En ole kiinnostunut ihmisistä

20v

Hei,

en tiedä kirjoitanko oikealle aihe-alueelle, mutta en kokenut tämän kuuluvan oikein muuallekkaan kun en kuitenkaan ole masentunut henkilö tai omaa muutakaan diagnosoitua sairautta.

En oikeastaan tätä koe oikeastaan ongelmanakaan, vaan outona ilmiönä eliöllä, jonka tulisi olla sosiaalinen eläin. En nimittäin juuri välitä ihmisistä tai sosiaalisuudesta.

Olen oikeastaan aina ollut tälläinen, lapsesta asti. Ja tässä tulee ehkä se ongelmainen osuus; en ole kiinnostunut myöskään muiden asioista suuremmin, ellei niillä ole mitään tekemistä minun kanssa. Ja toinen asia on, että jos minulta vaaditaan jotain asiaa tehtäväksi, mistä en hyödy mitenkään, koen sen erittäin vastenmieliseksi.

Olen miettinyt useasti, olisinko narsistinen persoona eräällä tapaa. Ihmissuhde kontaktit ei oikein aina pelitä kun on niin vaikeaa puhua kun ei oikein huvita.

Mutta ennenkuin lopetan avauksen, lisään vielä että olen työssäkäyvä 20 vuotias mieshenkilö. Harrastan vapaa-aikana maratoonijuoksua ja soitan omassa bändiprojektissani. Amk:aan menossa ensi vuoden syksynä.

Onko muita "kohtalotovereita" tai tietoa vastaavista tapauksista?

12

2450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Volka88

      Aika alfa! :D

    • joiäkkäämpi

      Kun kuitenkin olet muuten yhteiskuntataitoinen, käyt töissä, pystyt opiskelemaan ja harrastamaan, ja vielä asia ei sinua rassaa, niin ei kai sen elämääsi haittaa.
      Jos on itsekäs, tyly ja erittäin hankalasti lähestyttävä, niin sosiaalisuutta vaativa työ ei ole juttusi. Mikäli pysyt hoitamaan asiallisesti ja kohteliaasti kontaktit, etteivät läheiset ja työkaverit ja asiakkaat siitä kärsi, niin sekin on ok.
      Jokaisen pitää toimia ja tehdä asioita elämässä, joista ei itse hyödy ja silloin kannattaa ajatella, etten itsekään pärjää täällä erakkona. Mikäli aina toimii itsekkäästi, niin auttajia ja tukijoita on harvassa, kun kokee olevansa lirissä.
      Ihmisinä olemme erilaisia ja yksilöitä. Et kai sinä narsisti ole, et ainakaan paha sellainen. Mikäli sitä olisit, niin et sitä itsessäsi tunnistaisi ja asiaa ihmettelisi. Voihan iän myötä tapahtua, että kasvat empaattisempaan suuntaan.

    • edrftuygijok

      Ei kannata teeskennellä muuta kuin on. Mutta ei silti pitäisi olla töykeä muita kohtaan vaan asiallinen. Mitä sitä turhaa hölisemään jos ei ole asiaa eli voi olla hiljaakin, olematta kuitenkaan ylpeä. Luultavasti kaltaisesi tyyppi ei kiinnosta myöskään muita ihmisiä. Itse en ole kiinnostunut etenkään ihmisistä jotka eivät osaa kuunnella vaan keskittyvät papattamaan omia asioitaan. Varsinkaan en ole kiinnostunut sellaisista ihme tyypeistä jotka teeskentelevät iloista ja ystävällistä mutta todellisuudessa ovat negatiivisia valittajia ja selkäänpuukottajia. Tervettä kriittistä palautetta saa antaa kun aihetta on mutta voi tehdä sen asiallisesti eikä haukkumalla pystyyn heti kun saavat mukamas tekosyyn suuttua. He eivät yleensäkään kykene asialliseen käyttäytymiseen, vaan ollaan aina joko niin tekopirteää, kunnes seuraava kohtaus iskee. En myöskään tosin ole kiinnostunut niistä ylpeistä hiljaisista jotka yrittävät leijua koko ajan muitten yläpuolella.

    • 39v

      " - en ole kiinnostunut myöskään muiden asioista suuremmin, ellei niillä ole mitään tekemistä minun kanssa"

      Mietipä millaista on olla tuollainen ja vielä nainen. :) Minulle on ollut aina ihan sama mitä ihmisille niin sanotusti kuuluu elämässään, kenenkään avioitumiset tai lasten saamiset tai talon ostot ei voisi vähempää kiinnostaa. Naisten sosiaalisuudessa nuo tiedot ovat kuitenkin kovaa valuuttaa ja keskustelu pyörii yleensä yhteisten tuttujen kuulumisten ympärillä.

      Jos itse koettaisin lyhyesti kiteyttää mistä olen kiinnostunein, niin sanoisin että tieteistä ja ehkä ihmismielen analysoinnista. Muissa ihmisissä minua kiinnostaa kyllä se, mikä heitä motivoi, mitä he pelkäävät elämässään tai mitä tuntevat missäkin tilanteessa.

      Minun käy usein kateeksi miehiä tuossa suhteessa, he kun saavat olla kiinnostumattomia naapurin serkun lapsen syntymästä ilman että heitä pidetään poikkeavina.

      Saako udella, minkätyyppinen kasvatus aloittajalla on ollut? Mietin usein sitä, onko tämä luonteenlaatuni synnynnäinen vai kasvatuksen myötä tullut. Veikkaan synnynnäistä, koska siskoni poika on aivan samanlainen ja siskoni on äitinä ollut hyvin erilainen kuin omani.

      • olenomaitseniaina

        Kyllä nimenomaan ihmismielen analysointi on minunkin lempipuuhaa. Ihan lähimpien työkaverien kanssa keskustelen heidän sukulaisistaan, mutta muiden työkavaverien kanssa en lainkaan.


      • 20v

        Hei kaikki, kiitän asiallisista vastauksista. Hyvä tietää etten sentään ole niin kovin poikkeava, ja että muitakin löytyy. Pahoittelen että nyt tulee vastaukseni vähän myöhässä.

        En ainakaan koe itseäni kovin tylynä ihmisiä kohtaan, vastaan kyllä asiallisesti jos kysytään jotain ja asiallisesti keskustelen, ja näin minulle on sanottu myös että olisin erittäin asiallinen keskustelija.

        39v, Sinulle tässä kysymykseesi; kasvatus on ollut kurillinen, en ole saanut kirmata aivan miten lystää. Kotona vallitsi tiukka järjestys asioista, nukkumaan mentiin silloin kun piti, läksyt tehtiin heti koulun jälkeen, töitä tekemällä sai vain viikorahaa, jne. Tätä en kuitenkaan koe vaikuttaneen luonteeseeni, koska olen lapsena ollut jo tällainen.

        (Olen varsin tyytyväinen siihen, että minulla on ollut tuo kasvatus, sillä nykymaailmassa varsinkin nuorten aikuisten "vapaa kasvatus" on hyvinkin edesvastuutonta. Nyt olen huomannut "vanhemmiten", että ikäryhmäläiseni ovat kovinkin lapsellisia aikuisia. En nyt sano, että itsekään kovin aikuinen olen, mutta kun vielä lapselliset aikuiset perustavat "perheitä", jotka hajoavat 2 vuoden seurustelun/avoliiton jälkeen, olen huolissani tulevista sukupolvista.)

        Ihmismielen analysointi on muuten erittäin kivaa puuhaa, ja psykologia. En nyt tiedä asioista kun en ole nainen, mutta kehottaisin olemaan kuitenkaan välittämättä toisten ajatuksista. Onhan tuota joskus myös ajatellut, mutta antanut vain olla asian.


    • arvelija_

      Mahdollisesti eristäytynyt persoonallisuushäiriö. Se ei yleensä vaadi hoitoa.

    • FineByMyself

      Miksi pitäisi olla kiinnostunut toisista? Itse myönnän sen että hyvin harvat ihmiset oikeasti kiinnostavat minua. Ja en jaksa monesti kaikkia niitä ongelmia joita ihmissuhteet tuottavat. Eikä minua kiinnosta kuunnella jonkun ihmisen puheita omasta, tylsästä elämästään. Etenkin on puuduttavaa jutella perheellisten ihmisten kanssa. Tai joidenkin uraihmisten, jotka puhuvat vain siitä hienosta urastaan ja työstään.

      Olen kai jotenkin eristäytyvä ja itsekeskeinen. Myönnän senkin että useimmat ihmiset kiinnostavat minua vain jos voin saada heistä jotain hyötyä. En ole kuitenkaan mikään narsisti tai sosiopaatti ja koen myös myötätuntoa. Mutta en siinä mielessä että kokisin jotain suurta tarvetta kuunnella toisten vastoinkäymisiä. Minulla on omia ongelmia ihan tarpeeksi, ei toisten jutut kiinnosta.

      En voi ymmärtää ihmisiä jotka juoruilevat muiden ihmissuhteista ja elämistä. Eikö heillä ole mitään omaa elämää? Ovatko he vain kiinnostuneita muista? Enkä myöskään tajua ihmisiä jotka asuvat jonkun kanssa. En voi ymmärtää miksi joku haluaisi perustaa perheen tai mennä naimisiin.

      En ole kuitenkaan antisosiaalinen. Tulen toimeen muiden kanssa jos on tarvetta enkä vihaa ketään. Mutta joskus on vaikea tajuta sitä loputonta sosiaalisuuden tarvetta ja kiinnostusta jota ihmiset kokevat toisiaan kohtaan. Kaipa olen vaan erilainen.

    • Anonyymi

      Itse en ole kiinnistunut yhtään mistään enää. Joskus parikymppisenä kiinnosti vain naiset, ja kunka päästä panemaan.

    • Anonyymi

      Moi,tiedän että tosi vanha kirjoitus. Mutta oon 21v tyttö ja en oo ikinä ollu suhteessa eikä mua oo ikinä kiinnostanut ihmiset enkä oo tuntenut ikinä rakkautta. Mutta ei siinä mitään väärää ole,se on vaa ärsyttävää kun muut kaverit tms sukulaiset kyselee et "joko sulla joku on" tms.🤷🏼‍♀️

    • Anonyymi

      On ihan ok olla misogyninen ihminen on keskimäärin turha paska kiusaaja joita kannattaisi työntää junan alle paljon enemmän mitä on olemassa.

    • Anonyymi

      Hyppää junan alle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6429
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      527
      3749
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      189
      3629
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2824
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2529
    6. 290
      2278
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1613
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      110
      1502
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1449
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1230
    Aihe