Kävin kokeilemassa kyseistä autoa oli tosi mukava, mutta kun kysyin koeajon jälkeen myyjältä saako autoon vetokoukun. Niin myyjä ilmoitti että ei onnistu siihen jäi auto kaupat.
SEAT 280 Cupra
29
1614
Vastaukset
- Onneksi_on_vaihtoehto
Ehkäpä on ajateltu, ettei tuollaiseen lähes urheiluautotasoiseen menijän ominaisuuksiin tarvi kuulua peräkärryn vetomahdollisuutta. Onneksi Seat-mallistostakin löytyy tavallisempia malleja, esim nelivetoinen Leon. Kyllä siinäkin löytyy tehoja tarpeeksi Suomen oloihin.
Mahtaakohan muissa vastaavissa autoissa peräkoukkumahdollisuus olla yleinen ja haluttu ominaisuus? - RipeäVeturi280
Taitaa olla aika harvinainen toive saada vetokoukku tuontyyppiseen autoon. Ehkä tarkoituksena voisi olla tehdä uusi ennätys Nurburgringillä peräkärryn kanssa.
- fawfa
Kyllä sieltä lisävarustelistalta löytyy vetokoukku ja sen saa kaikkiin malleihin.
- EiCupraan
Ei ainakaan Seatin nettisivujen hinnastosta tai autonrakennustyökalusta löydy (tai siis löytyy listalta, mutta Cupraan ei varustetta voi valita).
Tosin saattaa onnistua silti jälkiasennuksena vaikka tehdasvarusteena ei saisikaan. - fawf
näin se muuten on. edelleen muuten jännä homma sinänsä että vetokoukku kannattaa ostaa jälkiasennuksena muutenkin, sillä tulee paljon halvemmaksi näin. kiitos suomen typerän verotuksen.
- tietoaTietämättömille
Yleensä noihin ei tyypitetä vetokoukkua ja siten siihen ei saa sellaista asentaa edes jälkiasennuksena.
Vai köyhä nuukailija voi ajatella säästävänsä muutamia euroja kun asennuttaa koukun jälkiasennuksena. - selkeäprovo
tietoaTietämättömille kirjoitti:
Yleensä noihin ei tyypitetä vetokoukkua ja siten siihen ei saa sellaista asentaa edes jälkiasennuksena.
Vai köyhä nuukailija voi ajatella säästävänsä muutamia euroja kun asennuttaa koukun jälkiasennuksena.Aloitushan on selkeä provo, itselläni on opel corsa opc nyrre edition(vähän vastaavana mallina voisi pitää opel-malliston autoista), eikä edes käynyt mielessä, kun auton ostin, että saako vetokoukkua, kyllä vetopuuhiin on ihan eri pelit kuin mallistojen urheilulisimmat mallit.
Matala ja jäykkäalustainen etuvetoturbo vetämässä teli-kärpässä kahden motin halkokuormaa mökkitiellä.... absurdi ajatus...
- EiSaaKoukkua
Mulla on Cupra ja totesin saman,että peräkoukkua ei saa tähän malliin :(.. (Meinasi lähteä auto myyntiin sen takia).. Harmi, kun minulle tuli peräkoukulle tarve vasta auton oston jälkeen..
- 900c
Ei taida saada tuon mallin kilpailijoihinkaan koukkua.
- Semmostavaaaa
Oon koeajanu kahteen kertaan. Ihan kivasti vaihtuu vaihteen kun kiihytät tuolla 60 jälkeen kun pitoa alkaa olla. En innostunut autosta kuitenkaan järkyttävän muovisen sisustan ja halvan ulkoisen muodon takia. Etuveto kyllä toimi yllättävän hyvin tehoihin nähden. Aluksi varmaan ihan kiva mutta pidemmän päälle rasittava kivireki. Harva kuitenkaan arkikäytössä revittää koko ajan. Tilasin lopulta uuden Volvo V60 D5 R-designin joka on jo eri luokan auto...toki hintaakin tuli 60 tonnia. 225hv 2.0litranen uudella 8-vaihteisella laatikolla. Vääntöä 470nm ja 0-100kmh 6,4sek. Ei paljoa jää cuprasta ja kulutus on ihan eri luokkaa. Toki hintakin on eri. Vaimolle voisin tilata cupran.
- NäinhänSeMenee
Et kai tosissasi odota, että noin 20.000 halvemman auton varustelutaso materiaalien osalta olisi samaa luokkaa?
Mistä mielestäsi maksat tuon 20.000 euron kalliimman maksun, kun tehot ja muut ajo-ominaisuudet ei ole paremmat?
Tottakai maksat hieman paremmasta muovilaadusta sisustuksessa, statuksesta, jne. Kukin arvostaa mitä arvostaa... Ja maksaa siitä.
Ulkonäkö taasen on ihan puhtaasti maksuasia. Minusta moderni Seat, kuten lähes samannäköiset Audi A3 ja VW Golf ovat paremman näköinen kuin tuo mainitsemasi perinteinen Volvo. Volvo ei minusta ole 'arvokkaamman' näköinen, vaan hyvin klassisen muotoilun tulos, joka vie ajatukset reippaan kymmenen vuoden taakse. Mutta kuten sanoit, makuasia on henkilökohtainen ja hyvä niin. Vaikea väittää sitä vääräksi.... - Sesiitäsittenbb
Seat on aivan rimpula vaikka ihan skodaan verrattuna. Ei kannata edes vertailla volvon malleihin. Varsinkaan V60 joka on aina testeissä juuri ollut esillä hienon ulkonäkönsä ansiosta. Sen ulkomuotoa kehutaan aina. Ja oikeesti jos lähetään viivalta tuo volvo ja rimpula seat joka sutii kuivallakin niin voin olla varma että ihan kumpi vain noista voi olla 100km kohdalla metrin tai kaksi edellä, erot ovat niin pieniä. Toki tuo seat kiihtyy paremmin kun saa pitoa mutta vaikka tehoa olisi etupyörillä 400hv ei se 0-100 arvo parane kun ei se kunoa fysiikan lakeja kummiskaan. Mutta hei oikeesti horhhen tekemä seat joka on vielä vikavaagenin halpis tuote niin ei sen enempää kannata lastuautoihin verrata. Toi uusi D5 muuten tehään ruotsissa.
- HintaluokkaOnEri
Sesiitäsittenbb kirjoitti:
Seat on aivan rimpula vaikka ihan skodaan verrattuna. Ei kannata edes vertailla volvon malleihin. Varsinkaan V60 joka on aina testeissä juuri ollut esillä hienon ulkonäkönsä ansiosta. Sen ulkomuotoa kehutaan aina. Ja oikeesti jos lähetään viivalta tuo volvo ja rimpula seat joka sutii kuivallakin niin voin olla varma että ihan kumpi vain noista voi olla 100km kohdalla metrin tai kaksi edellä, erot ovat niin pieniä. Toki tuo seat kiihtyy paremmin kun saa pitoa mutta vaikka tehoa olisi etupyörillä 400hv ei se 0-100 arvo parane kun ei se kunoa fysiikan lakeja kummiskaan. Mutta hei oikeesti horhhen tekemä seat joka on vielä vikavaagenin halpis tuote niin ei sen enempää kannata lastuautoihin verrata. Toi uusi D5 muuten tehään ruotsissa.
No Skodaa nyt ei edes kannata mainita samassa yhteydessä kun Volvon V60 tai Seat Cupran ominaisuuksia verrataan. Skodan kuuluu ylihinnoittelusta huolimatta jonnekin corolla, dacia, -vertailuihin.
Niinkuin tuossa edellä joku jo mainitsikin, niin täytyyhän jossain näkyä 20.000 € hintaerokin. Ja mikäpä muu se oikein voikaan olla kuin sisustusvarustelu ja sen semmoiset mielikuva- ja statusjutut, kun ajo-ominaisuudet, suorituskyky jne 'kovat' faktat ovat heikommat. - Jankkone
Sesiitäsittenbb kirjoitti:
Seat on aivan rimpula vaikka ihan skodaan verrattuna. Ei kannata edes vertailla volvon malleihin. Varsinkaan V60 joka on aina testeissä juuri ollut esillä hienon ulkonäkönsä ansiosta. Sen ulkomuotoa kehutaan aina. Ja oikeesti jos lähetään viivalta tuo volvo ja rimpula seat joka sutii kuivallakin niin voin olla varma että ihan kumpi vain noista voi olla 100km kohdalla metrin tai kaksi edellä, erot ovat niin pieniä. Toki tuo seat kiihtyy paremmin kun saa pitoa mutta vaikka tehoa olisi etupyörillä 400hv ei se 0-100 arvo parane kun ei se kunoa fysiikan lakeja kummiskaan. Mutta hei oikeesti horhhen tekemä seat joka on vielä vikavaagenin halpis tuote niin ei sen enempää kannata lastuautoihin verrata. Toi uusi D5 muuten tehään ruotsissa.
Ei Volvoa kannata edes mainita samaan aikaan, kun puhutaan oikeista premium-autoista. En minä ainakaan kehu Volvon kanttimuotoja, että lopeta se valehtelu. V60 on pyrkyriauto, eli ihan huuhaata mukamuka premiumia. 60 000 saa MB:n, jossa on oikeasti statusta, ei tarvitse selitellä, kuten Volvossa.
C 350 e T A Premium Business on halvempi kuin Volvosi, mutta oikeasti Premium!
- eivolvoeiseat
Kuka hullu ajaa etuvetoisella sutivalla kipolla.
- Semmostvaaa
Ajoin ja voi hyvää päivää. Ei mitään järkeä laittaa voimaa etupyörille noin paljoa. Testasin autoa koeajon aikana senuntikellon kanssa ja pääsin 0-100kmh noin 7 sekunnissa pääsääntöisesti..viisi mittausta 6,9..7,0..7,1..7,4...7,0...ei toivoakaan päästä ilmoitettuihin. Suurin ongelma on tuo järjetön sutiminen vaikka yrittää lähteä edes jotenkin varovasti ja sittä lämä tiskiin....menee tehot hukkaan ellet sitten halua kaahata 100 paremmal puolella korttia kuivumaan? Muuten kun miettii et seatti joka maksaa n.40 tonnia muovisella sisustalla ja halvalla ulkoisella olemuksella niin ei varmaan löydy ostajia paljoa..tuolla hinnalla saa jo mukavan alkaen premiumin..seatin arvonlasku on muutenkin omassa luokassaa puhumattakaan nyt päästöskandaalin vaikutuksista..
- Bastrado
Eipä tuossa autossa mitään järkeä olekkaan,jos tehoihin katsoo.Nollasta sataan kiihtyvyys! Yksi helevatan hailee.Kiihdytys kisat käydään eri kalustolla ja muualla kuin liikenteessä.Premium auto! Myös yks hailee.Auto on kulkine millä mennään pisteestä A pisteeseenB. Jollekkin Lada on premium,jollekkin taas joku muu.Jälleen myyntiarvo .....no miten sen nyt sanoisi.Eipä se merkkiin katsomatta ainakaan noususuhdanteinen ole,mutta mitä sitten. Päästöskandaali taas ei koske Cupra malleja(ei ainakaan vastaan ole tullut Cupra TDI:tä).Muutaman kuukauden olen kyseisellä mallilla ajellut ja tyytyväinen ollut.Hauska kulkine ei voi moittia. Mainitaan nyt sitten näillä palstoilla mielipiteeni näistä kuskeista, jotka päivästä toiseen kehuu kyykyttäneensä milloin mitäkin merkkiä. Itse ei enää liikenteessä jaksa kaahailla(ne halut tyydytän varttimaililla harraste ajokillani) ja kyykytellä,jos joku siitä onnelliseksi tulee niin mene ohi vaan ja päiväsi on taas sitten pelastettu ja hyvä mieli.
- Omassaluokassaok
Kyllä tuo Cupra omassa luokassaan on ihan kilpailukykyinen kokonaisuus. Arvostus/makukysymyksiä nämä tietysti on, mutta tuskin kukaan joka edes harkitsee Cupran ostamista on kiinnostunut mistään kulimallin premiumista.
- Kollaasi
Eli et osaa ajaa ko.autoa.
Autoja harrastavana TIEDÄN, että koeajolla et onnistu saamaan autosta kaikkea irti, koska et ole tottunut sen ominaisuuksiin, eikä lyhyellä koeajolla voi sitä olettaakaan. Itse pääsen St FR-ibizalla matalaan seiskaan pleiserillä, kun ilmoitettu on 8. Olenkin omistanut sen jo kolme vuotta/50 000km, muiden autojen ohessa. Hondalla ilmoitetaan 1,6 /110 koneella Civicille 9,4 0-100km/h, menee, mutta harjoittelun tuloksena. Sarjat 10,2 -9,9-10, 1- 9, 7-9, 4 ja yhden hengen kuormalla. Ibizalla sarjat 7,7--8,1-7,3, -7, 9- 7,5 , kun ilmoittu on 8,0
Mitsun maasturilla ilmoitettu 11,4 sarjat 12,1-11, 7-11,4-10,9-11, 5. Sellaista se tosi elämäkokemus on - Kollaasi
Semmostvaa... Kävin kellottamassa 280 STW Cupran. 5.8-6.1-6.3-5.9-6.0 oli 0-100km/h vedot. Miten voit olla noin käsi, ettet saa autoa liikkumaan? Meidän mummo saisi ko. auton kiihtymään samoilla arvoilla kuin sinä;) .
Autohan liikkui juurikin parhaiten 100-200km/h välillä, joten voidaan myös pohtia, mitä arvoa 0-100km/h arvolla oikeasti on.
Autossa on hyvät penkit, alusta, ratti sopii käteen hyvin. Ennakoivasta vakionopeudensäätimestä en pitänyt, toki saa pois päältä, mutta en itse sitä ota, jos kyseisen auton hankin. Vetokoukun voi laittaa sitten vaikka tuon yllämainitun Volvo-Belaruksen perään...siellä se on oikeassa paikassa.
- Jaakkoidid
Muualla myynnissä jo 290hp-versio, keväällä Suomeen? Mitenkäs nämä cubramallit yleisesti: onko tulevaisuudessa neliveto mahdollinen?
- löytyyjo
Suomenkin hinnastoista löytyy jo nuo 290-versiot joten kai noita muutaman kuukauden toimitusajalla saa. En usko että nelivetoa nähdään, olisi konsernin sisällä liian suora kilpailija esim. Audi S3:lle.
- Tietäjä1
Tulossa on 300hv 4x4 malli Cuprasta. Lieneekö moottori sitten tuo 290-versio todellisuudessa.
- Totuuson
Tällä palstalla ei kukaan..ei yksikään aja cupraa alta 6.5 sekunnin..ei aivan varmasti..etuveto sutii kuivallakin ja hukkaa aina aikaa. Olen ajanut oikeasti ja tiedän kyllä mistä puhun. Nuo ilmoitetut ajat eivät pidä paikkaansa kuin ihanneolosuhteissa volkkarin rallitestikuskin käsissä..erikoisbensalla ilman takapenkkejä ja renkaatkin ovat testeissä aiva eri renkaat.
- helpostiliikkuualle6puol
Höpö höpö!
Audi S1 kulki juuri saman kuin Cupra 280 0-100 aika 6,1 ja helposti. mutta kuten tuossa yllä joku totesikin, niin toiset ovat todella "käsiä" näissä(-kin) asioissa. - mietipätuota
RS3 ja hävisi Seat cupralle TM radalla
Punkkipate
23.7.2015 20:08
Uusin Tm. Käsittämätöntä että etuveto cupra voitti reilusti tehokkaamman ja nelivetoisen audin RS3:n. Seat veri saman ajan bentley 6litran tuplaturbon kanssa(Gt speed). Eli seat voitti audin. Oon ajanu sitä ja onhan se tosiaan nopeempi kun Rs3. Ja nyt oli kyse ihan uudesta Rs3 . - reyere
Niin siis sinä et aja mitään autoa alle 6.5s, moni muu jotka osaa ajaa kyllä ajavat.
Omalla autolla tällä hetkellä 5.9s 0-100kmh mitattu. Sen tosin olen päässyt vain kerran, kun kaikki onnistui täydellisesti. Tavallisesti pyöritään siellä 6.2-6.3s ajoissa.
ihan etuvetosella vieläpä.
- nelivetoseuraavaksi
Kokeilkaapa Seat Cupraa kitkarenkailla. Laitoin kitkat alle ja luistonesto vilkuttaa vielä 150km/h vauhdissa kuivalla asfaltilla. Ihan hukkaan menee tehot.. Kuivalla kesäkelillä ihan hauska peli, nyt syyskeleillä ei niinkään.
- Cccuprakuski
Tässä cupra 280 kuski. Mullakin kitkat autossa. Nyt oikeestaan tuo kuivien kesäkelien ilo on muuttunut harmitukseksi. Autosta kuuluu enää häiritsevä melu eikä tehoja saa tiehen oikeestaan millään nopeuksilla. Vettä tulee vaan ja auto sutii ja polttoainetta kuluu turhaan. Kesällä hauska laite ja silloin sen hankin mutta nyt kaipaan takasin S60 diesel volvoa. Talvella arvostaisi mukavuutta ja pientä kulutusta enemmän. Valoista lähdöt nopeasti näillä kitkoilla ei ole kovin kummosia myöskään. Hieno auto mutta neliveto kruunaisi kaiken..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822