Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

uusi päivitys

Ramina

Mulla on vanha ja uusi läppäri. Molemmissa on nyt Ubuntu, vaikka alupnerin oli Windows. Koska minulla on Windows 7-asennuslevy (laillinen) ajattelin asentaa vanhempaan koneeseen seiskan ja sitten päivittää kympille.
Voiko siihen luottaa, että onnistuu päivittää kympille? Tarkoitan, että ilmestyyköhän se kuvake sinne oikeaan alalaitaan ja tuleekohan kaikki muukin seiska-asennuksen mukana? Konneea oli kylläkin ostaessa Win 8.
Vielä, voinko käyttää samaa käyttäjätunnusta kuin aikaisemminkin?

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • optiosanktio1

      Pelkkä laillinen asennuslevy ei riitä pitää olla myös virallinen aktivointikoodi seiskalle, kasin koodi ei toimi seiskassa.
      Kuvake ilmestyy jos kaikki asiat ok eli aktivointi tehty, päivitykset kaikki ladattu jne... ja vaikka kuvake ei ilmestyisikään jostain syystä niin virallisen ja aktivoidun W7 Tai W8 saa ilmaiseksi asennettua vuoden ajan 29.7.2015 lähtien ja lataustiedoston saa ladattua Microsoftin sivulta.

      • Ramina

        Kyllä on virallinen levy ja aktivointikoodi seiskalle.
        Vaikka koneessa oli kasi on asennuslevy toisesta koneesta (seiskasta).
        Levyn kotelossa on se Produuct Key. ja helvetin pitkä numero, ja kirjain-rämpsy.


      • Ramina kirjoitti:

        Kyllä on virallinen levy ja aktivointikoodi seiskalle.
        Vaikka koneessa oli kasi on asennuslevy toisesta koneesta (seiskasta).
        Levyn kotelossa on se Produuct Key. ja helvetin pitkä numero, ja kirjain-rämpsy.

        Onko tältä levyltä ja tuolla koodilla asennettu Windowsia mihinkään muualle?

        Se lisenssi kun on "yhteen koneeseen kerrallaan". Jos sitä alkaa aktivoimaan enemmän niin Microsoft voi mitätöidä lisenssin väärinkäytöksen takia. Silloin korjauksena on ostaa uusi lisenssi..


      • Ramina
        M-Kar kirjoitti:

        Onko tältä levyltä ja tuolla koodilla asennettu Windowsia mihinkään muualle?

        Se lisenssi kun on "yhteen koneeseen kerrallaan". Jos sitä alkaa aktivoimaan enemmän niin Microsoft voi mitätöidä lisenssin väärinkäytöksen takia. Silloin korjauksena on ostaa uusi lisenssi..

        Kyllä luulen että olen asentanut sen kerran, kauan sitten.


      • Ramina kirjoitti:

        Kyllä luulen että olen asentanut sen kerran, kauan sitten.

        Se pitäisi poistaa sieltä mihin se on asennettu. Retail lisenssi on "yhdessä koneessa kerrallaan". Kun sitä ei ole mihinkään asennettuna, voit vapaasti asentaa uusiksi.

        Tämä pitäisi olla päivitettävissä Windows 10:n mutta en ole varma, voiko sitä siirtää enää sen jälkeen.


      • Ramina
        Ramina kirjoitti:

        Kyllä luulen että olen asentanut sen kerran, kauan sitten.

        Kokeilin enkä päässyt sinne asti että se lisenssi olisi pitänyt naputtaa. Se tyssää jostain syystä aina.


    • potkuhousuraivari

      Jos se seiska on Retail eikä OEM, niin pitäisi onnistua. Jos on OEM, niin onnistuu vain, jos sitä ei ole ikinä asennettu mihinkään toiseen koneeseen sillä mukana tulevalla lisenssikoodilla. Mutta ihan yhtä hyvin voisit asentaa siihen sen koneessa alun perin olleen kasin ja päivittää sen.

      Mitään kuvakkeiden ilmestymisiä ei tarvitse odottaa. Kun asentamasi 7/8 on aktivoitu, lataat täältä työkalun ja sillä sitten teet asennusmedian kymppiä varten:

      http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

      Käyttäjätunnukseksi voit laittaa ihan mitä haluat.

      • optiosanktio1

        Eikös se ole niin että pelkkä aktivointi uudelleem asennuksen jälkeen ei riitä vaan kaikki päivitykset pitää olla myös asennettuna, jostain luin.

        Kympin voi asentaa normaalina päivityksenä Windows Updaten kautta. Seiskan tai kasin uudelleenasennuksen jälkeen menee muutama pv kun asennustiedosto KB3035583 on asennettavissa. Asennuksen voi tietenkin tehdä myös tuosta linkista jos sen haluaa heti.


    • Ramina

      " Mutta ihan yhtä hyvin voisit asentaa siihen sen koneessa alun perin olleen kasin ja päivittää sen. "
      Ei ole mitään asennuslevyä kasille, enkä enää muista käyttäjätunnusta, siksi ajattelin seiskaa.
      Miten tarkistan onko se Retail eikä OEM?

    • optiosanktio1

      Eli sinulla on se ongelma Win7:n kanssa että et saa asennettua siltä asennuslevyltä asennusta loppuun asti. Koodiahan ei tarvitse asennuksen aikana missään vaiheessa kirjoittaa vaan sen kohdan voi ohittaa ja antaa koodin kun Windows on asennettu koneeseen.

      Tuolta voi ladata asennustiedoston ja aktivoida sillä koodilla mikä sinulla on > http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=43&t=188983

    • wvakoileee

      se oli oikea teko

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2277
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1384
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe