toiset häät

kuuuuukko

Hei vaan lukijalle.
Järjestin unelmieni häät mieheni kanssa. Ne olivat upeat ja juuri sellaiset, kun olin aina toivonut. Myöhemmin mieheni jäi koukkuun huumeisiin. Jätin miehen, koska hänellä ei ollut mitään mielenkiintoa yrittää irti huumeista.
Tapasin uuden miehen, joka ei ole ollut naimisissa. Nyt hän on ruvennut kovin kyselemään minulta millaiset häät toivoisin ynm. Mieheni odottaa häitä innolla ja toivoo että menisimme perinteisesti naimisiin. Minun sukuni loukkaantui että menin eroamaan miehestäni ja uusia häitä he eivät hyväksy ollenkaan. Minä olen jo unelma hääni pitänyt.
En oikein tiedä mitä tehdä. Haluan nykyisen mieheni kanssa naimisiin, mutta isot perinteiset hääjuhlat ahistavat. Muutenkin tuntuu kiusalliselta, jos juhlat ovat kokonaan mieheni suvulle ja tuttaville, koska luultavasti kukaan minun puoleltani sukua ei ole osallistumassa. Yritin puhua vain maistraattia, mutta mieheni sanoi että suostuu jos minä vaadin. Tuntuu pahalta jos mieheni ei saa koskaan niitä häitä mitä haluaisi vain koska minä olen jo ollut naimisissa.

3

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puolivälion

      Nyt ei mene ymmärrykseen, miksi sinun sukusi haluaisi, että sinä eläisit jonkun huumehörhön kanssa? Ovatko he niin uskovia, että avioero on sula mahdottomuus? Vai olivatko hääsi niin suurelliset ja jopa suvulle kalliit, etteivät he enää kestä uusia häitä, koska pelkäävät sinun suuttuvan, mikäli eivät tuo vähintään 500 euron lahjaa per nuppi? Mikä siinä sinun exässä oli niin ylivoimaista, että kukaan muu ei suvullesi kelpaa.

      Onko sukusi saanut tutustua kunnolla nykyiseen seurustelukumppaniisi vai vaihdatko lähes lennosta?

      Onko sittenkin niin, että ristiriita on sinun ja sukusi välillä? Sillä, kuka oli ensimmäinen puolisosi, ei olisikaan mitään merkitystä?

      Kirkkohäät voi pitää, vaikka ei pidä isoja häitä. Kysymys on siitä, haluaako liitolleen kirkon siunauksen ja haluaako kirkollisen vihkitilaisuuden vai muodollisen ja ytimekkään virallisen toimen.

      Te kaksi haluatte naimisiin ja te kaksi järjestätte sellaiset häät kuin haluatte. Kompromissia siinä tehdään. Onko miehellesi muutenkin juhlat tärkeitä? Ei niistä häistä voi kukaan täällä päättää. Te kaksi päätätte, mikä teille on tärkeää.

      • kuuuukko

        Sukuni mielestä tuon häpeää, kun menin väärän ihmisen kanssa naimisiin, kun kaiken lisäksi avioliitto päättyi eroon. He eivät hyväksyneet miestä alusta alkaenkaan, kun hän oli erilainen kuin he. Eli valitsin ensimmäisen mieheni sukuni mielipidettä vastaan. He ovat siis hyvin vanhoollisia, eivät niin uskonnollisia. Mieheni sortui huumeisiin traakisen onnettomuuden seurauksena, jossa hän menetti rakkaita ihmisiä. Hän menetti kaiken elämisen ilon. Olen hänen kanssaan vieläkin hyvissä väleissä.
        Sukulaiseni eivät maksaneet häitä ja kirjoitin kutsuunkin ettemme halua lahjoja, kuin vain heidän läsnäolon. Joten tästä ei ole kyse.
        Sukuni ei halua tutustua uuteen kumppaniini. Jännä on kuitenkin tilanne, että sukuni on todella ystävällinen minua kohtaan, jos puheeseen ei tule parisuhteeni. Soittelemme paljon ja näemme vain jos olen yksin. He tekevät ihan selväksi että minä olen tervetullut, minuun ollaan yhteydessä ja minun pitää osallistua suvun juttuihin, mutta minulla ei saa olla miestä. En usko että he olisivat tyytyväisiä mihinkään muuhun kuin puolisoon, jonka he valitisisivat minulle.

        Minulle niillä häillä ei ole niin väliä, mutta miehelleni taitaa olla (mitä hän ei myönnä, mutta ymmärsin että olisi). En halua että miestä alkaa kaihertaa ettei hän saanut häitä. Yritän miettiä pääni puhki millaiset häät olisi paras tässä tilanteessa.


    • piprminttuli

      Muista että häät on myös hänen unelmansa. Et voi estää häntä viettämästä unelmien häitä vaikka olet sellaiset jo kerran itse viettänyt. Sitä suuremmalla syyllä tiedät miltä tuntuu viettää unelmien häitä. Anna se mahdollisuus hänelle. Jos sukusi ei tule häihin se on heidän ongelmansa. Muista että aina ei ole kysymys vain sinun haluamisestasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe