Järjestelmän palautus & Henkilökohtaiset tiedostot

MaunulaHoodz

Eli windows 7 järjestelmäni kaatui, en pysty kirjautumaan käyttäjällä sisään vaan kone sammuu jo sen jälkeen kun tulee musta ruutu jossa lukee windows ja väripallot pyörivät ( punakeltavihreäsininen). Pääsen järjestelmän palautukseen painamalla f11 näppäintä alussa. Tiedostoja en ole koskaan varmuuskopioinut. Muut palautukset kuten aikasempi ajankohta eivät toimi vaan kone sanoo niiden jälkeen että järjestelmää ei voitu palauttaa. Eli järjestelmän täysi palautus tulee tehdä, miten tallenna tärkeät tiedostot kuten kuvat ennen sitä ja ilman varmuuskopiota? Sanoo siis kun painan järjestelmän täysi palautus että varmuuskopioi ennen sitä ja antaa ruksata tiettyjä tiedostoja kuten videot, elokuvat, kuvat, asiakirjat jne. No kuvat tarvitsen, se on must. Eli miten ne varmuuskopioidaan tai itseasiassa mihin? Antaa ainoaksi vaihtoehdoksi dvd levyn. Sanotaanko nyt näin että minulla on n. 5000 korkealaatuista kuvaa, miten paljon tilaa ne vievät ja minkälaisen dvd-levyn tulen tarvitsemaan? Montako? Sekavaa tekstiä mutta kysykää tarkemmin jos jäi epäselvää ja kiitoksia etukäteen! :)

2

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kopiointi_aina_onnistuu

Vikasietotilaan pääsee kun painaa F8 käynnistyksen yhteydessä, ja voi tehdä varmuuskopiot.
      Jos ei edelleenkään boottaa, niin ota kovalevy irti ja kiinnitä ulkoiseen usb-koteloon ja kopioi toiseen koneeseen tiedostot talteen.
      Jos ei läppäriä pysty purkamaan ja levyä irroittamaan tai ei ole toista konetta missään, niin voi mennä F11:llä järjestelmän palautukseen -> tietokoneen korjaus -> lisäasetukset -> komentokehoite. Myös järjestelmänpalautus tunnistaa usb-tikut, ja pystyy laittamaan usb-tikun koneeseen kiinni ja kopioimaan komentoriviltä kaikki tiedostot talteen, esim. c-asemalta e-asemalle. xcopy /s komento kopioi kokonaiset hakemistot usb-tikulle talteen.

• Lataa HIrens boot CD. Sillä voit pelastaa tiedostosi vaikka ulkoiselle kovalevylle. Todella ihmettelen tuollaista lepsuutta varmuuskopioinnissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2473
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1668
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1396
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      163
      1247
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1209
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1145
    7. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      117
      1109
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      113
      1106
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1081
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      969
    Aihe