Pakkoruotsin pakkosyöttö oksettaa

pakkosyöttö_

20 % alle 21-vuotiaista on saanut mielenterveyshoitoa ja se on vain jäävuoren huippu.
Masennus kasvaa. Joka päivä viisi alle 30-vuotiasta jää työkyvyttömyyseläkkeelle.
Kauniita Lukuja?

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keinot-muuttuu

      Paperilennokit lentää pakkoruotsin tunneilla lentää. Niitä valmistellaan jo edellisillä tunneilla. Lentää liidut kanssa, pakkoruotsin opettajan selkään. Niitä kerätään varastoon heti tunnin alussa.
      Sitten lapset jälki-istuntoon. Sitten vaan istutaan, kun enää ei saa nurkassa kädet ylhäällä tuntikaupalla seisottaa.

      • virkaelätit

        Muista kielistä olisi todellista hyötyä.
        Kova hinta virkaruotsista. Ahvenanmaan ulkopuolella ruotsia puhuu äidinkielenään ehkä 200.000 henkeä, ja heistäkin suurin osa puhuu suomea jopa paremmin. Siis SDP:n ja RKP:n pankkopoikia virkaeläteiksi.


    • Miten pakkoruotsikeskustelu liittyy Persupalstaan?

    • tätäeikestä

      Persujen hallitustaival on saanut jo pahaa jälkeä aikaan. Tämä tulee todella kalliiksi Suomelle. Koulutuksesta ja tutkimuksesta leikataan ja eläkeläisiltäkin viedään viimeiset pennoset. Suomea murjotaan oikein olan takaa.

    • englantiapitääosata

      Ruotsi on germaaninen kieli kuten englanti. (esimerkiksi kissa = en katt (ruots), the cat (eng.) ja Die Katze (saksaksi) Lingvistinen yhtäläisyys on itse kunkin havaittavaa.

      Ruotsin kieli on kuitenkin germaanisista kielistä hyödyttömin esimerkiksi tietokoneohjelmoinnissa ja käyttöjärjestelmän parantamisessa.

      Et löydä yhtään päivitettyä ongelmanratkaisua tiettyyn specifiin ongelmaan ruotsin kielellä. Etkä edes koko ohjelmoinnin perusteita (UNIX, LINUX, WINDOWS ,C , Visual Basic, Java-tulkit, Pearl and Python). Ne ovat englanninkielisiä. That's the fact!

      Miksi hukata vähiä voimavaroja suomen ja ruotsin kieliin?

      Tässä mielessä suomi ja ruotsi tuntuvat aivan turhilta kieliltä, kun on olemassa universaaleja ohjelmointikieliä ja universaali lingvistinen englannin kieli sen ohella.

      • Hallaahon-äänestäjä46

        Ruotsi on germaaninen kieli kuten englanti

        siksi hevonen on häst ja saksaksi pferd ja pikajuna on saksaksi schnellzug ja ruotsiksi snälltåg on kilttijuna mutta

        tragen on kantaa esim. kädessä ja ruotsiksi draga on vetää esim. käteen

        ruotsilla ei tee mitään (mitätön pikkukieli ja kaikki minkä saa ruotsiksi saa nykyisin myös suomeksi tieteessä ja opiskelussa) ja venäjä on turhakieli ja vaarallinen koska voi joutua boikottiin (taistolaiset lenskissä (leningradissa) opiskelleina pelkäävät arvostella putinia koska eivät saa viisumia katsomaan sinne jättämiään lehtolapsia)

        kaikkien suomalaisten on osattava tänään suomea ja englantia ja sen jälkeen joko tai molempia saksaa, ranska

        ei espanjaa ei kiinaa ei puolaa ei viroa ei ....

        kielitaidolla ei noin 3 kielen esim. suomi englanti saksa
        enää saavuta merkittävää hyötyä vaivaan nähden

        sitten kun osaa nää 3-4 voi lopulta noin 50-vuotiaana aloittaa espanjan opinnot
        jos haluaa portugaliin tai muihin maihin lepäilemään


      • SAMASAMASAMA

        kielitaidolla ei noin 3 kielen esim. suomi englanti saksa JÄLKEEN

        KORJAUS


      • englantiapitääosata

      • Hallaahon-äänestäjä46

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13752104#comment-80358902 Tässä mielessä suomi ja ruotsi tuntuvat aivan turhilta kieliltä, kun on olemassa universaaleja ohjelmointikieliä ja universaali lingvistinen englannin kieli sen ohella.


        vastaus: kyllä mutta keinotekoiset universaalit kielet eivät menesty koska ne ovat mekaanisia SIIS EIVÄT LIITY ELÄMÄÄN ihmiskieli perustuu KÄSIEN LIIKKEESEEN ja siten konkretiaan EIKÄ OHJELMOINTIIN



        englanti on kauhea huono universaalikieli, espanja olisi paljon parempi,
        koska englannissa tapahtui vokaaliräjähdys ja se meni sekavaksi

        luento aiheesta eli mikä tuhosi ENGLANNIN KIELEN

        https://www.youtube.com/watch?v=zyhZ8NQOZeo


    • Äidinkieleni on Ruotsi, tosin en sitä juuri enään käytä kun jäljellä on vaan tuo äit jonka kanssa sitä voi puhua, ja vaihdoin sen virallisesti Suomeksi, siis äidinkileni, en äitiäni, kun sain lappusen Kelasta mistä ymmärsin vain nimeni ja päivämäärän. Olen kuitenkin varttunut ruotsinkielisessä ympäristössä (ja kyllä, ruotsinkielissä kouluissa kiusataan enemmän) mutta minusta pakko-ruotsi on aikansa elännyt. Toki kielitaito on hyvä, itse puhun täydellisesti kolmea muuta kieltä suomen ja ruotsin ohella, mutta ei se auta ketään jos pakolla pitää oppia kieltä josta ei juuri ole hyötyä. Itse ent. taksinkuljettaja (nykyään hyvin ansaitulla eläkkeellä) ja eipä tullut eteen ruotsinkielen tarvetta kovinkaan usein. Joten pakko-ruotsi on aikansa elänyt, minun mielestä.

      • englantiapitääosta

        "Toki kielitaito on hyvä, itse puhun täydellisesti kolmea muuta kieltä suomen ja ruotsin ohella, mutta ei se auta ketään jos pakolla pitää oppia kieltä josta ei juuri ole hyötyä. Itse ent. taksinkuljettaja (nykyään hyvin ansaitulla eläkkeellä) ja eipä tullut eteen ruotsinkielen tarvetta kovinkaan usein. Joten pakko-ruotsi on aikansa elänyt, minun mielestä."

        Niin. Kiekitaidon puute tulee esiin myös tunnetasolla.

        Minun äitini aikoinaan osasi venäjää todella hyvin venäjän kielestä ja laudatur filologiassa tiedekunnassa yliopistossa) ja olisi valmis ollut opettamaan sitä minulle

        Nyt on liian myöhäistä kerjätä hänen opetustaan, kun hän nukkui pois.

        Opiskelen venäjää omin päin.


      • Kyllä se vanha koira oppii uusia temppuja. Onnea opiskeluille.


    • Lukiolaislikka

      Pakkoruotsi vieraannuuttaa erityisesti pojat koulunkäynnistä.
      Seuraa lintsausta, masennusta ja vihaa.
      Viha purkaantuu usein epätoivotulla tavalla.
      Tämä on valtion harjoittaman koulukiusaamisen hinta.

      • Kalevi_poik

        Kirjoitat aivan asiaa: mut vieraannutti kaikki oppiaineet: kielet, kirkkohistoria , matematiikka ja etenkin Kalevalan pakkoluku. Lintsasin koulusta, masennuin 10 vuodeksi ja vihasin kaikkia ihmisiä . Viha purkautui mulla todella paineisesti: aloin piereskelemään julkisilla paikoilla josta sain nimen "julkkupieru". Lopuksi aloin todella vihaamaan valtiota, etenkin Lichensteinia koska siellä ona iavan liian hienoja postimerkkejä. Onnkesi olen päässyt siitä kaikesta eroon: kantele kädessä ja tuohivirsut jalassa luen vain Kalevalaa ja Setsemää veljestä.


    • Bättrefolk

      Minä olen kotona ja katson Peppi Pitkätossua. Hoen Ulla rullar bullar små.
      Lilla Barbro tittar på.
      Bullar, bullar, bullar små
      lilla Barbro snart skall få

    • olkaammeihmisiksi

      Jahas.

      Nyt kun meillä on persujen johdolla historiamme löysin maahanmuuttopolitiikka ja piikki Kreikkaan on auki taivasta myöten niin tarttis nagtaliinistä penkoa edes yhden asian jossa PS EI VIELÄ ole saanut mahdollisuuden kääntää takkiaan.

      Mutta mites oikein on? Immonen kumppaneineen peräänkuuluttaa supisuomalaista kulttuuria ja elämäntapaa. Maassa maan tapaan. Maamme kaksikielisyys liittyy kaiken suomalaisuuden ytimeen - kieleen, kultuuriin, historiaan, sieluun.

      Onko siis immoslaisuus vain rasismia kiertolimaisuna, jolloin toki supisuomalainenkin vähemmistö voidaan nostaa tikun nokkaan, vai onko kyseessä aito kansallismielisyys?

      Suomalainen isänmaallisuus ja kansallismielisyys, vaiko ahdasmielistä äärikansallismielisyyttä kiertoilmaisun?

      Valitkaa!!

    • Peruskansalainen

      Persut eivät johda hallitusta vaan Kepu. Kokoomus hoitaa talousasiat.
      Persut hoitaa puolustusta, eivätkä taatusti vedä himaan kuten RKP on tehnyt vuosikausia.

      • olkaammeihmisiksi

        "Persut hoitaa puolustusta, eivätkä taatusti vedä himaan kuten RKP on tehnyt vuosikausia."

        Yrittävät vimmatusti vaan eivät osaa.

        Onko kotiinpäinvetämistä se että edellinen puolkustusministeri sai vietyä läpi erittäin mittavan säästö- ja modernisointiohjelman? Nykyministerin tehtävä on koordinoida edellisen kauden päätöksen mukaiset menolisäykset (150 miljoonaa) asehankiontoihin.

        Vai oliko kotiinpäinvetämistä se että siirrettiin edelleen painopistettä puskajääkäreistä meri- ja ilmavoimiin? Vihollinen ei rämmi Kajaanin erämaiden kautta enään nykyaikana. Sen sijaan rannikko ja saaristo ovat strategisesti paljon tärkeämpiä.

        Vai oliko kenties kotiinpäinvetämistä se että saatiin historiallinen yhteityö ihan konkreettisella realitasolla alulle Ruotsin kanssa?

        Jos nykyinen puolustusministeri saa hyvää aikaiseksi edes murto-osan tuosta, niin voi vain onnitella! Tähän asti hän on lähinnä aiheuttanut hämminkiä oudoilla heitoillaan. Toinen Niinistö saikin näpäyttää oikein kunnolla sapelinkalistelija kaimaansa. Ehkä tuore puoludstusministeri tästä lähtien hiukan miettii ennenkuin laukoo. (Ahvenanmaalausunnot oli sellainen pohjakosketus että oksat pois. Joutui persuomaisesti selittämään ja pyörtämään kaikki sanomisensa. Taas.)

        Jospa PS olisi poliittisena toimijana yhtä kyvykäs kuin Rkp. Mitä kaikkea saisikaan aikaan! On meidän pelastus ettei näin ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      37
      1330
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      60
      1269
    3. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      205
      1084
    4. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      63
      1045
    5. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      49
      1018
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      123
      786
    7. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      758
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      144
      733
    9. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      711
    10. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      687
    Aihe