Kirjaudu
EtusivuKeskusteluTreffitPostiChatAlennuskooditSuomi24 yrityksilleOpastus
Valikko
Etsi
Aihealueet
Keskustelu24 Ajoneuvot ja liikenne LiikenneJoukkoliikenne Työpäivät lähes tauotta?Työpäivät lähes tauotta?
rento kuski
8.6.2013 22:25
En ymmärrä sitä kauheaa valitusta, ettei työpäivän aikana ehdi käymään tarpeillaan eikä pitämään ruokataukoa. Itse olen toiminut linja-autonkuljettaja HSL:n alueella viisi vuotta. Joka ikinen työpäivä olen ehtinyt käymään tarpeillani, kun siihen on ollut tarvetta. Joka ikinen työpäivä olen ehtinyt käydä ostamassa kupin kahvia kesken työpäivän. Joka ikinen työpäivä, joka ylittää 5,5 tuntia, olen ehtinyt syömään ruokatauollani.
En ole koskaan ajanut 5,5 tuntia yhtäjaksoisesti, etten olisi jossakin vaiheessa tuona aikana käynyt ostamassa kupillista kahvia. Voi olla, että lähtö on joskus myöhästynyt minuutin, pari tai ehkä enemmänkin, mutta kahvini olen hakenut ja kertaakaan en ole kyydistä pois jäänyt.
Asiathan voi hoitaa niin monella tavalla ja itse olen ottanut aika rennon ja vapaan tyylin niiden hoitamisessa. Lähes poikkeuksetta olen kuitenkin ehtinyt seuraavaan lähtöön sarjakirjaan merkittynä aikana. Liikenteessä myöskin ajelen rauhakseltaan ja annan höseltäjien kerätä matkustajat edestäni, kun heillä tuntuu olevan niin kova kiire saamaan heidät kyytiinsä.
Tämä on mukavaa työtä, kun saa ajella ympäriinsä ja tavata kivoja ihmisiä. Monta kertaa aamulla ottaa ihmisiä pysäkeiltä kyytiin ja ajattelee, että he ovat matkalla töihin. Sitten aivan kuin havahtuu, että itsehän olen jo töissä. Toisinaan tuntuu, että melkeinhän tämä menee hyvästä harrastuksesta.
TÄMÄ KESKUSTELU ON SULJETTU
ILMIANNA
JAA
97 Vastausta
minä vaan
8.6.2013 22:49
Muuten sama, mutta siihen kolmen ja viiden välillä heräämiseen en ole vielä tottunut.
ILMIANNA
JAA
Virta Veter.
8.6.2013 22:56
Juu ja kiva katsella kun ne ihmiset tulee töistä ja menee harrastuksiinsa ja sinä se vaan olet vieläkin töissä!
Huomaa, että olet märkäkorva alalla, rupeaa neste nousemaan nuppiin, kun ajaa yli 20 vuotta ja kiire vaan lisääntyy ja aikaa ei jää mihinkään.
Sinullahan ei ole omaa elämää, ei harrasttuksia, e perhettä, näin voit nauttia työstäsi kellon ympäri ja kuskata oikeita ihmisiä työhön, kotiin ja harrastuksiin ja saman työvuron aikana.
Mitähän kivaa poika elämässäsi vielä keksitkään, poikamieshän voi tehdä sitäkin itsekseen ja yksinhän sinä jäätkin kun nautit pitkistä päivistäsi.
ILMIANNA
JAA
7 VASTAUSTA:
rento kuski
8.6.2013 23:07
Kieltämättä on joskus hieman tympeää, kun on mennyt aamulla kuudeksi töihin ja kotona on jo yhdentoista aikaan. Siinä sitten joutuu odottelemaan pitkälle iltapäivään ennen kuin kaverit pääsevät töistä. Onneksi tuon odottamisen voi käyttää muiden harrastusten parissa, jotka eivät ole niin sidottuja tiettyyn kellon aikaan.
ILMIANNA
JAA
Ala Vaihdettu
8.6.2013 23:48
rento kuski kirjoitti:
Kieltämättä on joskus hieman tympeää, kun on mennyt aamulla kuudeksi töihin ja kotona on jo yhdentoista aikaan. Siinä sitten joutuu odottelemaan pitkälle iltapäivään ennen kuin kaverit pääsevät töistä. Onneksi tuon odottamisen voi käyttää muiden harrastusten parissa, jotka eivät ole niin sidottuja tiettyyn kellon aikaan.
Näytä lisää
Voi sulla rento kuski joku yksittäinen päivä tollanen ollakkin , mutta entäs ne loput päivät ? Kellonympäri ja kotiin tai minne sitten suuntaatkin ,mutta nukkumaan ja eikä sitäkään kovin pitkään kun taas kello soi taas lähti rento kuski 12 tuntiselle. Ehkäpä harrastus tuokin.
ILMIANNA
JAA
rento kuski
9.6.2013 10:04
Ala Vaihdettu kirjoitti:
Voi sulla rento kuski joku yksittäinen päivä tollanen ollakkin , mutta entäs ne loput päivät ? Kellonympäri ja kotiin tai minne sitten suuntaatkin ,mutta nukkumaan ja eikä sitäkään kovin pitkään kun taas kello soi taas lähti rento kuski 12 tuntiselle. Ehkäpä harrastus tuokin.
Näytä lisää
Mikäli kaksiviikkojaksossa on yksi mainitsemani viiden tunnin mittainen työpäivä loput yhdeksän ovat keskimäärin 8,33 tuntia.
ILMIANNA
JAA
kohta kelaan vek
13.6.2013 20:08
Kun nuori mies tulee alalle ja ajaa 20 vuotta, on peli käytännössä jo menetetty. On mahdoton vaihtaa alaa mihinkään muuhun kuin rattihommiin.
Luultavasti terveys alkaa reistaamaan. Tulee sokeritauti, verenkierto jaloissa heikkenee pitkän istumisen ja liikkumattomuuden vuoksi paisuvat suonikohjut ja peräpukamat, unihäiriöt vaivaavat koska palautumisaikaa ei ole kuin 9 tuntia. Tuo 9 tuntia saataa olla viikossa 3 kertaa maximissaan. Revi siitä pirteää terveyttä!
Moni muukin vaara vaanii; stressi, mahahaava, sisäelinten laskeutuminen, rakkovaivat, eturauhanen, ummetus, selkä, olkapäät, niska....ja kaikki tämä pitkistä 5,5 tunnin istumisista....
Perhe-elämä ja sosiaaliset suhteet tosiaan kärsivät koska et oikein koskaan ole paikalla. Harrastuksiin ja kuntoiluun on aikaa vain vapaapäivisin. Muulloin ei ehdi tai palautumisaikaa ei ole.
Tulevaisuudessa kun eläkeputki ja osa-aikaeläke poistuu, eläkeikä nousee niin muuta vaihtoehtoa ei ole kuin sair
kuka mitä veteli
pirkkp69
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581371Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221104Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73859