AIKUISIA JÄNNITTÄJIÄ

valoaelämään

Hei!
Onko vielä keski-ikäisiä aikuisia jännittäjiä? Useimmat tätä asiaa täällä pähkäilevät ovat nuoria tai nuoria aikuisia. Itselläni on ikää jo ja aina vain tuo kahvikuppineuroosi vaivaa. Olisi mukava löytää muita reilusti viisikymppisiä jännittäjiä jakamaan selviytymiskeinoja ja kokemuksia. Asian jakaminen ja henkinen tuki on edelleen tärkeää, vaikka asian kanssa olen jo monet koukerot kiertänyt. Eivät lääkkeet, ei terapia eikä positiivinen elämänuskokaan ole auttaneet. Toki perheen perustin ja lapsetkin jo aikuisia, mutta kun nyt elelen yksikseni kaipaisin kaltaistani seuraa jakamaan asioita. Olen nainen Etelä-Suomesta

5

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tärinätäti

      No täältä löytyy yksi.En ole hakenut minkäänlaista hoitoa tähän vaikka aihetta olisi.Usein puhutaan siitä,että kädet tärisee jännittäessä,mutta minulla se on pää.Ihan kammottavaa.

      • helppo.ratkaisu

        Kannattaa soittaa lääkärille ja pyytää esim beetasalpaajia jos koet tärinän häiritseväksi, vaivasta ei tarvitse kärsiä.


    • yhäjännittävä

      Olen samaa ikäluokkaa ja jonkinmoinen jännitys vaivaa yhä. Kahvikuppitärinää ei ole ollut, mutta tiettyjen ja uusien ihmisten kohtaaminen on muutoin hankalaa.

      Olen päässyt pitkälle lähtötilanteesta, jolloin olin, nykymittapuun mukaan, invalidi sos-fobian vuoksi. Mykistymistä, änkytystä, punoitusta ja hikoilua, päässä ajatusten sijasta pelkkää kohinaa ja halu paeta lähimpään vessaan. Tuolloin näitä vaivoja ei tietenkään tunnettu. Kouluun ja työhön oli pakko mennä, vaikka en pystynytkään toimimaan toivotulla tavalla. Muut sosiaaliset kuviot jäivät nollaan ja ovat lähellä sitä vieläkin.

      Nuorena minulle sanottiin joka käänteessä, että "olet vain ujo" ja että se hoituisi ajan myötä. Edelleen varaudun asioihin ja teen ylimääräisiä järjestelyjä välttääkseni hankaliksi tietämiäni tilanteita. Olen hyvin urautunut tapoihini, vaikka haluaisin vielä kokea jotain uutta. Kaiketi olen näin sopeutunut krooniseen vaivaan. Tietenkin harmittaa, että niin paljon on jäänyt tekemättä ja kokematta. Vastaavasti on tullut turhaa sontaa naamaan arkuuden vuoksi. Parikymmentä vuotta sitten rohkaistuin pyytämään lääkäriltä apua, mutta hän totesi mitään kyselemättä, ettei sellaista ongelmaa ole.

      • alkuperäinenkirjoittaja

        Moi yhäjännittävä. Saisiko sinun s-postiosoitteesi?
        T. Alkuperäinen kirjoittaja


    • ratkasija_

      Ei muuta kuin ota pikimmiten yhteys lääkäriisi, hän antaa sinulle tarvitsemasi lääkkeet mikäli hän osaa toimia kuten hänen kuuluu. Beetasalpaajat on hyviä, ja rauhoittavat mikäli tarvitaan vahvempaa hermoston turrutusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7621
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4556
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3201
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2166
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1699
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1677
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      354
      1473
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      14
      1429
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1119
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1070
    Aihe