Tällä hetkellä elämässä menee huonosti...tälläkin hetkellä itkettää, kun on niin paha mieli. :´(
Perheeseemme kuuluu minun lisäksi aviomieheni, lapsi ja lemmikkejä. Avioliittomme on alkanut rakoilemaan pahasti. Tuntuu, että minulla ei ole enää hyvä olla mieheni kanssa, mutta harmittaa ajatus siitä, jos ero tulisi...niin näkisin lastani paljon harvemmin. En tiedä osaanko parantaa enää tätä parisuhdettakaan. Olemme olleet melkein 10-vuotta yhdessä, mutta viime aikoina tämä on alkanut tuntua todella raskaalta.
Lisäksi joudun syömään joka päivä masennuslääkettä pienellä annoksella. Olen tällä hetkellä työttömänä, mutta saattaa olla että joudun työvoimatoimiston ns. "pakkotyö"-paikkaan (sellaiseen johon en oikein haluaisi mennä), jos en löydä työ tai- opiskelupaikkaa pian. Huonon taloudellisen tilanteen takia toki haluaisin työ-tai opiskelupaikan, mutta olisi kiva jos voisin itse valita paikan, eikä karenssi uhkaisi jos en ottaisi tiettyä paikkaa. Mutta pitää katsoa miten tuo asia järjestyy.
Alkaa olla jotenkin voimat ihan vähissä...menneisyydessä on ollut aika paljon ongelmia, mutta nyt..nyt pitäisi jaksaa mennä eteenpäin. Tämä kaikki vaan on niin vaikeaa. :(
Miten jaksaa paremmin
1
114
Vastaukset
Hei!
Kuulostaa, että olet umpikujassa, jossa kaikki vaihtoehdot näyttävät synkeiltä.
Tällöin yleensä parhaiten auttaa se, että tuulettaa ajatuksiaan jonkun hyväksyvän ihmisen seurassa.
Minkälaista apua olet saanut mielenterveysasioissa, kun lääke on määrätty? Onko sinulle annettu myös keskusteluapua? Jos ei, voitko hakea sitä lääkärin kautta? Lääkäri voisi myös tsekata lääkeannoksesi riittävyyyden tai mahdollisesti vaihtaa valmistetta.
Myös seurakunnan diakoniatyöntekijän kanssa voi varata keskusteluajan elämänsä kysymyksien pohdiskelua varten. Kuitenkin, jos parisuhteessakin on pulmia, on paras paikka perheterapia, joko yksityisesti tai seurakuntien perheasiain neuvottelukeskuksissa. Viimeksimainittu on ilmaista, mutta jonot voivat joillain paikkakunnilla olla aika pitkiä- kannattaa silti ilman muuta mennä, jos tahtotilaa parisuhteen parantamiseen on.
Elämään kuuluu myös hankalat asiat, mutta jatkuvaa tuskaa ei elämän kuulu eikä sen pidä olla. Apua kannattaa hakea, jos tuntuu, että asiat ovat liian painavia kantaa.
Voimia ja uusien mahdollisuuksien löytymistä elämääsi!
Merja, diakoni
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983