Kollikissan erikoinen käytös

Jonezx

Mitä tein väärin? Miedän 3 vuotta vanha uroskissa otti oikein kunnon tappelun toisen kollin kanssa meidän pihalla. Katselin sitä touhua hetken ja menin sitten keskeyttämään tappelun ja ajoin vieraan kissan matkohinsa. Kävi niin, että meidän kisu murjotti peräti kaksi päivää minulle. Ruokaa suostui ottamaan, mutta ei halunnut olla minun kanssa muulla tavalla missään tekemisissä. No nyt on taas ollut entisellään ja huomiota haluava todella kiltti kuten aina. Se on maatiaiskissan ja norjalaisen metsäkissan sekoitus.

9

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihankamalaa

      Tappelu saa mielen matalaksi, mieti jos kimppuúusi käytäisiin.Turvattomuus, ja varmasti kipujakin.Koita vahtia kissaasi paremmin, ettei tuollainen ikinä toistu.
      Kissalla varmaan meni sinuun luottamus, kun et estänyt tappelua jo ennen sen alkua, vaan kissa joutui tappelemaan.Kissan terveyttä ja turvallisuutta ei saa vaarantaa, tappelemaan ei siis tosiaankaan saa kissaa päästää.Voi lähteä silmä, tai saada elinikäisen tarttuvan taudin toisesta kissasta.

      • kokemustakissoista

        Kaikkee puppua yrität syöttää.Kissa nyt ei todellakaan menettänyt luottamusta omistajaansa.Kissa on ollut omissa oloissaan ehkä siksi,että sai puraisun ja paranteli sitä.Myökin oli varmasti säikähtänyt.Yleensäkin kissat usein on sellaisia,että jos ovat jotenkin kipeitä,niin oleilevat mielummin omissa oloissaan.


      • Jonezx
        kokemustakissoista kirjoitti:

        Kaikkee puppua yrität syöttää.Kissa nyt ei todellakaan menettänyt luottamusta omistajaansa.Kissa on ollut omissa oloissaan ehkä siksi,että sai puraisun ja paranteli sitä.Myökin oli varmasti säikähtänyt.Yleensäkin kissat usein on sellaisia,että jos ovat jotenkin kipeitä,niin oleilevat mielummin omissa oloissaan.

        Ei kisuli minunkaan mielestä menettänyt luottamusta minuun. Entisellään on ja tulee viereen ja puskemaan päin naamaani kuten kissoilla tapana on. En tosiaankaan katsonut pitkään tappelua, ehkä puoli minuuttia. Olin nimittäin autotallissa, kun rähinä alkoi ja pääsin heti tilanteeseen. Ei siinä kumpikaan kissoista mitään isoa osumaa ehtinyt saamaan. Olisko siinä ollut reviiristä riitaa. Se toinen kissa asuu aika lähellä ja on jo varmaan kymmenen vuoden ikäinen ja meidän kissa on nuori ja voimansa tunnossa. Jotenkin minulle jäi sellainen tunne, että meidän mirriä otti päähän, kun menin sekaantumaan hänen juttuihinsa. Mutta ehkä ei kuitenkaan näinkään. Paha sanoa.


      • kovaatouhua
        Jonezx kirjoitti:

        Ei kisuli minunkaan mielestä menettänyt luottamusta minuun. Entisellään on ja tulee viereen ja puskemaan päin naamaani kuten kissoilla tapana on. En tosiaankaan katsonut pitkään tappelua, ehkä puoli minuuttia. Olin nimittäin autotallissa, kun rähinä alkoi ja pääsin heti tilanteeseen. Ei siinä kumpikaan kissoista mitään isoa osumaa ehtinyt saamaan. Olisko siinä ollut reviiristä riitaa. Se toinen kissa asuu aika lähellä ja on jo varmaan kymmenen vuoden ikäinen ja meidän kissa on nuori ja voimansa tunnossa. Jotenkin minulle jäi sellainen tunne, että meidän mirriä otti päähän, kun menin sekaantumaan hänen juttuihinsa. Mutta ehkä ei kuitenkaan näinkään. Paha sanoa.

        Meilläpäin on pari kissaa,(ei minun) jotka useinkin ottavat yhteen, karvatuppoja ihan jää niistä.Juoksevat peräkkäin pellolla, ja välillä pyörivät sähisten ja muristen toisissaan kiinni, hurjan näköistä touhua.Ja jos näkevät tai varmaan haistavatkin toisensa, niin aina on yhteenotto, tuota on jatkunut ikuisuus.
        Reviirikiistat, eivät siis helpolla lopu.Vaan jatkuvat, niin kauan,että toinen loukkaa riittävän pahasti ja luovuttaa, tai toisen kunto muusta syystä heikkenee, ja alkaa väistämään toista kissaa.Eli uusinta kyllä luvassa.


      • kokemustakissoista
        Jonezx kirjoitti:

        Ei kisuli minunkaan mielestä menettänyt luottamusta minuun. Entisellään on ja tulee viereen ja puskemaan päin naamaani kuten kissoilla tapana on. En tosiaankaan katsonut pitkään tappelua, ehkä puoli minuuttia. Olin nimittäin autotallissa, kun rähinä alkoi ja pääsin heti tilanteeseen. Ei siinä kumpikaan kissoista mitään isoa osumaa ehtinyt saamaan. Olisko siinä ollut reviiristä riitaa. Se toinen kissa asuu aika lähellä ja on jo varmaan kymmenen vuoden ikäinen ja meidän kissa on nuori ja voimansa tunnossa. Jotenkin minulle jäi sellainen tunne, että meidän mirriä otti päähän, kun menin sekaantumaan hänen juttuihinsa. Mutta ehkä ei kuitenkaan näinkään. Paha sanoa.

        Varmasti oli reviiririitaa.Meidänkin kisut välillä ottaa yhteen naapurin kissan kanssa. Jos se sun mirris tosiaan nokkiintu,kun ei saanut rauhassa otella tuota ottelua ja näyttää kuinka se voitetaan. :))


      • Jonezx
        kokemustakissoista kirjoitti:

        Varmasti oli reviiririitaa.Meidänkin kisut välillä ottaa yhteen naapurin kissan kanssa. Jos se sun mirris tosiaan nokkiintu,kun ei saanut rauhassa otella tuota ottelua ja näyttää kuinka se voitetaan. :))

        Joo uroskissat harvoin pääsee maa-alueista neuvotteluratkaisuun ja sitten tartutaan aseisiin. Niitähän kissaeläimillä on melkoinen arsenaali mihinkään muuhun eläimeen verrattuna.


      • kokemustakissoista
        Jonezx kirjoitti:

        Joo uroskissat harvoin pääsee maa-alueista neuvotteluratkaisuun ja sitten tartutaan aseisiin. Niitähän kissaeläimillä on melkoinen arsenaali mihinkään muuhun eläimeen verrattuna.

        Juu...jatkuvaa tonttikiistaa ja aseet on huippuluokkaa. :)) Ylpeys varmaan vaan sai kolauksen,mutta kyllä mirrisi siitä toipuu.


    • kissallinen

      Et tehnyt mitään väärin kun keskeytit tappelun. Ja käsitit ihan väärin kun luulit että kissa osoitti mieltään ja mökötti. Se vaan toipui tappelusta ja lepuutti kiihtynyttä mieltään ehkä. Ei ollut mitään tekemista sinun suhteesi.
      Tappelut kuuluvat kissojen lajityypilliseen käytökseen. Mutta on hyvä keskeyttää ne jos sattuu olemaan paikalla. Minun kissani tuli kerran kotiin tapeltuaan naapurin kissan kanssa, kumpikin naaraskissoja. Mun kissalta sokeutui silmä.

      • omistajatvastuuttomia

        Just noin, kissoja ei saa päästää tappelemaan, seuraukset voi olla pahat.Kissan sukupuolella ei ole väliä tappeluissa, täällä meinaan tappelee leikattu kolli leikattujen narttujen kanssa, ja oikeastaan kaikki eri perheiden kissat tappelee keskenään jos toistensa lähelle pääsevät.Ihan siis hakeutuvat toisten luo, eivät väistä.Noita silmä vammoja tulee usein, ja haavoja joita ei heti huomata.Omistajat sitten selittelevät kaikenlaista, vaikka itse olisi voineet asian estää.Antibiootti kuureja ovat hakeneet, ihme jos ei mitään tarttuvaa tautia saa.Yhdellä oli joskus joku silmävika, joka ei johtunut kuulemma raapaisusta, vaan jostain tarttuvasta taudista, en kyllä tiedä voiko sellaistakin kissoilla olla.
        Kissa ei ole laumaeläin, vaan puolustaa reviiriään rajusti, ja reviirit ovat monilla kissoilla ilmeisemmin samoilla alueille.Jotenkin säälittää kissojen puolesta, ku omistajat ei puutu, eivätkä kissojen kohtaloista välitä.
        Aatteleppa ite, et ainakun meet pihalle,niin alkas joku tulla kimppuun ja nyrkit heiluis ja alkas tappeluissa hiukset pöllyä...huoh.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      273
      2730
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      209
      1753
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1465
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1221
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1166
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      236
      1081
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1012
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      943
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      72
      826
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      740
    Aihe