kuka mitä veteli

pirkkp69

Kirjaudu

EtusivuKeskusteluTreffitPostiChatAlennuskooditSuomi24 yrityksilleOpastus

 Valikko

Etsi 

 Aihealueet

Keskustelu24 Ajoneuvot ja liikenne LiikenneJoukkoliikenne Työpäivät lähes tauotta?Työpäivät lähes tauotta?

rento kuski

8.6.2013 22:25

En ymmärrä sitä kauheaa valitusta, ettei työpäivän aikana ehdi käymään tarpeillaan eikä pitämään ruokataukoa. Itse olen toiminut linja-autonkuljettaja HSL:n alueella viisi vuotta. Joka ikinen työpäivä olen ehtinyt käymään tarpeillani, kun siihen on ollut tarvetta. Joka ikinen työpäivä olen ehtinyt käydä ostamassa kupin kahvia kesken työpäivän. Joka ikinen työpäivä, joka ylittää 5,5 tuntia, olen ehtinyt syömään ruokatauollani.

En ole koskaan ajanut 5,5 tuntia yhtäjaksoisesti, etten olisi jossakin vaiheessa tuona aikana käynyt ostamassa kupillista kahvia. Voi olla, että lähtö on joskus myöhästynyt minuutin, pari tai ehkä enemmänkin, mutta kahvini olen hakenut ja kertaakaan en ole kyydistä pois jäänyt.

Asiathan voi hoitaa niin monella tavalla ja itse olen ottanut aika rennon ja vapaan tyylin niiden hoitamisessa. Lähes poikkeuksetta olen kuitenkin ehtinyt seuraavaan lähtöön sarjakirjaan merkittynä aikana. Liikenteessä myöskin ajelen rauhakseltaan ja annan höseltäjien kerätä matkustajat edestäni, kun heillä tuntuu olevan niin kova kiire saamaan heidät kyytiinsä.

Tämä on mukavaa työtä, kun saa ajella ympäriinsä ja tavata kivoja ihmisiä. Monta kertaa aamulla ottaa ihmisiä pysäkeiltä kyytiin ja ajattelee, että he ovat matkalla töihin. Sitten aivan kuin havahtuu, että itsehän olen jo töissä. Toisinaan tuntuu, että melkeinhän tämä menee hyvästä harrastuksesta.

TÄMÄ KESKUSTELU ON SULJETTU

ILMIANNA

JAA

97 Vastausta

minä vaan

8.6.2013 22:49

Muuten sama, mutta siihen kolmen ja viiden välillä heräämiseen en ole vielä tottunut.

ILMIANNA

JAA

Virta Veter.

8.6.2013 22:56

Juu ja kiva katsella kun ne ihmiset tulee töistä ja menee harrastuksiinsa ja sinä se vaan olet vieläkin töissä!

Huomaa, että olet märkäkorva alalla, rupeaa neste nousemaan nuppiin, kun ajaa yli 20 vuotta ja kiire vaan lisääntyy ja aikaa ei jää mihinkään.

Sinullahan ei ole omaa elämää, ei harrasttuksia, e perhettä, näin voit nauttia työstäsi kellon ympäri ja kuskata oikeita ihmisiä työhön, kotiin ja harrastuksiin ja saman työvuron aikana.

Mitähän kivaa poika elämässäsi vielä keksitkään, poikamieshän voi tehdä sitäkin itsekseen ja yksinhän sinä jäätkin kun nautit pitkistä päivistäsi.

ILMIANNA

JAA

7 VASTAUSTA:

rento kuski

8.6.2013 23:07

Kieltämättä on joskus hieman tympeää, kun on mennyt aamulla kuudeksi töihin ja kotona on jo yhdentoista aikaan. Siinä sitten joutuu odottelemaan pitkälle iltapäivään ennen kuin kaverit pääsevät töistä. Onneksi tuon odottamisen voi käyttää muiden harrastusten parissa, jotka eivät ole niin sidottuja tiettyyn kellon aikaan.

ILMIANNA

JAA

Ala Vaihdettu

8.6.2013 23:48

rento kuski kirjoitti:

Kieltämättä on joskus hieman tympeää, kun on mennyt aamulla kuudeksi töihin ja kotona on jo yhdentoista aikaan. Siinä sitten joutuu odottelemaan pitkälle iltapäivään ennen kuin kaverit pääsevät töistä. Onneksi tuon odottamisen voi käyttää muiden harrastusten parissa, jotka eivät ole niin sidottuja tiettyyn kellon aikaan.

Näytä lisää

Voi sulla rento kuski joku yksittäinen päivä tollanen ollakkin , mutta entäs ne loput päivät ? Kellonympäri ja kotiin tai minne sitten suuntaatkin ,mutta nukkumaan ja eikä sitäkään kovin pitkään kun taas kello soi taas lähti rento kuski 12 tuntiselle. Ehkäpä harrastus tuokin.

ILMIANNA

JAA

rento kuski

9.6.2013 10:04

Ala Vaihdettu kirjoitti:

Voi sulla rento kuski joku yksittäinen päivä tollanen ollakkin , mutta entäs ne loput päivät ? Kellonympäri ja kotiin tai minne sitten suuntaatkin ,mutta nukkumaan ja eikä sitäkään kovin pitkään kun taas kello soi taas lähti rento kuski 12 tuntiselle. Ehkäpä harrastus tuokin.

Näytä lisää

Mikäli kaksiviikkojaksossa on yksi mainitsemani viiden tunnin mittainen työpäivä loput yhdeksän ovat keskimäärin 8,33 tuntia.

ILMIANNA

JAA

kohta kelaan vek

13.6.2013 20:08

Kun nuori mies tulee alalle ja ajaa 20 vuotta, on peli käytännössä jo menetetty. On mahdoton vaihtaa alaa mihinkään muuhun kuin rattihommiin.

Luultavasti terveys alkaa reistaamaan. Tulee sokeritauti, verenkierto jaloissa heikkenee pitkän istumisen ja liikkumattomuuden vuoksi paisuvat suonikohjut ja peräpukamat, unihäiriöt vaivaavat koska palautumisaikaa ei ole kuin 9 tuntia. Tuo 9 tuntia saataa olla viikossa 3 kertaa maximissaan. Revi siitä pirteää terveyttä!

Moni muukin vaara vaanii; stressi, mahahaava, sisäelinten laskeutuminen, rakkovaivat, eturauhanen, ummetus, selkä, olkapäät, niska....ja kaikki tämä pitkistä 5,5 tunnin istumisista....

Perhe-elämä ja sosiaaliset suhteet tosiaan kärsivät koska et oikein koskaan ole paikalla. Harrastuksiin ja kuntoiluun on aikaa vain vapaapäivisin. Muulloin ei ehdi tai palautumisaikaa ei ole.

Tulevaisuudessa kun eläkeputki ja osa-aikaeläke poistuu, eläkeikä nousee niin muuta vaihtoehtoa ei ole kuin sair

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Valkeakosken murhaaja

        Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
        Maailman menoa
        183
        11017
      2. Valkeakosken sekopää murhaaja.

        Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
        Valkeakoski
        143
        2078
      3. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

        Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
        Sinkut
        242
        1387
      4. Sille yhelle vaa

        Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
        Ikävä
        61
        1010
      5. Kiitos kun annoit värejä elämääni

        Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
        Ikävä
        53
        910
      6. Hiljaista on

        Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
        Ikävä
        60
        848
      7. Nainen, se kun olit joskus niin vakavana

        ja naama peruslukemilla, toisinaan silloinkin kun kuuntelit juttujani. Se ilme on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Mitäh
        Ikävä
        42
        747
      8. Onhan sulla

        Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
        Ikävä
        52
        699
      9. Olen ylpeä sinusta

        nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
        Tunteet
        25
        685
      10. Kysymys iltaan

        Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
        Ikävä
        42
        679
      Aihe