Joskus on kiva vain höpötellä mukavia.

tekee-mieli-mutta-mitä

" tule tule lähemäksi, että silmäsi nähdä voin, "
"jos olis, joskus taas ei "
mikä se vaivaa ku haluttaa ???? niin tieteki kysyt, mitä haluttaa ,,
no kaikkenlaista haluttaa,
-- kerro,,, mikä sinua haluttaa,,, ehkä vastaan jotain ,,,

88

53

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mua haluttaa jäädä tänään kotiin laittamaan sitä sun tätä, mutta sitten toisaalta palkkakin on hottis.
      Pala suklaakakkua olisi tänään aika ihana, mutta toisaalta linjojakin pitää varjella. Jos tekis niin kuin mainoksessa, piirrän kakunpalan ja syön sen.
      Tekis mieli mennä weekend festareille kuuntelemaan Rudimental, mutta ehkä en menekään tuhlaamaan 125 sellaiseen. Ehkä ostan vaan levyn. Syksyllä heiltä tulee uusi, arvaas kuule paljon maksaa... yli 33 "%#¤?! euroa! Vetto. Noh, se ei ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. Menikö jotenkin niin.
      Mitä vielä. Koiranpentua tekis mieli. Eiks tekiskin? Ja haluttais pestä ikkunat. Tai ei itse sitä prosessia, mutta lopputulosta. Suorastaan himottaa puhtaita ikkunoita.
      Ja pensasmustikkapensaita. Ja omppupuun. Jokohan olisi kauppojen puutarha-osastoilla loppuunmyyntejä... Haluttais haalia paljon isoja kiviä kukkapenkin reunaksi. Siis kyllä se kuukauden ekstra-lomaa nyt just nyt, tahdotuttaa kovasti.

• Onpa sinulla paljon haluttamisia, kivien haaliminen on noista halvinta ja kuntoa kohottavinta puuhaa.
        Omenapuusta kyselit jo aiemminkin, Huvituksessa on maukkaat omput ja tänä kesänä niitä on aika paljon.
        Sain pensasmustikkapariskunnan muutama vuosi sitten, toinen on menehtynyt. Löysin hoitolaput ja hoksasin, että molemmat ovat uroksia. Kumpi lie kuollut, Arto vai Alvari. Olisiko niiden mahdollisesti pitänyt olla eri sukupuolta? Jos eivät olleetkaan "niitä poikia"...

Haluan nyt lukea yhden kirjan loppuun, saan viedä sen kirjastoon takaisin.
        Ikkunoita en missään tapauksessa halua pestä. Enkä siivota.
        Oikeastaan haluaisin istua puutarhakeinussa huilaamassa, mutta kun en millään malttaisi.

• Ancelina kirjoitti:

Onpa sinulla paljon haluttamisia, kivien haaliminen on noista halvinta ja kuntoa kohottavinta puuhaa.
        Omenapuusta kyselit jo aiemminkin, Huvituksessa on maukkaat omput ja tänä kesänä niitä on aika paljon.
        Sain pensasmustikkapariskunnan muutama vuosi sitten, toinen on menehtynyt. Löysin hoitolaput ja hoksasin, että molemmat ovat uroksia. Kumpi lie kuollut, Arto vai Alvari. Olisiko niiden mahdollisesti pitänyt olla eri sukupuolta? Jos eivät olleetkaan "niitä poikia"...

Haluan nyt lukea yhden kirjan loppuun, saan viedä sen kirjastoon takaisin.
        Ikkunoita en missään tapauksessa halua pestä. Enkä siivota.
        Oikeastaan haluaisin istua puutarhakeinussa huilaamassa, mutta kun en millään malttaisi.

Huvitus kuulostaa huvalta :) Vai ei ollut niitä poikia sulla :D Luin juuri että hirvet tykkää, joten saa ehkä pakastimenkin täyteen samalla...

• hmp.f kirjoitti:

Huvitus kuulostaa huvalta :) Vai ei ollut niitä poikia sulla :D Luin juuri että hirvet tykkää, joten saa ehkä pakastimenkin täyteen samalla...

Onko sinulla hirvikivääri ja aseenkantolupa? Saatat joutua putkaanlinnaanvankilaan jos noin vaan posauttelet hirven hengiltä.
        Se on katopa kuuluttava metsästysseuraankin ja suoritettava ampumakoe.
        Olen unohtanut Arton/Alvarin kokonaan, täytyykin käydä katsomassa onko poika vielä hengissä vai surrut itsensä hengiltä kaverin puutteessa. Tuli viikatteelle töitä.
        Niin ja on Valkea kuulaskin tosi hyvä omena, samalla lailla kuulas ja mehevä kuin Huvitus.

• Ancelina kirjoitti:

Onko sinulla hirvikivääri ja aseenkantolupa? Saatat joutua putkaanlinnaanvankilaan jos noin vaan posauttelet hirven hengiltä.
        Se on katopa kuuluttava metsästysseuraankin ja suoritettava ampumakoe.
        Olen unohtanut Arton/Alvarin kokonaan, täytyykin käydä katsomassa onko poika vielä hengissä vai surrut itsensä hengiltä kaverin puutteessa. Tuli viikatteelle töitä.
        Niin ja on Valkea kuulaskin tosi hyvä omena, samalla lailla kuulas ja mehevä kuin Huvitus.

Ei ole mitään kuulapyssyä suurempaa, ja veitsetkin kaikki on niin tylsiä. Ehkä on luovuttava hankkeesta. Voi olla muutenkin paha paikka, tuo kaataminen ei ole mun juttu.
        Valkea kuulas on tuttu. Ainakin sen puun kasvumuoto on hillitympi kuin monen muun, just sellainen mitä havittelen :)

• eppu2

Kaksi sukulaismiestä tulossa mökille, joten ei tässä kohta kerkiä mitään halutakaan. Touhua riittää.
      No oonpa tässä ollutkin miltei pari viikkoo kissan kanssa kahden.
      Kaunis päivä alullaan, joten kyllä mä uimaan haluan. Ja kalakaverikin nyt löytyy.
      Kalakeittoo aattelin tehdä.

• siilimuori2

Minusta tuntuu tänä aamuna tällaiselta:
      Kun edes joku joskus jotain mutta kun ei kukaan koskaan mitään vaan aina kaikki vaan.

• koittakaa-kestää-

Niin minustaki tuntuu,
        mutta nyt mä lähden
        jätän teidät joksiki aikaa ikävään,
        älkää hermostuko, en jätä kokonaan,
        paalaan kyllä aikanaan,

• 1eero

Ikä karttuu höpötys tulee iliman yrittämistä mutta se vaa tuntuu luonolliselta.

• kesivä

Mun teki mieli ensimmäisen työviikon päätteeksi ottaa pieni olut tässä viileällä terassilla työkaverin kanssa.Tilasin kivan nimen perusteella. Tässä on varmaan ainakin 8 %. Vesi on kylmää :)

• quando

Aloitin yhden, ehkä typerän harrasteen, saas nähdä kuinka etenee!?
        Olisiko aloituksen tekijä rakastumassa, kelpaisi minullekin.

