Lahjakortit meneekin osuuskaupan pussiin!

Ryöstetty

Saimme perheessä useita lahjakortteja merkkipäivien johdosta. Tarkoituksenamme oli käyttää ne lahjanantajien toiveiden mukaisesti virkistäytymiseen. Yllätykseksemme kortti ei käynytkään osuuskaupan ruokaravintolassa. Menimme kaupan neuvontaan, jossa saimme kuulla kortin voimassaolon vanhentuneen, eikä sillä ole enää mitään arvoa.Ihmiset olivat keränneet kolehdilla useita satoja euroja.
Työntekijä kertoi lisäksi asiakkailta menneen todella paljon kortteja "vanhaksi" lahjakorttiuudistuksen vuoksi.Miten tälläinen on mahdollista, ottaako kauppa todella asiakkaiden rahat itselleen?Tämä on törkeä ryöstö!

22

3201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 416

      Siinä lahjakortissako tai sen "kuoressa" ei lue voimassaoloaikaa? Hieman vaikea uskoa...

    • 1917

      Lahjakortissako tai sen "kuoressa" ei lue ollenkaan viimeistä voimassaolopäivää? Hieman vaikea uskoa...

    • hoit_su

      minun lahjakortissani ainakin oli näkyvissä viimeinen voimassaoloaika, eikö muka teillä ollut. Omasta huolimattomuudesta syytätte kauppaa!!!! Minulla sokoksen lahjakortti ja voimassaoloaikaa 2 vuotta.

    • Keinottelu

      Mielenkiintoista, kenelle ne lahjarahat päätyvät?Ovelaa, jos asiakas ei satu huomaamaan. Kaikilla lahjakortin antajilla ei ole sama käytäntö esim. Henkka Maukalla kortti on voimassa 5 vuotta.

      • hlöps

        Useimmissa lahjakorteissa, mitä itse olen saanut, voimassaoloaika on 1 vuosi. Siihen nähden S-lahjakortin 2 vuotta on ruhtinaallisesti.

        Jos kukaan teistä ei ole ollut tietoinen lahjakorttien voimassaoloajasta, syyllistä saa hakea lähinnä peilistä.


      • Oikeudenmukainen

        Meitä lahjakortin saaneita on monenlaisia ja eri elämäntilanteissa. Joskus ihminen on vain hajamielinen monien kiireittensä keskellä javarsinkin, kun akuuttia rahapulaa ei ole. Yksi kortti lukemattomien korttien joukossa voi todellakin pysyä piilossa.Vuosi kuluu yllättävän nopeasti.
        Työmies on palkkansa ansainnut ja niin myös lahjakortin saaja oman lahjansa, vaikka kortin määräaika olisikin kulunut umpeen. Ei kortilla olleita rahoja kuitenkaan palauteta lahjan antajalle. Mikä on niin ongelmallista lahjakortin päivittämisessä.


    • 188

      Kannattaa siinä tapauksessa vinkata sukulaisille, ettei lahjakorttia teille tule jatkossa hankkia ihan siitä syystä, ettei teillä ole aikaa lukea sen ehtoja/rahallista tarvetta sille lainkaan.

    • Sapettaa

      Minäkin menetin lahjakorttini. Harmittaa lahjan antajien, työkavereitteni puolesta. Keräsivät hyvää tarkoittaen lahjan ja toivottivat mukavaa romattista lomaa Sokos-hotellissa.

      Tuli kaikkea muuta kun romattinen loma kun hotellissa sanottiinkin: "Sori vaan, lahjakorttinne on mitätön!"

      Minä sanon: Markettien lahjakorttibisnes on mitä törkein ryöstötapa! Otetaan rahat lahjan antajilta ja pistetään rahat markettien kivijalkojen pönkittämiseen ja johatjiston ylisuuriin palkkoihin! Yäk!

      • Win-capita

        Lahjakorttibisnes on markettien järjestämä Wincapita;
        Viattomien hyväuskoisten rahat ilman vastinetta kaupan kassaan!


    • kohta-räjähdän

      On ihme, kun EU-Tuomioistuin, kuluttaja-asiamies tai edes Kuningaskuluttaja eivät ole napakasti puuttuneet tähän lahjakorteissa olevaan epäkohtaan. Kaupan annetaan rauhassa kerää vähävaraisten voitot 100 prosenttisesti omien voittojensa lihottamiseen.

      Hotellin virkailija sanoi minulle hymyillen: "Voi, näitä tapahtuu hyvin paljon, ihan päivittäin".

      Varovaisestikin arvioiden vuosittain kymmenet tuhannet ihmiset huomaavat menettäneensä lahjakorttinsa sisällön täysimääräisenä lahjakortin myyjäliikkeelle!

      Arvaan, että meitä katkeria ihmisiä on hyvin paljon. Ihmettelen, miksi joukkoliikettä tätä kaupan ryöstöpolitiikkaa vastaan ole vielä noussut...

    • oikein-siisti-ryöstö

      Näin se menee:

      Prisma lataa lahjakorttiin viattomien lahjoittajien määräämän 150 euroa.
      Lahjan saaja ottaa lahjakortit kuorista nippuun, etteivät ne jää juhlissa heitteille.
      Lahjan saaja menee viattomana kauppaan, tekee ostoksen, 150 eurolla asusteita.
      Sitten kassaneiti ilmoittaa kassalla yllättäen, että lahjakortti onkin mitätön.
      Lahjan saaja joutuu kauheaan paniikkiin, koska eihän lahjasumma ole voinut kadota lahjakortilta minnekkään, sehän on sinne ladattu!
      Lahjan saaja joutuukin nyt maksaamaan rahalla Prisman kassaan uudelleen oman ystäviltänsä saamansa lahjasumman, koska Prisma on ottanut aiemmin rahat ensin kassaansa lahjan antajilta, ja nyt Prisma on ovelasti mitätöinyt lahjakortin.

      S-ryhmä teki tässä' "oikein siistin ryöstön"!
      Ja näitä ryöstöjä tapahtuu lukemattomia joka päivä.
      Piste.

      • hohjaa

        Jos lahjansaaja odottaa 2 vuotta ennen kauppaanmenemistä, niin saa syyttää vain itseään siitä lahjakortin vanhenemisesta.

        Mistä teitä tolloja oikein sikiää? Millä lekalla pitäisi hakata, että teikäläisten pään sisään saisi ymmärryksen, että vika on ihan itsessä eikä kenessäkään muussa?


      • Ydin

        Niin mikä ongelma kortin päivittämisessä on?


    • mikseinäinkinvoistehdä

      Päivittää ne tietysti pitäisi eikä mitätöidä, kun ei se maksettu raha ole hävinnyt minnekään. Ottaisivat päivityksestä sitten vaikka 3-5 % :a kortin arvosta pois "sakkona".

      • 1910

        Eikö lahjansaajalle olisi paras antaa suoraan seteleitä? Hän voisi silloin valita itse, mitä tekee. Ei selvää rahaa tarvitse hävetä. :)


    • Periaate

      Joo persaukiset rientää varmasti heti kauppaan kortin saatuaan, vaan toista se on meillä joiden elämäntapa on säästeliäämpi.

    • ews1qz6t

      Lahjakortithan on selväsi suunniteltu tyhmille. Mitä järkeä maksaa 100 euron lahjakortista 100 euroa? Mieluummin antaa lahjaksi 100 euron setelin. Jotta hommassa olisi järkeä, 100 euron lahjakortti kaikkine ehtoineen saisi maksaa vain max. 75 euroa. Jos näin ei tapahdu, niin ehdotan että kaikki jättäisivät lahjakortit ostamatta.

      • Erehtyvä

        Juurikin näin. En osta nyt asiasta tietäneenä enää edes fiksuilekaan lahjakortteja. Lahjakorttihan on ollut helppo ratkaisu, kun ei tiedä mitä ostaa lahjaksi ja myös heille joilla on rahasta pulaa. Laitan setelin tästä lähtien kuoreen, sillä voi ostaa mistä vain ja mitä vain.


    • 12_10

      Suosittelen ihmisiä tutustumaan varastamisen tai ryöstön tarkkoihin käsitteisiin, ennen niiden viljelemistä tänne.

      Nykyiset laskevasaldoiset lahjakortit ovat varmaan kaksi vuotta olleet kohta käytössä ässällä? Ne vanhat kiinteäsaldoiset kortitkin peräti hetkellisesti yhtäaikaa laskevasaldositen kanssa, että ihmiset heräisivät käyttämään niitä pois, tai vaihtamaan laskevasaldoisiksi. Vai oliko tässä kyse, että uutta laskevasaldoista lahjakorttia ei ole kaupassa huolittu vanhenemisen takia? No jokatapauksessa kaksi vuotta on aika pitkä aika makuuttaa korttia paikallaan.

      "No mut kun on asiat niin hyvin, ettei kahteen vuoteen tarvinnut käydä kaupassa tuhlaamassa lahjakorttia"
      Onko ne asiat oikeasti muka niin hyvin, jos takapuolta kutittaa tuo lahjakorttien vanheminen niin paljon, että täällä pitää siitä valittaa?

      Kuluttajavirastoon se yhteydenottoa jos oikeasti jotain merkitystä harmituksellanne on; toimintaa kiukkutekstin sijaan!

    • slkfdskljgkldj

      Olen saanut joululahjaksi useampana vuonna S-ryhmän lahjakortteja jotka olen käytellyt pois heti lahjansaannin jälkeen. Olen myös S-kortin haltija joten olen voinut kuitata bonukset myös niistä lahjakorttiostoista. Muistaakseni kuitenkaan maksutapaetua ei tainnut saada lahjakortilla vaan normaalilla S-sirukortilla maksamalla.

      En ymmärrä ajatusta että lahjakorttien käyttöä pantattaisiin säästäväisyys-syistä, lahjakortin käytöllähän säästää "omia" rahojaan käytöltä sen aikaa kun ostelee lahjakortilla vaikka heti saatuaan sen. Säästöt menee hukkaan jos lahjakortti pääsee vanhenemaan.
      Mulla ei nyt tällä hetkellä ole lahjakortteja enää käytössä mutta muistan aivan selvästi siinä lukeneen että mihin saakka se on voimassa.

    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta kommentoin silti. Kaikkien yritysten lahjakorteilla on voimassaoloaika, S-ryhmä ei ole tässä poikkeus. Olen ostanut paljon lahjakortteja, mm hierojalta, kampaajalta jne - kaikissa niissä on ollut viimeinen käyttöpäivä. Yleensä vuosi. Kun annatte näitä lahjaksi, muistakaa kertoa lahjansaajalle siitä, vaikka tussilla kuoren päälle se päivämäärä. Harmi tosiaan, jos toisten vaivalla keräämät rahat menevät hukkaan. En tiedä onko S-ryhmä heltynyt antamaan rahoja takaisin, mitään velvollisuutta heillä ei tietysti tähän ole. Seuraavalla kerralla siis riihikuivaa, siinä ei ole viime käyttöpäivää 😁

      • Anonyymi

        Niin, lahjakortin hankkiminen on suoranaista typeryyttä. En ole ikinä ymmärtänyt, miksi joku näitä ostaa. Käteinen raha on yleisesti hyväksytty lahjakortti. =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5559
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3425
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1346
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe