, keskelle kotaa voi virittää nuotion. Intohimoisena kalastajana ja metsästäjänä hän oli erittäin tyytyväinen lahjaansa, oheislahjoina sai ystäviltään myös muita erätarvikkeita, niin että ukkoporukka majoittuu syksyllä hirvestäessään kotoisasti metsän siimekseen.

• 1eero

Jep, yksi kaveri teki itse valkosesta muovista ja hyvä tuli, näky 20 km päähän rannalla meinaa saatto veneilijät tuumata uusi kummeli tullu.

• mummonruppana

Itse olen saanut konserttilippuja lahjaksi ja ovat olleet hyvin mieleisiä.
      Joskus konsertin yhteydessä on ollut yllätysillallinen varattuna, joskus iltapala ja yllätysvieraat ovat osana lahjaa

Matkoja olen saanut, mutta silloin on tunnettava tarkkaan lahjan saajan matkahalut kohteineen.

Tavaraa en halua, muistoja mieluimmin.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      139
      3095
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      8
      1686
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1374
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1171
    6. 37
      1051
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1032
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      964
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      38
      918
    Aihe