Ei tahtoisi jaksaa elää.

ehkähuomennahelpottaa

Todella, näin on, väsynyt ja kaikki mahdolliset psyykkiset vaivat minulla. En ole teinityttö enää vaan äiti monelle lapselleni. Minusta ei välttämättä muut huomaa pahaa oloani, sillä osaan olla ns normaali tarvittaessa. Yksin , niinkuin nytkin, itken. Itken monia asioita, enkä syytä muita olostani. Tälläinen elämäni on olut aina ja tulee päättymäänkin näin. Lapset on ainoa iloni ollut ja on edelleenkin ja rukoilenkin ettei heille tule ikinä psyykkisiä ongelmia. Jos tulisi, syyttäisin siitä itseäni, sillä minun traumani ovat peräisin lapsuudestani. En todellakaan sormella syytä vanhempiani, parhaansa hekin tekivät, mutta kuhan totesin, mitä lääkärir ovat sanoneet. En koe, että mistään terapiasta on enään mitän hyötyä, saisi käydä ihmiselämän, että tulisi kaiki puitua läpi. En jaksa sellaist, eikä se ole mahdollistakaan. Olen joskus yrittänyt itsemurhaa, se ei onnistunut. Minut löydettiin tajuttomana ja toimitettiin sairaalaan. Ehkä oli silloin tarkoitettu, että elän vielä,sainhan lapseni, rakkaani tuon jälkeen.Nyt on ollut heikkoja hetkiä ja lähellä on ollut etten toista tekoani. En vaan voi jättää tänne lapsiani, tiedän, että he eivät kestäisi itsekästä tekoani. Enkä halua satuttaa heitä, en ikinä. En vain tiedä miten jaksaa tätä olotilaa, kunpa sen saisi napilla painamalla pois. Ei aina ole näin huono olo,mutta tässä on paljon tapahtunut,läheisen kuolema ym,jotka pahentavat oloa. Lapset eivät ole enää pieniä, eivätkä tarvitse minua siinä melessä jatkuvasti. Toinenkin kolkuttelee jo aikuisuuden ovia. Toinen on jo aikuinen. En kerjää sääliä tällä kirjoituksellani, tämä vaan auttaa, kn laittaa ajatukset paperille. Ehkä, ehkä huomenna on uusi päivä, parempi päivä.Niin toivon, niin minulle kuin sinullekin, joka kärsit myös väsymyksestä ja pahasta olosta.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei ehkähuomennahelpottaa

      Hyvä, että olet jaksanut sinnitellä hengissä. Kerrot elämässäsi olleen paljon ylivoimaista taakkaa ja olet ollut ajoittain niin väsynyt, että kuolema on tuntunut ainoalta ratkaisulta paeta vaikeuksia. Koet, ettei terapiasta ole riittävästi apua myöskään. Toisaalta jaksat antaa elämälle mahdollisuuksia ajattelemalla, että huomenna saattaa olla paremmin. Arvostat myös lapsiasi ilmi selvästi etkä tahdo kaataa taakkaasi heidän päälleen.

      Jos huomenna olisi hieman paremmin, mistä merkeistä sen huomaisit? Mikä olisi toisin kuin pahana päivänä? Missä määrin voit vaikuttaa näihin asioihin itse? Mihin asioihin voit vaikuttaa osittain tai vähän? Mikä taas on sellasita, johon et voi vaikuttaa vaan se täytyy vain hyväksyä?

      Jos koet, ettei terapia auta, oletko kokeillut muun laisia ilmaisun muotoja? Esim. taideterapia saattaa auttaa toisia paremmin kuin perinteinen puhuminen. Moni on myös hyötynyt ns elämänkaarikirjoittamisesta.

      Jotkut ihmiset ovat selättäneet masennustaan ryhtymällä vapaaehtoistyöhön. Lapset eivät enää tarvitse sinua kuten ruuhkavuosinanne. Voisiko sinulla olla nyt voimia kysyä itseltäsi, minkä eteen voisit toimia vapautuneella ajalla? Onko sydäntäsi lähellä luonnonsuojelu, kadonneiden etsiminen, asuinympäristösi tapahtumat ja kulttuuri vai mikä? Monin eri aloin tarvitaan lisäkäsiä ja toteuttajia. Silloin, kun se aidosti kiinnostaa itseä, siitä tuleekin omaa elämää rikastuttava ja elämänlaatua kohottava tekijä. Myös seurakunnilta voi kysyä paitsi kuuntelevaa korvaa omalle tarinalleen, myös mahdollisuuksia osallistua hyvän tekemiseen.

