Sain kaksi viikkoa sitten kortisonipistoksen oikeaan lonkkaan ( lonkkaan sattui kävellessä ) jalka oli oireeton muutaman päivän mutta nyt jalkaan sattuu taas kävellessä , en osaa oikein määritellä tuota kohtaa , välillä sattuu ulkoreiteen tai lonkan sivulle ja välillä etureiden kohtaan . Mitä pitäisi tehdä : mennä takaisin lääkärille , röntgenkuvaan menen ensi viikolla kun lääkäri laittoi lähetteen että käydä jos kipua on vielä 2 viikon kuluttua . Miten teillä on hoidettu tuota vaivaa (jos kyseessä on edes lonkan bursiitti ) ja onko noista pistoksista ollut apua ????? Lääkäri ei sanonut mitään jatkohoidosta
bursiitti lonkassa ?
11
1030
Vastaukset
- ranteessa_ahdasta
Viime vuonna otin elämäni ekan kortisonipistoksen rannekanavan ahtaumaan. Käsi oli usean kuukauden parempi.
Nyt hain toisen viikko sitten, ei ole auttanut yhtään. Jomotusta, ajoittain repivää kipua ja puutumista. Ei oikein tiedä mitä uskoa.
Oikeaa lonkkaa jomottaa silloin tällöin. Sellainen pistävä kipu, niin kuin olisi tulehdus. Kun ilma muuttuu korkeapaineisesta matalapaineeksi, on jomotus pahempi. Menee kuitenkin ohi, josta päättelen että kun on tilapäistä, ei voi olla mitään vakavaa.
Toivottavasti sinun röntgenkuvasta selviää ainakin se, onko lonkkanivel kulunut.- pelittää
En tiennyt että minulla on lonkassa vikaa, kun oikeaan etureiteen oireili alussa. Ja istuessa joutu pitämään kättä reiden alla. Lopussa kävelin vinossa asennossakin, seinistä tukea ottaen. Tk;n lekurin mielestä vaan lihasjännitystä. Röntgenkuvassa palastu reisiluun päässä oleva luukuolio ja laitettiin tekonivel.
- lonkkavaivainen
Niin ja siis olen naishenkilö ja ikää on 60 v joten tietenkin pelkään lonkan kulumaa ja tietysti vaihdevuodetkin aiheuttavat jalkojen särkyä , mutta olisi kiva saada lukea myös muiden tapauksia ja kokemuksia
- 8866
Minulle pistettiin kortisonipistos bursiittiin, mutta apu siitä ei hääppöinen ollut, noin viisi päivää. No lääkäri epäili lonkan kulumaa, kuvauksista näkyi sitten "nestepussi" lonkassa, joten bursiittia oli, mutta se ei selittänyt kipuilua, vaan kipu paikannettiin sitten rangan alueelle, ja johtui siis selkörangan vaivoista.
Ikä tekee toki tepposia, mutta usein lonkan kivuissa (ellei kaatumista, nivelten kulumaa tms. ) taustalla, niin syy selästä tai muusta johtuva virheasento kävellessä. Jos onnut toistapuolta, koita päästä siitä eroon (helppo sanoa) tiedän, mutta ota hitaampia askelia, ja keskity pitämään askellus suorassa.. - Tirtta
Kolme kortisoonia saanut kevään aikana lonkkaan, ei ollut apua. Magneettikuvissa selvisi, että molemmissa lonkissa jännetulehdus.
- Vaivainen
Trocanter bursiitti on tosi pitkäaikainen vaiva. itsellä jo pari vuotta, aluksi sain kortisonipistosta, joista ei mitään apua. Sitten lähete fysioterapeutille, jolta lonkan venytysohjeita. Ohjeita löytyy myös netistä, pikkuhiljaa tullut vähän paremmaksi, n pari vuotta jo potenut.
- bursiittikos
Nyt on toinen kortisonipistos laitettu kun lonkan seutuun rupesi sattumaan pidemmän kävelylenkin jälkeen ja lääkäri sanoi laittavansa 3 piikin parin viikon kuluttua , mutta pelottaa ottaa sitä kun kai kortisonista on sivuhaittojakin ? Röntgen kuvassa ei selvää syytä kipuiluun lääkärin mielestä mutta esim. röngenlääkäri ei ole siitä antanut lausuntoa ? Noita bursiitin venyttelyjä olen kyllä tehnyt ( tulostin netistä ohjeita ) Kesä mennyt pilalle kun en ole uskaltanut kävellä pitemmälle kipua peläten , tätäkö se nyt sitten on jatkuvasti .
Olen miettinyt ortopedia tai osteopaattia ym. Tosin sain lähetteen fysioterapiaan mutta olisi mentävä yksityiselle joka on tosi kallista . - Maijatäti
Kun kolme kortisonipistosta ei auttanut mitään, sain lähetteen TK fysioterapeutille.Antoi jumppa- ja venytysohjeita, samoja löytyy netistäkin.
Kannattaa liikkua vaikka särkylääkkeen voimin.Onko sulla auttaneet Voltaren ym kipugeelit?Nehän ei kuormita elimistöä samalla lailla kuin pillerit. Muutamasta kortisonipistoksesta ei sanottavaa haitta ole, mutta ei välttämättä autakaan. - bursiittiko
Ensimmäisen piikin jälkeen kokeilin tulehduskipuvoidetta lonkkaan ja jääpussia pidin 3 kertaa päivässä (luin netistä ohjeita ) mutta yhden pitemmän kävelylenkin jälkeen lonkan kipu kävellessä paheni johon sain 2 piikin ja mietin ottaako 3 piikki jota lääkäri suositteli ????
Kurjaa kun fysioterapiaa ei saa kunnalliselta puolelta joka olisi halvempaa :(
Lonkaan sattuu kävellessä edelleen ja tiedän että pitäisi liikkua mutta olen nyt jämähtänyt kotiin kun kipu liikkuessa tuntuu masentavan. Kaiken tekee vaikeaksi kun kipu ei aina tunnu samalla kohdalla vaan vaihtelee ja tuntuu välillä koko lonkan alueella . Missä kohdalla teillä tuo bursiitti oireilee ? - Anonyymi
Voiko olla bursiitti, jos ei kävellessä niin pahasti tunnu kuin kyljellä nukkuessa?
Lonkkanivelen yläpuolella arka kohta, tuntuu heti kipua jos kädellä kokeilee. Vähän särkeekin. Välillä terävä kipu reiden etuosassa.
Tämä on tullut ihan itsestään, ei mitään ihmeempää liikuntaa tai kaatumista.- Anonyymi
Itsellä bursiitti ja vaivaa vaan öisin jos nukun sillä kyljellä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1566849Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.313986Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1101938- 611876
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1911438- 821436
Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731081- 48979
Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20213974Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225947