Tulin liikenne valoihin ja edellä pyöräilijä. Paloi punaset. Pyöräilijä ajoradalla jo kuokkasi oikealle punasiin; ihan pokkana. Autoille tälläsest5ä aina kovat päiväsakot!
Fillareihin rekisterikilpi ja vakuutus. Tietää kuka tupeksii!
pyöräilijöillä omat lait?
9
52
Vastaukset
Kyllä korttipakko olisi asiaa, moinen menettely olisi törkeää liikenteenvaarantamista moottoriajoneuvon kuljettajalta.
Kortti, rekisteröinti ja vakuutuspakko voimaan, lisäksi kortinmenetys peloite, kuten muillakin kuljettajilla.
Hyvää alkavaa syksyä valot kuntoon ja heijastimet heilumaan.- Ei_varsin_yleistetä
Palataan asiaan sitten, kun yksikään kortin omaava autoilija ei tee tuollaista.
Siihen asti todetaan, että typeryksiä löytyy kaikista ryhmistä. Ihmiset ovat yksilöitä, eivät jonkin satunnaisen ryhmänsä edustajia.- kovaropina
Harvoin auto tekee. Kovat päiväsakot ropsahtaa. Poliisi ei lähde pyöräilijän perään, mutta auton!
Kyllä pyörälijoilla pitäisi olla vakuutus!
Minulle näet kävi niin, että se tyyppi törmäsin autooni ja rikkoi peilin, n. 500€. Se oli nyt selkeästi sen syy.
Kaveri sanoi, ettei ole rahaa eikä vakuutus ja häipyi.- tieliikennelaki
Pyöräilijöillä ei ole omia lakeja. Tieliikennelaki koskee myös pyöräilijöitä. Ongelma taitaa olla se että sseimmat pyöräilijät eivät ole koskaan tutustuneet siihen.
- motrsyk
kyllä pyöräilijä lait tietää
mutta tietääkö autoilijat?
Mä ajan paljon pyörällä joskus ajelen myös moottoritiellä,koska kaikki mikä ei ole kiellettyä,on sallittu - kuinkas
motrsyk kirjoitti:
Mä ajan paljon pyörällä joskus ajelen myös moottoritiellä,koska kaikki mikä ei ole kiellettyä,on sallittuTuleva onnettomuuden uhri siinä uhoaa!
Vaikka toista syytetään on se osalliseksi joutujalle autokuskille painjainen.
Mikään muu ryhmä liikenteessä ei riko sääntöjä niin paljon, kuin pyöräilijä-ryhmä!
Toiseksi eniten sitä tekee nuorisojalankulkijat, tai yleensä röyhkeät.
Mutta autoilijaahan on helppo syyttää, koska auto ei ole ihan niin hallittavissa välissä puikkelehtivien pyöräilijöiden mieliksi!
On se kumma, ettei haluta uskoa olevan kaikkein turvallisinta liikkua itse omasta tekemisestään liikenteessä; ei siis väkisin pidä mihinkään tunkea!
Senhän tuo menehtynyt pyöräilijä teki ja syylliseksi joutui "tappaja", kauhuissaan paennut autoilija. Pykälät eivät oikeasti suojaa, aiheuttavat vain hengenvaarallisen harhan!!!! - 123XYZ
motrsyk kirjoitti:
Mä ajan paljon pyörällä joskus ajelen myös moottoritiellä,koska kaikki mikä ei ole kiellettyä,on sallittuOlet toistuvasti möläyttänyt ettei polkupyörällä moottoritiellä ajamista ole kielletty. Normaalijärjellä varustettu pikkulapsikin ymmärtää jo sanasta MOOTTORItie ettei sinne ole asiaa polkupyörällä eikä jalan, mutta näitä ”keskusteluja” lukiessa näyttää ettei monia pyöräilijöitä normaalijärki rasita.
4 § (29.4.1994/328)
Moottoritiellä sekä sen liittymis- tai erkanemistiellä on vain moottoriajoneuvoliikenne sallittu. Näillä teillä ei saa kuitenkaan kuljettaa moottoriajoneuvoa, jonka suurin sallittu tai rakenteellinen nopeus on enintään 50 kilometriä tunnissa. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1982/19820182#L2P4 - ponnetontaonnetonta
motrsyk kirjoitti:
Mä ajan paljon pyörällä joskus ajelen myös moottoritiellä,koska kaikki mikä ei ole kiellettyä,on sallittuProvosointi ei ole vahvin lajisi. Kannattaa jättää se heille jotka sen hallitsevat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663005
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252093Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671688Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241540- 281291
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161287Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61196Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281160Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101117Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621001