      Voimia ja hyvyyttä elämääsi toivottaa diakoni Merja

    • ehkähuomennahelpottaa

      Tänään, tänään oli hyvä päivä. Ei voisi nyt tuntua paremmalta.Yksi iso taakka, vuosia kestänyt, häipyi, kiitos siitä. En nyt murehdi mitään,nautin, nautin tästä hyvästä olosta ja puhtaasta kodista, sillä jaksoin tänään todella paljon touhuta. Nyt hiipii takaraivoon..voisiko näin jatkua, hyvä mieli ja olo. Ehkä, toivon ainakin niin ja tänään ei murehdita. Kiitos Merja kirjoituksesta. Olen miettinyt välillä muiden auttamista, henkilöiden, jotka tarvitsevat apua ja ehkä jonain päivänä toteutankin asian.

    • ehkähuomennahelpottaa

      Taas ilta koittaa ja pääsee kohtapuoliin levolle. Ei ollut hurraamista tässä päivässä itseni osalta. Miten ihmeessä aikuinen voi olla näin hölmö ja lapsellinen, mitä minä olen tänään ollut. Käytökseni ei ole ollut tänään positiivista, hävettää näin jälkikäteen. Oli vaan huono päivä, huono olo ja se purkaantui noin. Toisaalta, itselleni vaan kaivan kuoppaa ja kannan seuraukset itse. Jos nyt jotain seurauksia tulee. Oli jotain iloakin, ja ne liittyy rakkainpiini, kiitos heistä ja heidänolemassa olostaan. Ilman heitä,en olisi täällä , en päivääkään.

      • Hei, ehkähuomennahelpottaa

        Meillä on elämässä kaikenlaisia päiviä; iloisia ja valoisia sekä murheellisia ja kummallisia. Sinulla on ollut päivä, jonka jälkeen hävettää. Et kerro tarkemmin mistä on kyse eikä se ole tarpeenkaan. Muista kuitenkin, että meistä jokainen joutuu tilanteisiin ja toimii toisinaan hölmösti, niin että kaduttaa jälkeenpäin. Se on elämää. Huonot hetket ja päivät kuuluvat tähän ihmisenä elämiseen yhtälailla kuin hyvät. Jokatapauksessa, vaikka päiväsi oli tänään "ei niin paras", siinä oli sinulla ilojakin, se on mukavaa. Se mitä tänään oli, on jo historiaa. Älä jää murehtimaan ja kantamaan sitä taakkana huomenna. Huomenna on uusi päivä kaikkine mahdollisuuksineen.

        Iloa sinulle,
        Pirkko-pappi


    • ehkähuomennahelpottaa

      Pitkästä aikaa tulin tälle foorumille. Masennus, paha olo ajoi tänne, ei mikään huono juttu, mutta muistin, etä aikanaan purin tänne mieltäni. Paha olo, masentunut ja alakuloinen. Ollut jo jnkinaikaa. Pitäisi saada jutella jonkun kanssa kaikesta, ihan kaikesta, mikä mieltäni painaa. On vaan asioita, joita ei voi, ei kehtaa kertoa, kenellekään. Tunnen itseni täysin turhaksi,epäonnistujaksi.Miksi minun piti syntyä tälläiseksi?? En tiedä, en tosiaankaan tiedä. Mietin liikaa, liikaa kaikkea mahdollista.Pelkään myös kaikkea mahdollista. Jos voisin, muuttaisin itseni kovemmaksi, olsi varmaan helpompaa, en tiedä. Ei liian herkkäkään ole hyvästä, koko maailman murheet painaa liikaa, ja omatkin. Pelkään, pelkään huomista, tätä tulevaa yötä ja sitä, mitä ne tuo tullessaan.

    • ehkähuomennahelpottaa

      Taas täällä..olo vähän parempi tänään,pientä flunssaa lukuunottamatta. Joulu, tuo juhlista jaloin..tulee taas, halusi tai ei. Pidän joulusta, hiljaisuudesta ja kaikkea mitä siihen kuuluu. Mutta, silloin tuntee itsensä myös yksinäiseksi, vaikka ei ihan yksin olisikaan. Tulee mieleen ne poisnukkuneet, kenen kanssa juhlaa on viettänyt. Ikävä iskee, itkukin tulee, mutta lämpimät ajatukseni heille lähetän, sinne, missä ovatkaan, rakkailleni.

      • eihulluille

        yhäriruikuille ja Raision lastensuojelulle, narsisteille vieraannuttaja-viranomaisille ja äideille lapsia!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe