Sairastin juuri hermojuuritulehduksen eliGuillan Barren oireyhtymän.Olin alkuun teholla,yhteensä kole viikkoo sairaalassa.Opettelin uudelleen käden ja jalkojen toiminnot.Ollut nyt viikon kotona.Muuten kotona ok,mut päässä tuntuu heikkoutta,onko voimien vähyyttä?Menen kaheksi viikkoo kuntoutukseen?Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia ja miten pian ootte kuntoutuneet?Reilussa viikossa opin kävelemään,syömään,kirjoittamaan ym.Ei oikeestaan koske päähän eikä pyörrytä,mut jotenkin epävarma voimaton olo päässä.Mielenkiinnolla odotan kokemuksianne parantumisesta ja kuntoutuksestanne.Itse lähden huomenna kaheksi viikkoo kuntoutukseen,joten en oo heti vastaamassa.Mukavia kesäpäiviä.Kaipaan vertaistukeanne.
Hermojuuritulehdus
3
6916
Vastaukset
- oletettavastikin
Minulla ei ole diagnosoitu Guillean Barren oireyhtymää.
Mutta oletan 90% todennäköisyydellä sairastaneeni sen kotona ilman lääkärin hoitoa.
Halvaantuminen ei tapahtunut loppuun asti kokonaan, vaan puoleen väliin. Kesti 1-2 vuotta.
Olen pitkälti toipunut, mutta pääni on vielä outo.
Olen kokemukseni kanssa kokonaan yksin Suomen maassa. - radiculous
Itse epäilen, että mulla olis lievänä tämä tälläkin hetkellä.
Alkoi 2 viikkoa sitten vihlovana, tuikkivana kipuna ja kihelmöintinä oikeassa jalassa. Sitten tuli puristava tunne, kuin lihakset olisi maitohapoilla ja kävely raskasta ja tönkköä. Tämä tunne levisi toiseenkin jalkaan. Etenevä voimattomuus, aivan kamala unettomuus, painon tunne rinnalla ja palan tunne kurkussa, raskas hengittää, sydän lyö raskaasti ja tuntuu olevan kovilla. Viimeisimpänä oireena lisääntyvä liman nousu kurkkuun ja nenän tukkoisuus, vaikea hengittää sen vuoksi. Lima todella sitkeää.
Kipuihin ja kihelmöintiin on suurimmaksi osaksi auttanut tulehduskipulääke, mutta satunnaisia tuikkauksia esiintyy, samoin öisin kihelmöi käsiä ja välillä varpaitakin. Unta ei saa päivällä eikä yöllä, lääkkeillä pariksi tunniksi.
Verikokeissa ei tietenkään mitään näy, stetoskoopilla kuunnellessa ei sydämessä eikä keuhkoissa mitään ole kuulunut. Olen ravannut lääkärissä niin julkisella kuin yksityisellä, pitävät varmaan luulosairaana, kun oireet ovat muuttuneet ja edenneet koko ajan. Julkisella puolella halutaan vaan seurata ja odottaa spontaania parantumista. Halvaantua ilmeisesti pitäisi, ennen kuin pääsee tutkimuksiin ja hoitoon. Tää on todella raskasta. :(- luulosairauttakin
Noi sun oireet viittaa suu ja sorkkatautiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi813898Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo693707Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks442215Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä522179- 582074
- 511746
- 271429
Vuoksesi kaiken
Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua1151173Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1051153- 601099