• kesivä

No ei se olut ollut onneksi kuin alle 5 %. Nyt pyykit pyörii jo koneessa ja masu on täynnä.
        Niin, minkä harrasteen aloitit quando?
        Kiva, että saa välillä höpöttää, se tuulettaa :)

• vapaa-kui-tavaanlintu
        quando kirjoitti:

Aloitin yhden, ehkä typerän harrasteen, saas nähdä kuinka etenee!?
        Olisiko aloituksen tekijä rakastumassa, kelpaisi minullekin.

ainaki tahtoisi rakastua jos joku kunnon kundi kohdalle sattuis,

• siilimuori2

Minä kait en osaa höpöttää. Aina pukkaa vaan asia asiaa ;)

• 1eero

Et kai tosikko jaa mitenkä huumori leikinlasku välittömIstä, tällä hetkellä ilman paitaakin pukkaa hiki ja paarmat hittoko pistää vihaks saa heilua kui heinämies ilman heiniä.

• siilimuori2
        1eero kirjoitti:

Et kai tosikko jaa mitenkä huumori leikinlasku välittömIstä, tällä hetkellä ilman paitaakin pukkaa hiki ja paarmat hittoko pistää vihaks saa heilua kui heinämies ilman heiniä.

Joo olen halavatun tosikko :). Käytä sie etelän mies ohvia niin paarmatkin pysyy loitolla.

• 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

Joo olen halavatun tosikko :). Käytä sie etelän mies ohvia niin paarmatkin pysyy loitolla.

Herätty on kilvan kera auringon ilman pilven hattaraa, joo asiaan ' kahvia' kohta paarmat leikkiä lyö.

• siilimuori2
        1eero kirjoitti:

Herätty on kilvan kera auringon ilman pilven hattaraa, joo asiaan ' kahvia' kohta paarmat leikkiä lyö.

Meil on taivas pilvessä, mut ei hätiä mitiä, työnantaja pelastaa tämänkin pilvisen päivän. Minä kävin eilen kuuntelemassa Luolamiestä. Ihailtavasti ja hauskasti höpötteli parisen tuntia aurinkoisessa kesäillassa naisen ja miehen ajattelutavan eroavaisuuksista.

• 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

Meil on taivas pilvessä, mut ei hätiä mitiä, työnantaja pelastaa tämänkin pilvisen päivän. Minä kävin eilen kuuntelemassa Luolamiestä. Ihailtavasti ja hauskasti höpötteli parisen tuntia aurinkoisessa kesäillassa naisen ja miehen ajattelutavan eroavaisuuksista.

Juu ajattelu tavoissa on eroja miehet miekkäästi ja niinpoispäin siten syntyy keskusteuja. Sinäkin nuori vielä kun tulet tähän ikään, pääset nauttimaa ansattuja eläkepäiviä.
        Illalla vein jälkikasvun tien päähän, 4 päivää viihtyivät hyvin telttamajoituksessa, kuusivuotias ei olisi malttanu lähteä kai jotennii erillaista mutta ensiviikolla menne ekaluokalle.

• siilimuori2
        1eero kirjoitti:

Juu ajattelu tavoissa on eroja miehet miekkäästi ja niinpoispäin siten syntyy keskusteuja. Sinäkin nuori vielä kun tulet tähän ikään, pääset nauttimaa ansattuja eläkepäiviä.
        Illalla vein jälkikasvun tien päähän, 4 päivää viihtyivät hyvin telttamajoituksessa, kuusivuotias ei olisi malttanu lähteä kai jotennii erillaista mutta ensiviikolla menne ekaluokalle.

Nii, luolamiehen mukaan naiset on keräilijöitä ja miehet saalistajia ja sinä sitten usein on konfliktiin valmis kun ei ymmärretä et sama asia mutta eri näkövinkkelistä :).

Ei kait lähelle kuuskymppinen ole enää niin nuori mut omanikäinen. Ei kyllä huvittais olla yhtään nuorempikaan, tämä ikä on hyvä tässä ajassa. Oikeastaan tuntuu et parempaa ikää kohti ollaan menossa. Jos vain elonpäiviä riittää. Moni asia on ohi, mutta paljon uutta ja ennenkokematonta vielä edessä, näin ajattelisin.

Teidän ekaluokkalaisella jännät paikat edessä, joko koulureppu on ostettu? Toivottavasti koulumaailma kohtelee kivasti ja kannustavasti.

• Viatonsivullinen
        siilimuori2 kirjoitti:

Nii, luolamiehen mukaan naiset on keräilijöitä ja miehet saalistajia ja sinä sitten usein on konfliktiin valmis kun ei ymmärretä et sama asia mutta eri näkövinkkelistä :).

Ei kait lähelle kuuskymppinen ole enää niin nuori mut omanikäinen. Ei kyllä huvittais olla yhtään nuorempikaan, tämä ikä on hyvä tässä ajassa. Oikeastaan tuntuu et parempaa ikää kohti ollaan menossa. Jos vain elonpäiviä riittää. Moni asia on ohi, mutta paljon uutta ja ennenkokematonta vielä edessä, näin ajattelisin.

Teidän ekaluokkalaisella jännät paikat edessä, joko koulureppu on ostettu? Toivottavasti koulumaailma kohtelee kivasti ja kannustavasti.

Luolamiehen kaksikertaa katsonut, on se niin tosi ja hauska.

• mites-mahtaa-huomenna

hohoijaaaaa,
      ei taaaaskaaaa voittanu eurosätistä,
      on se kumma ku jotkut voitaa, jotkut taas ei.

• kesivä

Kauheesti höpötyttäis, mutta pirpanat tulee vasta tunnin päästä.
        Eikä ole permanenttiakaan, mitä rullailla.

• quando

Eikö se, että olisi valmis rakastumaan tai on jo rakastunut ole sen *höpötyksen suurin aste, eli silloinhan ihminen käy kovilla kierroksilla. Ruoka ja unikin ovat jotain sivuseikkoja. Kyllä sellaiseen höpötyksen tilaan voisi ihanasti hurahtaa.

• höysryä-lisää-
        quando kirjoitti:

Eikö se, että olisi valmis rakastumaan tai on jo rakastunut ole sen *höpötyksen suurin aste, eli silloinhan ihminen käy kovilla kierroksilla. Ruoka ja unikin ovat jotain sivuseikkoja. Kyllä sellaiseen höpötyksen tilaan voisi ihanasti hurahtaa.

joo, hurahdetaank yhdessä,
        velatki tuntu saatavilta ku oikein päästä ottaa,
        rakkaus on ihanaa
        ihanampaa kuin suklaa,

• quando
        höysryä-lisää- kirjoitti:

joo, hurahdetaank yhdessä,
        velatki tuntu saatavilta ku oikein päästä ottaa,
        rakkaus on ihanaa
        ihanampaa kuin suklaa,

Saako tuon kirjallisena, eli hurahdetaan vaan (mieskö?)

• kesimätön

Upea sää, aurinko helottaa jo taivaan täydeltä. Eilen huomasin, että vatsan seutuun on tullut ylimääräistä. Vanha kesämekko kirrasi hälyttävästi. No, ensi kesänä on kuitenkin eläkeläisen lookki hommattava, voi hommata reilut loispummivaatteet sitten.

• Täällä on selkeesti joku virus liikkeellä, mullakin on jotain pöyristyttävän pyöristystä havaittavissa. Tarttis tehdä jotain.
        Sulla on viimeinen työvuosi menossa? Miltä tuntuu, oletko alkanut kasaamaan itsellesi eläkepuuhaa, tuon teet sitten kun työt ei sido :)

• kesimätön
        hmp.f kirjoitti:

Täällä on selkeesti joku virus liikkeellä, mullakin on jotain pöyristyttävän pyöristystä havaittavissa. Tarttis tehdä jotain.
        Sulla on viimeinen työvuosi menossa? Miltä tuntuu, oletko alkanut kasaamaan itsellesi eläkepuuhaa, tuon teet sitten kun työt ei sido :)

En ole vielä mitään kummoisempia eläkeläissuunnitelmia tehnyt. Katsellut ja kuullostellut muiden kokemuksia. Ja kauhulla lukenut noiden vanhushoitajien työkokemuksia lehdistä. Hitto vie, mun täytyy joku rasvanlevittäjälasta keksiä jolla yletyn ihovoidetta levittämään yltympäriinsä, kun tuo iho talvisin kuivuu.
        Siinähän sitä haastetta onkin :)
        Niin ja sitten se reilu kutittamaton villatakki hommattava jne.

• siilimuori2
        kesimätön kirjoitti:

En ole vielä mitään kummoisempia eläkeläissuunnitelmia tehnyt. Katsellut ja kuullostellut muiden kokemuksia. Ja kauhulla lukenut noiden vanhushoitajien työkokemuksia lehdistä. Hitto vie, mun täytyy joku rasvanlevittäjälasta keksiä jolla yletyn ihovoidetta levittämään yltympäriinsä, kun tuo iho talvisin kuivuu.

Lehtiin päätyvät vain huonot kokemukset vanhustenhoidosta, hyväthän eivät ketään kiinnosta.

• kesimätön
        siilimuori2 kirjoitti:

Lehtiin päätyvät vain huonot kokemukset vanhustenhoidosta, hyväthän eivät ketään kiinnosta.

Noin varmaan onkin. Iltapäivälehdet ovat viime päiviniä oikein mässäilleet, eipä silti kyllä varmaan ne tarinat totta on. Olisi kyllä kiva lukea positiivisia kokemuksia ja jos vielä vihjattaisiin missä kunnassa kunnon hoitoa saa. Omat vanhempani jo vuosikymmeniä olleet poissa, niin ei ole henk.koht. kokemusta.
        Vaan eipä tuo vanhuuden heikkous taida ihan vielä paukahtaa itselle päälle. Tässä vielä vuosi aikaa hioa peruskuntoa, että jaksaa :)

• kesimätön kirjoitti:

Lasta voi hyvinkin käyttää rasvanlevittämiseen :D Hän voi sitten kertoa omille lastenlapsilleen kauhutarinoita, "kun mä olin lapsi, joudun voitelemaan mummin koivet".
        Koko elämäni oon kuvitellut että eläkeläisenä vaan porskutellaan menemään, singotaan sinne ja tänne ja aikaa ei ole oikein enää mihinkään. Taitaa se kuitenkin olla niin, että jos saa olla terve ja sinkoamiskunnossa, niin se on suurempi voitto kuin mitä lotosta saa. Että siinä mielessä osaan samaistua :/ Taitaa vaan siilimuori olla oikeassa kuitenkin myös. Kaikki negatiivinen saa paljon suurempaa painoarvoa kuin positiivinen.
        Mä kuulin muuten eilen ihmeellisen uutisen - ruokailu vähentää kuolleisuutta. Kesti vähän aikaa ennen kuin tajusin kuulleeni väärin, tai siis en koko uutista :) Mutta eikö vaan ollut mahtava uutinen?! Tuollaista lisää.

• siilimuori2
        kesimätön kirjoitti:

Noin varmaan onkin. Iltapäivälehdet ovat viime päiviniä oikein mässäilleet, eipä silti kyllä varmaan ne tarinat totta on. Olisi kyllä kiva lukea positiivisia kokemuksia ja jos vielä vihjattaisiin missä kunnassa kunnon hoitoa saa. Omat vanhempani jo vuosikymmeniä olleet poissa, niin ei ole henk.koht. kokemusta.
        Vaan eipä tuo vanhuuden heikkous taida ihan vielä paukahtaa itselle päälle. Tässä vielä vuosi aikaa hioa peruskuntoa, että jaksaa :)

Eläkeläisyys ei tarkoita toimintakyvyttömyyttä. Sitten kun olet vanha ja/tai et selviydy päivittäisitä toimista itsenäisesti, on aika alkaa miettiä hoitopaikkaa. Tai voihan jo ennakoida ja alkaa katsella senioriasuntoa, jossa voi sitten hankkia palveluita tarpeen mukaan mahdollisen palveluntarpeen lisäntyessä.

Noita lööppien juttujahan ei kannata pureksimatta niellä. Varmasti on hyvä ja huonoa hoitopaikkoja ja hoito/hoivakokemksia, mutta kannattaa aina muistaa se että hoitotyön ammattilaisilla on vaitiolovelvollisuus ja he eivät voi oikoa vääriä tieoja lööppine palstoilla vaan jos jotain selvitettävää on, se tehdään virallisia teitä.

• siilimuori2 kirjoitti:

Eläkeläisyys ei tarkoita toimintakyvyttömyyttä. Sitten kun olet vanha ja/tai et selviydy päivittäisitä toimista itsenäisesti, on aika alkaa miettiä hoitopaikkaa. Tai voihan jo ennakoida ja alkaa katsella senioriasuntoa, jossa voi sitten hankkia palveluita tarpeen mukaan mahdollisen palveluntarpeen lisäntyessä.

Noita lööppien juttujahan ei kannata pureksimatta niellä. Varmasti on hyvä ja huonoa hoitopaikkoja ja hoito/hoivakokemksia, mutta kannattaa aina muistaa se että hoitotyön ammattilaisilla on vaitiolovelvollisuus ja he eivät voi oikoa vääriä tieoja lööppine palstoilla vaan jos jotain selvitettävää on, se tehdään virallisia teitä.

Noinhan se käytännössä menee, vanheneminen. Mitä se sitten tunnetasolla tarkoittaa... tässä kun on vierestä seurannut yhden jos toisen sukulaisen prosesseja. Luopumista se on, elämästä luopumista. Juoksemisestä joutuu luopumaan, joku ruoka ei käy enää yhtäkkiä ollenkaan. Alkoholista saa luopua :)) halkojen tekemiselle joutuu jättämään hyvästit, pyllylihaksille, sukkien pukemisestakin joutuu luopumaan. Välillä vähän kauhistuttaa koko vanheneminen, mua ainakin. Eihän kaikille käy noin, onnekkaat ovat he jotka pysyvät vetreinä loppuun asti.
        Ehkä lähden tästä masennuttamasta....

• kesimätön
        hmp.f kirjoitti:

Lasta voi hyvinkin käyttää rasvanlevittämiseen :D Hän voi sitten kertoa omille lastenlapsilleen kauhutarinoita, "kun mä olin lapsi, joudun voitelemaan mummin koivet".
        Koko elämäni oon kuvitellut että eläkeläisenä vaan porskutellaan menemään, singotaan sinne ja tänne ja aikaa ei ole oikein enää mihinkään. Taitaa se kuitenkin olla niin, että jos saa olla terve ja sinkoamiskunnossa, niin se on suurempi voitto kuin mitä lotosta saa. Että siinä mielessä osaan samaistua :/ Taitaa vaan siilimuori olla oikeassa kuitenkin myös. Kaikki negatiivinen saa paljon suurempaa painoarvoa kuin positiivinen.
        Mä kuulin muuten eilen ihmeellisen uutisen - ruokailu vähentää kuolleisuutta. Kesti vähän aikaa ennen kuin tajusin kuulleeni väärin, tai siis en koko uutista :) Mutta eikö vaan ollut mahtava uutinen?! Tuollaista lisää.

Jaa,a, vaikka nuo pirpanat nyt mummoa silittelee, niin eivät taida parinkymmenen vuoden päästä edes jatkovarrella :)

• siilimuori2
        hmp.f kirjoitti:

Noinhan se käytännössä menee, vanheneminen. Mitä se sitten tunnetasolla tarkoittaa... tässä kun on vierestä seurannut yhden jos toisen sukulaisen prosesseja. Luopumista se on, elämästä luopumista. Juoksemisestä joutuu luopumaan, joku ruoka ei käy enää yhtäkkiä ollenkaan. Alkoholista saa luopua :)) halkojen tekemiselle joutuu jättämään hyvästit, pyllylihaksille, sukkien pukemisestakin joutuu luopumaan. Välillä vähän kauhistuttaa koko vanheneminen, mua ainakin. Eihän kaikille käy noin, onnekkaat ovat he jotka pysyvät vetreinä loppuun asti.
        Ehkä lähden tästä masennuttamasta....

Minä en näe asiaa noin vaan vanheneminen on normaali osa ihmisen elämänkaarta. Tosin ainahan toivoa voi että mahdollisimman pitkään säilyisi se vireä toimintakykyinen aika eikä raihinaisuus alkaisi kovin varhain vaivata. Uteliaana seuraa niin omaa vanhenenista kuin yli kasikymppisten vanhempienikin :). Jotkut eivät halua myöntää sitä että ikää karttuu ja enää ei kykene samaan kuin ennen, mutta turha laittaa päätään pensaaseen sinäkään asiassa :).

• 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

Minä en näe asiaa noin vaan vanheneminen on normaali osa ihmisen elämänkaarta. Tosin ainahan toivoa voi että mahdollisimman pitkään säilyisi se vireä toimintakykyinen aika eikä raihinaisuus alkaisi kovin varhain vaivata. Uteliaana seuraa niin omaa vanhenenista kuin yli kasikymppisten vanhempienikin :). Jotkut eivät halua myöntää sitä että ikää karttuu ja enää ei kykene samaan kuin ennen, mutta turha laittaa päätään pensaaseen sinäkään asiassa :).

Kyllä on ja sen hyväksyy mikä ollessa terveenä itse tunnen kaikin puolin virkeäksi mutta miten kauan, ei mitään suuria suunnitelmia lepposia päiviä mielialan mukaan.
        Tässä miettiny koiran hankkimista tosissaan tytärkin sitä mieltä et ehottomasti, tiiä vaikka syksymmällä taluttelen rotukoiraa siinä tapaa muitakin tallaajia äh jos rotunaisen mitä vielä.

• Heikunkeikku
        1eero kirjoitti:

Kyllä on ja sen hyväksyy mikä ollessa terveenä itse tunnen kaikin puolin virkeäksi mutta miten kauan, ei mitään suuria suunnitelmia lepposia päiviä mielialan mukaan.
        Tässä miettiny koiran hankkimista tosissaan tytärkin sitä mieltä et ehottomasti, tiiä vaikka syksymmällä taluttelen rotukoiraa siinä tapaa muitakin tallaajia äh jos rotunaisen mitä vielä.

Minkä rotuisen koiran meinaat ottaa?
        Muista sitte eero, että sitä ei saa neulalla pistää puohon, niinku linnunmunia:)

• kesimätön

Ensin ajattelin, että josko minunkin pitäisi joku puudeli hommata eläkepäivien ratoksi. Sitten tajusin, että ei helskuta, sitä ulkoiluttaessa jokainen vastaantuleva koiraansa ulkoiluttava pysähtyis lässyttämään ja pitäis vastata. Minä kun olin ajatellut antaa kuulon huonontua ettei kaikkien määkimisiä tarvitsisi kuunnella.
        Tai jos mä opettelisin musalinkitykset ja alkaisin linkittämään.

• Heikunkeikku
        kesimätön kirjoitti:

Ensin ajattelin, että josko minunkin pitäisi joku puudeli hommata eläkepäivien ratoksi. Sitten tajusin, että ei helskuta, sitä ulkoiluttaessa jokainen vastaantuleva koiraansa ulkoiluttava pysähtyis lässyttämään ja pitäis vastata. Minä kun olin ajatellut antaa kuulon huonontua ettei kaikkien määkimisiä tarvitsisi kuunnella.
        Tai jos mä opettelisin musalinkitykset ja alkaisin linkittämään.

Ota kuule vaan koira. Kouluta se irvistelemään kaikille ihmisille ja eläimille. Kun meet semmosen koiran kanssa lenkille ja jos oma naamataulusikin on töykeän ja vihamielisen näköinen, niin ei ne koirantaluttajat viitsi sun kanssa ruveta lässyttämään.:)

• kesimätön
        Heikunkeikku kirjoitti:

Ota kuule vaan koira. Kouluta se irvistelemään kaikille ihmisille ja eläimille. Kun meet semmosen koiran kanssa lenkille ja jos oma naamataulusikin on töykeän ja vihamielisen näköinen, niin ei ne koirantaluttajat viitsi sun kanssa ruveta lässyttämään.:)

Päätin varastaa lapsenlapsen pehmolelun. Voinhan mä sitä kantaa kainalossa kuten nää Paris Hilttonit jos yhtäkkiä seuralliseksi heittäytyisin ja haluaisin jonkun kanssa lässyttämään. Jos oikein pitkälle tämän asian vien ja joku ei mukavan näkönen lähestyy, niin heittäydyn muovipussin kanssa kontilleni kuin jätöstä keräisin.

• siilimuori2
        1eero kirjoitti:

Oi, ota vaan koira. Minkä rotuista aattelit? Minäkin haaveilen koirasta, mut viel emmin et kummat painaa enemmän vaakakupissa, koiranomistajan haitat vai hyödyt :).Minä haluaisin sellasen pienen ja lyhytkarvaisen.

Koirasta on seuraakin, on kenelle höpötellä. Ja on pakko lähteä sitä ulkoiluttamaan ja siinähän se siten rotunainenkin saattaa kävellä vastaan. Koirat yhdistää :).

• 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

Oi, ota vaan koira. Minkä rotuista aattelit? Minäkin haaveilen koirasta, mut viel emmin et kummat painaa enemmän vaakakupissa, koiranomistajan haitat vai hyödyt :).Minä haluaisin sellasen pienen ja lyhytkarvaisen.

Koirasta on seuraakin, on kenelle höpötellä. Ja on pakko lähteä sitä ulkoiluttamaan ja siinähän se siten rotunainenkin saattaa kävellä vastaan. Koirat yhdistää :).

Nii kyllä se on kyteny mielessä ei mitään isoa eikä pientäkää, rodun valinta täytyy harkiten sellanen joka viihtyy meikän matkassa, muutamia o mielessä.
        Se justiin kun on paljon yksin ja monta koiraa on ollu, tytär jo tidustellu tutuiltaa mutta ite sen valitsen. Silmäni kun kiinni laitan jo nään koiraa taluttamassa ohhoh näin on.

• siilimuori2
        1eero kirjoitti:

Nii kyllä se on kyteny mielessä ei mitään isoa eikä pientäkää, rodun valinta täytyy harkiten sellanen joka viihtyy meikän matkassa, muutamia o mielessä.
        Se justiin kun on paljon yksin ja monta koiraa on ollu, tytär jo tidustellu tutuiltaa mutta ite sen valitsen. Silmäni kun kiinni laitan jo nään koiraa taluttamassa ohhoh näin on.

No näin. Koirasta on seuraa uskomattoman paljon. Kyllähän rotuihin pitää perehtyä. Minä en ottaisi sellaista metsästyskoiraa, koska meillä ei ole metsästäjiä. Ihan pikkuriikkinen seurakoira kävisi. Semmonen vähähaukkunen :). Tosin esim chihuahuat kuulemaa haukkuvat paljon. Saisikohan siitä kitkettyä sen ominaisuuden pois? Tai joku virkeä kääpiöpinseri.

• kesimätön
        1eero kirjoitti:

Sinulla taitaa olla mahtavat ulkoilumaastot ja kesällä laivakoirana.
        Kerrostaloasukkaan on otettava naapurit huomioon ettei haukkuvaa ota. Hyvät lenkkimaastot mullakin kyllä.
        Ah, työviikko edessä.

• 1eero
        kesimätön kirjoitti:

Sinulla taitaa olla mahtavat ulkoilumaastot ja kesällä laivakoirana.
        Kerrostaloasukkaan on otettava naapurit huomioon ettei haukkuvaa ota. Hyvät lenkkimaastot mullakin kyllä.
        Ah, työviikko edessä.

Ikävää kun vai onko mennä duudiin,,minä taas par aikaa tyynellä järvenselällä pilventön taivas tulossa kuuma päivä. Yks kaveri tulossa viikoksi sitä menossa hakee tienpäästä, saarielo veneily jatkuu ensviikolla häipyy mökki porukka sitten siellä oloa kun en tykkää hälinästä.
        Koiria on meiän kerrostalossa joka toisella posteljoonia haukkumassa, muuten eivät hauku

• 1eero kirjoitti:

Suosittelen "coccista" , siis spanielia. On muuten helkkarin hyvä uimaan, jos unohdat sen johonkin niin varppina seuraa joka paikkaan, koska niin hiljaa et lähde mihinkään, etteikö se huomaa. Isäni sitä joskus tuskaili, kun olisi halunut yksin mennä verkoileen, niin eikös tämä pahus uinut heti perässä!

Toisaalta meillä se oli ainakin niin hyvä vahti, että isännän tavaroihin ja vaatteisiin ei saanut koskea kukaan, eikä edes naapurin rouvaa päästänyt isäntää häiritsemään,...niin, kuinkahan se silloin menikään ne juhlat?

Ainoa haittapuoli oli, kun trimmaus oli hieman vaikeaa ja pihinä en usein vienyt sitä oikealle saksijalle. Toisaalta hyvä puoli oli, että lapsista se tykkäsi ja lapset siitä, koska sitä sai vanuttaa ja venyttää mielinmäärin. Niin, silloin meilläkin oli pienet lapset.

• 1eero
        Kristiina23 kirjoitti:

Suosittelen "coccista" , siis spanielia. On muuten helkkarin hyvä uimaan, jos unohdat sen johonkin niin varppina seuraa joka paikkaan, koska niin hiljaa et lähde mihinkään, etteikö se huomaa. Isäni sitä joskus tuskaili, kun olisi halunut yksin mennä verkoileen, niin eikös tämä pahus uinut heti perässä!

Toisaalta meillä se oli ainakin niin hyvä vahti, että isännän tavaroihin ja vaatteisiin ei saanut koskea kukaan, eikä edes naapurin rouvaa päästänyt isäntää häiritsemään,...niin, kuinkahan se silloin menikään ne juhlat?

Ainoa haittapuoli oli, kun trimmaus oli hieman vaikeaa ja pihinä en usein vienyt sitä oikealle saksijalle. Toisaalta hyvä puoli oli, että lapsista se tykkäsi ja lapset siitä, koska sitä sai vanuttaa ja venyttää mielinmäärin. Niin, silloin meilläkin oli pienet lapset.

Spanielin luonne kuulostaa hyvältä mutta takkuuntumin mulla aikoinaan tiibetin terrieri sen turkki oli mahoton takkuutumaan ja silmä vältti nii heti lähti reissuun jollei ollu kiinni, tutkaillaan rauhassa.

• siilimuori4
        1eero kirjoitti:

Spanielin luonne kuulostaa hyvältä mutta takkuuntumin mulla aikoinaan tiibetin terrieri sen turkki oli mahoton takkuutumaan ja silmä vältti nii heti lähti reissuun jollei ollu kiinni, tutkaillaan rauhassa.

Aivan oikein. Koiraa ei kannata ottaa hetken mielijohteesta niin kuin esimerkiksi miestä :D. Kannattaa harkita pitkään ja hartaasti :). Minäkin olen harkinnut jo 3v, kun nuorimmainen allerginen lähti kotoa. Kun koiran ottaa se pitää kans pitää.

• 1eero
        siilimuori4 kirjoitti:

Aivan oikein. Koiraa ei kannata ottaa hetken mielijohteesta niin kuin esimerkiksi miestä :D. Kannattaa harkita pitkään ja hartaasti :). Minäkin olen harkinnut jo 3v, kun nuorimmainen allerginen lähti kotoa. Kun koiran ottaa se pitää kans pitää.

Ottaen huomioon miten kauan se voi elää sikstoiseen siitä tulee tavallaan perheen jäsen, miten siitä luopua voi olla koirallekkin hankalaa rodustakin johtuen.
        .

• siilimuori4
        1eero kirjoitti:

Ottaen huomioon miten kauan se voi elää sikstoiseen siitä tulee tavallaan perheen jäsen, miten siitä luopua voi olla koirallekkin hankalaa rodustakin johtuen.
        .

Totta. Ei voi tänään ottaa ja huomenna katua vaan pitää olla varma siitä että todela haluaa koiran ja ottaa vastuuta siitä että hoitaa sen myös ja jopa vielä että valitsee oikesn rodun itselleen sopivan. Muutoin siitä kärsii myös koira .

• Viatonsivullinen
        1eero kirjoitti:

Voin kokemuksesta sanoa, että yksin koiran kanssa sitoutuu aikamoiseen urakkaan, ulkoilutus on kova homma. Koira käy ulkona
        kolmasti päivässä, jokapäivä, yksi lenkeistä pitäisi olla vähän pitempi,
        koiran koosta riippuen. Kaikkihan tämän tietävät tietysti, mutta, se on
        hyvä koirahuumassaan muistaa. Minä joskus meinaan unohtaa, kun
        koirakuume iskee oikein kunnolla. Viimeksi ystävätär muistutti, palautti minut maanpinnalle. Kaikenlainen matkustaminen on rajallista, koiralla oltava hoitopaikka. Nyt kun tyttären koira, iso collie oli
        minulla pariviikkoa hoidossa, liikuntaa sain runsaasti, koira oli vanha joten ei kovin vauhdikas ollut. Näinkö jaksaisin enää jatkuvasti ja viitsinkö enää. Lainakoira kyllä riittää minulle.

• Lueskelin tätä ketjua hiukan mieli-hyväillen.
      Aloituksen idea ja jokunen aloittajan lisä-kommenttikin viittasi vahvasti
      Elokuuhun ilman musiikkia.
      Kuten yritteli joku toinenkin aloitus.
      Pieneksi jäänyt.
      Onneksi tämä surkea kopiointi-yritys peittyy vanhuksen-huoltoon.
      En kai minä nyt VAAN luulottele taas?
      Tai jotenkin höpöttele? :)

H.

• sinnejaheti

Meehä omaan ketjuus vartoomaa jos joku tuloo laittamaa rakkauslaului

• sinnejaheti kirjoitti:

Meehä omaan ketjuus vartoomaa jos joku tuloo laittamaa rakkauslaului

"sinnejaheti"

No hei...
        Minähän höpöttelen ihan yhtä kivasti kuin vanhus konsanaan :)
        Tosin, minun vanhukseni ovat kuolleet jo aikoja sitten.

"Kun syssy saapuu niin aapuu
        mä mistä löytäisin sose-pöydän.

Mun tahtoo kulkee vaik' ei oo vetoo
        työntö-rollari ei kaatais heti ketoo"

Ihan heti en löytänyt aloitukseen sopivaa musiikkia.
        Mut tässä sööpöö hööpöö

Onks kiva kun sun alkkari on taas ekana :)
        Vaik' mä en laittanukkaan isoja kirjaimii hei...

https://www.youtube.com/watch?v=nvn9MwQz_j0

H.

• quando

Varmasti joillekin tulee tiedelehtiä. Seuraava vaihe ikuisen elämän tiellä *avattaret, niihin siirretään ihmisten äly n. 2045 paikkeilla jne.........
        Todellisuutta samassa lehdessä on italialaisen kirurgin v. 2017 tarkkaan suunniteltu ihmisen pään siirto toiseen kehoon. Hän on sitä mieltä, että mahdollisilta vaurioilta vältytään kun kalloa ei halkaista. (operaatiosta oli jutussa jo tietty etenemisjärjestys)
        Vanheneminen alkaa aiemmin kuin huomaammekaan ja on luonnollinen prosessi, mikä johtaa kuolemaan, toivoa tietysti jokainen voi ettei raihnainen vaihe ole rajoituksineen kovin pitkä.

• henrjii

• Heikunkeikku

• yxloirifani
        hunksz kirjoitti:

"sinnejaheti"

No hei...
        Minähän höpöttelen ihan yhtä kivasti kuin vanhus konsanaan :)
        Tosin, minun vanhukseni ovat kuolleet jo aikoja sitten.

"Kun syssy saapuu niin aapuu
        mä mistä löytäisin sose-pöydän.

Mun tahtoo kulkee vaik' ei oo vetoo
        työntö-rollari ei kaatais heti ketoo"

Ihan heti en löytänyt aloitukseen sopivaa musiikkia.
        Mut tässä sööpöö hööpöö

Onks kiva kun sun alkkari on taas ekana :)
        Vaik' mä en laittanukkaan isoja kirjaimii hei...

https://www.youtube.com/watch?v=nvn9MwQz_j0

H.

Etkö voisi pysytellä ns. omalla reviirilläsi riimeinesi?!
        Armahda meitä, joita juttusi eivät kiinnosta!
        https://www.youtube.com/watch?v=qEB6nHOPfx4

• Hunksendaali, kivaahan se musiikki on, elokuussakin. Ja tuollainen satumainen rakkausbloggaus runon muodossakinon ihan nastaa. Mutta eihän se Keskustelua ole, vuorovaikutusta. Ihminen kaipaa sellaista joskus.

• ekkösänää
        hmp.f kirjoitti:

Hunksendaali, kivaahan se musiikki on, elokuussakin. Ja tuollainen satumainen rakkausbloggaus runon muodossakinon ihan nastaa. Mutta eihän se Keskustelua ole, vuorovaikutusta. Ihminen kaipaa sellaista joskus.

Hän "keskustelee" mummien kaa rakkauden sanojen ja laulujen kautta ;))

• yxloirifani kirjoitti:

Etkö voisi pysytellä ns. omalla reviirilläsi riimeinesi?!
        Armahda meitä, joita juttusi eivät kiinnosta!
        https://www.youtube.com/watch?v=qEB6nHOPfx4

"yxloirifani"

Minä olen, aina olen ollut, innokas keskustelija.
        Minunkin aloituksessani vierailevat koomikot toisinaan.
        Ettäs kehtaavatkin.
        Nuo tunteettomat tontut.
        Rakkaudettomat raakit.
        Lemmestä luopuneet lieerot.
        Loirilla minua kiduttavat.

"Milloin kasvaa niin aikuiseksi
        että omaisi oikeuden armoa antaa.

Milloin olisi iso niin
        että annetun armon ymmärtäisi.

Milloin ohjaisi elämä ihmistä
        jotta nuo kaksi kohtaisi"

H.

• Korppis1
        hunksz kirjoitti:

"yxloirifani"

Ettäs kehtaavatkin.
        Nuo tunteettomat tontut.
        Rakkaudettomat raakit.

Milloin olisi iso niin

H.

En vieraile musiikkiketjuissa. Voisit aloitaa keskustelun ihan silleen, että se olisi ymmärrettävä ei arvuuttelualoitus ja ilman musiikkia. Sama kehoitus pätee muihinkin vakiokirjoittajiin, tehkää aloituksia, sellaisia joissa on ydin joka saa rönsyillä.

Ihan oikeesti uskotko hunkki porukan avaavan kaikki musiikkilinkit? Jos viestin lukija ei tunne kappaletta hän avaa ja kuuntee alusta pätkän ja kommentoi lisäten omansa jota ei kuuntele on vain joskus kuullut. (oma kuvitelma)

Jos jollain on keskustelussa linkki muu kuin musiikkilinkki ja haluaa täyspainoisesti osallistua aloitukseen on linkki luettava, muuten hukkaa pointin. Olen huomaanut, että 60 keskustelujen aloitusten taso on laskenut viimeaikoina.

Uskomatonta kuinka esim. 60 plus-ihmisten seksi kiinnostaa siten, että siitä on tehtävä aloitus, mutta löysin juuri syyn, yön yksinäisen istujan TIETOKONE ; )

http://www.hs.fi/kotimaa/a1305976353287?jako=bc2f22fccdf13baee7de0316bbe4a4a1&ref=og-url

Hyvää päivän jatkoa ; )

• Korppis1 kirjoitti:

En vieraile musiikkiketjuissa. Voisit aloitaa keskustelun ihan silleen, että se olisi ymmärrettävä ei arvuuttelualoitus ja ilman musiikkia. Sama kehoitus pätee muihinkin vakiokirjoittajiin, tehkää aloituksia, sellaisia joissa on ydin joka saa rönsyillä.

Ihan oikeesti uskotko hunkki porukan avaavan kaikki musiikkilinkit? Jos viestin lukija ei tunne kappaletta hän avaa ja kuuntee alusta pätkän ja kommentoi lisäten omansa jota ei kuuntele on vain joskus kuullut. (oma kuvitelma)

Jos jollain on keskustelussa linkki muu kuin musiikkilinkki ja haluaa täyspainoisesti osallistua aloitukseen on linkki luettava, muuten hukkaa pointin. Olen huomaanut, että 60 keskustelujen aloitusten taso on laskenut viimeaikoina.

Uskomatonta kuinka esim. 60 plus-ihmisten seksi kiinnostaa siten, että siitä on tehtävä aloitus, mutta löysin juuri syyn, yön yksinäisen istujan TIETOKONE ; )

http://www.hs.fi/kotimaa/a1305976353287?jako=bc2f22fccdf13baee7de0316bbe4a4a1&ref=og-url

Hyvää päivän jatkoa ; )

"feikki-kirjailija"

Minä en usko koskaan mitään.
        Varsinkaan helppoa kovin helposti.
        Minä annan kommenttien tunnustella minua.
        Sitten raapaisen takaisin miten milloinkin kutittelevat.
        Minunkin aloituksessani on linkit luettava, tai kuunneltava.
        Muuten hukkaa pointin.
        Olet ehkä huomannut että musiikki-aloituksen taso on pysynyt korkeana.
        Yrityksistä huolimatta.
        Koska siinä aloituksessa ei seksi ole pää-asia koskaan.
        Olen kyllä ollut joskus huomaavinani, että seksi-hullut ovat kokeilleet muovi-
        kepillään, jäänsä sulaen.
        Tule siis sinäkin joskus mukaan aidolla nimmarillasi.
        Kirjailijan-planttuna kirjoita jotain, jonka voi yhdistää musiikkiisi
        mukavasti.

H.

• hunksz kirjoitti:

"feikki-kirjailija"

Minä en usko koskaan mitään.
        Varsinkaan helppoa kovin helposti.
        Minä annan kommenttien tunnustella minua.
        Sitten raapaisen takaisin miten milloinkin kutittelevat.
        Minunkin aloituksessani on linkit luettava, tai kuunneltava.
        Muuten hukkaa pointin.
        Olet ehkä huomannut että musiikki-aloituksen taso on pysynyt korkeana.
        Yrityksistä huolimatta.
        Koska siinä aloituksessa ei seksi ole pää-asia koskaan.
        Olen kyllä ollut joskus huomaavinani, että seksi-hullut ovat kokeilleet muovi-
        kepillään, jäänsä sulaen.
        Tule siis sinäkin joskus mukaan aidolla nimmarillasi.
        Kirjailijan-planttuna kirjoita jotain, jonka voi yhdistää musiikkiisi
        mukavasti.

H.

Älä kuitenkaan tee itsestäsi irvi-kuvaa.

H.

• yxloirifani
        hunksz kirjoitti:

"yxloirifani"

Ettäs kehtaavatkin.
        Nuo tunteettomat tontut.
        Rakkaudettomat raakit.

Milloin olisi iso niin

H.

En ole runoilija,joten toiset riimitelköön kukin kykyjensä mukaan.
        Nykytaiteen kyytiin en ole koskaan päässyt, eikä se minulle avaudu, eikä mitään elämystä anna.

Nykykuvataide on minulle suuri mysteeri. Mitä taiteilija tarkoittaa maalaamalla pari mustaa viivaa valkoiselle pohjalle tai päinvastoin?!

Yhtä käsittämättömiä ovat sinunkin riimisi. Sorry vaan!

Jos Loirin tulkinnat sinua kiusaavat, niin älä avaa linkkiäni!
        Linkki vie Loirin tulkintaan Eino Leinon runosta "Löysäläisen laulu".
        https://www.youtube.com/watch?v=VDZHVmlwm6E

On tylyä taholtasi tyrmätä toisten palstalaisten mielipiteet. Se viittaa narsismiin.
        Ei täällä kukaan kalifi ole.

Armoa voi jokainen toiselle antaa. Ei siihen mitään oikeutta tarvita, vaan se on sisäämme rakennettu ominaisuus.
        Armoton on henkilö, joka asettaa itsensä toisten kanssakulkijoidensa yläpuolelle ja kuvittelee olevansa maailman napa!

• miemetästä

Olipa hyvin kirjoitettu! Mietiskelen, onko armoton ihminen itse jäänyt ilman armoa. Vai olisiko todella sisäänrakennettu ominaisuus? Rakennettu, vaan ei käyttöön otettu? Hmmm....

• yxloirifani kirjoitti:

En ole runoilija,joten toiset riimitelköön kukin kykyjensä mukaan.
        Nykytaiteen kyytiin en ole koskaan päässyt, eikä se minulle avaudu, eikä mitään elämystä anna.

Nykykuvataide on minulle suuri mysteeri. Mitä taiteilija tarkoittaa maalaamalla pari mustaa viivaa valkoiselle pohjalle tai päinvastoin?!

Yhtä käsittämättömiä ovat sinunkin riimisi. Sorry vaan!

Jos Loirin tulkinnat sinua kiusaavat, niin älä avaa linkkiäni!
        Linkki vie Loirin tulkintaan Eino Leinon runosta "Löysäläisen laulu".
        https://www.youtube.com/watch?v=VDZHVmlwm6E

On tylyä taholtasi tyrmätä toisten palstalaisten mielipiteet. Se viittaa narsismiin.
        Ei täällä kukaan kalifi ole.

Armoa voi jokainen toiselle antaa. Ei siihen mitään oikeutta tarvita, vaan se on sisäämme rakennettu ominaisuus.
        Armoton on henkilö, joka asettaa itsensä toisten kanssakulkijoidensa yläpuolelle ja kuvittelee olevansa maailman napa!

"yxloirifani"

Jos joku riimini säkeistä ei avaudu sinulle, minä kyllä avaan sen mielelläni.
        Mutta en ala aukomaan jokaisen riimini päästä.
        Kyllä lukijankin pitää jotain vaivaa nähdä.
        Tyhmä lörpötys menee hetkessä silmästä sisään.
        Mistä lie sitten ulos tulee, hetkessä tapahtuu kuitenkin sekin.
        Kuten kökkö-lapsi-"huumori"

Minä avaan aina kaikki linkit.
        Katsotko kaikesta myöntelyn olevan keskustelua?
        Kenelle pitäsi eniten myönnellä?
        Onko hän, jota eniten myötäillään kalifi?
        Onko hän se armoton armon-antaja?
        Niinkö mies vastaa, kuin metsä huutaa?

H.

• yxloirifani
        hunksz kirjoitti:

"yxloirifani"

Jos joku riimini säkeistä ei avaudu sinulle, minä kyllä avaan sen mielelläni.
        Mutta en ala aukomaan jokaisen riimini päästä.
        Kyllä lukijankin pitää jotain vaivaa nähdä.
        Tyhmä lörpötys menee hetkessä silmästä sisään.
        Mistä lie sitten ulos tulee, hetkessä tapahtuu kuitenkin sekin.
        Kuten kökkö-lapsi-"huumori"

Minä avaan aina kaikki linkit.
        Katsotko kaikesta myöntelyn olevan keskustelua?
        Kenelle pitäsi eniten myönnellä?
        Onko hän, jota eniten myötäillään kalifi?
        Onko hän se armoton armon-antaja?
        Niinkö mies vastaa, kuin metsä huutaa?

H.

Minun ymmärrykseni mukaan keskustelussa jokainen saa ilmaista oman mielipiteensä käsiteltävästä asiasta. Ketään ei tarvitse mielistellä, eikä kenelläkään ole oikeutta perusteettomasti tyrmätä toisen mielipidettä.

Lörpöttely on joskus erittäin piristävää ja sitäkin saavat harrastaa kaikki halukkaat kenenkään estämättä.

• yxloirifani kirjoitti:

Minun ymmärrykseni mukaan keskustelussa jokainen saa ilmaista oman mielipiteensä käsiteltävästä asiasta. Ketään ei tarvitse mielistellä, eikä kenelläkään ole oikeutta perusteettomasti tyrmätä toisen mielipidettä.

Lörpöttely on joskus erittäin piristävää ja sitäkin saavat harrastaa kaikki halukkaat kenenkään estämättä.

"yxloirifan"

Noh, ainakaan minä en ole koskaan perusteeton.
        Olen minäkin lörpötellyt.
        Häpeäkseni turhankin usein.
        Vaikea-selkoisesti sitäkin, myönnän.

yst.

H.

• kylmätotuus
        hunksz kirjoitti:

"yxloirifan"

Noh, ainakaan minä en ole koskaan perusteeton.
        Olen minäkin lörpötellyt.
        Häpeäkseni turhankin usein.
        Vaikea-selkoisesti sitäkin, myönnän.

yst.

H.

Ethän sinä perusteeton ole! Kukaan ei vaan ymmärrä perustelujasi!
        Vaikeaa sinun tekstejäsikin on yleensäkään ymmärtää.

Olisikohan mitenkään mahdollista, että kirjoittaisit sellaista tekstiä, jonka kaikki ymmärtäisivät?!

Tulee mieleeni vanha ajankohtainen arvoitus.
        "Innin tinnin jynnin jännin. Pitkät sääret, koukku polvet, harmaa hamonen päällä. Mikä se on?

Tässäpä kaikki tällä kertaa.

Lisään hetken kuluttua erään musiikkilinkin, joka johtaa jällee Loiriin ja Leinoon.

• yxloirifani

• hunkzn

• Psykoterapeutitar

Ihana aamu! Nukuin hyvin, heräsin sopivasti, ihanaa musiikkia kuuntelen ja koiriakin on aikoinaan ollut, lintuja, rottia ja hamstereitakin. Olivat ihania ja mukavia muistoja jäänyt.
      Tänään varaan kuumailmapallolennon!

• "Psykoterapeutitar"

Rakkaamattomana kommentointi suurin piirtein samoihin aikoihin kuin korppis
        On epäillyttävää.

H.

• Psykoterapeutitar

Älä epäile! Anna siipien viedä! "Rakkaamattomanakin"??!!

• Psykoterapeutitar

Älä epäile "rakkaamattomanakaan"! Anna vapauden viedä!

• Heikunkeikku

Jalat kopisten flinttasin koneen äärelle. Tuohdunta on nyt päällä(ni).
      Alan nyt höpisemään, asiallisen vihaista höpinää on tulossa nyt:
      Monien ihmisten Täsmällisyys tai siis sen Puute aiheuttaa pääni sisällä nyppimistä. Sovittujen (esim. kellonaikojen) siirtely rasittaa NIIN paljon, että ihoni (nahka) on valahtanut pois paikaltaan. Maltillisena olen pyrkinyt pysymään nahoissani, mutta joskus nyppivyysaste menee yli ja en pysy nahoissani.
      Minulla on yks ystävä, se paras sydänystäväni, jonka kanssa ei koskaan, ei ikinä ikuna evö ole ongelmia sovituista asioista. Jos ollaan vaikkapa sovittu, että tavataa kello silloin ja silloin siellä ja sielä mennäksemme elokuviin, niin kumpikin on muutamaa minuuttia vaille sovittuna aikana paikalla. Emme koskaan myöhästy.
      Tänä aamuna oon siirrellyt saareen lähtöä kaksi kertaa. Viimeisin on, että tapaamme klo 14. Jos vielä tulee muutoksia, meikäläinen asettaa sukset ristiin ja lähtee kissin kanssa yksin menemään.
      Aloituksessa kysyttiin, että "mikä sinua haluttaa", vastaukseni on, että haluttais ihan hirveesti, että ihmiset olisivat täsmällisempia sovituista asioista.
      MRrrrrrrrr-rrrrrr-rrrrrrrr.
      Edellinen kirjoitettu kulmat rypyssä :/

• Olen kuvitellut aina että neuroottinen suhtautumiseni annettuihin aikoihin olisi epänormaalia mutta heikun kirjoitus pelasti päiväni.

• Viatonsivullinen

Sairaus alkaa kääntymään voitonpuolelle, voima virtaa kehoon, elämä voittaa. Valmiissa pöydässä kävin syömässä, salaatteja teki mieli saada,
      kuitua ja vitamiineja. Rapeaksi paistettua kalaa, kylmäkastike ja perunasose. Jälkkärinä mustikkarahka. Harvoin syön perunaa, sose oli hyvää, maistui aidolta. Siinä oli päivän ateria. Kahvia keitän vielä ja iltateen. Huomena taas jo parempi olo. En ole flunssapiikkejä ottanut,
      olen mielestäni senverran hyväkuntoinen että kestän nämä vaivat.

• pikaistaparanemista

Ei kesäflunssaan piikit autakaan, ne on tarkoitettu influenssoihin.

• mimmimum-mi

Kävin tänään lääkärillä.... sanoi että paljon on flunssaa ollut tänäkesänä...kolean kesän myötä... yksi pikkupotilas makasi odotushuoneessa ...oli kuumeisen ja yskäisen oloinen...kumpa ei olisi tarttunut minuun...

• att2

hunksz saa täydet 100 pistettä Pentti Saarikoski saa 60, muut muutamia.

Musiikki onTärkeä kehittyneille aivoille ei kuitenkaan Venäläinen tai Suomalainen euroviisu yritykset jatkossa luulen.

Koneeni tekee omia päätösiä kieliopissa, koska sillä on uudet aivot..... en korjaa.

• Viatonsivullinen

Voi miten paljon sä annat pisteitä Hunksille, miten vähän muille,
        lieneekö minua edes huomannut, vaikka meillä on samankaltainen musiikkimaku.

• att2
        Viatonsivullinen kirjoitti:

Voi miten paljon sä annat pisteitä Hunksille, miten vähän muille,
        lieneekö minua edes huomannut, vaikka meillä on samankaltainen musiikkimaku.

Pääasiat...maku minulla riippuu joumista nyt on vahvoja....

• henrjii

Torvi on pääasia, ja sen torven päässä on karvalakki

• syksy-saa-mä-en-

Aurinko paistaa ja linnut laulaa,
      jokohan se kesä meni,
      ku ei kerinny huonata yhtää hellepäivää,

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      162
      1533
    2. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      60
      889
    3. Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat

https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe
      Savonlinna
      44
      833
    4. Kuinka vanha kaivattusi on?

Gallup teille kaikille
      Ikävä
      55
      795
    5. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      95
      725
    6. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      32
      719
    7. Jos vielä toivot...mies...

Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi
      Ikävä
      57
      654
    8. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      56
      648
    9. Ihana juhannusperinne

Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa
      Lieksa
      34
      631
    10. Ei näytä hyvältä

Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj
      Ähtäri
      39
      596
    Aihe