Mini ensimmäiseksi autoksi?

Almost18

Elikkäs siis, saan kortin, kylläkin vasta vuoden päästä, mutta rakastan autoja, joten olen alkanut katselemaan niitä aikaisin. Töitä olen tehnyt ja edelleen teen ja tulevaisuudessakin saadakseni kunnollisen auton. Maksimihinta olisi varmaankin n. 20 000€. Minejä olen katsellut ja rakastunut niihin. Mitä mieltä itse olette, onko auto ostamisen arvoinen?
Eli etsiskelen autoa, joka on: kompakti, ketterä, taloudellinen ja tietysti kaunis.

14

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tänverrantiedän

      Itse en ole Minillä ajanut, mutta hyvän ystäväni vaimolla on Mini Cooper S. Pitkänlinjan automiehiä kaverini ja myös vaimo osaa ottaa kantaa autoasioihin. Vaimon autohistoriaan kuuluu mm. C4 VTS Citikkaa ja Golf GTI:tä.
      Juteltiin männäviikolla autoasioista saunomisen ohessa laiturinnokassa ja vaimo oli sitä mieltä että Mini on ehkä kokonaisuudessaan autona ikävin näistä, mutta silti hän ei haluaisi vaihtaa sitä pois.
      Ota näistä naisista sitten selvää...

      • tänverrantiedän

        Korjaan;
        "Ikävin" on väärä sana. Hän käytti sanaa "huonoin". Pieni, epämukava ja meluisa. Silti rakastettavin.
        Jos ostaa auton järjellä niin Mini ei ole se oikea. Jos antaa tunteelle vallan niin parempaa ei ole.
        Mieti sitä.


      • Almost18

        Aa ymmärrän, kiitoksia paljon! :)
        Olisihan nuo perus Volkkarit, Mersut, BMW:t ja Auditkin vaihtoehto mutta haluan jotakin villimpää, eksoottisempaa ja erikoisempaa. Voisin kuvitella, että Mini menisi siihen kategoriaan. Mietiskelin ja katseskelin tuossa, niin ajattelin että voisi ehkä hakea tuollaisen Clubmanin Saksasta/Briteistä, saisi kohtuuhalvalla. Kyseisessä autossa olisi paljon tilaakin :3


      • NuorenaKivaa

        Nuorena kannattaa ostaa tuollainen auto joka ei välttämättä ole käytännöllisin, järkevin tai mukavin.
        Näillä Corolloilla, Golfeilla ja Dacioilla ehtii ajaa aivan tarpeeksi sitten myöhemmillä vuosilla.


      • BMWkusipää
        NuorenaKivaa kirjoitti:

        Nuorena kannattaa ostaa tuollainen auto joka ei välttämättä ole käytännöllisin, järkevin tai mukavin.
        Näillä Corolloilla, Golfeilla ja Dacioilla ehtii ajaa aivan tarpeeksi sitten myöhemmillä vuosilla.

        Niii, no eiköhän sitten "isona aikuisena" mennä sellaisiin töihin ettei tarvitse ajella Corollalla,Dacialla,Kialla tai yms. merkillä. ;)


      • Mummy2

        Jos haluaa ottaa kotiinsa jonkun tuollaisen saattohoito-vaiheessa olevan vanhuksen niin sehän on oma valinta.
        Oikeasti, muumioiden keräily on pienen ryhmän harrastama perversio. Turha tähän on sotkea normiporukkaa.


      • Almost18

        Onhan nuo mersut ihan nättejä, mutta omaa silmää eivät niin hirveästi miellytä. Ja pidän enemmän vähän ns. eksoottisimmista autoista kuten Mini. Kiitos kuitenkin paljon viestistä ja neuvoista, erittäin hyödyllistä saada vertailukuvaa :)


      • TodellaNautintoon

        Mini on kaikkein hauskin ja paras ajettava.


    • Ministeri_D_Cooper

      "Eli etsiskelen autoa, joka on: kompakti, ketterä, taloudellinen ja tietysti kaunis."

      Aika moni kriteereistäsi täyttyy Minissä.
      Kun Clubmania olet katsellut, niin ainoa josta hieman varoittelen on, ettei sieltä näe taaksepäin oikein mitään. Toisaalta oppii peruuttamaan peileistä.. :)
      Muuten on kyllä ketterä. Taloudellinenkin. Mulla on Cooper D ja se menee 4.4 ltr/100 keskikulutuksella. Oman laskurinsa mukaan vähemmälläkin.
      Hankintahinta on sitten toinen juttu. Kallis autohan se on ostaa. Siitä ei pääse mihinkään. Jos olisi myyntimies, niin sanoisi, että pitää arvonsa. Mutta kun se on kallis uutenakin. Varustellumman Minin hinnalla saa melkein kolme Toyotaa.
      Melujutut yms. voit kyllä jättää omaan arvoonsa. En ainakaan minä ole huomannut mitään erikoista. Moniurahihnan laakeri on ruvennut hieman rallattamaan, siinä metelit.

    • jalöaöj

      Kaikkien testien mukaan Minit ovat kaikista kaikkein meluisimpia. Muut autotehtaat ovat tehneet kaikkensa melun vaimentamisesksi, mutta Minien kohdalla tässä on täydellisesti epäonnistuttu. Se ei ole nykyaikaa.

      • uusilasipalatsi

        Peltorit tulee kaupan päälle, radio versiolla!


      • oletKovinIhanapoika

        kauan melupoika olikin bannattuna, onnea kun pääsit jälleen suureen ja älyä tihkuvaan keskusteluun mukaan.


    • juupsinkia

      Fiat 500, siinä näppärä kaupunkiauto..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4873
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2310
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1156
    Aihe