Olenko kehityksessä hyvässä vaiheessa

Joku13vtyyppi

Oon 13 vuotias poika ja haluisin tietää, että onko mun murrosikä hyvällä mallilla.
Olen 162 pitkä ja jotai 45 kiloo painava terkkarin mukaan kasvupyrähdys alkanut.
Kivekset on jotai 3,7-4,0 cm en oo ihan varma. Karvoja on jonku verran ja penis alkanu kasvaa, jotain 12,5 senttii pitkä. Iho alkanu rasvottuu ja finnejä on jonkunverran naamassa.
Kysyisin,että onko mulla äänenmurros, kun tulee niitä kiekasuja ja ääni välillä semmonen möreempi ja välillä sit taas semmone vähän korkeempi.

Kiitti kaikille vastanneille. :)

3

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äänenmurroksen huomaa juuri siitä kun tulee välilä "kiekaisuja" ja välillä ääni on möreämpi. Pikkuhiljaa ääni muuttuu kokonaan möreämmäksi. Muutoinkin sun murrosikä alkanut edetä hyvin. Kasvupyrähdykden aikana pituutta voi tulla muutamassa kuukaudessa jopa 15-20cm. Kasvukipua esiintyy tuolloin varsinkin jaloissa kun luusto kehittyy nopeammin kuin lihakset ja lihas joutuu venymään. Kasvukipua voi lievittää esim laittamalla kipukohtiin jotain kipuvoidetta. Muistathan myös liikkua runsaasti ja aktiivisesti jotta kehosi vahvistuu tasapuolisesti eikä tule mitään ryhtivikoja (runsas istuminen aiheuttaa pitemmän päälle aina jonkinlaista ryhtivikaa jonka huomaa esim kipuna selässä). Muista myös nukkua riittävästi jotta aivot kehittyvät myös hyvin. Riittävä lepo on aivojen kannalta tärkeää

    • Sanoisin, että olet kehityksessä muita ikäisiäsi jopa vähän edellä.

    • xIxIx

      Itse olen 12-vuotias ja olen kai suurin piirtein yhtä pitkällä kehityksessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7571
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4506
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      65
      3047
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2156
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1699
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1677
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      351
      1463
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      14
      1379
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1109
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1060
    Aihe