Elikkäs siis, saan kortin, kylläkin vasta vuoden päästä, mutta rakastan autoja, joten olen alkanut katselemaan niitä aikaisin. Töitä olen tehnyt ja edelleen teen ja tulevaisuudessakin saadakseni kunnollisen auton. Maksimihinta olisi varmaankin n. 20 000€. Minejä olen katsellut ja rakastunut niihin. Mitä mieltä itse olette, onko auto ostamisen arvoinen?
Eli etsiskelen autoa, joka on: kompakti, ketterä, taloudellinen ja tietysti kaunis.
Mini ensimmäiseksi autoksi?
14
173
Vastaukset
- Tänverrantiedän
Itse en ole Minillä ajanut, mutta hyvän ystäväni vaimolla on Mini Cooper S. Pitkänlinjan automiehiä kaverini ja myös vaimo osaa ottaa kantaa autoasioihin. Vaimon autohistoriaan kuuluu mm. C4 VTS Citikkaa ja Golf GTI:tä.
Juteltiin männäviikolla autoasioista saunomisen ohessa laiturinnokassa ja vaimo oli sitä mieltä että Mini on ehkä kokonaisuudessaan autona ikävin näistä, mutta silti hän ei haluaisi vaihtaa sitä pois.
Ota näistä naisista sitten selvää...- tänverrantiedän
Korjaan;
"Ikävin" on väärä sana. Hän käytti sanaa "huonoin". Pieni, epämukava ja meluisa. Silti rakastettavin.
Jos ostaa auton järjellä niin Mini ei ole se oikea. Jos antaa tunteelle vallan niin parempaa ei ole.
Mieti sitä. - Almost18
Aa ymmärrän, kiitoksia paljon! :)
Olisihan nuo perus Volkkarit, Mersut, BMW:t ja Auditkin vaihtoehto mutta haluan jotakin villimpää, eksoottisempaa ja erikoisempaa. Voisin kuvitella, että Mini menisi siihen kategoriaan. Mietiskelin ja katseskelin tuossa, niin ajattelin että voisi ehkä hakea tuollaisen Clubmanin Saksasta/Briteistä, saisi kohtuuhalvalla. Kyseisessä autossa olisi paljon tilaakin :3 - NuorenaKivaa
Nuorena kannattaa ostaa tuollainen auto joka ei välttämättä ole käytännöllisin, järkevin tai mukavin.
Näillä Corolloilla, Golfeilla ja Dacioilla ehtii ajaa aivan tarpeeksi sitten myöhemmillä vuosilla. - BMWkusipää
NuorenaKivaa kirjoitti:
Nuorena kannattaa ostaa tuollainen auto joka ei välttämättä ole käytännöllisin, järkevin tai mukavin.
Näillä Corolloilla, Golfeilla ja Dacioilla ehtii ajaa aivan tarpeeksi sitten myöhemmillä vuosilla.Niii, no eiköhän sitten "isona aikuisena" mennä sellaisiin töihin ettei tarvitse ajella Corollalla,Dacialla,Kialla tai yms. merkillä. ;)
- sellanenjuttu
20t hinnalla saa jo HYVÄN mersun.
http://www.autoscout24.com/results?cid=0&atype=C&makemodelmodelline=47&mmvco=1&make=47&mmvmk0=47&model=18887&mmvmd0=18887&zipc=A&makemodelmodelline=18887&version=&pricefrom=&priceto=&fregfrom=2005&fregto=&kmfrom=&kmto=&fuel=D&gear=&PowerType=kW&powerfrom=&powerto=&powerFromRaw=&powerToRaw=&cy=A&cy=B&cy=F&cy=D&cy=I&cy=L&cy=NL&cy=E&bcol=&doorfrom=&doorto=&seatsfrom=&seatsto=&uph=&icol=&prevownersid=&offer=&ustate=N,U&emclass=&custtype=&adage=
Jos ovia tarvitsee enemmän kuin kaksi niin cls tai E sarjanen.
2010 E sarjasta saa coupe mallina n 20t hintaan verot.
Jokaisen oma valinta huluaako ajaa "koirankopilla" vai mersulla :)
http://www.autoscout24.com/offers/mercedes-benz-e-350-e-coupe-350-cdi-avantgarde-blueeff-diesel-silver-273891442
http://www.autoscout24.com/offers/mercedes-benz-e-350-classe-cdi-blueefficiency-avantgarde-executive-a-diesel-black-273613607- Mummy2
Jos haluaa ottaa kotiinsa jonkun tuollaisen saattohoito-vaiheessa olevan vanhuksen niin sehän on oma valinta.
Oikeasti, muumioiden keräily on pienen ryhmän harrastama perversio. Turha tähän on sotkea normiporukkaa. - Almost18
Onhan nuo mersut ihan nättejä, mutta omaa silmää eivät niin hirveästi miellytä. Ja pidän enemmän vähän ns. eksoottisimmista autoista kuten Mini. Kiitos kuitenkin paljon viestistä ja neuvoista, erittäin hyödyllistä saada vertailukuvaa :)
- TodellaNautintoon
Mini on kaikkein hauskin ja paras ajettava.
- Ministeri_D_Cooper
"Eli etsiskelen autoa, joka on: kompakti, ketterä, taloudellinen ja tietysti kaunis."
Aika moni kriteereistäsi täyttyy Minissä.
Kun Clubmania olet katsellut, niin ainoa josta hieman varoittelen on, ettei sieltä näe taaksepäin oikein mitään. Toisaalta oppii peruuttamaan peileistä.. :)
Muuten on kyllä ketterä. Taloudellinenkin. Mulla on Cooper D ja se menee 4.4 ltr/100 keskikulutuksella. Oman laskurinsa mukaan vähemmälläkin.
Hankintahinta on sitten toinen juttu. Kallis autohan se on ostaa. Siitä ei pääse mihinkään. Jos olisi myyntimies, niin sanoisi, että pitää arvonsa. Mutta kun se on kallis uutenakin. Varustellumman Minin hinnalla saa melkein kolme Toyotaa.
Melujutut yms. voit kyllä jättää omaan arvoonsa. En ainakaan minä ole huomannut mitään erikoista. Moniurahihnan laakeri on ruvennut hieman rallattamaan, siinä metelit. - jalöaöj
Kaikkien testien mukaan Minit ovat kaikista kaikkein meluisimpia. Muut autotehtaat ovat tehneet kaikkensa melun vaimentamisesksi, mutta Minien kohdalla tässä on täydellisesti epäonnistuttu. Se ei ole nykyaikaa.
- uusilasipalatsi
Peltorit tulee kaupan päälle, radio versiolla!
- oletKovinIhanapoika
kauan melupoika olikin bannattuna, onnea kun pääsit jälleen suureen ja älyä tihkuvaan keskusteluun mukaan.
- juupsinkia
Fiat 500, siinä näppärä kaupunkiauto..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631443Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on561247Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241229Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2141130- 1261068
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk317999Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223994- 42939
- 72905
- 73899