Sain avun IBS:ään

IBS

Olen kärsinyt toiminnallisista vatsavaivoista vuosien ajan. Oireina ovat olleet mm. lähes päivittäinen ripuli, turvotus ja kipristely vatsassa. Oireet ovat olleet jatkuvia, ja ne ovat käytännössä hallinneet elämää. Aina kotoa poistuessa on saanut miettiä missä on lähin vessa. Myös Imodiumia on kulunut reippaasti.

Olen kokeillut vaivaan monia eri maitohappobakteereita sekä kuituvalmisteita - ilman vaikutusta. Myöskään ruokavalion muutokset (mm. viljattomuus) eivät ole helpottaneet oireita.

Lopulta menin käymään luontaistuotekaupassa ja kysyin apua ongelmaani. Minulle suositeltiin Saccharomyces boulardii -probioottia. Sen lisäksi maitohappobakteereita sekä C-vitamiinia. Saccharomyces boulardii on siitä poikkeuksellinen probiootti, että se ei ole maitohappobakteeri vaan probioottinen hiiva. Tämän vuoksi se kestää paremmin vatsahappoja yms.

Olen nyt ollut tällä kuurilla kolmisen viikon ajan. Vastoin odotuksiani lähes kaikki oireet ovat kadonneet! Olen käyttänyt tuota Saccharomyces boulardii-probioottia kolme kapselia päivässä (aamulla, päivällä, illalla). Säännöllinen käyttö on erittäin tärkeää. Satunnainen käyttö ei tuo toivottua tulosta. Lisäksi olen käyttänyt hiivaprobiootin ohessa maitohappobakteereita. C-vitamiinia otan joka aamu. Kun oireet rupeavat helpottamaan, niin annostusta voi pudottaa.

En olisi uskonut, että kyseinen tuote voisi helpottaa oireita näin radikaalisti - varsinkin kun olen kokeillut melkein kaikki mahdolliset muut keinot ilman tulosta. Aivan mahtavaa, kun voi liikkua kaupungilla vapaasti ilman huolta siitä, että ei kerkeäisi vessaan hädän sattuessa. :)

Tämä kuuri ei välttämättä auta kaikkia, mutta suosittelen lämpimästi silti kokeilemaan. Itse olen saanut siitä todella merkittävän avun.

3

5126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihanomavalintasion

      Prosessoitu suomalainen maito, viljat, sokerit, stressi, keinomakeutusaineet, prosessoidut kasviöljyt (margariinit, kasvirasvakermat jne...) ja lisäaineet. Ne kun jättää pois, rauhoittuu elimistö aika monella.

      Viljojen ja/tai maidon (varmista, että pelkästään maidon laktoosi ei aiheuta sinulle ongelmia) karsiminen ei tietenkään ratkaise kaikkien ihmisten kaikkia mahdollisia terveysongelmia, mutta todella monella erittäin nopea ja yksinkertainen tapa parempaan hyvinvointiin, joka ei maksa mitään. Viljaton ja maidoton ruokavalio tuo suurimmalle osalle sitä kokeilevista hyvin nopeasti positiivisia muutoksia mm. seuraavissa asioissa: ihon kunto paranee, vatsa voi paremmin, flunssat ja allergiat vähenevät ja erilaiset, selittämättömät kivut helpottuvat.


      Mutta jos ruokavalion muutos parempaan ei auta, niin VAADI ehdottomasti tutkimuksia, koska voit sairastaa jotain vakavaa sairautta, joka vaatii hoitoa ja hakeudu välittömästi hoitoon, jos sinulla on esimerkiksi näitä oireita: jatkuva oksentelu, jatkuva kipu, laihtuminen, jatkuva sairastelu, veriripuli, pitkittynyt ripuli, nielemisvaivat, ruuan takertumisen tunne tai jatkuvaa kuumetta.


      Jos jopa kolmasosa suomalaisista kärsii vatsa- ja suolisto-oireista tai muista ongelmista joissa viljojen välttäminen auttaa, niin sinä voit olla niistä yksi. Lisäksi viljojen gluteeni (vehnä, ruis ja ohra), viljojen tärkkelys sekä maito tuottavat limaa ja tulehdusta elimistöön, joka pahentaa allergioita, astmaa, infektioita, lasten korvatulehduksia ja reuman oireita.
      http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm


      Nykyaikaisen käsitellyn maidon kalsium imeytyy huonosti ja laktoosin lisäksi maitoproteiini sinällään aiheuttaa monelle ongelmia. Maitotuotteet ovat monella yksi keskeisistä syistä suolisto-oireisiin, allergioihin, astmaoireisiin sekä erilaisiin iho-ongelmiin. Maitotuotteiden eliminointi helpottaa usein näitä oireita, ja moni vuosia oireista kärsinyt pääsee pysyvästi eroon sekä ongelmasta että lääkityksestä. Lisäksi maitotuotteet keräävät limaa ja ovat usein merkittävänä tekijänä kroonisissa ylähengitystieinfektioissa.
      http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm


      Kannattaa huomioida, että mitään koetta ei ole olemassa, joka näyttäisin yliherkkyyden viljoille ja/tai prosessoidulle suomalaiselle lehmänmaidolle.

      Näiden diagnoosi perustuu aina välttämisaltistuskokeeseen.

    • olehyvä
    • Anonyymi

      Ovatko kaikki jutut täällä mainoksia ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6402
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4123
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      268
      2543
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1508
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1367
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe