Minulla on ilmeisesti sosiaalisten tilanteiden pelko. Ensimmäiset oireet ilmenivät 7. luokalla ja minua on kiusattu vähän ja jätetty porukoiden ulkopuolelle. Jokainen vähänkin epämukava tilanne saa minut punastumaan tulipunaiseksi ja tunnen myös kuumuutta. Pahinta siinä on se, että kaikki muistuttavat asiasta, joka taas nolostuttaa vielä enemmän. Minua jännittää uudet asiat usein, mutta kotona ja sukulaisten kesken epämukavatkin tilanteet menevät hyvin, eikä minua nolostuta. Miten tästä punastumisesta voisi päästä eroon?
Sosiaalisten tilanteiden pelko
1
<50
Vastaukset
- Googleonkaveri
Jos kyse on vain punastumisesta ja pienestä nolostumisesta, en sanoisi kyseessä olevan varsinainen sosiaalisten tilanteiden pelko. Eräällä kaverillani on vähän samanlainen tilanne, että punastuu helposti kun esim. jännittää vähän vieraalle ihmiselle puhumista, ja se on vain sellainen biologinen ominaisuus, joka joillain ihmisillä on ja jonka kanssa pitää oppia elämään. Voisit vaikka Googlailla lisää tietoa sosiaalisten tilanteiden pelosta ja tarkistaa, täsmääkö oireet. Jos, niin sitten suosittelen avun hakemista nyt hyvissä ajoin, kun ongelma ei vielä ole kovin suuri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005027513- 2302630
- 262571
- 1601897
- 1141758
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31479Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01357- 761173
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621158IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41145