Finnair Cabin crew 2015

CabinCrew2015

Edellinen ketju jo niin pitkä...

Täällä voisi jatkaa keskustelua ryhmä- ja yksilöhaastatteluista sekä kaikesta Finnairin Cabin crew 2015 hakuun liittyvästä :)

355

934

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CabinCrew2015

      Mielenkiinnolla odotan mitä tuo ryhmähaastattelu tuo tullessaan.
      Monikohan pääsee yksilöhaastatteluihin?

      • hmmharmiii

        jokohan voi luovuttaa jos ei oo tullu ku hyväksytty terveystieto sposti


      • Really15
        hmmharmiii kirjoitti:

        jokohan voi luovuttaa jos ei oo tullu ku hyväksytty terveystieto sposti

        Samaa mietin täällä :/


      • nyyhky

        Samaa mietin :(
        Osaako joku kertoa enemmän, miten haastatteluajat on jaettu?
        Jaetaanko ne järjestyksessä vai saako ajan valita itse?


      • Exemo

        Te jotka saitte vain hyväksytyn terveystietopostin, oletteko olleet aiemmin finskillä
        töissä?


      • eiaikasempaakokemusta

        en oo ollut


      • lennokki00

        Minä oon ollut.


      • Exemo

        Eikö sinullekkaan tullut vielä kutsua haastatteluun?


      • Exemo

        Eikö sinullekaan tullut vielä kutsua haastatteluun?


      • lennokki00

        Exemo, jos multa kysyit, niin ei ole tullut. Alkaa tuntua, ettei tulekaan. :( Tosin ainahan on virhemahdollisuus, että maili ei ole tavoittanut jostain syystä, mutta kyllä alkaa toivo hiipua. Itselläni on jo vähän aikaa, että olen f:llä edes ollut.


      • Exemo

        Kiva kun vastasit, ajattelin jos meillä entisillä "resrviläisillä" olisi joku eri reitti haastatteluun, mutta eipä taida olla.


      • lennokki00
        Exemo kirjoitti:

        Kiva kun vastasit, ajattelin jos meillä entisillä "resrviläisillä" olisi joku eri reitti haastatteluun, mutta eipä taida olla.

        Näyttäisi siltä, ettei näin tosiaan ole.
        Harmittaa kyllä vietävästi jos totta puhutaan. :(


    • vitsitttt

      Onko kaikkien kutsut ryhmähaastatteluun tullut jo kuuden jälkeen vai onko jokusaanut vielä myöhemmin?

      • vitsitttt

        ..mailikutsun.. ;)


    • Ryhmiksessä

      Sähköpostia tuli klo 18:15 aikaan ja siinä ohjeet kuinka varataan aika ryhmähaastatteluun. Ajan sai itse varata sen mukaan miten oli tilaa.

    • Kummastuu

      Mulle ei ole tullut vielä mitään postia, ei koskien terveyskysymyksiä eikä haastatteluja. :O Ja olen siis jo-lentävä...

    • Lauranen90

      No mitä ihmettä, minulle tuli illalla seitsemältä kutsu sähköpostilla ryhmähaastattelupäiville mutten kyllä ole saanut mitään postia koskien med-lomaketta! Vasta täältä palstalta luin että sellasia on osa saanut. Tarkoittaako se, ettei sitä ole hyväksytty?

      • Voivitsit

        Erikoista.. Siinä sähköpostissa kuki, että olet läpäissyt med-osion, ja JOS saat myönteisen vastauksen rekrytointi tiimiltä, niin saat lisä infoa lääkärintarkastuksista.
        Sen takia juuri täällä varmistelen, kun sähköisessä asioinnissa on kuitenkin aina mahdollisuus teknisiin tms. virheisiin.


      • joofin

        Minulle myös kutsu haastatteluun, mutta ei hyväksyttyä med-lomaketta. saattaa olla että mun täyttämästä lomakkeesta ja lisäkysymyksiä tulossa, joten ei ole sitä vielä hyväksytty


      • ilmotar

        Mistä näin päättelet? Hassua, että kuitenkin haastattelukutsu tuli, jos med-lomake vielä riippuu jostakin...


    • 01234

      Lentävä täälläkin, ei Finskillä mutta hakenut 07 enkä tullut silloin (kaan) valituksi. Kova on taso ollut! Onnittelut kaikille eteenpäin pääsystä :)

    • 189089

      Kun varasit aikaa niin näkyikö siellä muiden nimiä?

    • foba

      Ei näy muiden nimiä. Itsekin pääsin ryhmikseen. Torstaina meen :)

    • fa1976

      Hei kaikki! älkää miettikö että olette jotenkin huonompia kuin jatkoon päässeet. He ovat päässet pelkästään testin perusteella ja se ei kerro kuinka hyviä he ovat työssään. Joka kerta aiemmissa rekryissä on ollut ns. vahinkoja. Näin on joka yhtiössä ja jopa palkattu vääriä ihmisiä. Testit ei kerro totuutta ja näin suuren hakijamäärän vuoksi on niihin luotettava ja sen mukaan karsittava. Näin suuresta määrästä jää väkisin pois loistoyksilöitä. Muistakaa myös et ryhmähaastattelusta putoaa myös hakijoita pois. Samoin yksilöhaastattelusta ja viimeistään lääkärintarkastuksesta. Mieluummin putoaisin tässä vaiheessa kun ihan lopussa.

      • Kijnnkk

        Vahinkoja? Asiakkaana sanoisin, että Finskillä on kyllä erittäin pätevä ja miellyttävä henkilökunta moniin muihin yhtiöihin verrattuna. Kyllä testit aika totuudenmukaisesti karsii ja paljon tietty putoaa tollasessa määrässä hakijoita jo ihan alkumetreillä.


    • Uteliasvili2

      Mistä syystä siellä lääkärintarkastuksessa voi pudota jos kerran on rehellisesti täyttänyt kaikki ja ne olleet ok? Mitä siellä testataan?

    • ninni34562

      Mistä syystä siellä lääkärintakastuksessa voi tulla hylky jos on rehellisesti täyttänyt kaikki ja ne olleet ok? Mitä siellä testataan?

      • Medical

      • Mietteliäs222

        Miten tarkkoja Finnairilla ollaan allergioista? Nuorena oli siitepölyallergia, mutta aikuisiällä olen siihen siedättynyt enkä lääkkeitä ole tarvinnut viiteen vuoteen (raskausaika ja imetys, vaikutti?).


    • Ärsytys

      Med- kyselyyn ei olisi kuullemma tarttenut/kannattanut mitään monta vuotta sitten tapahtuneita pikku juttuja merkata. Kone kun tarkastaa kyselyt ja automaattisesti viskaa pois pelistä kun luulee et on joku sairaus yms.

      • sinikka89

        KUULEMMA kenen sanomana? Eli kuinka faktaa väittämäsi on?


      • lennokki00
        sinikka89 kirjoitti:

        KUULEMMA kenen sanomana? Eli kuinka faktaa väittämäsi on?

        Tämän minäkin haluaisin tietää, kyselyssähän nimenomaan kysyttiin onko koskaan ollut.


      • joofin

        enpä usko, sillä itse jatkossa, vaikka sairauksia


    • Ärsytys

      Näin sanoi yksi haastatteluun päässyt jo lentävä. Kuulin siis finskin nykyiseltä lentoemolta. Elikä VÄITTÄMÄNI on täysin faktaa.

      • sinikka89

        Höpöhöpö, olen itsekin lentävä, haastatteluun päässyt ja tunnen ihmisiä alalta, enkä keneltäkään ole kuullut moista.
        Uskoisin ennemmin ay:n omia hakemusohjeita kun nimettömiä palsta-syväkurkkuja. Ja kuten terveyskyselyn ohjeissa luki, ilmoittamatta jättäminen on syy työsuhteen purkuun, mikäli jotakin ilmenee myöhemmin.


      • Ärsytys
        sinikka89 kirjoitti:

        Höpöhöpö, olen itsekin lentävä, haastatteluun päässyt ja tunnen ihmisiä alalta, enkä keneltäkään ole kuullut moista.
        Uskoisin ennemmin ay:n omia hakemusohjeita kun nimettömiä palsta-syväkurkkuja. Ja kuten terveyskyselyn ohjeissa luki, ilmoittamatta jättäminen on syy työsuhteen purkuun, mikäli jotakin ilmenee myöhemmin.

        Niin no näin olen kuullut ja aivan varmasti näin on sanottu. En sitten tiedä. Onnea sinulle ja muille jatkoon pääsystä :)


    • lentoliisa

      Huomiseen asti voi vielä hakea Airprolle. Onko jollakin kokemusta sieltä? Olisi kiva kuulla!

      • kysyvä

        Hain myös sinne. Jäi mietityttämään se liitetiedostolle varattu kohta. Koska siihen mahtui vain yksi tiedosto, liitin vain passikopion, niin kuin pyydettiin. Siihen ei kuitenkaan mahtunut enää cv:tä tai kuvaa. Liitittekö tekin vain passikopion? :)


      • lentoonko

        Airprolla 8 vapaapäivää/kk, työtunteja n. 120h/kk. Peruspalkka n 1300e/kk, ilta-la-yö-su-lisineen ja provikat noin 200e/kk. Päivärahaa n.600-1100e/kk. Ei muita lisiä ja omat eväät aina töihin, koti- ja ulkobasesta. Ei ylityölisiä eli käytännössä jopa 20h ilman ekstrakorvausta. Ei ilmailualan työehtosopimusta. Plussaa "talvi Phuketissa" eli lento 10h sinne, 3 yötä siellä ja 11h takaisin. Sama kahden kotiyön jälkeen uusiksi. 4kk:n toistua kyllä verottaa, joten omaa elämää Suomessa ei ole. Helppo työ, hauskat kollegat mutta tessin puuttuminen, pieni palkka ja samojen töiden tekeminen asiakasyrityksen muiden basejen emoja puolet halvemmalla syö miestä.


      • samettia2008

        Tämä ketju on FINNAIR Cabin Crew-hakua koskeva, perustakaa oa ketju...


      • CabinCrew2015
        samettia2008 kirjoitti:

        Tämä ketju on FINNAIR Cabin Crew-hakua koskeva, perustakaa oa ketju...

        Todellakin, pidetään tämä ketju vain FINNAIR Cabin Crew hakua koskevana! :)


      • Lueketjunotsikko
        samettia2008 kirjoitti:

        Tämä ketju on FINNAIR Cabin Crew-hakua koskeva, perustakaa oa ketju...

        Miten niin Finnairin rekryä koskeva kutsu?! Lue otsikko (ja tämän ketjun alkupään viestit).


      • Lueketjunotsikko
        Lueketjunotsikko kirjoitti:

        Miten niin Finnairin rekryä koskeva kutsu?! Lue otsikko (ja tämän ketjun alkupään viestit).

        Kutsu = ketju!


      • samettia2008

        LUE ITSE!!! :D :D :D

        F I N N A I R Cabin crew 2015


      • Vinkkii

        Mut olishan se kätevää just saada täält vinkkii muistakin haettavista paikoista...


      • airproihanok
        lentoonko kirjoitti:

        Airprolla 8 vapaapäivää/kk, työtunteja n. 120h/kk. Peruspalkka n 1300e/kk, ilta-la-yö-su-lisineen ja provikat noin 200e/kk. Päivärahaa n.600-1100e/kk. Ei muita lisiä ja omat eväät aina töihin, koti- ja ulkobasesta. Ei ylityölisiä eli käytännössä jopa 20h ilman ekstrakorvausta. Ei ilmailualan työehtosopimusta. Plussaa "talvi Phuketissa" eli lento 10h sinne, 3 yötä siellä ja 11h takaisin. Sama kahden kotiyön jälkeen uusiksi. 4kk:n toistua kyllä verottaa, joten omaa elämää Suomessa ei ole. Helppo työ, hauskat kollegat mutta tessin puuttuminen, pieni palkka ja samojen töiden tekeminen asiakasyrityksen muiden basejen emoja puolet halvemmalla syö miestä.

        Tommonen listahan tulee myös Finnairin uusille :D:D jos et sattumoisin tiennyt.


