Työhullu/kaksisuuntainen

Hölmök

On ihmisiä jotka tekevät todella paljon töitä, niinkuin minä tein ja uuvutin itteni ja sit tuli masennus. Mulla diagnosoitiin kaksisuuntainen mielialahäiriö. Miks esim. naapurin Petterille ei käy näin, vaikka tekee yhtäpaljon ja vielä enenmmän töitä?

7

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tressionpahasta

      Ihmiset on eri henkinen vahvuus ja se työn määrä mitä työtä tekee meinaa paljon,vielä se petteri ehtii väsyä.

    • siellä_missä_tarvitaan

      Poltit itsesi loppuun töillä ja lääkäri sanoi, että kaksisuuntainen mielialahäiriö kyseessä? Kaksisuuntainen mielialahäiriö tuntuu muuttuvan vuosivuodelta mystisemmäksi. On aina siellä missä psykiatria tarvitsee.

    • minnuli2

      Mulla on kaksisuuntanen ja hypomania vaiheessa painan töitä kun hullu. Teen ylitöitä ja olen tehokas, aurinkoinen ja lauleskelen kun on niiin mukavaa. Elän työlle. Toki sitten sitä seuraa masennus ja saikku.

    • tyypillistä_on

      Tyypillinen kaksisuuntaisen ilmentymä tuo. Maanisessa vaiheessa tekee töitä kellon ympäri. Sit tulee väistämättä romahdus sen työnarkomanian takia, kunnes taas kohta maaninen vaihe jne., sama jatkuu oravanpyöränä vuodesta toiseen. Mulla kesti kroppa&pää tuota 15 vuotta, kunnes tuli totaalinen stoppi,sydän petti, selkä meni ja tuli burn out, nyt saikulla määräaikaisilla työkyvyttömyyseläkkeillä olen ollut 2,5 vuotta eikä toivoakaan että vielä olisin työkunnossa, edes työkykyarviointia ei pystytty tekemään kun arvioitsijan mukaan olin liian heikossa kunnossa siihen, lähetti mut arvioinnista himaan 2 tunnin jälkeen kun olin niin uupunut päivät menee lähinnä sängyssä ja lisänä tullut sosiaalisten tilanteiden pelko nytten, vaikee jopa ovestaulos mennä ilman että paniikki tulee

    • bipoo

      Varmaankin vanhemmissa bipoissa esiintyy, jotka eivät ole jo siirtyneet ajatuksissaan toisiin sfääreihin. Nuoremmat mt-ongelmaiset käyvät vähemmän töissä.

    • TarKas66

      Joo, kuten jo sanottiin, ilmiselvä kaksisuuntainen. Itse olen määräaikaisella eläkkeellä jo viidettä vuotta enkä usko koskaan palaavani työelämään. Ennen eläkettä olin aivan finaalissa, takana pahin työputki ikinä ja kovin pettymys työssä. Kotona murrosikäinen ja varhaismurkku, koti oli kuin sotatanner. Uuvuin, sukellus oli jyrkkä ja syvä. Nyt ihan ok-kunnossa, mutta en kestä vähäistäkään stressiä tai painetta. En myöskään kestä läheisteni pahaa oloa ja ongelmia, ne vetävät minut aivan maihin. Ei ole elämä helppoa, mutta pakko kai tämä on pois elää. Onneksi on ymmärtäväinen puoliso, joka on pysynyt rinnalla tässä helvetin keinussa.

    • suoriten

      Hän ei ilmeisesti koe olevansa yksinkertaisesti maksusuuntainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1903
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1476
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      13
      1384
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe