SEAT 280 Cupra

Olikoperheauto

Kävin kokeilemassa kyseistä autoa oli tosi mukava, mutta kun kysyin koeajon jälkeen myyjältä saako autoon vetokoukun. Niin myyjä ilmoitti että ei onnistu siihen jäi auto kaupat.

29

1551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onneksi_on_vaihtoehto

      Ehkäpä on ajateltu, ettei tuollaiseen lähes urheiluautotasoiseen menijän ominaisuuksiin tarvi kuulua peräkärryn vetomahdollisuutta. Onneksi Seat-mallistostakin löytyy tavallisempia malleja, esim nelivetoinen Leon. Kyllä siinäkin löytyy tehoja tarpeeksi Suomen oloihin.

      Mahtaakohan muissa vastaavissa autoissa peräkoukkumahdollisuus olla yleinen ja haluttu ominaisuus?

    • RipeäVeturi280

      Taitaa olla aika harvinainen toive saada vetokoukku tuontyyppiseen autoon. Ehkä tarkoituksena voisi olla tehdä uusi ennätys Nurburgringillä peräkärryn kanssa.

    • fawfa

      Kyllä sieltä lisävarustelistalta löytyy vetokoukku ja sen saa kaikkiin malleihin.

      • EiCupraan

        Ei ainakaan Seatin nettisivujen hinnastosta tai autonrakennustyökalusta löydy (tai siis löytyy listalta, mutta Cupraan ei varustetta voi valita).

        Tosin saattaa onnistua silti jälkiasennuksena vaikka tehdasvarusteena ei saisikaan.


      • fawf

        näin se muuten on. edelleen muuten jännä homma sinänsä että vetokoukku kannattaa ostaa jälkiasennuksena muutenkin, sillä tulee paljon halvemmaksi näin. kiitos suomen typerän verotuksen.


      • tietoaTietämättömille

        Yleensä noihin ei tyypitetä vetokoukkua ja siten siihen ei saa sellaista asentaa edes jälkiasennuksena.
        Vai köyhä nuukailija voi ajatella säästävänsä muutamia euroja kun asennuttaa koukun jälkiasennuksena.


      • selkeäprovo
        tietoaTietämättömille kirjoitti:

        Yleensä noihin ei tyypitetä vetokoukkua ja siten siihen ei saa sellaista asentaa edes jälkiasennuksena.
        Vai köyhä nuukailija voi ajatella säästävänsä muutamia euroja kun asennuttaa koukun jälkiasennuksena.

        Aloitushan on selkeä provo, itselläni on opel corsa opc nyrre edition(vähän vastaavana mallina voisi pitää opel-malliston autoista), eikä edes käynyt mielessä, kun auton ostin, että saako vetokoukkua, kyllä vetopuuhiin on ihan eri pelit kuin mallistojen urheilulisimmat mallit.

        Matala ja jäykkäalustainen etuvetoturbo vetämässä teli-kärpässä kahden motin halkokuormaa mökkitiellä.... absurdi ajatus...


    • EiSaaKoukkua

      Mulla on Cupra ja totesin saman,että peräkoukkua ei saa tähän malliin :(.. (Meinasi lähteä auto myyntiin sen takia).. Harmi, kun minulle tuli peräkoukulle tarve vasta auton oston jälkeen..

    • 900c

      Ei taida saada tuon mallin kilpailijoihinkaan koukkua.

    • Semmostavaaaa

      Oon koeajanu kahteen kertaan. Ihan kivasti vaihtuu vaihteen kun kiihytät tuolla 60 jälkeen kun pitoa alkaa olla. En innostunut autosta kuitenkaan järkyttävän muovisen sisustan ja halvan ulkoisen muodon takia. Etuveto kyllä toimi yllättävän hyvin tehoihin nähden. Aluksi varmaan ihan kiva mutta pidemmän päälle rasittava kivireki. Harva kuitenkaan arkikäytössä revittää koko ajan. Tilasin lopulta uuden Volvo V60 D5 R-designin joka on jo eri luokan auto...toki hintaakin tuli 60 tonnia. 225hv 2.0litranen uudella 8-vaihteisella laatikolla. Vääntöä 470nm ja 0-100kmh 6,4sek. Ei paljoa jää cuprasta ja kulutus on ihan eri luokkaa. Toki hintakin on eri. Vaimolle voisin tilata cupran.

      • NäinhänSeMenee

        Et kai tosissasi odota, että noin 20.000 halvemman auton varustelutaso materiaalien osalta olisi samaa luokkaa?
        Mistä mielestäsi maksat tuon 20.000 euron kalliimman maksun, kun tehot ja muut ajo-ominaisuudet ei ole paremmat?
        Tottakai maksat hieman paremmasta muovilaadusta sisustuksessa, statuksesta, jne. Kukin arvostaa mitä arvostaa... Ja maksaa siitä.

        Ulkonäkö taasen on ihan puhtaasti maksuasia. Minusta moderni Seat, kuten lähes samannäköiset Audi A3 ja VW Golf ovat paremman näköinen kuin tuo mainitsemasi perinteinen Volvo. Volvo ei minusta ole 'arvokkaamman' näköinen, vaan hyvin klassisen muotoilun tulos, joka vie ajatukset reippaan kymmenen vuoden taakse. Mutta kuten sanoit, makuasia on henkilökohtainen ja hyvä niin. Vaikea väittää sitä vääräksi....


      • Sesiitäsittenbb

        Seat on aivan rimpula vaikka ihan skodaan verrattuna. Ei kannata edes vertailla volvon malleihin. Varsinkaan V60 joka on aina testeissä juuri ollut esillä hienon ulkonäkönsä ansiosta. Sen ulkomuotoa kehutaan aina. Ja oikeesti jos lähetään viivalta tuo volvo ja rimpula seat joka sutii kuivallakin niin voin olla varma että ihan kumpi vain noista voi olla 100km kohdalla metrin tai kaksi edellä, erot ovat niin pieniä. Toki tuo seat kiihtyy paremmin kun saa pitoa mutta vaikka tehoa olisi etupyörillä 400hv ei se 0-100 arvo parane kun ei se kunoa fysiikan lakeja kummiskaan. Mutta hei oikeesti horhhen tekemä seat joka on vielä vikavaagenin halpis tuote niin ei sen enempää kannata lastuautoihin verrata. Toi uusi D5 muuten tehään ruotsissa.


      • HintaluokkaOnEri
        Sesiitäsittenbb kirjoitti:

        Seat on aivan rimpula vaikka ihan skodaan verrattuna. Ei kannata edes vertailla volvon malleihin. Varsinkaan V60 joka on aina testeissä juuri ollut esillä hienon ulkonäkönsä ansiosta. Sen ulkomuotoa kehutaan aina. Ja oikeesti jos lähetään viivalta tuo volvo ja rimpula seat joka sutii kuivallakin niin voin olla varma että ihan kumpi vain noista voi olla 100km kohdalla metrin tai kaksi edellä, erot ovat niin pieniä. Toki tuo seat kiihtyy paremmin kun saa pitoa mutta vaikka tehoa olisi etupyörillä 400hv ei se 0-100 arvo parane kun ei se kunoa fysiikan lakeja kummiskaan. Mutta hei oikeesti horhhen tekemä seat joka on vielä vikavaagenin halpis tuote niin ei sen enempää kannata lastuautoihin verrata. Toi uusi D5 muuten tehään ruotsissa.

        No Skodaa nyt ei edes kannata mainita samassa yhteydessä kun Volvon V60 tai Seat Cupran ominaisuuksia verrataan. Skodan kuuluu ylihinnoittelusta huolimatta jonnekin corolla, dacia, -vertailuihin.

        Niinkuin tuossa edellä joku jo mainitsikin, niin täytyyhän jossain näkyä 20.000 € hintaerokin. Ja mikäpä muu se oikein voikaan olla kuin sisustusvarustelu ja sen semmoiset mielikuva- ja statusjutut, kun ajo-ominaisuudet, suorituskyky jne 'kovat' faktat ovat heikommat.


      • Jankkone
        Sesiitäsittenbb kirjoitti:

        Seat on aivan rimpula vaikka ihan skodaan verrattuna. Ei kannata edes vertailla volvon malleihin. Varsinkaan V60 joka on aina testeissä juuri ollut esillä hienon ulkonäkönsä ansiosta. Sen ulkomuotoa kehutaan aina. Ja oikeesti jos lähetään viivalta tuo volvo ja rimpula seat joka sutii kuivallakin niin voin olla varma että ihan kumpi vain noista voi olla 100km kohdalla metrin tai kaksi edellä, erot ovat niin pieniä. Toki tuo seat kiihtyy paremmin kun saa pitoa mutta vaikka tehoa olisi etupyörillä 400hv ei se 0-100 arvo parane kun ei se kunoa fysiikan lakeja kummiskaan. Mutta hei oikeesti horhhen tekemä seat joka on vielä vikavaagenin halpis tuote niin ei sen enempää kannata lastuautoihin verrata. Toi uusi D5 muuten tehään ruotsissa.

        Ei Volvoa kannata edes mainita samaan aikaan, kun puhutaan oikeista premium-autoista. En minä ainakaan kehu Volvon kanttimuotoja, että lopeta se valehtelu. V60 on pyrkyriauto, eli ihan huuhaata mukamuka premiumia. 60 000 saa MB:n, jossa on oikeasti statusta, ei tarvitse selitellä, kuten Volvossa.
        C 350 e T A Premium Business on halvempi kuin Volvosi, mutta oikeasti Premium!


    • eivolvoeiseat

      Kuka hullu ajaa etuvetoisella sutivalla kipolla.

    • Semmostvaaa

      Ajoin ja voi hyvää päivää. Ei mitään järkeä laittaa voimaa etupyörille noin paljoa. Testasin autoa koeajon aikana senuntikellon kanssa ja pääsin 0-100kmh noin 7 sekunnissa pääsääntöisesti..viisi mittausta 6,9..7,0..7,1..7,4...7,0...ei toivoakaan päästä ilmoitettuihin. Suurin ongelma on tuo järjetön sutiminen vaikka yrittää lähteä edes jotenkin varovasti ja sittä lämä tiskiin....menee tehot hukkaan ellet sitten halua kaahata 100 paremmal puolella korttia kuivumaan? Muuten kun miettii et seatti joka maksaa n.40 tonnia muovisella sisustalla ja halvalla ulkoisella olemuksella niin ei varmaan löydy ostajia paljoa..tuolla hinnalla saa jo mukavan alkaen premiumin..seatin arvonlasku on muutenkin omassa luokassaa puhumattakaan nyt päästöskandaalin vaikutuksista..

      • Bastrado

        Eipä tuossa autossa mitään järkeä olekkaan,jos tehoihin katsoo.Nollasta sataan kiihtyvyys! Yksi helevatan hailee.Kiihdytys kisat käydään eri kalustolla ja muualla kuin liikenteessä.Premium auto! Myös yks hailee.Auto on kulkine millä mennään pisteestä A pisteeseenB. Jollekkin Lada on premium,jollekkin taas joku muu.Jälleen myyntiarvo .....no miten sen nyt sanoisi.Eipä se merkkiin katsomatta ainakaan noususuhdanteinen ole,mutta mitä sitten. Päästöskandaali taas ei koske Cupra malleja(ei ainakaan vastaan ole tullut Cupra TDI:tä).Muutaman kuukauden olen kyseisellä mallilla ajellut ja tyytyväinen ollut.Hauska kulkine ei voi moittia. Mainitaan nyt sitten näillä palstoilla mielipiteeni näistä kuskeista, jotka päivästä toiseen kehuu kyykyttäneensä milloin mitäkin merkkiä. Itse ei enää liikenteessä jaksa kaahailla(ne halut tyydytän varttimaililla harraste ajokillani) ja kyykytellä,jos joku siitä onnelliseksi tulee niin mene ohi vaan ja päiväsi on taas sitten pelastettu ja hyvä mieli.


      • Omassaluokassaok

        Kyllä tuo Cupra omassa luokassaan on ihan kilpailukykyinen kokonaisuus. Arvostus/makukysymyksiä nämä tietysti on, mutta tuskin kukaan joka edes harkitsee Cupran ostamista on kiinnostunut mistään kulimallin premiumista.


      • Kollaasi

        Eli et osaa ajaa ko.autoa.

        Autoja harrastavana TIEDÄN, että koeajolla et onnistu saamaan autosta kaikkea irti, koska et ole tottunut sen ominaisuuksiin, eikä lyhyellä koeajolla voi sitä olettaakaan. Itse pääsen St FR-ibizalla matalaan seiskaan pleiserillä, kun ilmoitettu on 8. Olenkin omistanut sen jo kolme vuotta/50 000km, muiden autojen ohessa. Hondalla ilmoitetaan 1,6 /110 koneella Civicille 9,4 0-100km/h, menee, mutta harjoittelun tuloksena. Sarjat 10,2 -9,9-10, 1- 9, 7-9, 4 ja yhden hengen kuormalla. Ibizalla sarjat 7,7--8,1-7,3, -7, 9- 7,5 , kun ilmoittu on 8,0
        Mitsun maasturilla ilmoitettu 11,4 sarjat 12,1-11, 7-11,4-10,9-11, 5. Sellaista se tosi elämäkokemus on


      • Kollaasi

        Semmostvaa... Kävin kellottamassa 280 STW Cupran. 5.8-6.1-6.3-5.9-6.0 oli 0-100km/h vedot. Miten voit olla noin käsi, ettet saa autoa liikkumaan? Meidän mummo saisi ko. auton kiihtymään samoilla arvoilla kuin sinä;) .

        Autohan liikkui juurikin parhaiten 100-200km/h välillä, joten voidaan myös pohtia, mitä arvoa 0-100km/h arvolla oikeasti on.

        Autossa on hyvät penkit, alusta, ratti sopii käteen hyvin. Ennakoivasta vakionopeudensäätimestä en pitänyt, toki saa pois päältä, mutta en itse sitä ota, jos kyseisen auton hankin. Vetokoukun voi laittaa sitten vaikka tuon yllämainitun Volvo-Belaruksen perään...siellä se on oikeassa paikassa.


    • Jaakkoidid

      Muualla myynnissä jo 290hp-versio, keväällä Suomeen? Mitenkäs nämä cubramallit yleisesti: onko tulevaisuudessa neliveto mahdollinen?

      • löytyyjo

        Suomenkin hinnastoista löytyy jo nuo 290-versiot joten kai noita muutaman kuukauden toimitusajalla saa. En usko että nelivetoa nähdään, olisi konsernin sisällä liian suora kilpailija esim. Audi S3:lle.


      • Tietäjä1

        Tulossa on 300hv 4x4 malli Cuprasta. Lieneekö moottori sitten tuo 290-versio todellisuudessa.


    • Totuuson

      Tällä palstalla ei kukaan..ei yksikään aja cupraa alta 6.5 sekunnin..ei aivan varmasti..etuveto sutii kuivallakin ja hukkaa aina aikaa. Olen ajanut oikeasti ja tiedän kyllä mistä puhun. Nuo ilmoitetut ajat eivät pidä paikkaansa kuin ihanneolosuhteissa volkkarin rallitestikuskin käsissä..erikoisbensalla ilman takapenkkejä ja renkaatkin ovat testeissä aiva eri renkaat.

      • helpostiliikkuualle6puol

        Höpö höpö!
        Audi S1 kulki juuri saman kuin Cupra 280 0-100 aika 6,1 ja helposti. mutta kuten tuossa yllä joku totesikin, niin toiset ovat todella "käsiä" näissä(-kin) asioissa.


      • mietipätuota

        RS3 ja hävisi Seat cupralle TM radalla

        Punkkipate

        23.7.2015 20:08

        Uusin Tm. Käsittämätöntä että etuveto cupra voitti reilusti tehokkaamman ja nelivetoisen audin RS3:n. Seat veri saman ajan bentley 6litran tuplaturbon kanssa(Gt speed). Eli seat voitti audin. Oon ajanu sitä ja onhan se tosiaan nopeempi kun Rs3. Ja nyt oli kyse ihan uudesta Rs3 .


      • reyere

        Niin siis sinä et aja mitään autoa alle 6.5s, moni muu jotka osaa ajaa kyllä ajavat.
        Omalla autolla tällä hetkellä 5.9s 0-100kmh mitattu. Sen tosin olen päässyt vain kerran, kun kaikki onnistui täydellisesti. Tavallisesti pyöritään siellä 6.2-6.3s ajoissa.
        ihan etuvetosella vieläpä.


    • nelivetoseuraavaksi

      Kokeilkaapa Seat Cupraa kitkarenkailla. Laitoin kitkat alle ja luistonesto vilkuttaa vielä 150km/h vauhdissa kuivalla asfaltilla. Ihan hukkaan menee tehot.. Kuivalla kesäkelillä ihan hauska peli, nyt syyskeleillä ei niinkään.

    • Cccuprakuski

      Tässä cupra 280 kuski. Mullakin kitkat autossa. Nyt oikeestaan tuo kuivien kesäkelien ilo on muuttunut harmitukseksi. Autosta kuuluu enää häiritsevä melu eikä tehoja saa tiehen oikeestaan millään nopeuksilla. Vettä tulee vaan ja auto sutii ja polttoainetta kuluu turhaan. Kesällä hauska laite ja silloin sen hankin mutta nyt kaipaan takasin S60 diesel volvoa. Talvella arvostaisi mukavuutta ja pientä kulutusta enemmän. Valoista lähdöt nopeasti näillä kitkoilla ei ole kovin kummosia myöskään. Hieno auto mutta neliveto kruunaisi kaiken..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1448
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1002
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      715
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      670
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe