Auttakaa Päätalo-fania

Anuliinu

Mikko Niskasen ohjaama Nuoruuteni savotat- elokuva löytyy minulla dvd:ltä. Muistan kuitenkin nähneeni kyseisestä elokuvasta lyhentämättömän version, joka esitettiin aikoinaan tv-sarjana. Olen ottanut asian tiimoilta yhteyttä mm. Päätalo- seuran sihteeriin (tms.) ja hän ei osannut asiassa auttaa. Muistaakseni aikoinaan myös Mtvn tai Ylen kauttakin sitä kyselin. En ole enää varma kummasta sitä kysyin, mutta sain vastaukseksi kohtalaisen tylyn tokaisun että minun täytyy vain etsiä käsiini joku henkilö jolla se olisi omana tallenteena. Yhden tällaisen henkilön joskus löysinkin netin kautta, mutta hänelläkään ei ollut sarja aivan kokonaisuudessaan tallessa, ja hintaakin oli itse poltetulle dvd:lle 20 €! Ihmettelen kovasti, että kyseinen tallenne vaikuttaa hävinneen tyystin koko kansan ulottuvilta! Siksi kysyn nyt täälläkin että osaisiko kukaan teistä auttaa minua....
Kiitos.

12

1086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samallaasiallaollaa

      tubessa oli joitai aikoja sitten satusetä- pätkiä leikkamattomasta ja kyselin samaa, lataaja sano tehneesä levyn hinnalla pyynnöstä joskus, joillekki .. ei oo vastannu ku kyselin yv:llä ..

    • Magisteri

      ...vai oliko pidennetty tv-verio elokuvasta Elämän vonkamies?

      • Anuliinu

        No aivan totta, kyllä on! Minulla tuli tämä asia mieleen samalla kun katsoin nuoruuteni savotoita, ja siinä sitten tuli sekaannus! :)


    • samallaasiallaollaa

      tubessa käyttäjällä ''hortlak'' on vielä ''herkon parhaimmat'' 1 ja 2- osat. Kun kyselin satusetäpätkistä niin muistaakseni se sanoi polttaneensa ne tv- sarja- tallenne -nauhalta.. Satusetä- kohtauksissa oli enempi repliikkejä ku mulla elokuva- dvd:llä :

      esim. kun sitä uunin paikkaa kahtoovat niin kun satusetä sanoo ''ei uunia muurata suoraan kalliolle'' niin sen jälkeen herkko sanoo leskenkustin niin neuvoneen ja satusetä sanoo että se nikkarismiehenä ei hallihte muurausasioeeta, ja selostaa pitemmän listan niitä väiveitä mitä kalloin päälle tehdystä koituu .. -Niitä ei oo mulla dvd.llä. Lisäksi vielä musiikkia ei ole samallai esim. kun kalle ja satusetä kohtaavat niityllä.

      • Lysmyinen

        Pahinta on että Herkon kahvinkeittokohtaus on leikattu pois! NYT SE PERRKELEEN PASKAPATA PÖYHÄYTTI KAIKKI ÖYHEET HÄLLÄLLE!


    • Anuliinu

      Kuten jo tuonne aiemmin kommentoin niin mulla tuli joku sekaannus ja puhuin vahingossa Nuoruuteni savotoista vaikka kyse on siis nimenomaan Elämän vonkamiehestä....

      Itse muistan paljonkin kohtauksia jotka puuttuu... Kalle joulupukkina, Herkko tuo Tessun repussaan, Kalle syöttämässä Punille leipää, Riitu tekee Kallelle leikkirahaa ja Kalle joutuu hevoseksi poikien leikkiin, Reppa opettaa Kallea sanomaan ärrää.... Yms...

      • Anuliinu

        Ja alusta puuttuu pitkät pätkät myös, joissa kuvataan Herkon ja Riitun elämää huonemiehinä.. Kyllä harmittaa jos ei niitä puuttuvia osia enää löydä mistään, ja kovasti epäilyttää tuntemattomilta alkaa tilailemaan itse poltettuja kun ei tiiä kuinka vielä tulee höynäytetyksi... :/


    • Wämppä

      Olen esittänyt toiveen VLmedialle että ottaisivat tämän sa dvd julkaisu suunnitelmiin

      • Wämppä

        Siis että kyseinen sarja julkastaisiin dvd:nä.Lähettääkäpä tekin viestiä vlmedialle.


    • elämänvonkamiehiä

      Tulisipa YLE-Areenalle tämä sarja!!!
      Aika kiitettävästi kyllä toteuttavat katsojien toiveita siellä!

      • Wämppä

        Sarja esitettiin Mtvs:ssä eikä ylessä.


      • television_katsoja
        Wämppä kirjoitti:

        Sarja esitettiin Mtvs:ssä eikä ylessä.

        Ja MTV:ltä on ihan turha sarjan uusintaa vongata. Sarja on ihan liian älyllistä katsottavaa Mainostelevision katselijoille ja toisaalta tämän päivän mittapuulla muutenkin kovin hidastempoinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4955
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3134
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1217
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe