En saa asennettua Windows 10:tä? ?

windows10_ongelma

On todella outoa, olen yrittänyt asentaa/päivittää läppikselle (lenovo ideapad s510p) windows 10:tä mutta en saa sitä onnistumaan mitenkään... saan sen ladattua mutta sen jälkeen kun ryhdyn asentamaan sitä niin se käy prosentit loppuun ja sitten käynnistää tietokoneen uudelleen vanhalla 8.1 windowsiilla... :S Osaisko kukaan sanoa miten saisin sen asennettua? Onkohan mulla joku päivitys tms.. f-securen suojaus joka estää päivityksen? aina tulee ilmoitus päivitys epännistui ja sitten näkyy lataushistoriassa kellonaika milloin laaus on epäonnistunut..

11

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokuVaan23

      Sammuta F -secure ja yritä päivittää järjestelmänvalvojana

    • rottenpotatoes

      Minulla teki samaa ( eli epäonnistui useasti) ja sitten kävin hakemassa .Iso tiedoston ja laitoin medialle, sitten onnistui.

      • optiosanktio1

        Asensin päivityksen hetki sitten kun oli tullut ilmoitus että se on nyt ladattavissa.
        Läppäri LenovoX220. Asennus sujui huomattavasti nopeammin (noin 20 min siitä kun valitsin asennettavaksi ja asennuksen yhteydessä estot ja valinnat ruksittu > siihen asti kuin työpöytä avautui W10) kuin HP-pöytäkoneelle johon tein asennuksen muistitikulle tehdyllä asennusmedialla.

        Ei tähän tuntitolkulla aikaa kulu niin kuin täällä usein on valitettu eikä virustorjuntaa F-secure tarvinnut sammuttaa kuten tuossa eräs ehdotti, kai se asennusohjelma hoiti tarvittavat estot/sammutukset.

        Minulle jäi sellainen mielikuva että automaattisesti tuleva versiopäivitys toimii ja latautuu huomattavasti paremmin kuin jos asennuksen tekee netistä ladatulta tiedostolta.

        Nyt surffannut netissä 4 tuntia enkä ole vielä törmännyt ongelmiin. Olen asetuksissa poistellut/estänyt lisää automaattisesti Mikrosoftille lähettävien tietojen määrää, kannattaa käydä läpi kaikki kohdat, myös ne alaviitteet ja miettiä tarvitsenko todella niitä mitä ehdotetaan.


    • niin_mikä

      Jostain luin että vanha koneella oleva Windows 7 tai 8 pitää olla kunnossa ja päivitettynä, ennen kuin 10:n asennus onnistuu. Samoin virusohjelma pitää olla pois päältä. Ja jos koneella on Essential tai Defender ne pitää myös olla päivitettynä.

      Asensin Windows 10:n linkistä, joka lähettettiin mulle sähköpostiin. Versio on ilmeisesti se Enterprise ja on siis voimassa 90 päivää.

      Asennuksessa itsessään ei ollut mitään vaikeutta, mutta kyllä se kestikin. Seuratkaa niitä ohjeita asennuksen yhteydessä. Kone käynnistetään ja suljetaan latauksen aikana monta kertaa, jonka Windows kyllä ilmoittaa latauksen aikana.

      • optiosanktio1

        Windows 7 tai 8 pitää tosiaan olla aktivoitu ja päivitetty.

        Virusohjelmaa (f-secure) en ainakaan itse ottanut pois päältä.

        Asensin versiopäivityksen Winukan omaa päivitystoimintaa käyttäen eikä siinä mennyt kuin noin 20 min.
        Seurasin kokoajan etenemistä ja tein joitakin omia korjauksia/estoja ja noin 20 min kuluttua avautui uusi "ikkuna" työpöytä ja perusasennus oli valmis.

        Tein asetuksissa aikalailla estoja ja säätöjä ja näyttäs toimivan niistä huolimatta kuten seiskakin.
        Pitää koputtaa puuta ja jatkaa käyttöä ja jos alkaa jokin tökkimään niin minulla on seiskan asennuslevy tallessa samoin ulkoiselle kovalevylle tehtynä levynkuva/näköistiedosto tilanteesta missä seiska oli ennen versiopäivitystä.


      • nopeasti_asentui

        Lisää tuon rekisteriavaimen "AllowOSUpgrade=1" niin kone lähtee päivittymään kymppiin melkein saman tien. Ei tarvitse mitään downloads kansion tyhjennystä tai ISO tiedostoja tms. kikkoja.

        4 vuotta vanhassa i3 läppärissä aikaa meni 26min kaikiaan (seiskan desktopista kympin desktoppiin). Olin vaihtanut siihen ssd-levyn jossa puhtaana asennettu ja täysin päivitetty seiska, jolloin päivitys meni noin nopeasti, eikä tarvinnut vuorokausia odotella.


      • nopeasti_asentui

        Myös käynnistyy ja toimii todella nopeasti ja hyvin seiskan jälkeen. Start menu ei lagaa ollenkaan vaikka animaatiot ovat käytössä. Wlan ja kaikki laitteet toimivat.


    • Susi10

      Parasta luoda asennusmedia (eli dvd) ja asentaa sieltä.
      Ei ne mikkisoftan automaatit oo ennenkää pelannu.

      Taitaa koko kymppi olla pelkkä facelift, samat tiedostojärjestelmät yms. moottorina.
      CMR 2005 käynnistyi, Max Payne 2 ei.
      Kokeilin laittaa yhteensopivuusasetukset, ei käynnisty silti.
      Day 2 menossa, kaipa tämänkin kanssa joskus tottuu elämään.

    • virheilmoitus_normaali

      "aina tulee ilmoitus päivitys epännistui ja sitten näkyy lataushistoriassa kellonaika milloin laaus on epäonnistunut"

      Virheilmoitus on MS:n mukaan normaali. Päivityksessä on viikkojen jono, ja kun odottelee muutamasta päivästä muutamaan viikkoon, ennenpitkää käyttäjälle tulee ilmoitus win10:n päivityksestä.

      https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-windows_install/windows-update-installation-failure-80240020/d695e827-9774-4e10-8972-df8d51a7bb51?auth=1

      "Windows Update Installation Failure 80240020

      This is an expected message indicating that when installation begins it may require user interaction. This is the largest software upgrade event ever and we’re managing it so everyone has a great experience. We recommend waiting until your PC receives a notification to upgrade, and then following the instructions provided.



      Please note that there is no problem with your reservation or upgrade download. The upgrade download is not corrupt as some have stated, and you will be notified in the coming days or weeks when your device is ready to upgrade.



      If you are very eager to upgrade, tech savvy users with the above message can modify the following registry key to install immediately.



      Warning: Serious problems might occur if you modify the registry incorrectly. Before you modify it, back up the registry for restoration in case problems occur. "

      • optiosanktio1

        Joo...
        Oman kokemusperäisen asennustoimenpiteen perusteella voin sanoa että kannattaa tosiaan odottaa että oma kone ilmoittaa että Windows10 on asennettavissa. Asennus toimii sutjakkaammiin kuin jos asentaa netistä ladatulta asennusmedialla.
        Päivitykset pitää olla asennettuna sekä winukka aktivoituna. Virustorjuntaa (minulla F-secure) ei tarvinnut poistaa.

        Kun tuonne alas ilmestyy ikkuna-symbooli niin Windows Uppdaten asennettujen päivitysten luetteloon ilmestyy tieto: Päivitys Microsoft Windows (KB3035583)...
        ...se merkitsee että vuoden sisällä (29.7.2015) alkaen olet oikeutettu saamaan ilmaisen päivityksen.


      • amd_ajurit

        "kannattaa tosiaan odottaa että oma kone ilmoittaa että Windows10 on asennettavissa"

        Vaikka ilmoitus tulisi, kannattaa silti vielä odottaa AMD:ltä parempia ajureita, jos on radeon graphics -läppäri. Varsinkin jos on sekä intelin grafiikat että radeon, ongelmia tulee liikaa. Amd:n disablointi laitehallinnasta ei auta ja sotkee tilannetta entisestään.
        Sen sijaan nvidia, ja pelkällä intel grafiikalla varustettuihin läppäreihin kympin voi jo asentaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1026
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      56
      742
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      618
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe