Auttakaa mua, alkoholi pilaa elämäni

Chetma

Lyhyesti: oon korkeakouluopiskelija, 23-vuotias nainen, olen kihloissa ja nyt tuntuu että pakko saada apua jostain, mistä tahansa. Ero oli tulla kun menin kännissä pettämään, mutta mies antoi onneksi anteeksi. Nyt vain vihaan itseäni niin paljon että oon kolme päivää putkeen miettiny itseni tappamista.

Meillä on suvussa alkoholismia, ja olen saanut itsekin kokea sen, että minusta voi tulla samanlainen. En juo putkia, tms. mutta kun juon, en pysty lopettamaan ja lopputulos on se että makaan myrkytyksen partaalla seuraavat pari päivää vessan lattialla tai muuten vaan teen kaikkea typerää. Viimeksi olin oksentanut itseni päälle ja ties mitä järkyttävää ja naiselle niin hävettävää etten enää tunnista itseäni.

Muuten minua on kuvailtu fiksuksi ja kunnolliseksi ja ties mitä, ja eihän se sitä katso.Kun viina ei sovi niin se ei sovi. :(
En siis tiedä mitä nyt tehdä, elämä ilman alkoholia ahdistaa mutta niin myös juominen ja tässäkin eläminen. Koko itsetunto on romahtanut alkoholiin lankeamisen myötä ja oikeasti tuntuu etten pysty enää mennä kouluunkaan, koska minusta ei ole mihinkään yms..

Mitä te tekisitte?! Ja onko kohtalotovereita?? Pliis auttakaa ja vastatkaa asiallisesti.. se saattaa pelastaa mun elämän...

20

1605

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aw3e4tg

Tässä näkee taas seuraukset siitä että Suomessa ei ole muita laillisia päihteitä kuin alkoholi. Kaikille ei vaan yksinkertaisesti viina sovi. Jo tämä suomalainen sinisilmäinen geeniperimä on sellainen että ihmisillä on voimakas taipumus alkoholismiin..

• alkoholistikoksi

Ensiksi miettisin miksi pitää juoda !
      Toiseksi, jos haluaa/pitää juoda mm seurassa, niin määrittelisit itsellesi mikä on sopiva määrä....siis sellainen määrä ettet potisi siitä aiheutuvia tiloja seuraavana päivänä tai joutuis katumaan mitään.

Harjoittelu tekee mestarin, tässäkin asiassa :)

• AA-mambojambo

Löylykauhaterapiat sulle... Jos alkoholin kanssa menee jatkuvasti överiksi, niin se ei harjoittelemalla parane - päinvastoin. Suosittelen lämpimästi täydellistä pidättäytymistä väkijuomista! Eikä kannata ottaa myöskään alkoholittomia "korvikkeitakaan", sillä ne ovat oiva portti juomiseen.

• Chetma

Kyllä, tuota syytä varmaan pitäisi pohtia.. varmaan iha terapiassa kun ei itse siihen kykene vaikka yrittäny :(
        Ja joo, oon asettanu itselle maksimimäärän, ja jonkun aikaa siinä pysyinkin, mutta aina tulee retkahduksia. Ja sit alkaa itseviha sun muut ihanat asiat kun retkahtaa pilalle kaikki taas ja aina..
        Kai sitä harjoittelua tulee jatkaa.. mutta tuntuu että mitähän sitten seuraavaksi tapahtuu.. eli luotto itsene on menny kokonaan.. :(

• q2w3tr

Suomessa on kehitetty pieniannosnaloksonihoito. Se tarkoittaa sitä että saat ryypätä normaalisti, mutta ennen juomista pitää ottaa pilleri. Se pilleri vaikuttaa aivotoimintaasi niin että koet alkoholin samalla tavalla kuin normaalit ihmiset, eli juot muutaman ja sit tekee jo mieli kotia nukkumaan. Voit siis juoda ihan niin usein ja kuinka paljon haluat kunhan otat lääkkeesi. Pidemmän päälle siinä käy niin että menetät mielenkiintosi koko alkoholiin koska et saa siitä juurikaan iloa. Kannattaa kysyä tuota hoitoa.

• valt.var.min
        q2w3tr kirjoitti:

Suomessa on kehitetty pieniannosnaloksonihoito. Se tarkoittaa sitä että saat ryypätä normaalisti, mutta ennen juomista pitää ottaa pilleri. Se pilleri vaikuttaa aivotoimintaasi niin että koet alkoholin samalla tavalla kuin normaalit ihmiset, eli juot muutaman ja sit tekee jo mieli kotia nukkumaan. Voit siis juoda ihan niin usein ja kuinka paljon haluat kunhan otat lääkkeesi. Pidemmän päälle siinä käy niin että menetät mielenkiintosi koko alkoholiin koska et saa siitä juurikaan iloa. Kannattaa kysyä tuota hoitoa.

Hei, sehän olisikin todella hienoa jos Suomessa olisi kehitelty tuollainen pilleri. Sillähän tulisi valtion kassaan kymmeniä miljardeja euroja heti ensimmäisenä vuotena.
        Kaikissa läntisissä maissa alkoholi tappaa työikäistä väestöä enemmän kuin mikään muu sairaus, sekä miehiä että naisia. Eli yksistään euroopassa on jo kymmeniä miljoonia ihmisiä, joilla on sen verran vakava alkoholiongelma, että ovat valmiit maksamaan "raittiudesta".
        Mutta kun sellaista pilleriä ei ole, niin valtion budjetti joudutaan rahoittamaan lainarahalla - ensi vuonnakin, että saadaan työttömyyskorvaukset maksettua.

• naloksoniko

Tiedoksi edelliselle kommentoijalle että naloksoni on todellakin kehitetty suomessa ja sillä on alkoholismin hoidossa saatu erinomaisia tuloksia.

• valt.var.min
        naloksoniko kirjoitti:

Tiedoksi edelliselle kommentoijalle että naloksoni on todellakin kehitetty suomessa ja sillä on alkoholismin hoidossa saatu erinomaisia tuloksia.

Tuollaista ihmepilleriä on yritetty kehitellä oikein isollakin rahalla kymmenien vuosien ajan, sillä se toisi avun sadoille miljoonille ihmisille maailmassa, ja tekisi keksijästään super-rikkaan hetkessä.
        Mutta toresta, toimivaa pilleriä alkoholismin nujertamiseen ei ole keksitty, on vain surkeita yrityksiä päästä rahastamaan tällä vakavalla sairaudella.
        Kun alkoholisti juo, ei hän saa juomisesta enään mitään kiksejä - ei ole saanut vuosikausiin, mutta hänellä on silti pakonomainen tarve kaataa viinaa kurkkuunsa. Hän etsii yhä uudesta ja uudesta pullosta sitä nuoruuden nousuhumalaa, sitä joka aikoinaan järisytti koko hänen maailmaansa. Alkoholisti siis juo vaikka seurauksena on vain turruttava väsymys, ja hän jatkaa juomista niin kauan kunnes sammuu tai viina loppuu. Alkoholisti ei lopeta juomistaan ja lähde kotiin nukkumaan jos alkaa hiukan "väsyttämään", tai kun ei saa juomisesta mitään iloa.. Näin tapahtuu vain päihdehuolto-poliitikkojen mutu-päätelmissä, sillä hehän eivät tunne sairautta nimeltä alkoholismi.

• kylmätotuus

"Hän etsii yhä uudesta ja uudesta pullosta sitä nuoruuden nousuhumalaa, sitä joka aikoinaan järisytti koko hänen maailmaansa."

Höpöhöpö nuoruuden nousuhumalan etsimiselle, juoppo juo siksi koska on riippuvainen alkoholista, ei siinä sen kummemmasta asiasta ole kyse, ei edes sairaudesta.

• Chetma

No olen vaata 23 eli ei minun tapauksessa nuoruuden etsimisestä ole kyse. Lähinnä siitä että saan sillä sisältöä elämään kun rahaa ei ole tehdä mitään muuta, plus kärsin paniikkihäiriöistä ja ahdistushäiriöstä, mistä pääsee vapaaksi vain "bilettämällä". ja koska juoppo geenit nii se menee hyvin helposti ohi. Oon kokeillu terapiaa, urheilua, opiskeluun uppoamista, lääkitystä... En sit tiedä. Kai mun peli on menetetty.

• Chetma

Ei siis ohi.. Vaan yli XD

• kakskymmentäkolmeplus
        Chetma kirjoitti:

No olen vaata 23 eli ei minun tapauksessa nuoruuden etsimisestä ole kyse. Lähinnä siitä että saan sillä sisältöä elämään kun rahaa ei ole tehdä mitään muuta, plus kärsin paniikkihäiriöistä ja ahdistushäiriöstä, mistä pääsee vapaaksi vain "bilettämällä". ja koska juoppo geenit nii se menee hyvin helposti ohi. Oon kokeillu terapiaa, urheilua, opiskeluun uppoamista, lääkitystä... En sit tiedä. Kai mun peli on menetetty.

Ei oo muuta shanssia ku lopettaa kokonaan. Mee A-klinikalle tai naisten aa-klubille. Jos ei oo naisten kerhoa, mee tavalliseen aa-kerhoon. Ne on lopettanu dokaamisen. Sun alkoholismis ei parane millään pillereillä.

• smätäpäinen
        Chetma kirjoitti:

Kyllä, tuota syytä varmaan pitäisi pohtia.. varmaan iha terapiassa kun ei itse siihen kykene vaikka yrittäny :(
        Ja joo, oon asettanu itselle maksimimäärän, ja jonkun aikaa siinä pysyinkin, mutta aina tulee retkahduksia. Ja sit alkaa itseviha sun muut ihanat asiat kun retkahtaa pilalle kaikki taas ja aina..
        Kai sitä harjoittelua tulee jatkaa.. mutta tuntuu että mitähän sitten seuraavaksi tapahtuu.. eli luotto itsene on menny kokonaan.. :(

Koita päästä ensiks selväksi ja sitten syyn etsintään.

• JuoponPoika

Ratkaisu on helppo, ei yhtään viinaa. Minäkin lopetin siihen, kun menin naimisiin. Eikä ollut vaikea lopettaa, kun olin juopon poikana kasvanut. Siitä on ollut sellainen seuraus, etteivät lapseni eivätkä minjäni eikä vävynikään käytä viinaa. Maailmassa on muuten paljon täysraittiita ihmisiä.

• 6000-päivää

"elämä ilman alkoholia ahdistaa"

Tuo ylläoleva lainaus tekstistäsi kertoo, että valitettavasti sinulla on vielä paljon juomatonta viinaa jäljellä; koet juomisen hyvät puolet edelleen merkittäviksi, vaikka et tekstissäsi sitä sanokaan. Juomattomuutesi on kuivillaoloa, tai viinalakkoa, ei viinasta luopumista. Nekin ovat toki paljon parempia kuin juominen.

Nuorena minullakin oli krapuloita, fyysisiä ja moraalisia, ja paljonkin juovuksissa törmäilyjä, mutta eivät ne saaneet minua lopullisesti lopettamaan tinttaamista. Vasta keski-iässä koin saaneeni tuoppini tyhjäksi ja ero rakkaasta viinasta oli helppo.

Tämä oli yksityisajattelua eikä siitä raitistumista haluava paljon saa. Mutta oletko tutustunut Päihdelinkkiin? Sitä voin suositella; se on pätevien ihmisten ylläpitämä nettiyhteisö, ja sieltä saa pätevää apua. Pitää vain uskaltaa ja kehdata hakea.

http://www.paihdelinkki.fi/

• Duunarivsdr

Tuli mieleen yksi keino tätä lukiessani, eli jätä kortit kotiin ja ota mukaan vain esim 20e niin saat sen muutaman jos menet ulos, ja kun menet kotiin taksilla niin annat kuskille kännykän pantiksi ja juokset kotiin hakemaan kortin ja maksat

• ämpärillä

Sinä et tiedä ryyppäämisestä mitään!

• eitajuu

Voi luoja.
      Sä oot 23 tottakai biletät ja sekoilet nyt.
      jos susta tuntuu että oot juoppo niin mene aa kerhoon ja lopeta juominen.

• meritte

Päihteet aiheuttavat enemmän ahdistustiloja ja masennuksia ja mielenterveyden haittoja,mitä kauemmin jatkat.Riippuvuus pitää hyväksyä sanomalla että olen riippuvainen ja luoda mielikuva että raittius on paras olotila elää.Luonnollinen olotila,ei aineiden aiheuttamaa harhaisia tunnefiiliksiä,elämä ilman tööttiä tuntuu pirteältä ja ajatukset normaaleja.Katsopa joksus ihan selvänä miltä ääliöt päissään kuulostavat,näyttävät.Olet nuori ,kaunis ja älykäs,nauti elämästä mieluummin yksin kuin huonoissa seuroissa,satsaa poikakaveriisi.Ole kiltti,lopeta ja hae apua katkon kautta minnesota hoidosta,eräs läheiseni,ikäisesi nuori nainen pääsi eroon viinahelvetistään ja rakentaa uutta elämää ja on happy.Ja hän on hoitoalalla ja tietoinen asioista kuten säkin.Itse nuorena olin ajautua samaan mutta onneksi sain lapsen ja elämäni on ollut rauhaisaa ja raitista ja vieläkin kaikki vanhat tutut kysyvät että mikä on nuoruutesi ja kauneutesi salaisuuS? säännöllinen elämäntapa,rauha,raittius.Elämäni ei ole tylsää,olen räväkkä,nuorekas ja kiinnostava persoona,ketä juojat ihailevat ja arvostavat koska raittiit ovat aika yksinäsitä porukkaa ja pitää olla timanttia että kestää uteliaat kapakoissa.Usea arvostaa että en juo koska kasvoin lasisen lapsuuden ja inhosin sitä turvattomuutta!

• luoteis.pasaati

Mikä ihme pappaa, 76v. ajaa trollaamaan naisnikillä viikoittain?
      Selvääkin selvempi trolli jälleen.
      Haluaako tyyppi sukupuolileikkauksen? Sylettää tuollainen trollaus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7443
    2. 81
      5037
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4859
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4268
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3058
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2689
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2596
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      53
      2247
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2221
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1850
    Aihe