Taas tuli paketti läpi ongelmitta

viro.on.my.mind

Eikä mitään lippuja ja lappuja ollut paketissa. Mitä ne jotkut höpöttää että kontrolli olisi tiukentunut muka. Paskat se on näköjään mitään tiukentunut. Paketit tulee perille kuten ennenkin ja miestä väkevämpi maistuu hyvälle varsinkin jos se on kohtuuhintaista :)

8

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelotteluaseon

Joku alkon monopoli ukko yrittää vaan pelotella, että kukaan ei tilaisi. Yms. verohöpötyksiä jotka ei kuulu osatajalle. Ihan turhaan musta ei mitään alkon asiakasta saa . Koko alko pitäisi purkaa ja veroa laskea viron tasolle. Tai niin, että Virosta hakeminen matkakuluineen tai nettitilaus postikuluineen ei kannata. Ei toimi tälläinen, että veron korotuksia vaan alkoholiin joka vuosi jossa on jo veroa ihan liikaa.

• Fyr

Joku kappuri agitoi ja markkinoi itseään - linja on tiukentunut. Virosta kannattaa hakea ihan itse - ei maksa paljon ja pääsee käpistelemään ostoksia ennen valintaa.

• hjsshklf

Älä valehtele sillä linja ei ole käytännössä tiukentunut yhtään mihinkään. Alkoholi kulkee nettikauppojen EU-maiden välillä vapaasti ja verot maksaa kuka jaksaa.

• Mistätilasit

Annatko linkin?

• myyjämaksaa
        Jorma_dic kirjoitti:

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/netista_ostaminen/nettituonti/alkoholin_tilaaminen_netista.jsp

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2015/20150635

Tässä linkkejä niitä kaipaavalle.

Etämyynnissä ostaja ei ole kyllä noiden tullin sivujen mukaan verovastuussa. Vaan myyjä. Eikä myyjän verovastuuta voi siirtää ostajalle.

Etäostossa tilanne on hyvin selkeä eli siinä ostaja maksaa veron jos itse järjestää kuljetuksen. Eli kannattaa tilata kaupoista jotka ovat varmuudella etamyyjiä. Se katsotaan etamyynniksi jos ohtaan kilkkaamaan tiettyä myyjän järjestämää kuljetusta esim viinahuuto..

Tosiaan tulilla on oikeus ottaa haltuun, mutta paketteja kuitenkin tulee yhä perille. Joten eivät ainkaan läheskään jokaista pakettia haltuunsa ota. Tullin verolappukin on hyvin harvoissa paketeissa.

• zipzipzip
        myyjämaksaa kirjoitti:

Etämyynnissä ostaja ei ole kyllä noiden tullin sivujen mukaan verovastuussa. Vaan myyjä. Eikä myyjän verovastuuta voi siirtää ostajalle.

Etäostossa tilanne on hyvin selkeä eli siinä ostaja maksaa veron jos itse järjestää kuljetuksen. Eli kannattaa tilata kaupoista jotka ovat varmuudella etamyyjiä. Se katsotaan etamyynniksi jos ohtaan kilkkaamaan tiettyä myyjän järjestämää kuljetusta esim viinahuuto..

Tosiaan tulilla on oikeus ottaa haltuun, mutta paketteja kuitenkin tulee yhä perille. Joten eivät ainkaan läheskään jokaista pakettia haltuunsa ota. Tullin verolappukin on hyvin harvoissa paketeissa.

Eivät ota takavarikoi pikkutilauksia, se on pelkkää paskanjauhanta pelottelua että niin tekisivät. Ehkä isompia tilauksia etäostoja tyyliin, sadalle olut laatikolle tilattu kuljetus ja mitään vakuuksia ei ole annettu. Sellaset niitä voikin kiinnostaa.

• direktiivitsanoo

Jokainen eu-paketti (alkoholia kuin myös muuta tavaraa) on tullut aina perille ja olen tilannut jo niitä vuosia. EU:ssa on tavaroiden ja palveluiden vapaa liikkuvuus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4776
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2179
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      1823
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      190
      1792
    5. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      168
      1560
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      283
      1431
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      206
      1260
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      88
      1179
    9. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      207
      1162
    10. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      65
      1124
    Aihe