Mikä vene yhteysveneeksi saarimökille joka merellä? Vähintään 4 henkeä kantava tavarat. Merimatka vain 500 metriä mutta aika tuulisen selän yli. Mökkiä käytetään jouluun saakka mikäli meri pysyy avoimena. Hintaluokassa 5000e.
Merikelpoinen yhteysvene saareen
13
1155
Vastaukset
- sdfsgdfsg
Miten matka voi mennä tuulisen selän yli, jos matkan pituus on vain 500 metriä?
No, ihan sama. Mikä tahansa pulpettivene lienee ihan toimiva ratkaisu, mikä ettei soutuvenekin jos jaksaa soudella. Alumiinipaatti on huoleton jäiden suhteen, muuten joku Rönnqvist tai vastaava liukukynnyksetön vehje sopii hyvin, kun eivät ole niin arkoja kuorman suhteen.- Flipperisti
Ei mitään itse asiaan (tietenkään...), mutta voihan matka olla 500m vaikkapa _poikittain_ hyvinkin ison ja suojattoman selän yli...?
- Venemiäss
Itse harkitsisin tukevaa fiskaria esim Simppu. Vene on iso, korkeat laidat, ja kulkee pienellä perämoottorilla. Kuljetuskyky omaa luokkaa verrattuna johonkin 4-5 metriseen liukuvarunkoiseen pulppariin. Matka on lyhyt joten ei mitään merkitystä nopeudella ja taatusti tarjoaa mukavampaa kyytiä kelissä. Miinuksena isohko koko varsinkin jos venettä traileroidaan usein.
- kokonaismukavuus
noin lyhyen matkan ollessa kyseessä kiinnittäisin erityistä huomiota veneen vakauteen rannassa.
lyhyen matkan mökkiyhteysveneen kohdalla tämä vakaus pysähdyksissä on melkoinen mukavuustekijä. mieti hetki lastaus-/purkuaikoja suhteessa ajomatkaan.
itselläni on vastaavassa käytössä vanha vator 12 rantaveneenä, enkä ole tuossa kokoluokassa kallistusvakaampaan veneeseen törmännyt.
ainoa puute on veneen lyhyys mutta matkan ollessa lyhyt olen pärjäillyt isojen lastienkin kanssa.
muistaakseni nykyään ainakin suomi-veneet valmistaa jokseenkin samankaltaista konstruktiota. - applix
Kuvauksesta päätellen pahin aallokko tulee sivusta, koska noin lyhyellä matkalla sitä ei muuten synny.
Tässä tapauksessa harkitsisin venettä jossa on sivuikkunat, jotka estävät roiskeiden lentämistä mukanaolijoiden päälle pahemmalla kelillä. Nopeus ei ole oleellista.
Itse olen ajanut pikkuvenellä (nyk. Buster M) vastaavaa reittiä. Vaikka se on nopea, niin sivutuulessa kyllä aika ajoin roiskeet lyövät yli ja päälle.
Esim. Saga 20-tyyppinen uppoumavene tai nopeampi "kioskivene" sivuikkunoilla.
Jos hyväksyy että silloin tällöin hieman kastuu, valikoima toki laajenee. - järkiveneiliä
Tämä on itseasiassa helppo valinta. Yhteysveneen on oltava nopea, merikelpoinen ja siihen on päästävä sissään suojaan. On hyvin ikävää, jos perjantai iltana sattuu pieni sadekuuro, joka kastaa niin matkustajat kuin tavaratkin=> mökkireissu pilalla. Sinulle sopivin yhteysvene on on ilmiselvästi Targa 25. Jos taloustilanne sallii, suosittelen uuden ostamista, muutoin käytetty. Mutta k.o on ainut oikea valinta yhteysveneeksi.
- AitoVeneilijä
Juuh, sadan tuhannen vene 500 metrin matkaa varten, tottakai! Itsekin olen sitä mieltä että alle 45 metristä venettä ei kannata hommata koska se on muuten ahdas ja epämukava ja alle 100 solmua kulkeva on tarpeeton
- busamann
Ainoa oikea vene suomen terävään allokkoon on Buster! BUSTER! Buster veneet on suunniteltu pohjolan vaativiin vesistöolosuhteisiin! BUSTER! Buster mallistosta löytyy myös lujitemuovi sisustalla varustettu mallisto! BUSTER! Buster veneen ostoa ei ole sidottu tiettyyn moottorimerkiin! BUSTER! Buster on moottoriveneiden ykkönen pohjoismaissa! BUSTER!
- satunnainentarkkailija
Oletko käynyt viime aikoina tohtorilla? Nyt vaikuttaisi olevan jo korkea aika mennä tarkistuttamaan lääkitys. Huomaat hyvin pian kuinka olo helpottuu.
- busamann
En ole käynyt tohtorilla! Sen sijaan olen veneillyt vakaalla, turvallisella, suorituskykyisellä Buster alumiiniveneelläni! BUSTER! Buster on moottoriveneiden ykkönen ny, aina ja tulevaisuudessa! BUSTER!
- Hinttolansaarelainen
Meillä on kesämökki eteläisellä Päijänteellä, saaressa. Venematka noin 4 km ja johtaa poikki ns. isojen selkien (20-30 km) jotka möyryävät syyskelillä melko "mukavasti". Aallokko ei ole kovin korkeaa, mutta tiheää. Eli vettä tulee päälle "koko ajan". Veneenä meillä Belmar 575 CA 90hv Honda nelitahti. Erinomainen, edullinen (uusia ei saatavilla) ja sopivan suojaisa, siis kopillinen. Voin suositella...
- milläajatnyt
Saitkos jotain irti vastauksista?
- pariesimerkkiä
Meillä merellä käytössä Rönnqvist 16 vastaavissa olosuhteissa. Myös Paro veneet sopivat hyvin meriolosuhteisiin.
Jos budjetti olisi enemmän kuin 5000€, niin ostaisin jonkun takahyttiveneen.
Myöskään alumiiniveneet eivät mahdu budjettiisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-83092881Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko1962789Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy502395Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1661474Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har171172Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään481156- 58843
Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j13824- 19789
- 77764