    • Mielenkiintoiset...ajat

      Ryhmähaastattelun ajanvaraussivulla näkyy ryhmien koot ja äkkiseltään jos laskee niin noin 370 paikkaa olisi. Vielä oli 60 vapaata paikkaa ryhmissä yhteensä...
      Montakohan tuosta vajaasta 400 hakijasta pääsee sitten yksilöhaastatteluihin ja montakohan loppujenlopuksi palkataan?

      • Juuuuuu

        Pari sataa kuulemma yksilöhaastiksiin ja siit noin sata otetaan kurssille.


      • sinikka89
        Juuuuuu kirjoitti:

        Pari sataa kuulemma yksilöhaastiksiin ja siit noin sata otetaan kurssille.

        Mistä tiedät? Tätä ei ole missään sanottu.


      • OmastaPäästä

        En nyt löydä, misä se luki. Kaippa se oli sit vaan mun päässä:)


    • 01234

      Te, jotka ette medikaalin hyväksymisestä päässeet eteenpäin; oletteko saaneet jotain hylkyviestiä? Kiitos mutta ei kiitos?

      • ilmotar

        Ei ole mitään kuulunut ja valitettavan todennäköiseltähän se näitä palstoja lukiessa näyttää, että nyt nousi tie pystyyn... Olisi ollut kiva saada heti niin ei tarvitsisi pohtia tai elätellä toivoa. :(


    • flying2

      Pääsin ryhmä haastatteluun ja kokemusta on.
      18.15 eilen sain kutsun. Kyllä testien perusteella varmaan sopivimmat henkilöt tähän työhön löytyvät..

      • ÄläKuuleAla

        Olik tää provo:0?


      • MäOonParas

        Sopivia jäi myös ilman nettitestejä:(


      • flyhigh2

        Varmasti sopivia jäi jotka ei saaneet kutsua testiin.. ei ollu provo
        Tsemppiä kaikille seuraavaan hakuun


      • siellänähdään

        Finnairilaisilta ei ilmeisesti vaadita kirjoitustaitoa. Ryhmähaastattelu.


    • Hmmmmmmm

      Onko kellään haisua millainen on se ryhmähaastattelu?

      Annetaanko kenties aihe josta keskustellaan tai joku ongelma ratkottavaksi yhdessä? Vaiko kysellään vuorotellen hakijoilta perus työhaastattelukyssäreitä? Vain suomeksi vai onko jo ryhmähaastattelussa esim. enkkua? Tuskin muita kieliä kun ruotsikaan ei ollut pakollinen ja kaikilla mahdollisesti eri osaaminen muun kuin enkun kannalta...

      • ex-lentoisäntä

        On vuodelta 2007. Ekaksi piti esitellä itsensä ja sitten keskusteltiin intesiivisesti asiakaspalvelusta yms. Tunti meni mukavasti. Porukka oli silloin jo tosi mukavaa. Kannattaa muuten olla aktiivinen ryhmässä.


    • Lohdutusta

      Kaikille ei-edes-testeihin päässeille lohdutukseksi: nyt rekrytoitavien palkka tulee olemaan paljon huonompi kuin Finskin emoilla.

      • Näinseon

        Sillä ei välttämättä ole merkitystä jos työn luonne kiinnostaa ja haluaa saada arvokasta kansainvälistä työkokemusta. Ja sillä saadulla kokemuksella menestyy jatkossa työelämässä. :) ;)


      • LifeIsAndThen

        Meno on kohta kun Raijanairilla:D


      • SiinäpäKysymys
        Näinseon kirjoitti:

        Sillä ei välttämättä ole merkitystä jos työn luonne kiinnostaa ja haluaa saada arvokasta kansainvälistä työkokemusta. Ja sillä saadulla kokemuksella menestyy jatkossa työelämässä. :) ;)

        Mutta elääkö tuolla palkalla?


      • Bibi79
        Näinseon kirjoitti:

        Sillä ei välttämättä ole merkitystä jos työn luonne kiinnostaa ja haluaa saada arvokasta kansainvälistä työkokemusta. Ja sillä saadulla kokemuksella menestyy jatkossa työelämässä. :) ;)

        Mitä ihmeen kansainvälistä kokemusta, kysyt englanniksi kahvia vai teetä, siinä sun kansainvälinen kokemus....hoh hoijaa


    • Medical

      Kuinka monella hakijalla on Trafin cabin crew lääkärintodistus jo voimassa?
      Onkohan tuosta mitään hyötyä, hakua ajatellen?

      • Arpapeliä

        Eipä ollut. Minulla myös EASA:n vaatima attestation, mutta ei mitään vaikutusta.


      • hmmmmmm1

        Saas nähdä onko ko. lääkärintodistuksesta hyötyä jos pääsee haastattelut läpi.


    • Paremmallatuurilla

      Milloinhan hylsykirjeet on tulossa? Onko joku jo saanut?

      • harmittaaminuakin

        Veikkaan, että tulevat ehkä sitten huomenna, kun nyt on viikonloppu. Koska huomisen jälkeen alkaa jo haastattelut, ei enää varmaankaan kutsuja silloin tulisi. :/


    • Virhekkö

      Mulle ei tullut medical kyselyn jälkeen mitään sähköpostia. Ihmettelen kovasti, että miksiköhän näin? Olen täysin perusterve sekä BMI normaali. Harmittaa..

    • sallalla

      1. Joutuvatko siis 2008 kurssin käyneet reserviläisetkin hakeen uudestaan tähän, eikö he pääse automaattisesti lentään, nyt kun tarvetta on. Onko heille joku lyhyempi kurssi tulossa?
      2. Minkälainen huonompi sopimus uusille olisi tulossa, onko muka laillista?
      3. Kuinka pitkä koulutus?
      4. Onko lentäville omia kursseja
      t. ex pululainen, hakenut

      • Aabc

        Minä Finnairin kurssilta 2008 valmistunut ja vieläpä todella hyvin arvosanoin. En päässyt haastatteluun!!!!


      • niinjanäin

        Tuliko sinulle jo kieltävä vastaus?


      • Aabc

        Ei, mutta ei täällä toivoaksan enään elätellä.


      • niinjanäin

        Nin just... Kukaan ei taida vielä olla saanut "kiitti, mutta ei kiitti" postia. Vai onko täällä keskustelussa mukana sellaisia?


      • Hmmhmm
        niinjanäin kirjoitti:

        Nin just... Kukaan ei taida vielä olla saanut "kiitti, mutta ei kiitti" postia. Vai onko täällä keskustelussa mukana sellaisia?

        Ei ole tänne ainakaan vielä tullut. Luultavasti nyt alkuviikosta tulee


      • Ex-kurssilainen

        2008 ja kaikkien muidenkin kurssien reservit on kuopattu jo ajat sitten.


      • OPS.2005

        Juu näin on. Finskillä ei ole enään "reserviläisiä". Tv:2008 kurssin käynyt


      • Letsflyornot
        Aabc kirjoitti:

        Minä Finnairin kurssilta 2008 valmistunut ja vieläpä todella hyvin arvosanoin. En päässyt haastatteluun!!!!

        Moi. minäkin kävin samana vuonna ko. kurssin. Nyt en enään edes hakenut. Liian vanha I suppose. Lycka till uusiin hakuihin. Niitä varmaan tulee!


      • annamunkaikkikestää
        Aabc kirjoitti:

        Ei, mutta ei täällä toivoaksan enään elätellä.

        ei kursseilta ole mitään arvosanoja saanut ..:D toivottavasti hakemuksessasi ei ollut kirjoitusvirheitä...


      • Finski2008
        annamunkaikkikestää kirjoitti:

        ei kursseilta ole mitään arvosanoja saanut ..:D toivottavasti hakemuksessasi ei ollut kirjoitusvirheitä...

        Oletko käynnyt Finskin kurssin? Ainakin vuonna 2008 saimme arvosanat jokaisesta kurssin osiosta.


    • Mmmmmarabou

      Onko jollain tietoa kurssin aikatauluista? Milloin alkaa ja kuinka kauan kestää? Ja milloin sitten alkaa työt? En löytänyt tätä tietoa mistään.

    • harmi

      Mäkin sain vain hyväksytyn viestin terveyskyselystä. Ei tullut kutsua haastatteluu :( Eiköhän kaikki haastattelukutsut lähetetty jo perjantaina, varmaan tällä viikolla tulee "hylkäys-viestit". Paljon tsemppiä kaikille haastatteluun päässeille! Kertokaa sitten millaset haastattelut oli, olisi mielenkiintoista tietää :)

    • Kekodn

      Onko kulaan saanut jo hylkyviestiä, tai vielä nyt ma kutsua haastatteluun?

      • Mmmmmmmmmn

        Aamulla tuli haastattelukutsu vielä!!


      • Hdjidja

        Ihanko tosi? Sähköpostilla? Mihin aikaan?


    • Buubuubuu

      Voisi tietysti Finnair myös ilmottaa jotain meille, jotka eivät ole päässeet jatkoon. Tyylitöntä ensinnäkin, että joutuu odottamaan viikonlopun yli, vaikka asia on päivän selvä. Ei vieläkään mitään postia.

    • tuumiskelenvain

      Miten pitkäksi aikaa kurssille valittujen / töihin valittujen tulee sitoutua Finnairille? Onko siinä jokin pakollinen sitoutumisaika, jonka aikana ei voi jättää työpaikkaa jonkin sanktion uhalla tjsp?

      • ihmettelenvain

        Ei millään pahalla, mutta täällä on aika monta todella motivoitunutta ihmistä jotka valitettavasti eivät päässeet jatkoon. Että sinuna en edes tuollaista kyselisi. Olisit vaan kiitollinen siitä, että olet tuollaisen mahdollisuuden saanut!! Lopettamassa jo ennenkuin on kyseiseen tehtävään edes valittu. Kertoo paljon motivaatiostasi..."vähän lähden koittamaan lentoemon työtä" Nyt tais mennä Finnairin motivaatiotestit pahasti metsään.


      • Kdkdkldm

        Minä komppaan edellistä!


      • Bondi-blondi

        Ihan asiallinen kysymys, monella yhtiöllä on esim vuoden bondi, ja jos lopetat sinä aikana joudut maksamaan takautuvasti kurssimaksuja useita tonneja yms. Elämäntilanteet muuttuvat, eikä se ole mitenkään motivaatiosta kiinni, lähinnä verrattavissa irtisanomisaikaan.

        Vastausta itse kysymykseen en tiedä, mutta itse kyllä selvittäisin tarkkaan ennen kurssille osallistumista.


    • demmm

      hylkyviestit tulleet!

    • ensikertaan

      Niinpä on. Mutta, ensi kerralla uusi haku! Olisi kiva kuulla haastatteluista sitten niiltä, jotka siellä kävivät.

      • Pallotestiä

        Onkohan siellä joku pallotesti;D


    • ExExEx

      Suoraan sanottuna: Vituttaa kun "entistä lentoemäntää"!

      • exxxxxxx

        Samoin, Rekryprosessi tuntuu ihan hullunkuriselta.. Tosi kurjaa. nim. exxxx


      • Talvellauudestaan

        Pikkulinnut laulaneet, että uusi haku alkaisi jo talvella. Sit vaan uudestaan hakemaan.


    • CabinCrew2015

      Ryhmähaastattelut alkavat tänään. Kertokaa kokemuksia haastattelun jälkeen :)

      • Pallotestiä

        Onkohan siellä se pallotesti;D


    • ninnulisa

      Siis ihan oikeestiko entisiä reserviläisiä ei palkata suoraan finskille vaan he joutuvat hakeen kurssille kuten muutkin? Ja joutuvat käymään koko kurssin? Käsittämätöntä resurssien tuhlausta. Kuinka moni aikainaan ei päässyt yhtään lentämään kurssin jälkeen?
      Onko kellään tietoja, paljon hakijoita oli viime hauissa: 2006, 2007 ja 2008 ja paljon otettiin. Itse hain myös silloin.

      • shdjfgjhgdsfja

        Jos kurssin on käynyt 7v. sitte, eikä ole päässyt lentämään, niin eiköhän kaikkien kannalta ole parasta käydä koko kurssi uudelleen, vuoden välein tulisi joka tapauksessa käydä kertauskurssit. Myös Finskiläiset "Adeccolaiset", eli jopa tällä hetkellä siellä lentävät hakevat samassa haussa, tekevät samat testit ja ovat samoissa ryhmiksissä. Sitä ihmettelen... Mutta uskon että jo lentäneille on omat lyhyemmät kurssinsa, tosin ei voi tietää...


      • Lentävä

        Kyselin rekrypalvelusta kursseista ja kaikille on samanpituinen kurssi.


      • ninnulisa
        shdjfgjhgdsfja kirjoitti:

        Jos kurssin on käynyt 7v. sitte, eikä ole päässyt lentämään, niin eiköhän kaikkien kannalta ole parasta käydä koko kurssi uudelleen, vuoden välein tulisi joka tapauksessa käydä kertauskurssit. Myös Finskiläiset "Adeccolaiset", eli jopa tällä hetkellä siellä lentävät hakevat samassa haussa, tekevät samat testit ja ovat samoissa ryhmiksissä. Sitä ihmettelen... Mutta uskon että jo lentäneille on omat lyhyemmät kurssinsa, tosin ei voi tietää...

        Joo kertauskurssi täytyy tietysti käydä, mutta miksi pitää hakea uudestaan, kun on kerran jo sinne hyväksytty? Sitä en ymmärrä. Miten FInnair voi tehdä noin ikävästi.


      • aikatauluista
        Lentävä kirjoitti:

        Kyselin rekrypalvelusta kursseista ja kaikille on samanpituinen kurssi.

        satuitko kysymään myös kurssin ajankohdasta? tai onko antaa muuta uutta tietoa mitä ei ole julkaistu missään?


      • Lentävä
        aikatauluista kirjoitti:

        satuitko kysymään myös kurssin ajankohdasta? tai onko antaa muuta uutta tietoa mitä ei ole julkaistu missään?

        Aikatauluista ei sanonut mitään.


      • mielenkiintoistaa

        Ai myös nyt lentävät adeccolaiset, jotka juuri kävi kertauskurssin joutuvat myös samalle kurssille?


      • myös-lentävä

        Ja minkä pituinen on tuo kurssi?


      • tsajajajajaja

        koska alkaa? koska päättyy? saavatko kaikki kurssilaiset töitä? saavatko kaikki samankaltaisen pestin vai onko myös osa-aikaisia?


      • Nofly2008

        Meitä oli v. 2008 syksyllä 48 peruskurssilaista. Kukaan ei kait päässyt duuniin.


    • ejieggemig

      miten haastattelut meni?

    • putte330

      Kertokaa nyt joku miten haastattelut meni ja millaista oli? nimim. Oi jospa oisin saanut olla mukana...

    • Entinenemo

      En päässyt haastatteluihin. Valmistunut 2006 ja lentänyt 3 vuoden ajan :(

      • Hjhujh

        Oletko käynyt Finnsutin kurssin?


      • Hjhujh

        Siis mitä! Finnairhan minä kirjoitin :)


      • Etinenemo

        Kyllä!


      • Kellekoutsi

        Tuttu tunne, minäkään en selvinnyt tietokonetesteistä eteenpäin, vaikka täytin kaikki hakukriteerit ja Ay kurssi käyty! Olisi kiva tietää mitä mieltä liitto on tästä hakutavasta?


      • ExExEx
        Kellekoutsi kirjoitti:

        Tuttu tunne, minäkään en selvinnyt tietokonetesteistä eteenpäin, vaikka täytin kaikki hakukriteerit ja Ay kurssi käyty! Olisi kiva tietää mitä mieltä liitto on tästä hakutavasta?

        Täällä sama juttu. Finnairin kurssi käyty ja töitäkin tehty. Nyt en saanut enää haastattelukutsua.. :(


      • Eiainamenesuunnitellusti
        Kellekoutsi kirjoitti:

        Tuttu tunne, minäkään en selvinnyt tietokonetesteistä eteenpäin, vaikka täytin kaikki hakukriteerit ja Ay kurssi käyty! Olisi kiva tietää mitä mieltä liitto on tästä hakutavasta?

        Mitäs vikaa tässä hakutavassa on? Firmalla on oikeus palkata kenet he haluavat. Kannattaa muistaa vaikka kurssin oletkin aikoinaan käynyt, että et taida vastata heidän hakukriteerejään enään tänäpäivänä.
        Tunnen monia jotka ovat lentäneet/olleet reservissä aiemmin ja nyt eivät päässeet haastatteluun.
        Tiedä tuota.


      • HakukriteeritMyAss
        Eiainamenesuunnitellusti kirjoitti:

        Mitäs vikaa tässä hakutavassa on? Firmalla on oikeus palkata kenet he haluavat. Kannattaa muistaa vaikka kurssin oletkin aikoinaan käynyt, että et taida vastata heidän hakukriteerejään enään tänäpäivänä.
        Tunnen monia jotka ovat lentäneet/olleet reservissä aiemmin ja nyt eivät päässeet haastatteluun.
        Tiedä tuota.

        Norwegianilla kuulemma olleet samat pallotestit. Finnair vissiin "ulkoistanut" hakuprosessin osittain tälleen?


      • pallotesti
        HakukriteeritMyAss kirjoitti:

        Norwegianilla kuulemma olleet samat pallotestit. Finnair vissiin "ulkoistanut" hakuprosessin osittain tälleen?

        Mikä pallotesti? Vielä ei ainakaan sellaista ole ollu!


      • Skysky85

        Olihan. Se missä annetaan pisteitä.


      • Pallotestii
        Eiainamenesuunnitellusti kirjoitti:

        Mitäs vikaa tässä hakutavassa on? Firmalla on oikeus palkata kenet he haluavat. Kannattaa muistaa vaikka kurssin oletkin aikoinaan käynyt, että et taida vastata heidän hakukriteerejään enään tänäpäivänä.
        Tunnen monia jotka ovat lentäneet/olleet reservissä aiemmin ja nyt eivät päässeet haastatteluun.
        Tiedä tuota.

        Niin oliko sulla tietoa joistain hakukriteereistä, joita ei mainittu työpaikkailmoituksessa???
        Turhaan juoksutetaan "mainosmielessä" meitä kokemusta omaavia ja taatusti kaikki hakukriteerit täyttäviä jos/kun kerran rekrytointikohteena on tosi nuoret, halvat, ei liian koulutetut tai fiksut.
        Olisi mielenkiintoista tietää, mikä tai kuka on nuo pallotestit laatinut? hih


      • vanhempilentävä

        Itselläni on ikää 44v ja lentokokemusta 12v. Eilen sain kutsun yksilöhaastatteluun.


      • Stuju
        vanhempilentävä kirjoitti:

        Itselläni on ikää 44v ja lentokokemusta 12v. Eilen sain kutsun yksilöhaastatteluun.

        Stuertti? Missä olet lennellyt?


      • Kiintiövanhus
        vanhempilentävä kirjoitti:

        Itselläni on ikää 44v ja lentokokemusta 12v. Eilen sain kutsun yksilöhaastatteluun.

        Olet sitten varmaan se "kiintiövanha", ettei voi syyttää ikärasismista...
        Vielähän ne ehtii sut karsia...


      • Vanhempilentävä
        Kiintiövanhus kirjoitti:

        Olet sitten varmaan se "kiintiövanha", ettei voi syyttää ikärasismista...
        Vielähän ne ehtii sut karsia...

        Nainen ja Blue1 lentänyt.
        Surullista kuinka paljon saa huomata täällä ihmisten kateellisuudesta.
        Aina kaikki ei voi tulla valituksi vaikka kuinka omasta mielestä on sopiva työhön. Joku asia on ollut josta Finnairilla ei ole tykätty. Olisihan se hienoa tietää, että mikä tämä asia on. Ei sitten tarvitsisi miettiä.
        Haluan onnitella kuitenkin kaikkia jotka pääsivät tällä kertaa jatkoon.
        Vielähän mikään ei ole varmaa.


      • Takakeittiöstä
        Vanhempilentävä kirjoitti:

        Nainen ja Blue1 lentänyt.
        Surullista kuinka paljon saa huomata täällä ihmisten kateellisuudesta.
        Aina kaikki ei voi tulla valituksi vaikka kuinka omasta mielestä on sopiva työhön. Joku asia on ollut josta Finnairilla ei ole tykätty. Olisihan se hienoa tietää, että mikä tämä asia on. Ei sitten tarvitsisi miettiä.
        Haluan onnitella kuitenkin kaikkia jotka pääsivät tällä kertaa jatkoon.
        Vielähän mikään ei ole varmaa.

        Ai ihan "joku asia, josta ei ole tykätty"?


      • ItseäsiköOnnittelet

        Huhu kertoo, että pululta ei päässyt ketään yksilöhaastatteluihin!


      • Adpifjpidjfkj
        Vanhempilentävä kirjoitti:

        Nainen ja Blue1 lentänyt.
        Surullista kuinka paljon saa huomata täällä ihmisten kateellisuudesta.
        Aina kaikki ei voi tulla valituksi vaikka kuinka omasta mielestä on sopiva työhön. Joku asia on ollut josta Finnairilla ei ole tykätty. Olisihan se hienoa tietää, että mikä tämä asia on. Ei sitten tarvitsisi miettiä.
        Haluan onnitella kuitenkin kaikkia jotka pääsivät tällä kertaa jatkoon.
        Vielähän mikään ei ole varmaa.

        Huhu kertoo, ettei pululta päässyt ketään yksilöhaastatteluihin!


      • Tujcjghkch

        Finnairille tulee varmasti uusia hakuja sitä mukaa kun tulee uusia koneitakin. Jos nyt pääsit ekassa karsinnassa 900 joukkoon niin varmasti kannattaa hakea myöhemmin uudestaan.


      • Leifhliiejgkjego
        Tujcjghkch kirjoitti:

        Finnairille tulee varmasti uusia hakuja sitä mukaa kun tulee uusia koneitakin. Jos nyt pääsit ekassa karsinnassa 900 joukkoon niin varmasti kannattaa hakea myöhemmin uudestaan.

        Tarkoitatko, ettei muiden kannattaisi hakea?


      • Vanhempilentävä
        Adpifjpidjfkj kirjoitti:

        Huhu kertoo, ettei pululta päässyt ketään yksilöhaastatteluihin!

        Huhuihin ei kannata aina uskoa.


      • Virus

        Virus!


      • ItseOletVirus
        Virus kirjoitti:

        Virus!

        Virukset ja vanhemmat lentävät. Hohoho


    • Haastattelussakäynyt

      40 min kesti, esittelyt ja englanniksi ryhmätyöt asiakaspalvelusta. Parin kuukauden kurssi, ekat kurssit alkaa lokakuun alussa.

    • skababfbu

      Itsellä meni ryhmähaastattelu "ihan ok" mutta ryhmässä oli kyllä niin kova taso että saa nähdä miten käy... kukaan ei jäänyt toisten varjoon meidän ryhmässä. Tosi monella vaikutti olevan jo aiempaa lentokokemusta. Auttaakohan noiden testien pisteet vielä tässä vaiheessa vai mennäänkö ihan haastattelun pisteillä?

      • Jänskää

        Voin hyvin kuvitella tason olleen kova. Testattiinko haastattelussa kielitaitoa ja tiimipelaamista? :)


      • Thisisglobalwörld

        Tulevia työttömiä taas tulossa. Ja sitten jossain vaiheessa hieman "tarkistetaan ehtoja"... puolet pois tai ulos.
        Lykkyä kaikille, älkää sitten pettykö.


      • Dgeexg

        Älä viitsi olla kateellinen!


    • toivossaonhyväelää

      Joko on tullut tietoa valituille?

      • CabinCrew2015

        Huomenna perjantaina tulee kuulemma tieto henk.koht.haastatteluun valituille.


    • foba

      Tänäänhän on vielä viimeiset hastattelut että ehkä huomenna kuuluu? :) Kuinka ootte pukeutuneet nyt helteillä haastatteluun? Entä onko paikalla useampi haastattelija?

    • Rekry2015

      Kävin ryhmiksessä, kova oli tosiaan taso. Sanoivat, että perjantaina ilmoitellaan jatkoon pääsevät (en tosin tiedä onko vain se päivä kun ilmoittelevat, vai tuleeko vielä ensi viikollakin jokunen kutsu). Ensimmäinen kurssi alkaa lokakuun alussa ja viimeinen voi olla, että menee vuoden vaihteeseen tai jopa tammikuulle. N. 130 otetaan kursseille. Ymmärrykseni mukaan kaikista osioista on saanut ja tulee saamaan pisteitä jonka mukaan tullaan valituksi. Joten vielä joutuu hetken odottelemaan vastauksia tulevaisuudesta :) Zemppiä kaikille hakijoille (varmasti tulee vielä uusiakin hakuja) ja jatkoon päässeille!

    • YoannaTT

      Meidän ryhmässä oli mielestäni aika heikko taso. En tiedä päästäisinkö itse ketään jatkoon.

      • Kekneln

        Kerro lisää.. oliko jo lentäneitä? Minkä ikäisiä?


      • YoannaTT

        Itse pääsin sitten. BUM :) En kyllä halua kertoa muista henkilöistä mitään.


    • Odottaajaodottaa

      Odottavan aika on pitkä.... Toivottavasti tänään tulis hyviä uutisia

    • FCC

      Onko kukaan vielä saanut tietoa jatkopaikasta ?

      • Odottaajaodottaa

        Meille ainakin sanottiin, että vasta perjantaina iltapäivästä/alkuillasta tulee sähköpostia valituille.


      • Jatkossa
        Odottaajaodottaa kirjoitti:

        Meille ainakin sanottiin, että vasta perjantaina iltapäivästä/alkuillasta tulee sähköpostia valituille.

        Just tuli maili ja jatkossa olen! :D


      • Shhshajalaljh

        Onnea!)/(/((/(/(/((


      • sinikka2008
        Jatkossa kirjoitti:

        Just tuli maili ja jatkossa olen! :D

        Nyt en kyllä usko. Kun kerran myöhään iltapäivällä vasta lupailivat lähettää meilit.


    • Mrmmo

      Olin ryhmiksissä, en oo vielä vastaanottanut meiliä. Onko muille tullut jo jatkoon pääsyjä/hylkyjä?

      • Uwhdhslfb

        Ei ole mullekaan kuulunut mitään :(


    • foba

      Olin eilen ryhmiksessä ja omasta mielestäni meni hyvin. Vielä ei kuitenkaan ole kuulunut mitään... :/

    • Ryhmähaastattelussa

      Ei ole kuulunut mitään ja katoin varaustilanteen ettei yhtäkään yksilöhaastattelua ole vielä varattu... En siis mitenkään malttamaton :D haha

      • Kdnsvshahka

        Haa! Näkeekö sen yksilöhaastattelun varaustilanteen siitä samassta linkistä mistä varattiin ryhmis?


      • Ryhmähaastattelussa

        Juu ja kaikissa näytti olevan tyhjää vielä...


    • Odottaajaodottaa

      Mä inhoon tätä odottamista! ;)

    • YesYesYesYesYes

      Jatkossa :D

    • surrealisti

      Nyt on tullut viesti. Jatkossa :)

    • ThatsOk

      En päässyt jatkoon :( (siis yksilöhaastatteluun) Olen pettynyt.. yritetään myöhemmässä haussa uudestaan. Onko muita?
      Olen ollu n.9 v sitten emona ulkomailla, tutkinnot on jne. jne. Olin aktiivinen haastattelussa (itse asiassa kukaan muu ei aloittant mitään keskustelua,lisäksi kokosin ryhmätehtävän mielestäni onnistuneesti) Onko yli 30 vuoden ikäni este jatkolle?

      • Fail

        Hei,
        Sama mulla. En päässyt jatkoon vaikka mielestäni ryhmähaastattelu meni hyvin. Olin aktiivinen mutta en liian pomottava. Vastasin mielestäni kysymyksiin hyvin ja kuuntelin muita. Itsellä matkailualan kokemusta 8v (ei lentoemäntänä) ja pian akateeminen loppututkinto. En kyllä ymmärrä mihin kaatui.


      • ThatsOk

        Olen aika ymmälläni. Huomasin huoneesta poistuessa, että toinen rekrytoijista katsoi hyvin ylimielisesti tai siis ei katsonut silmiin ollenkaan kun kiitin ystävällisestija sanoin heit, hän ilmeisest oli päätöksensä tehnyt..(toiv.tämä ei vaikuta tuleviin hakuihin jos näitä lukevat) puran vaan omaa pettymystäni täällä.
        Minkä ikäinen olet?


      • Fail

        Olen 30v. Suoraan sanottuna olen todella pettynyt. Itse en tiedä haenko enää. Olin oma itseni ja selviydyin mielestäni hyvin, mutta en kelvannut näköjään tällaisena, vaikka halua ja motivaatiota olisi ollut. Ystävät yrittivät lohduttaa, että he ajattelevat varmaan että lähden nopeasti pois työstä , kun olen akateeminen ja siksi eivät halua minua sinne, mutta eikai ne olisi sitten olisi edes haastatteluun kutsuneet. Rouvat ei vaan pitäneet minusta tai tyylistäni. (Olen opettaja, ja tiedän kyllä miten ryhmätilanteessa tulisi toimia, joten en usko että kaatui kommunikointitaitojen puutteeseen).


      • Fhrfcv

        Harmi, ettei tärpännyt. Ihan mielenkiinnosta kun kukaan ei oikein aloittanut keskustelua niin syntyikö ryhmässä missään vaiheessa yhteistä keskustelua vai menikö haastattelu kokonaan jonkun yksinpuheluksi?


      • ThatsOk

        Fail: Pahoittelen. Vaikea sanoa syitä. Sinulla tosiaan todella hyvä koulutus jne.(omalta kohdalta voisin vielä mainita ,että samalla alalla olen myös ollut, lisäksi maisteritason opintoja ulkomaisista yliopistoista jne.)kielitaito on todella monipuolista. Ei tainnut sekään riittää tällä kertaa.
        Jonkunlaista keskustelua syntyi meidän ryhmässä (anteeksi jos mielestäni aika alkeellista, ei kukaan uskaltanut paremmin kommentoida (tai eivät keksineet mitä sanoa), kai tein itse sen virheen että kommentoin suht rehellisesti/hieman laajemmin ja monipuolisemmin, mutta hyvin asiassa pysyen, olen tottunut tähän mm.ulkomailla


      • Dgdfgd

        Ryhmähaastatteluhan testaa sosiaalisiataitoja, joten koulutus tai kielitaito ei tässä kohtaa ole ollut niin kiinnostavaa.


      • Fail

        Nimenomaan. Siksi ihmettelenkin oman tieni (lentoni :D) katkeamista. Voisin väittää (töissä ja arjessa saamani palautteen perusteella), että sosiaaliset taidot ovat ennemmänkin kiitettettävät kuin hyvät. Näköjään ei haastattelijoiden mielestä sitten kuitenkaan. Toisaalta minua on useasti luonnehdittu karismaattiseksi persoonaksi, joten voi olla, että jokin en persoonassani vain heitä mielyttänyt. En ollut hiljainen, mutta en myöskään koko ajan äänessä, vaan odotin sopivaa tilannetta/vuoroani vastata.

        ps. Thatsok, minäkin vastasin laajasti, mutta asiassa pysyen.
        Ja minun ryhmässä keskustelun taso oli myös aika heikko. Omassa kolmen hengen ryhmässäni (pohdimme kysymystä 1) en saanut oikein selvää, mitä ryhmäläiseni ajattelivat. Yritin kyllä parantaa tilannetta ja kysellä konkreettisia esimerkkejä, mutta tulos jäi mielestäni heikoksi.

        Hämäävää oli myös, kuinka luulin onnistuneeni vastauksissa, sillä haastattelijat selkeästi ymmärsivät pointtini ja nyökyttelivät hyväksyvästi.

        Mutta näin tällä kertaa. Pitää keskittyä valmistumiseen yo:lta ja sitten uudet kuviot. Opettanut olen jo kolme vuotta, mutta haluan jotain muuta.

        Onnea voittaneille :)


      • ThatsOk
        Dgdfgd kirjoitti:

        Ryhmähaastatteluhan testaa sosiaalisiataitoja, joten koulutus tai kielitaito ei tässä kohtaa ole ollut niin kiinnostavaa.

        Mielestäni olin hyvin/normaalin sosiaalinen pienessä ja koko ryhmässä, myös ennen haasttetluja ehidn jo noin kahdeksan hakijan (jotka eivät ennestään tuttuja) ollla juttusilla ja kotiinkin lähdin samaa matkaa parin kanssa. Olin mielestäni empaattinen ja kannustava...yritin koulutuksesta aiemmin mainita , kyllä sekin kertoo että on joutunut olemaan hyvinkin erilaisten ihmisten ( ja eri kulttuureista tulevien kanssa) paljon tekemisissä..työnkin puolesta..


      • ThatsOk
        Fail kirjoitti:

        Nimenomaan. Siksi ihmettelenkin oman tieni (lentoni :D) katkeamista. Voisin väittää (töissä ja arjessa saamani palautteen perusteella), että sosiaaliset taidot ovat ennemmänkin kiitettettävät kuin hyvät. Näköjään ei haastattelijoiden mielestä sitten kuitenkaan. Toisaalta minua on useasti luonnehdittu karismaattiseksi persoonaksi, joten voi olla, että jokin en persoonassani vain heitä mielyttänyt. En ollut hiljainen, mutta en myöskään koko ajan äänessä, vaan odotin sopivaa tilannetta/vuoroani vastata.

        ps. Thatsok, minäkin vastasin laajasti, mutta asiassa pysyen.
        Ja minun ryhmässä keskustelun taso oli myös aika heikko. Omassa kolmen hengen ryhmässäni (pohdimme kysymystä 1) en saanut oikein selvää, mitä ryhmäläiseni ajattelivat. Yritin kyllä parantaa tilannetta ja kysellä konkreettisia esimerkkejä, mutta tulos jäi mielestäni heikoksi.

        Hämäävää oli myös, kuinka luulin onnistuneeni vastauksissa, sillä haastattelijat selkeästi ymmärsivät pointtini ja nyökyttelivät hyväksyvästi.

        Mutta näin tällä kertaa. Pitää keskittyä valmistumiseen yo:lta ja sitten uudet kuviot. Opettanut olen jo kolme vuotta, mutta haluan jotain muuta.

        Onnea voittaneille :)

        Fail: Minulla on hieman samaa vikaa (eli ns.karismaa) joka varsinkin ulkomailla on vienyt monet asiat eteenpäin ja Suomessa ulkomaalainen työnantaja tykkää ja joka vuosi kutsuuu töihin (osa-aika työ) juuri luonteen takia.
        Mutta onnea kaikkeen jatkoon Fail ja onnea myös kaikille jatkoon päässeille


    • Ärsyttäää

      Mun ryhmässä oli paljon ns. "Päällepäsmäreitä" ja kovasti halusivat olla äänessä. Suoraan sanottuna ärsyttää, kun itse olen oppinut ettei toisten päälle puhuta ja on kohteliasta antaa kaikille puheenvuoro. Tästä syystä siis omat sanomiset jäivät aika vähäiseksi ja ilmeisesti siksi en nyt ole jatkossa... Aion kyllä hakea uudestaan heti kun haut taas alkaa! Tsemppiä kaikille jotka eivät päässeet jatkoon ja kohti uusia pettymyksiä! :)

      • SpeakUp

        älä huoli (ne päällepäsmärit-joiksi sinä heitä ainakin kutsut- etteivät vain olleet vähän reippaammat hoksottimet)eivät ehken myös pääse jatkoon


      • SuutSuppuun

      • Varokaavirusta

      • yäåouste

        SuutSuppuun :
        Kaikella kunnioituksella , mutta pallotestit jota eivät esim.yhtiössä jo aiemmin olleet (kuten tästä keskustelu ketjusta käynyt selvlle) tai muut "läpäisseet", eivät voi olla yhtään huonompia kuin ne jotka jatkossa.
        Mielestäni myös kaikki jotka pääsivät ryhmähaastatteluun tulisi jokainen myös yksilöllisesti haastatella. Ei 20 minuutin aikana kaksi rekrytoijaa voi saada niin optimaalista ajatusta hakijasta kuuden henkilön ryhmässä, etteikö jatkoon siitä enää voi päästä (siis yksilö haasttatteluun). Jos hakemus on työnantajaa miellyttänyt , testit läpäisty, ryhmähaastattelu käyty hyvin, mielestäni sitten olisi kyllä vielä yksilöhaastattelun vuoro (ja lisää mielipiteitä eri rekry työntekijöiltä hakijasta). On kova pettymys myös niille j,otka ryhmähaastattelusta pääsevät (ihme tuurilla, miellyttivät jotenkin kahta huoneessa ollutta rekry rouvaa)ettenpäin ja sittten karsiutuvat yksilöhaastattelun jälkeen.


    • lentävälissu

      Sähköpostissa luki, että n230 pääsi yksilöhaastatteluun. Onko tulossa lisää haastatteluaikoja koska nyt varattavissa on vain 200 aikaa... Aika huonosti ajat sopivat mulle mitä jäljellä :/

      • ajattäynnä

        Pitäisi saada aika varattua mutta kaikki täynnä. Ei auta ku soittaa rekrypalveluun...


    • Mrmmo

      Pääsin myös jatkoon! Edellednkään ei oo kuulunut lisätietoja niistä lääkäritodistuksista ja -tarkastuksista. Mitä tarkkaanottaen tarvitsee ja missä vaiheessa. Tietääkö kukaan?

      • Lekuriin

        Olisi kyllä mielenkiintoista saada lisää infoa lääkärintarkastuksesta ja koska ne ovat.


    • Atte24

      Mitä kysymyksiä haastattelussa oli?

    • eimalttaisodottaa

      Yksilöhaastattelut alkaa! Haluiskohan joku kertoa sitten millainen oli? (Montako haastattelijaa, haastateltiinko kaikilla kielillä mitä ilmoittanut osaavansa ainakin vähän? Oliko enemmön rupattelutilaisuus vai tuliko kinkkisiä kysymyksiä?)

      Jänskää kovasti!

      • kohtahaastattelu

        Kuinkakohan nopeasti tulee ilmoitus jos pääsee jatkoon haastattelun jälkeen?


    • Tulevaemo

      Ihanan paljon katkeria lentoemoja täällä avautumassa, ku eivät ole päässeet jatkoon.
      Paljon onnea kuitenkin kaikille jotka ovat edenneet näinkin pitkälle ja tsemppiä niille jotka tulee valituiksi kursseille :)

      • PissiksetIlmaan

        Pian voit sinäkin sitten liittyä joukkoon!


      • yäåuste

        Tietääkseni täällä voi "keskustella"myös pettymyksestä, ja haastattelu (tai sinne pääseminen) , kyseessä on hyvin sosiaalinen ammatti ja kannattaa nyt jo opetella sitä ryhmätyöskentelyyn tarvittavia sosiaalisia taitoja (myös pettyneitä asiakkaita on kuunneltava)
        Kuten kirjoitin aiemmin: Kaikella kunnioituksella , mutta pallotestit jota eivät esim.yhtiössä jo aiemmin olleet (kuten tästä keskustelu ketjusta käynyt selvlle) tai muut "läpäisseet", eivät voi olla yhtään huonompia kuin ne jotka jatkossa.
        Mielestäni myös kaikki jotka pääsivät ryhmähaastatteluun tulisi jokainen myös yksilöllisesti haastatella. Ei 20 minuutin aikana kaksi rekrytoijaa voi saada niin optimaalista ajatusta hakijasta kuuden henkilön ryhmässä, etteikö jatkoon siitä enää voi päästä (siis yksilö haasttatteluun). Jos hakemus on työnantajaa miellyttänyt , testit läpäisty, ryhmähaastattelu käyty hyvin, mielestäni sitten olisi kyllä vielä yksilöhaastattelun vuoro (ja lisää mielipiteitä eri rekry työntekijöiltä hakijasta). On kova pettymys myös niille j,otka ryhmähaastattelusta pääsevät (ihme tuurilla, miellyttivät jotenkin kahta huoneessa ollutta rekry rouvaa)ettenpäin ja sittten karsiutuvat yksilöhaastattelun jälkeen.


    • Yellona

      Sähköpostia terveystarkastuksista tullut. Mitkähän kaikki rokotteet tulisi olla?

      • Yellona

        sieltähän se tieto löytyi kun liitteen avasi


    • tsingtsang

      Paljonkohan tuolla mehiläinen airporttiin tehdyllä alennuksella siis säästää? 80€ ilmeisesti koko paketin (laboratoriotestit ekg ja kuulotesti) saa tuolla käymällä. Erikseen sitten kaikki mahdolliset rokotukset joista pitää vielä erikseen pitää huoli.

      • HaiLong

        Mehiläise sivuilta heidän näkee normaalihinnat. Mitähän maksaisi kunnallisessa terveyskeskuksessa? Eikös niissä saa ilmaiseksikin kun pyytää


    • Estoban

      Pitääkö varata lääkäriaika vai vain laboratorioaika??

      • Johnair

        laboratoriossa otetaan veri- ja virtsatestit mutta pitääköhän sitten erikseen varata tuo EKG ja kuulotesti...


    • finnairlaakari

      ymmärsinkö oikein, että Finnairin medical-tarkastukseen pitää saada hankittua seuraavat:
      1. Nuo verikokeet, virtsakokeet, EKG ja kuulotesti esim. mehiläiseltä tai diacorilta
      2. Rokotukset erikseen mistä ne nyt sitten hakeekaan ja rokotuskortti esitettäväksi
      3. Työterveyslääkäriltä 2 vuoden sisältä kaikki potilastiedot ja terveyskeskuksesta/sairaalasta tarvittaessa.
      4. Todistus josta näkee oman näkökyvyn

      Mitään näistä ei tarvitse toimittaa etukäteen, vaan riittää kun ne toimittaa sitten sinne Finnairin omaan tarkastukseen tullessaan?

      Ja tämä kaikki siis totta kai vasta jos valitaan sinne koulutukseen pääsevään ryhmään.

    • Odottavanaikaonpitkä

      Mites yksilöhaastattelut lähteneet käyntiin? Millaista oli ja tuliko mitään infoa?

      • tietääää

        olisi myös mukava kuulla :)


    • Miksityhjää

      Piti käydä vaihtamassa tuo haastatteluaika ja huomasin, että oli ilmestynyt aika paljon tyhjiä aikoja... Mistäköhän moinen?

      • Arinagochi

        Terveyskysely ei mennyt itsellä läpi, siksi hylätty ja aika peruttu. Voi tätä surun määrää :( :(


      • Arinagochi

        Tsemppiä kuitenkin kaikille muille unelmatyöhön hakijoille. Harmitus on suuri, mutta jospa sinne oikeat henkilöt päätyisi :)


      • mitäsihmettä111

        Arinagochi: Tarkoitatko ettei se MED001 joka netissä tehtiin mennyt läpi? Luulin että sen piti olla hyväksytty ennen kuin sai edes kutsua ryhmähaastatteluun! :(

        Täytyy kyllä sanoa että harmittaa jos itsellä kosahtaa nyt johonkin tollaseen... Tai ylipäätään jos ei yksilöhaastattelusta pääse läpi... Tässä vaiheessa toivoisi jo pääsevänsä kun on näin pitkälle pääsyt. Kaikkihan ei kuitenkaan tästäkään joukosta pääse! Mieluummin olisi sitten heti alkumetreillä tullut hylsy. Saa nähdä.


      • Arinagochi

        MED1 varten tarvittiin siis lisäselvitys, joka on käsitelty vasta nyt.


    • kallisrokote

      maksaako finnair yksilöhaastatteluista läpipääsevien puuttuvat rokotukset? twinrix (hepatitis a b) rokote kun ei ole ilmainen...

      • Rokotukset

        Eikö rokotukset pitänyt olla kunnossa ennen lääkärintarkastusta MED3 vaihetta?
        Uskoisin et nyt pitää maksaa itse ja sit myöhemmin jos tarvii uusia rokotuksia ni Finnair maksaa...


      • akorff

        Ymmärtääkseni MED2 ja 3 on yhdistetty, niin että jos yksilöhaastattelusta tulee vihreää valoa ja pääsee jatkoon, tulee rokotukset yms olla kunnossa/hoitaa kuntoon. Itse ainakin ajattelin varautua niin että uusin tarvittavat rokotukset jos pääsen mukaan koulutukseen ja hankin näkö&kuulo-todistukset. Olenko ihan väärässä?

        Onnea kaikille yksilöhaastatteluihin päässeille ja sen ketkä eivät päässeet voivat tod.näk olla aika varmoja että hakuja tulee myöhemmin lisää!


    • Haastatteluun

      Millaisia on yksilöhaastattelut olleet? :)

    • MillainenTES

      Onko ketään nähnyt vielä sopimusta millä palkataan? Peruspalkka jne?

      • Yksilöhaastattelu

        Yksilöhaastattelussa sanottiin että palkka olis 4 ensimmäistä kuukautta peruspalkka.


      • TESPALKKA

        Mikähän on uudessa Tes:ssä peruspalkka, onko edes 1000 euroa?


      • Mikseikerrota
        Yksilöhaastattelu kirjoitti:

        Yksilöhaastattelussa sanottiin että palkka olis 4 ensimmäistä kuukautta peruspalkka.

        Kaikilla? Myös aiemmin lentäneillä?


      • Huhhoijaa
        Yksilöhaastattelu kirjoitti:

        Yksilöhaastattelussa sanottiin että palkka olis 4 ensimmäistä kuukautta peruspalkka.

        Tarkoitat nyt varmaan peruspalkka lisineen.


    • rokoteongelma

      Itse en ole koskaan aiemmin ottanut hepatiittirokotetta. Tuo twinrix otetaan kolmessa annoksessa ja jokainen annos maksaa yli 50€ eli hinnaksi tulee vähintään 150€ ja jossain luki että kiiretapauksissa tulee vielä yksi ylimääräinen annos. Nuo annokset ovat 0kk, 1kk ja 6kk... Riittänee siis että on ensimmäinen satsi otettu ennen finnairin omaa testiä??

      • Akorff

        Tosi paha kysymys, kannattaa kysästä suoraan Finnairilta. Hepatiitissahan ne rokotukset vahvistaa ja tukee toisiaan niin vois luulla että koko paketti pitää olla hoidettuna..


      • 2385720

        jep, ja itsellä tuli tuon lisäksi mieleen vielä että riittääköhän lapsena saatu poliorokote vai pitääkö hankkia tehosterokote??


      • mitäihmettä321
        Akorff kirjoitti:

        Tosi paha kysymys, kannattaa kysästä suoraan Finnairilta. Hepatiitissahan ne rokotukset vahvistaa ja tukee toisiaan niin vois luulla että koko paketti pitää olla hoidettuna..

        Pitääkö siis hakijoilla olla jo ennestään hepatiittirokotus??? Eli hyväksytään vain hepatiittimaissa ennen matkanneet?


      • 15326

        Kannattaa kysyä Finnairilta eikä keskustelupalstoilta ihmisiltä ketkä tietää yhtä paljon kuin te!


      • Miksieivätvastaa
        15326 kirjoitti:

        Kannattaa kysyä Finnairilta eikä keskustelupalstoilta ihmisiltä ketkä tietää yhtä paljon kuin te!

        Yritetty on kysyä, mutta vastausta ku ei vain saa Finnairilta. Aika surkeaa toimintaa... Kertoo jo hieman mahdollisesta tulevasta työnantajasta :/


    • Reject

      MED001:stä haastattelujen jälkeen hylkäyksen saaneet: oletteko jättäneet soittopyyntöä/saaneet vastausta?

      • Thinkerbelly

        Soittopyyntö jätetty, mutta ei ole soittoa kuulunut.


      • Thinkerbelly

        Mites muilla? Mistä teillä jäi kiikastamaan?


      • Reject

        Itsekin laitoin soittopyynnön mutta vielä ei ole kuulunut mitään takaisinpäin. Uskoisin, että johtuu sairaslomapäivien määrästä, sillä niistä pyydettiinkin lisäselvitystä. Ensimmäiseen kyselyyn olin kuitenkin arvioinut 10 päivää todellista määrää enemmän sairaslomapäiviä, ihme että hylkäystä ei tullut jo siinä vaiheessa.


      • sonja777777
        Reject kirjoitti:

        Itsekin laitoin soittopyynnön mutta vielä ei ole kuulunut mitään takaisinpäin. Uskoisin, että johtuu sairaslomapäivien määrästä, sillä niistä pyydettiinkin lisäselvitystä. Ensimmäiseen kyselyyn olin kuitenkin arvioinut 10 päivää todellista määrää enemmän sairaslomapäiviä, ihme että hylkäystä ei tullut jo siinä vaiheessa.

        Finnair on muuten tosi tarkka sairaslomista. Ystäväni heitettiin pellolle koeajalla, kun sairaslomapäiviä liikaa. Onpa hakemiset muuttuneet paljon sitten vuodesta 2007, kun itse hain ja pääsin. Siis onko tosiaan niin, että Finnairin puolesta ei enää tehdä sitä lopullista lääkärintarkistusta, kuten ennen vaan teidän pitää se omalla rahalla tehdä. Siis sen ennakoivan lääkärintarkistuksen lisäksi??


    • persssssss

      noista rokotuksista olis kiva saada vähän selvennystä koska itsellänikään ei ole hepatiittirokotusta ennestään, pilaako sen puuttuminen nyt mahdollisuuteni? koska eihän sitä koko rokotetta ehdi millään saamaan

    • Thinkerbelly

      Erikoista kyllä, että pystyi pääsemään rekrytoinnissa näin pitkälle ennen kuin hylky MED1 takia annettiin. Tässähän vietiin monelta muulta hyvältä paikka. Edelleen harmittaa tämä hylky niin ettei veri kierrä.

      • Reject

        Sama täällä! Nyt kun asiaan vihdoin palattiin, olen kyllä ihmeissäni hylkäyksen syystä. Liian suuri määrä sairaslomapäiviä tai toistuvat sairaslomat olisin ymmärtänyt, mutta kun näitä ei mainittu sanallakaan. Sävy, millä asia ilmoitettiin oli myöskin varsin tyly - sopimattomuusmerkintä on ja pysyy ellei ole todella vahvaa näyttöä sitä vastaan tulevaisuudessa.

        Sapettaa, mutta toisaalta turha tästä on katkeroitua :) Jos elämäntilanne suo, niin maailma on täynnä vastaavanlaisia töitä. Itse sain tästä vaan enemmän intoa hakemiseen - tosin Finnairin haut voi toistaiseksi jättää väliin :D


    • vielärokotuskysymys

      Onko joku haastatteluissa käyneistä kysynyt hepatiittirokotteesta? Mikäli sitä ei ennestään ole niin tulisiko se hankkia ennen Finnairin lääkärintarkastusta? Ja kun se otetaan kolmessa osassa niin onko se ensimmäisen annoksen ottaminen riittävä?

    • lentooooooooon

      Oletteko saaneet palauteraportit työpersoonallisuuskartoituksesta ja Med001-terveyskyselystä?

      • Ldkjdlfn

        En ainakaan minä ole. Mielelläni kuulisin, ettö missä meni mönkään.


    • mietityttääääää

      Mitenköhän on tuon palkkauksen laita... Peruspalkka ei ainakaan ole kovin kummoinen, mutta en vaan millään tahtoisi uskoa että tuossa työssä saisi vähemmän palkkaa kuin esimerkiksi perus myyjän työssä... Lisistähän siihen palkkaan tulee suuri osa, mutta lisätkin riippuvat niin paljon siitä, millaisia lentoja lentää.. :)

      • PalkkaEiPäätäHuimaa

        Valitettavasti säästösopimus on mitä on. Palkka ei ole enää mikään päätähuimaava :/
        Riippuu todella paljon mitä lentää. Lisiäkään kun ei saa ku kaukolennoista ja yölennoista sekä tietenkin viikonlopuista.


    • mietityttäääääääää

      Niin, ja kun ei varmaankaan ainakaan alkuvaiheessa saa hirveästi itse siihen vaikuttaa millaisia lentoja lentää... Että jos ne on niitä pelkkiä kotimaan ja lähialueiden lentoja niin palkkahan on varmaan aika lähellä peruspalkkaa? :s vai onko tässä nyt joku mitä en ole ottanut huomioon... Eihän tälläisessä työssä vaan voi olla tuntipalkka missään 7 euron tienoilla??? :D

      • Charterrrr

        Riippuu paljolti niistä lennoista. Itse lennän lomalentoyhtiöllä, jossa ei kesällä ole lainkaan yöpyviä. Mutta lähes aina yli 10h lentoja, joista saa myös ulkomaanpäivärahat, alle 10h lennoista saat kotimaan puolipäivärahan. Lisäksi meillä on tällä hetkellä tiukka työtilanne ja saadaan lennoilta, jotka ns. alimiehitettyjä lisäkorvausta. Myös yli 12h ylittäviltä lennoilta saa ylityökorvausta (näitä ei ole juurikaan ollut). Nyt täyttä listaa tehneenä (n.13 lentoa/kk), lisät sellaista 1600€ (päivärahoineen) Keväällä kun lentoja oli vähän (n.5 lentoa /kk) lisiä kertyi sellaset 600€ Meillä peruspalkka aloittavilla 2200€/kk


      • Peruspalkka

        Jettimen palkat on kyllä hyvät nykyisin. Finskillä ei kyllä yllä samoihin enää nykyisin :/


    • Odotellaan

      Oletteko käyneet hakemassa jo kaikki rokotukset ja ottamassa labrat ym ym valmiiksi?
      Tarvitaanko joku lähete Finskiltä, taitaa tulla sitten jos tulee hyväksytyksi?

      • Mietityttääää

        Itse ajattelin hoitaa kaikki rokotteet ym. vasta sitten kun kuulen pääsenkö kurssille.
        Mietityttää palkkaus ja se kuinka paljon töitä on tarjolla. En osaa vielä päättää otanko paikan vastaan vai en mikäli sitä tarjotaan. Onko kellään muulla epävarma olo?


      • akorff

        Kyllä on epävarma olo. Kyseessä olisi omalla kohdalla niin suuri elämänmuutos mikä vaatisi todella paljon työtä, asunnon etsiminen,muutto, lisäksi mietin tuota edessä olevaa 2kk:n palkattomuutta ja pientä aloituspalkkaa. MUTTA kun mietin omaa elämää ja unelmiani niin kyllä tämä lentoemohomma ja kaikki tähän liittyvä tekee minut suunnattoman onnelliseksi :)


      • Miettivä2015
        Mietityttääää kirjoitti:

        Itse ajattelin hoitaa kaikki rokotteet ym. vasta sitten kun kuulen pääsenkö kurssille.
        Mietityttää palkkaus ja se kuinka paljon töitä on tarjolla. En osaa vielä päättää otanko paikan vastaan vai en mikäli sitä tarjotaan. Onko kellään muulla epävarma olo?

        Samoin, vasta sitten tuhlaan rahoja kokeisiin ja rokotuksiin jos tulen valituksi. Jotenkin kyllä arvelluttaa tuo palkkaus....


      • Mietityttääää

        Vähän kyllä arveluttaa tosiaan mutta jos nyt tulee valituksi niin eiköhän sitä täydy vaan uskaltaa heittäytyä mukaan ja katsoo mitä tuleman pitää :) Ei sitä muuten tiedä.. mutta kovan työn takana täälläkin olisi. Niin paljon olisi kysymyksiä esitettäväksi kurssiin ja työhön liittyen. Loppuviikosta sitten kuulee kuinka käy :)


    • CabinCrew2015

      Mitä teille sanottu yksilöhaastattelussa, että koska ilmoittavat jos on valittu jatkoon?

      • Asiapihvi

        Kuulemma aikaisintaan tulee sähköpostia 2. päivä, mutta todennäköisemmin saavat viestit lähtemään vasta 3. päivä :)


      • CabinCrew2015
        Asiapihvi kirjoitti:

        Kuulemma aikaisintaan tulee sähköpostia 2. päivä, mutta todennäköisemmin saavat viestit lähtemään vasta 3. päivä :)

        Minulle sanoivat, että ensi viikolla ilmoittelevat. Mutta hyvä jos ovat sanoneet myös päivämääriä niin vähän tietää. Nyt sitten vain odotellaan


    • Odottavanaikaonpitkä

      Huomenna toivottavasti alkais kuulua mahdollisista valinnoista :)

    • Jännittää

      Jännitävää!!! Tulis jo tieto valinnoista :)

    • Mrmmo

      Hokiko ne teille muillekkin siellä haastattelussa että: "Onneksi olkoon pääsit näin pitkälle ja jossei nyt tärppää niin älä masennu, taso ollut erittäin kova ja paljon hyviä jo tippunut" ?? Jäin miettimään oliko tämä epäsuorasti ilmaistuna viesti etteivät aio ainakaan minua valita. Kauhea jännitys. Olen märehtinyt koko viikon näitä sanomisia puolin ja toisin! :D

      • Katsotaaan

        Mulle hokivat koko ajan siihen tyyliin, että olisin jo siellä töissä. Millainen palkka tulee olemaan jne jne... Todella mielenkiintoista.


    • Stressaavaa

      Mulla varmaan verenpaineet jo katossa tän odottamisen kanssa :/

    • Mrmmo

      No nyt kun on kaikki haastateltu ja odotusta vailla valmista niin voidaan varmaan puhua jo näistä haastatteluista ainakin siltä olin että oliko teidän mielestä kysymykset kinkkisiä ja millainen olo teillä jäi viimeisestä haastattelusta ja siitä suoriutumisesta?

      • CabinCrew

        Itselläni oli aika epävarma olo sen ryhmähaastattelun jälkeen mutta yksilöhaastattelusta lähdin pois hyvillä mielin. Mielestäni en olisi voinut tehdä/sanoa mitään toisin.
        Mitä kysymyksiin tulee niin mielestäni ne oli aika laajoja ja kyllä hieman piti miettiä, että mitä sanoo.


      • Folljande

        Voisitko antaa jonkun esimerkin laajasta kysymyksestä?


    • Jännittää

      Onko joku vielä saanut sähköpostia ? :)

      • kauankovielä

        Ei ole kuulunut mitään :/


    • Mrmmo

      Ei oo tullut postia. Eiköhän joku sen täällä rääkäse kun tulee :) munkin mielestä oli laajoja kysymyksiä, oli vaikeaa vastata ytimekkäästi. Mulla jäi sen takia semmonen hoomoilanen -olo kun lähdin haastattelusta, että en päässyt mielestäni oikein loistamaan näissä kysymyksissä! Käsitin niin että persoonaa halusivat nähdä tarkemmin ja siksi ajattelin ettei välttämättä haittaa vaikkeivat vastaukset koko ajan olleet kuin kirjasta luettuja. Välillä kesken vastausta kysymystä muutettiin ja sitten piti taas lähteä vääntämään lausetta alusta. Tätäkin mietin että enkö ollut ymmärtänyt alkuperäistä kysymystä oikein??

      • jepsuus

        Mielestäni yksilöhaastattelun kysymykset vaativat aika hyvää itsetuntemusta ja työkokemusta. Pääosin kysymyksiä käytiin läpi esimerkkien ja kokemusten kautta esim. "kerro tilanteesta, jolloin olet joutunut pyytämään esimieheltäsi apua ja miten asia on ratkennut" tai "mitä teet, jos huomaat ammatillisen osaamisesi olevan tarvittavaa/vaadittavaa heikommalla tasolla?". Peruskysymykset käytiin läpi myös "mitä odotat tältä työltä?" ja "miten toimit tiimin jäsenenä?"

        Nämä tuli nyt ensimmäisenä mieleen vaikka täysi haastatteluaika juteltiin.. Hyvillä mielin lähdin kotiin mutta eihän sitä tiedä ennen kuin viestiä tulee (ei ole vielä tullut..).


    • Tulostuli

      Nyt tuli sähköpostia...!! ;)

    • CabinCrew

      Samoin ja kurssille mennään! :D

    • Mrmmo

      Voi voi. Täällä vieläkin odotellaan... sydän tykyttää jo jännityksestä kuinka tässä käy!!

      • CabinCrew

        17:44 tuli maili mulle.


      • Mrmmo

        Ei vieläkään mitään sähköpostia.. alan huolestua :S onko muita meilin saaneita?


    • Kejrötnyd

      Saavatko kaikki kurssille valitut käytännössä siis töitä?

      • Taivaalle

        Kaikki kurssit tulee lentämään.


    • Kukka1421

      Montako jo lentäneiden kurssia, milloin ovat? Saitteko valita kurssinne ajankohdan, vai ilmoitettiinko mailissa?

      • Mrmmo

        Ei pääse valkkaamaan. Ensimmäiset kursseista on jo lentäneille ja oli niitä kursseja yht. joku -10. Haastattelussa näytettiin niitä aikoja ja vika aloitus tais olla 1.11. Tarkemmin en osaa sanoo.


      • entinenpululainen

        Kuinka pitkiä nämä lentäneiden kurssit on, entä muiden? Onko työllistyminen luvattu heti kurssin jälkeen?


    • jsjsjsjsjjskala

      Onko nykyisin finnairilla lentäviä täällä? Millaiset ovat cabin crewn id-edut nykyisin? Tai kerrottiinko niistä haastattelussa?

    • Odotellaan

      Onko yhtään hylkymailia tullu vielä?

      • Miauri

        Ei vielä? Onko kukaan vastaanottanut tänään hyväksymis-tai hylkäysviestejä?


    • akorff

      Klo 18 tuli "Onneksi olkoon, tervetuloa!"-maili :)

    • CabinCrew

      Onko kukaan saanut sitä mailia jossa kerrotaan kurssista ja medikaalista?

      • Mietityttääää

        Eilen tuli vaan viesti että kurssilla ollaan. Siinä luki että ilmottavat lähiaikoina tarkempia tietoja sähköpostitse.


    • Mrmmo

      Me muut ei päästy kurssille! Meille ei oo vaan jaksettu ilmoittaa asiasta vielä. Onnea kurssille päässeille ja eilen viestin saaneille!

    • CabinCrew

      Muistaako kukaan, että mitkä oli lokakuun kurssien aloituspäivämäärät? Onko toinen lokakuun kursseista jo lentäneille?

    • Jaiks

      Itse olen keskustelua mielenkiinnolla seurannut, mutta en hakenut (pieni lapsi). Mietin, että mikä teillä valituilla on kielitaito? Itse olen käyttänyt työelämässä varsinkin kirjallisessa muodossa vaativaa englantia ja ruotsi sekä saksa taipuvat suullisesti kohtalaisen hyvin.

      Haaveissa on hakea joskus, mutta mietin että miten määritellään kielitaito, mikä on erinomaisen ja hyvän raja.

      P.s.Onnea valituille :)

      • Kielitaidoista

        Itse puhun,kirjoitan,luen englantia erinomaisesti, ruotsia en osaa paljoa puhua mutta ymmärrän kuullun ja luetun. Ruotsia alan preppaamaan nyt kun kurssille pääsy varmistui. Ei muita kielitaitoja


    • Kurssilainenn

      Missä kurssi järjestetään ja kuinka pitkistä päivistä kyse? Onko kellään tietoa?

      • Kurssilainenn

        Pitäisi myös löytää vuokra-asunto kurssin ajaksi kun olen kauempaa. Onko kellään muulla sama tilanne?


    • miteiuntei

      millä meinasitte rahoittaa kurssin aikaisen vuokran ja muut kulut? saako jotain tukia?

      saavatko kaikki kurssille valitut siis oikeasti töitä? vai onko tässä mahdollisuutena että ensin sijoitetaan suuria summia tähän kurssiin ja sitten jätetäänkin työttömäksi..?

      • samaapohdin

        Kaikki kurssin läpäisseet pääsevät varmasti töihin - kuulemma heti kurssin jälkeen. Itsekin mietin tuota rahoituspuolta, kaksi kuukautta palkatonta aika ennen kuin saa ensimmäisen palkan (joka alussa varmaankin aika heikko?) on kuitenkin aika pitkään... Tukia ei ilmeisesti noin lyhyelle ajalle saa.


      • pohdintaaa

        Samat ajatukset. Olen siis ihan super-super-onnellinen, että pääsin sillä olen halunnut tätä jo pitkään, mutta väkisinkin mietin rahapuolta. Pitkä kurssi palkatta ja sitten tosi pieni alkupalkka. Tietenkin siihen tulee ne lisät ja päivärahat, mutta oikeesti mietityttää tulenko toimeen - etenkin kun on yksin asunto ja auto maksettavana. Onko muilla näitä mietteitä?


    • mietitarkasti

      Finnair lupasi 2006 aivan 100 varmasti töitä kaikille ja paskat. Reservi kutsui seuraavat puoli vuotta ja piti vielä käydä taas kertauskurssikin ilmaiseksi, kun oli niin pitkä tauko. 2008 luvattiin myös töitä kaverini kurssille, eikä ole tähän päivään mennessä työllistynyt kukaan kurssilta. Nyt voi näyttää tilanne hyvältä ja Finnair luvata vaikka mitä, mutta ei tarvita kun joku takapakki, niin kaikki suunnitelmat siinä firmassa muuttuu ja reservi kutsuu. Nimin kokemusta on.

      • hdhdhdhdhdhd

        Apua, niinkö :( Onpas tosi kivaa jos nyt irtisanoutuu vakkariduunistaan ja sitten jääkin vaille tätä paikkaa! Onkohan kuinka todennäköistä....


      • Zinkou

        Joo huh huh jos on näin...!


      • Hohhoijaa2008

        Jep näin on. 2008 kurssin käynyt ja päivääkääni en ole lentänyt ca:na. Mitään opinto yms. tukia ei saa kurssin ajaksi.


    • mikääneiolevarmaa

      entäs jos jostain syystä ei läpäise terveystarkastusta esim. tatuoinnin takia, tai rokotus osa 3/3 on vielä ottamatta tai EGKssa tulee jotain esille..pääseekö silti kurssille? ja onko työmahdollisuutta...

      • Ljeibfldl

        Jos terveystarkastus ei mene läpi, et voi lentää. Ilmailulääkäri tekee tarkastuksen, jonka jälkeen hän lähettää hakemuksesi Trafille, joka tekee ilmailukelpoisuudestasi lopullisen päätöksen. Jos hakemus hylätään, hylkytieto jää kansainväliseen tietokantaan. Hylkäämisen syinä voivat olla esimerkiksi aiempi masennus, pyörtyminen yms. Tatuointeja ei ilmailulääkäri syynää, mutta univormun alta näkyvä tatuointi kiinnostaa kyllä lentoyhtiötä. :)


    • näinsevaano

      Juu näin on, tämän voi tarkistaa keltä vaan 2006 tai 2008 kurssien käyneiltä tai Finnairilta itseltään. Itsekin irtisanouduin vakkarityöstä, kun vakuuteltiin, että heti kurssin jälkeen töitä. Kävin pari kk palkatonta kurssia ja kurssin lopulla ilmoitettiinkin, että töitä ei ole, että palataan asiaan, kun lisää tietoa. Siinä sitten karenssit ja muut päälle kun olin ITSE irtisanoutunut työstä... ja 2008 kurssilaisten kävi tosiaan vielä huonommin, nytkään tässä haussa heitä ei otettu automaattisesti enää takaisin, vaan heidän piti erikseen hakea kurssille, jos heitä vielä kiinnostaa.

    • sssssssssssss

      Rokotus ei varmasti estä pääsyä, mutta moni muu asia voi vielä kaataa jutun. Esim. kaverini ei päässyt liian korkean verenpaineen takia. Sitä seurattiin pariin otteeseen, mutta ei

    • mummuolioikeassa

      mitkä tatuoinnit virkapuku peittää, esim jos käsivarressa on tatuointi.. onks se sit vaan moro :C vai riittääkö että pitkähihainen peittää..

      • Tatuoinnit

        Mitään näkyviä tatuointeja ei saa olla. Naisilla ei käsissä tai jaloissa, miehillä ei saa olla käsivarsissa eli pitää jäädä lyhythihaisen virkapaidan hihan peittoon.


      • mummuolioikeassa

        kiitos vastauksesta


    • entinenAYlentoemäntä

      joo, tatskat käsivaressa tarkoittaa "moro".
      itse lensin aikoinani finskillä,sanoin itseni irti ja monet pitivät hulluna.
      aloitin lentämään ulkomailla korkeammalla palkalla,peremmilla edut..liput ym ym.
      joustava ja pehemeämpi henkilöstöpolittiikka.
      finskillä kivat työkaverit, mutta nämä välitason pikkupomot SUCKS

    • PK3

      Mille kurssille olette menossa? Itselläni PK3

    • Lamangia

      Jäi kiinnostamaan, testattiinko kaikki hakemuksessa ilmoittamat kielet viimeisessä haastattelussa?

      • uusikurssilainen

        Finnair vaatii tänä päivänä vain suomen ja englannin kielitaidot, ruotsia ei kysytty missään vaiheessa kertaakaan, mitä itse hieman ihmettelin... Eivätkä testanneet muita kuin sen englannin jo ryhmähaastattelussa :)


      • Lamangiaagain

        aivan. kiitti vastauksesta :)


    • Kämppääää

      KAUEMPAA TULEVAT: Kuinka järjestelette asumiskuviot kurssin ajaksi?

      • cmmcmcmc

        Mielenkiinnosta - entäs kurssin jälkeen? Kai sitä on muutettava pk-seudulle joka tapauksessa...


      • Mietityttääää

        En tiedä vielä itsekään :( mietin onko liian raskasta joka päivä ajaa/kulkea bussilla. Kuinka pitkiä koulutuspäivät on? Onko tietoa? Kyllä stressaa nämä asiat...


      • Stuettijulli2008

        Kurssipäivät ovat pitkiä eli klo 8-17.30. Myös toisinaan lauantaina koulua. Aika usein turvatentit vielä päivän päätteeksi.


      • Mietityttääää

        No on kyllä pitkiä päiviä. Ihmetyttää miksi kurssista ja aikatauluista ei ole tullut vielä informaatiota koska pitäisi päästä suunnittelemaan vuokraanko kämppää kurssin ajaksi vai mitä tekisi... kurssikin alkaa kuitenkin jo muutaman viikon kuluttua..


    • hmmmmmmmmmm

      Mietin heitä, kenellä on tällä hetkellä vakituinen työpaikka... Uskaltavatko kaikki vaan heittäytyä ja irtisanoa itsensä tämän kurssin vuoksi ja tietämättä vielä tarkkoja palkkoja, lomia yms?

      Ja irtisanomisaika... Kerkeävätkö kaikki vakituisessa työssä olevat tosiaan jo piakkoin alkaville kursseille??

      • Mietityttääää

        Samaa täällä mietin...! Kurssi laittaa taloudellisen tilanteen niin huonoksi.. ja kun ei tiedä tarjotaanko töitä kurssin jälkeen. Kyllä se stressaa.


    • Seuraavaahakuaajatellen

      Minkälaisilla taustoilla/profiileilla kurssille päästiin? Ikä, koulutus, työkokemus tms tms Mikä nyt oli tärkeää?

      • Seuraavaahakuaajatellen

        Kielitaidon osalta selviskin tossa edellä, mutta noin muuten?


    • 222222222222222

      No kyllä luulisi että töitä aikas varmasti kurssin jälkeen on, kun uudet koneetkin tulevat.

      • LisääLentäviä

        Ja nyt palkataan jo 160 koska tarvitsevat enemmän kuin ensin olivat laskeneet....


      • dcdddddd

        Helmikuussa on kuulemma seuraava haku


      • TaasVai
        dcdddddd kirjoitti:

        Helmikuussa on kuulemma seuraava haku

        Kuka niin sanoo et helmikuussa tulisi uusi haku?


      • sdddddddddddd
        TaasVai kirjoitti:

        Kuka niin sanoo et helmikuussa tulisi uusi haku?

        Sanottiin haastattelussa että alkutalvesta, nyt selvisi terkempikin ajankohta.


    • travelling89

      Te jotka ette päässeet nettitestien jälkeen jatkoon, oletteko saaneet palautetta tehtävistä? Nämä palauteraportithan lupasivat lähettää erillisenä viestinä jälkeenpäin. Kurssille päässeiltä olisi mukava kuulla myöhemmin kuinka kurssilla on mennyt ja kuinka on vastannut odotuksia :)

      • pettynytyhä

        Oma tieni tyssäsi nettitesteihin. Terveystietolomake meni hyväksytysti läpi mutta englanti vissiin tökkäsi? Vaikka omata mielestäni oli ihan ok. Itsekin haluaisin tietää, mikä meni pieleen :) Muistaisin näin, että tehtävistä luvattiin palaute!


      • spppppa

        Pärjääkö kielitestissä vahvalla lukion englannilla? Kuinka sujuva kielitaidon täytyy käytännössä olla?


    • pettynyt92

      minkälaista palautetta on tullut nettitesteihin? itsellä tulokset olivat ihan ihmeellisiä, todella pahasti mennyt arvio pieleen :/

      • juuupajoo

        Aika liibalaabaa noi mielestäni olivat... Enkkutestissä olin saanut kaikista osioista "paremmin" tai "paljon paremmin" kuin suurin osa. Pääsin kurssille.


    • tukiasiaa

      Moikka!

      Onko joku hakenut opintotukea kurssin ajaksi? Finskillä lukee "kurssi kuuluu aikuiskoulutusrahan ja opintotuen piiriin" mutta mietin onko itsellä sitä mahdollisuutta saada kun kuitenkin koko vuoden tähän asti tienannut ihan mukavasti... eli olisiko pitänyt tajuta "säästää" alkuvuoden palkoista, meneekö tuloraja vuodelta yli tms. ? Kuitenkin kaksi kuukautta palkatonta on aika paljon!

      • Nofly2008

        Opintotukea ei saa kurssin ajalta, koska kurssinpituus jää muutaman päivän alle vaaditusta kurssin/koulutuksen pituudesta. Tv:Kokenut 2008.


    • kärsimätönnnn

      Milloinkohan tarkempia aikatauluja saadaan kurssin suhteen................. Olisi mukava tietää päivien pituuksista jne...... :(

      • PK1kurssi

        Ma-Pe 8:30-17:30 ja joitain poikkeuksia saattaa tulla


      • hämmentynytpk4

        Oletteko kaikki saaneet jo tietoa kurssista?


      • CA2008

        Kts. edellisiä viestejä. Tv: Kurssin käynyt


      • hämmentynytpk4

        Olen lukenut kaikki :) mietin vain, kun siinä sähköpostissa, jossa kerrottiin kurssin ajankohta sanottiin, että tarkempia tietoja ja mahdollinen ennakkotehtävä ilmoitetaan pian? En siis ole saanut mitään viestiä tuon kurssin suhteen sen ilmoittamisen jälkeen... :)


    • Finnairpk2

      Hei, jos oot pk4, saat varmasti lisäinfoa viimestään maanantaina! Itse sain lisätiedot keskiviikkona ja kurssi alkaa maanantaina. Ennakkotehtävä vie aikaa vain 30min ja varmasti sunkin kurssisi alkaa ilmoitettuna päivänä 9:00. Ei stressii!

    • Odotellaan

      Adeccolaisilla on sopparit vuoden loppuun eli kukaan uusista ei tule saamaan töitä tänä vuonna. Eli hommatkaa jotain töitä kurssin jälkeen loppuvuodeksi

    • VAATEKRIISI

      Miten kurssilla kuuluu pukeutua? Mietin vain kun kerran virkapuku piti olla sovitettuna vähintään viikko ennen kurssia... Pitääkö se olla jo kurssilla päällä vai voinko mennä omissa kuteissa? :D

      • KKKKKKKKKKKKKKKKKKK

        No miksi ihmeessä siellä oltaisi virkapuku päällä???


    • mitkäyöpyy

      Hei!

      Osaako joku nykyisin Finnairilla emona oleva kertoa, mitkä nykyään ovat yöpyviä kohteita? Siis Euroopassa, vai onko kaikki nykyisin illaksi kotiin-periaatteella? Että yöpyvät vain long-hauleja?

    • travelling8989

      Voisiko joku kertoa, mikä on Finnairilla emännän alkupalkka nykyään? En löytänyt TES:stä tietoa tästä. Haastattelussa se varmaankin mainittiin? Ennen Finnairin sivuilla luki alkupalkan olevan noin 1900 e/kk plus tietenkin lisät, päivärahat ym., mutta enää tuota tietoa ei ole heidän sivuillaan näkyvissä.

      • Pelikovenee

        Se on niin vähän nykyään etteivät kehtaa ilmoittaa.
        Mutta näkeehän sitä muailmaa...


      • Airbus

        Uusilla nyt aloittavilla peruspalkka on n.1170e mahdolliset päivärahat. Päivärahaa ei tule kaikilta lennoilta.


      • travelling8989

        Mikäli peruspalkka tosiaan on noin vähän, niin taitaa olla kyllä heikoin Suomessa matkustamotyöstä maksettava palkka? Vaikka lisät ja päivärahat tulevatkin päälle.


      • ay10

        Ihmettelen, että slsy on hyväksynyt tälläisen palkan. Jokin aika sitten melusivat kovaan ääneen kiinalaisten emojen palkoista, mitkä olivat alemmat kuin suomalaisilla. Nyt ilmeisesti uusilla ja vanhoilla on ihan eri tessit, ainakin mitä palkkaan tulee. Mutta tulijoita silti riittää.


      • Thelmamävaanoonvaan

        Heh heh, bimbojen oma keskustelu lentoemon homman ihanuudesta. Vanha sanonta: jos joku tuntuu liian hyvältä olakseen totta... niin se ei ole totta.

        Have fun !


      • Floginea
        Airbus kirjoitti:

        Uusilla nyt aloittavilla peruspalkka on n.1170e mahdolliset päivärahat. Päivärahaa ei tule kaikilta lennoilta.

        Kuinka niin päivärahaa ei tule kaikilta lennoilta? Ja oikeastiko peruspalkka on vain 1.170 e/kk? Siis 3 kk? Ja sittenkö nousee?


      • Päivärahoja
        Floginea kirjoitti:

        Kuinka niin päivärahaa ei tule kaikilta lennoilta? Ja oikeastiko peruspalkka on vain 1.170 e/kk? Siis 3 kk? Ja sittenkö nousee?

        Kyllä päivärahat tulevat jokaiselta päivältä ku olet lennoilla. Se vaan riippuu, että onko kysessä ulkomaanpäiväraha, ulkomaan puolikas päiväraha, kotimaanpäivaraha vai kotimaan puolikas.

        https://www.veronmaksajat.fi/Palkka-ja-elake/Paivarahat/Ulkomaan-paivarahat-2015/


      • Airbussi
        Floginea kirjoitti:

        Kuinka niin päivärahaa ei tule kaikilta lennoilta? Ja oikeastiko peruspalkka on vain 1.170 e/kk? Siis 3 kk? Ja sittenkö nousee?

        Tämä peruspalkka ei nouse muutamaan vuoteen näillä uusilla työntekijöillä.


    • llllllllllllllllllöö

      Päivärahaa ei tule, jos työpäivä ei tarpeeksi pitkä. Muistaako joku tuntirajoja näihin?

      • päivärahat

        Meillä ainakin yli 10h päivästä saa ulkomaanpäivärahan ja sitä lyhyemmästä puolikkaan kotimaisen (=18€). Jos slinga kestää yli 24h, saat jokaiselta alkavalta vrk myös päivärahan. Meillä ei nyt talvikaudella ole yhtään alle 10h työpäivää, kesälläkin hyvin harvoin.


    • Lyckatill007

      Varmaan ottaa Bimboja päähän kun on taas yksi ammatti pilattu.
      Uutinen tänään...Finnair teki ennätys (kvartaali) tuloksen. Ihan hienoa.
      Siihen pakettiin ei enää kuulu vanha maailma, suomi lentoemoineen.
      Kannattaa katsella muita ammatteja, paitsi jos uskotte pärjäävänne ulkomaisille kilpailijoillenne.

      • ThelmajaLoise

        Olemme baareissa bailaamassa, yritämme löytää tyhmiä akateemisiä miehiä jotka elättävät meidät.
        Finnair ei kuulemma sit elätäkkään, voi vitsi.


      • FAFF

        Kymmenen vuotta hyvin finnair elättänyt hienossa mutta toki välillä raskaassakin duunissa! Dissaajat ei ole itse päässeet sisään tai on muuten vaan työssä joka aiheuttaa noin pahaa mieltä...koirat haukkuu ja koneet lentää:-)


    • Miksipitääolla

      On se vain niin surullista, että täälläkin jaksavat katelliset vain panetella. Hakekaan uudestaan seuraavassa haussa Finskille jos ette nyt päässeet.
      Palkkaus on erittäin kilpailukykyinen Finskillä koeajan jälkeen. Varsinkin lentokokemusta omaavilla.

    • hakisiko

      Minkälaisilla taustoilla kurssille lopulta päästiin? Lähinnä kiinnostaa ikä, koulutus, aiempi työkokemus?

    • Sunshine33

      Onko tietoa seuraavasta lentoemo hausta?

      • Finnair2016

        Huhujen mukaan alkuvuodesta alkaisi haku.


      • Kiitoss

        Kannattako hakea , jos ensim.haussa haastatteuun , tässä haussa ei edes haastatteluun..onko niin että heidän sanomansa että edeltävät testit tms eivät päde pidä paikkaansa?


    • sädesade88

      Saako kurssilta valmstuneet heti töitä, kuten luvattiin, vai vaikuttaako tuo uuden koneen viivästys jotenkin työnsaatiin? Terv. Hakua miettivä.

      • Kurssinytohi

        Saatiin heti töitä :) ja peruspalkka nousee 4kk koeajan jälkeen. Lisineen ja päivärahoineen parempi kuin itsellä aikaisemmassa työssä, ei toki päätä silti huimaa. Mutta pääsee maailmalle ja saa lentoedut :) hyvä diili ainakin minulle!


      • kkko

        Minkälaiset taustat valituilla oli. Oliko paljon esim. aiemmin lentäneitä?


    • Tui654890

      Mitä nuo lentoedut tarkoittaa? Pystyykö kulkemaan muualta kuin pk-seudulta töissä?

      • Tietojavain

        Omat lapset ja vanhemmat pääsee ainakin veloituksetta mukaan lennoille, joilla emo on töissä. ID-lipuilla myös ystävät mukaan lennolle kuin lennolle alle satasella.


    • kukkukuuuluuruu
    • Finnairilainen2015

      Todellakin töitä saatiin heti ja vakituiset työsopimukset on allekirjoitettu :) Historiallista kyllä, että heti vakinaistettiin. Mutta hyvä näin :D

    • Noruega

      Toivoisin asiallisia ja rehellisiä vastauksia.
      -Tietääkö kukaan onko Norwegian kesäemo Helsinki base- haulla ja finski haulla jotain tekemistä toistensa kanssa? Onko samaa rekry-porukkaa taustalla?Vaikuttaako edeltävä fisnki haastattelu Norwegian hakuprosessiin . (en pyytele anteeksi mikäli tyhmä kysymys, kysinpä nyt vain varalta).
      -Toinen kysymys millaista on tehdä kesätyönä emo- työtä perheellisenä henkilönä?
      (kokemusta on lapsettomana mutta nyt on yksi lapsi, turvaverkot kunnossa, en asu tällä hetkellä pk-seudulla)
      Kiitos!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      106
      1972
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1460
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      96
      1376
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1144
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      478
      1073
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      48
      947
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      933
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      872
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      846
    Aihe