Jäähdyttäjän flekti

Käy kuumana

Oku käy kuumana ja flekti ei lähde käyntiin.
Vaihdoin givarin mutta testasin vanhan kanssa jossa ei ollut vikaa vaan toimi 92 asteesta ylöspäin.
Toimiiko givari virran katkaisijana vai yhdistääkö se vain maan.
Piäisikö giivarille menevistä naarasnavoista toisessa olla virta?
Kiitoksia tiedoista

10

5812

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • occu män

      Itellä sama onkelma, saatan olla tyhmä kun en tiedä mikä givari on, mutta vaihdoin termarin kun luulin että vika olis siinä. Toiminta jatkuu samana ja luulisin että vesipumppu on sökö(???) Eli liekö flektin antura syylärissä kun se on kylmänä, vaikka lämmöt nousee??? Vai onko sähköt vedetty samaa kautta sekä flektille ja pumpulle ja onko pumppn ylipäätään sähköinen vai mekaaninen?????? Jos joku viisas vastaisi niin olisin eri kiitollinen!!!!

      • Tyhmä 2

        On vain tyhmiä VASTAAJIA
        Jokainen osaa oman osa-alueensa vain toista paremmin ja niin sinäkin ehkä osaat jonkin asian meitä paremmin

        Vesipumppu on mekaaninen
        Flektin givari on syylärin alareunassa jossa on liittimellä kaksi johtoa.


      • Occu män
        Tyhmä 2 kirjoitti:

        On vain tyhmiä VASTAAJIA
        Jokainen osaa oman osa-alueensa vain toista paremmin ja niin sinäkin ehkä osaat jonkin asian meitä paremmin

        Vesipumppu on mekaaninen
        Flektin givari on syylärin alareunassa jossa on liittimellä kaksi johtoa.

        Lämmöt nousee koko ajan kunnes laittaa webaston päälle, eli sen vesipumppu saa veden kiertämään ja pitää lämmöt aisoissa.

        Muilla ollut samaa???

        voiko mekaaninenpumppu vaan lakata toimimasta vai olisiko tukos jossain päin konetta???

        Ja se termarihan on jo vaihdettu.

        Kiitos jo etukäteen jos joku osais uattaa!!!


    • Tarkastanut onko sulakkeet palanu?

    • JOJ

      Yleensä ei noihin antureihin tuoda plussaa, vaan ne joko kytkee maan suoraan mitattavaan kohteen kautta (jos yksi piuha) tai katkaisijan tavoin
      yhdistää maan (jos kaksi piuhaa, yleensä saman värisiä).

      Plussaa syötetään ainoastaan sähköllä toimiviin laitteisiin suoraan. Tämä on ymmärrettävää jo oikosulkuvaaran vuoksi.

      Voisikohan flektin testata seuraavasti. Mittaa, että moottorille tulee plussaa ja jos tulee, oikosulje anturi ja älä jätä sormia rupelin väliin. En kyllä usko, että flektin moottori on sökö. Tietenkin sulakevika olisi helpoin korjata.

      En siis tunne Ocun kytkentöjä, vaikka itsellänikin on ko. auto. Arvailuja vaan ...

      • RATKAISTU

        Löyty vika ja on korjattu.

        Se oli seuraava:

        Termostaatti on "muovinen" ja siitä tuleva tappi oli pukannut vastakappaleesta takaosan pois ja näin se ei pystynyt aukaisemaan vesikiertoa.

        Ei mitenkään tavallisen näköinen termostaatti ja suosittelen että kun ostatte uuden niin samalla ostatte tiivisteen ja termostaatti pesän.
        Säästytte turhilta juoksuilta varaosissa.
        Helppo vaihtaa.

        2 harvakierteistä ruuvia ja yks lemmari.
        Homma hoituu 15 minuutissa ja rahaa kuluu n.35€

        Kiitos avustajille


      • Occu män
        RATKAISTU kirjoitti:

        Löyty vika ja on korjattu.

        Se oli seuraava:

        Termostaatti on "muovinen" ja siitä tuleva tappi oli pukannut vastakappaleesta takaosan pois ja näin se ei pystynyt aukaisemaan vesikiertoa.

        Ei mitenkään tavallisen näköinen termostaatti ja suosittelen että kun ostatte uuden niin samalla ostatte tiivisteen ja termostaatti pesän.
        Säästytte turhilta juoksuilta varaosissa.
        Helppo vaihtaa.

        2 harvakierteistä ruuvia ja yks lemmari.
        Homma hoituu 15 minuutissa ja rahaa kuluu n.35€

        Kiitos avustajille

        Itsellä oli se vesipumppu rikki, kustannuksia tuli 150e asennettuna.


      • Vaihto
        Occu män kirjoitti:

        Itsellä oli se vesipumppu rikki, kustannuksia tuli 150e asennettuna.

        Nokkahihna, vesipumppu ja työ maksoi minulle 100€.
        Vesipumppu oli 38€
        nokkahihna 20€
        loput tuli työstä


      • halvalla menee
        Vaihto kirjoitti:

        Nokkahihna, vesipumppu ja työ maksoi minulle 100€.
        Vesipumppu oli 38€
        nokkahihna 20€
        loput tuli työstä

        Ei tuossa oikein virallisille tuntipalkoille pääse. Kiristin olisi muuten pitänyt vaihtaa myös jos oli kilometrin täynnä, pelkästään se maksaa muistaakseni melkein tuon vesipumpun hinnan.

        Maahantuojan korjaamolla 90tkm huolto maksaa helposti yli 600 euroa, eikä siihen hintaan vaihdeta vesipumppua. Hihnan vaihto ei ole muutoin kummallinen toimenpide, mutta moottorin kiinnikkeet täytyy irroittaa toisesta päästä ja moottori ripustaa tuen varaan. Vesipumppua ei bensamalleissa tarvitse tavallisesti vaihtaa, sen sijaan stefoja vaihdettiin ainakin mulla.


      • Tarkistin laskun
        halvalla menee kirjoitti:

        Ei tuossa oikein virallisille tuntipalkoille pääse. Kiristin olisi muuten pitänyt vaihtaa myös jos oli kilometrin täynnä, pelkästään se maksaa muistaakseni melkein tuon vesipumpun hinnan.

        Maahantuojan korjaamolla 90tkm huolto maksaa helposti yli 600 euroa, eikä siihen hintaan vaihdeta vesipumppua. Hihnan vaihto ei ole muutoin kummallinen toimenpide, mutta moottorin kiinnikkeet täytyy irroittaa toisesta päästä ja moottori ripustaa tuen varaan. Vesipumppua ei bensamalleissa tarvitse tavallisesti vaihtaa, sen sijaan stefoja vaihdettiin ainakin mulla.

        Pyöristin hinnat ja siitä tuli oikeastaan 98€ kaikkineen.
        Tuntuu halvalta mutta ei kysymyksessä ole merkkikorjaamo. En jätä koskaan sinne kun eivät tee työtä kunnolla vaan maksaa rutosti tekemättömistä töistä.

        Annan esimerkin: Pojan volvo olisi maksanut Volvon verstaalla stefojen vaihto moottorin ja vaihdelaatikon väliin noin 1000€
        Minun "skoda" verstaalla se suoritettiin 380€ ja lisäksi siihen tuli öljyn vaihto sekä filtteri.

        Ne jotka kannattavat merkkikorjaamoita niin olkaa hyvä.

        Ainoa joka on merkkikorjaamoilla hyvempi on HUOLTOLAMPUN SAMMUTTAMINEN JA KAUHEET HINNAT


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe