ISIS ahtaalla

Irluuk

Luin hiljattain palstalta kannanoton, että ministeri Hanna Mäntylä perussuomalaisena olisi nyt valjastettu ISIS-terroristien tukien ylimmäksi sormien läpi katselijaksi Suomessa hänen tultuaan sosiaali- ja terveysministeriksi.

Hanna kuitenkin on jo osoittanut, että hän ei noin vain hyväksy terrorismin tukemista valtion varoista. Hän sanoo, että ISIS-terroristeille ei tulisi lainkaan maksaa Kela-tukia.

Tämä on erittäin tervetullut muutos viimeaikaiseen politiikkaan, kun muut puolueet ovat olleet valmiita myöntämään näille terroristeiksi lähteville jopa sotaveteraanin statuksen.

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/ministeri-tahtoo-suitsia-suomalaisten-isis-taistelijoiden-kela-tuet/5254944

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HyväHanna

      Mukavaa, että meillä pitkästä aikaa on tehtäviensä tasalla oleva ministeri. :)

    • porrox

      Enpä tiedä, näytöt vielä vaatimattomia. Se tiedetään varmasti, ettei osannut pyörittää pornokauppaa.

      • Irluuk

        On hänellä parempi kokemus kuin Kokoomuksen Grahn-Laasosella, joka valittiin ministeriksi ensimmäisellä kaudellaan.

        Tämä ei kuitenkaan ole pääpointti, vaan se, että Hanna on oivaltanut yleensä tuon tosiasian, että terroristit eivät tarvitse valtion tukea ja että on moraalisesti väärin antaa heille sellaista.

        Mitä Mäntylän liiketoimiin tulee, niitä käsiteltiin aiemmin laajalti toisessa keskustelussa täällä palstalla. Kukaan ei ole osoittanut, että hän olisi pyörittänyt varsinaista pornoluolaa. Ennemmin se vaikutti olevan alusvaateliike, jossa oli muutamia seksituotteita ohessa. Nykyäänhän esimerkiksi liukuvoiteita ja jopa dildoja on joidenkin tavaratalojenkin valikoimissa eikä niitäkään kukaan sano pornoliikkeiksi.


      • pseijyrää

        Yleensä bisneksissä menestyneet menestyvät myös politiikassa. Ja vice versa.


      • Irluuk

        Toisaalta kaikki jotka menestyvät bisneksissä eivät menesty politiikassa ja jotkut jotka eivät menesty bisneksessä menestyvät politiikassa. Jälkimmäisestä voisi mainita esimerkiksi useimmat vasemmiston poliitikoista, jotka eivät ole yritystoimintaa nähneetkään.


    • PSjyrää

      Hyvä Hanna! Tähän ei US Navy SEALs, Her Majesty's SAS eikä kurdien Peshmerga-joukot pysty. Varmaan sanomattakin selvää, ettei ISIS saa alennusta Cubbicoot-tuotteista?

      • Irluuk

        Mikä kommentti jättääkin huomiotta sen, että tuo liike on lopetettu.


      • Hjuyytg

        Kuka sen liikkeen lopetti?


      • HimskattiSentään
        Irluuk kirjoitti:

        Mikä kommentti jättääkin huomiotta sen, että tuo liike on lopetettu.

        Muilta osin pitänee kuitenkin paikkansa?


      • pseirulaa

        Mahtaako hanna olla parempi kuin navy seals?


      • Irluuk
        HimskattiSentään kirjoitti:

        Muilta osin pitänee kuitenkin paikkansa?

        Ehkä. En oikein ymmärrä, mitä tekemistä Hannalla on noiden sotilasorganisaatioiden kanssa tässä kysymyksessä. Miten ne ovat relevantteja. Tuota voisi tarkentaa.


      • Irluuk
        pseirulaa kirjoitti:

        Mahtaako hanna olla parempi kuin navy seals?

        Vertaus vaikuttaa aika lailla epärelevantilta käsiteltävään aiheeseen nähden. Tai jos jokin merkityksellinen seikka on olemassa, miksi tuo olisi relevanttia, niin kuulisin mielelläni.


    • Ongelma varmasti lienee kuitenkin se, mistä tiedetään ne, ketkä ovat lähteneet taistelemaan Daeshin riveihin.

      • Irluuk

        Totta joo. Tässä tärkeintä silti on periaate, että terroristeja ei tule suosia valtion avustuksin silloin kun tiedetään heidän osallistuneen terrorismiin.


      • Irluuk kirjoitti:

        Totta joo. Tässä tärkeintä silti on periaate, että terroristeja ei tule suosia valtion avustuksin silloin kun tiedetään heidän osallistuneen terrorismiin.

        Eihän tuollaista lakia pystyttäisi valvomaan mitenkään.


      • Irluuk

        Ihmeellistä mihin kaikkeen ihmiset pystyvät kun vain (poliittista) tahtoa on. Tietenkään valvomisesta ei tulisi mitään jos eduskunnan enemmistö olisi ISIS-terroristit veteraaneiksi ylentämässä olevia vasemmistolaisia.


      • Irluuk kirjoitti:

        Ihmeellistä mihin kaikkeen ihmiset pystyvät kun vain (poliittista) tahtoa on. Tietenkään valvomisesta ei tulisi mitään jos eduskunnan enemmistö olisi ISIS-terroristit veteraaneiksi ylentämässä olevia vasemmistolaisia.

        Mitenkäs arvon persu sitten lakia valvoisi? - on tuo Mäntylä sekaisin...


      • Oenonen
        pepep kirjoitti:

        Mitenkäs arvon persu sitten lakia valvoisi? - on tuo Mäntylä sekaisin...

        Olisihan tuo periaatteesa mahdollista, mutta käytännössä aika vaikeaa. Pitäisi pystyä tunnistamaan henkilöt edes jonkunlaisella varmuudella ja se tarkoittaisi että jonkun pitäisi tarkastaa jokainen ISIS taistelija ja verrata heitä suomeen tulleisiin maahanmuuttajiin. Terroristit kun eivät tuppaa harrasteestaan pahemmin huutelemaan, muutenhan NSAlla olisi tosi helppo homma...


      • Oenonen kirjoitti:

        Olisihan tuo periaatteesa mahdollista, mutta käytännössä aika vaikeaa. Pitäisi pystyä tunnistamaan henkilöt edes jonkunlaisella varmuudella ja se tarkoittaisi että jonkun pitäisi tarkastaa jokainen ISIS taistelija ja verrata heitä suomeen tulleisiin maahanmuuttajiin. Terroristit kun eivät tuppaa harrasteestaan pahemmin huutelemaan, muutenhan NSAlla olisi tosi helppo homma...

        Niin joo, itse kuvittelin, että Mäntylä haluaisi lopettaa tuet niiltä, jotka lähtevät Suomesta taistelemaan Daeshin riveihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1935
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1043
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      102
      965
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      737
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      574
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe