Mehu, jossa ei saa olla hiilihappojäätä

Onnetonkin

On tulossa pieni vieras, jonka vanhemmat kertoivat lapsen juovan mehua, jossa ei ole hiilihappojäätä. En ymmärrä, mitä sellainen mehu on. Kiitän etukäteen avusta.

7

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voihyvääpäivääjayötä

      Onkohan teillä hieman matalamman älykkyysosamäärän tahtomattanne saaneilla ihmisillä menneet sekaisin käsitteet hiilihappo ja hiilihappojää?

      Hiilihapotetut juomat ovat niitä sellaisia juomia, joissa on pieniä kuplia nesteen seassa. Limsat, olut, siideri, shampanja, kuohuviinit ja sen sellaiset.

      Hiilihappojäätä et tavallisesta ruokakaupasta saa ostettua, joten en kerro sinulle siitä tämän enempää. Jos kuitenkin haluat tietää, niin googlaa sanalla "hiilihappojää".

      • meille_ostetaan_norsu

        Nykyisin kaasuihin suhtaudutaan jotenkin intohimoisesti tai välinpitämättömästi, vaikka ennen ne olivat arkipäivää.


      • käsitteetkasaan

        Aivan oikein - hiilihapotettu on aivan toinen asia kuin hiilihappojää, joka äärimmäisen kylmää ja syystäkin pidetään nykyään vaarallisena - tosin itse leikin sen kanssa kakarana 60-luvulla - äitini oli jäätelökauppias ja kyseistä ainetta käytettiin yleisesti pitämään jäätelö kylmänä kuljetuksen ajan.

        Mutta silti hiilihappo kuten oikeastaan kaikissa virvoitusjuomissa on (saa ne kuplimaan) on eri asia kuin hiilihappojää, jonka lämpötila on noin 78 astetta pakkasella ja tuskin kukaan sitä nauttisi, jollei haluaisi tehdä itsemurhaa - meinaan kyseisten lämpötilojen sisäänhengittäminen tekee todella huonoa keuhkoille ja se olikin sitten siinä.


      • Kyllähtee
        käsitteetkasaan kirjoitti:

        Aivan oikein - hiilihapotettu on aivan toinen asia kuin hiilihappojää, joka äärimmäisen kylmää ja syystäkin pidetään nykyään vaarallisena - tosin itse leikin sen kanssa kakarana 60-luvulla - äitini oli jäätelökauppias ja kyseistä ainetta käytettiin yleisesti pitämään jäätelö kylmänä kuljetuksen ajan.

        Mutta silti hiilihappo kuten oikeastaan kaikissa virvoitusjuomissa on (saa ne kuplimaan) on eri asia kuin hiilihappojää, jonka lämpötila on noin 78 astetta pakkasella ja tuskin kukaan sitä nauttisi, jollei haluaisi tehdä itsemurhaa - meinaan kyseisten lämpötilojen sisäänhengittäminen tekee todella huonoa keuhkoille ja se olikin sitten siinä.

        Vähän isommat leikkii tuon kanssa nykyään, laittavat muovipulloon ja vettä päälle, korkki kiinni ja kohta on vaarallinen...
        https://www.youtube.com/watch?v=t6X0HTOKC24

        Mutta limpsoissa on hiilidioksidia ja sitähän se jääkin on, jälkimmäinen vain jäähdytetty, ns. hiilihappo on kansan käyttökieltä.
        https://www.youtube.com/watch?v=B9UAdM1p3iI


    • Purista lapselle mehu itse, ei ole lisäaineita. Myöskään tuoremehuissa ei pitäisi olla mitään lisäaineita. Niitä lisäaineettomia mehuja on myös lapsille tetroissa.

      • hiilitetrakloridi

        Meillä oli muinoin mehulinko, Braunin valmistetta, mutta sitten kävi niin, että joku laittoi sen kaappiin puhdistamatta käytön jälkeen ja se meni umpihomeeseen ja nakattiin rodeen. Sen jälkeen en ole saanut kotona lingottua mehua. Ja jos menee johonkin tuoremehubaariin, niin maksavat aika tavalla ne mehut. Nytkin oli Espoossa Sellon Sembalot (taivas miten typerä nimi) -mainoslehdessä jokin tuoremehubaari mainostanut että "inkivääri-sitruunashotti 1 euro, 0,4 cl" (siis 4 millilitraa!) -- ei sellaista kukkaro kestä. Vai tarkoittivatko 0,4 desilitraa? Ei kestä lompsa siltikään. Pitäydyn viinassa.


      • Odotavähä

        Mää kans,tykkään väkevistä vaikkei ne sovikkaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      129
      9905
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      52
      2891
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      177
      2687
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      2074
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1834
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      16
      1657
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1562
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      16
      1520
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1508
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe