Volvo V60 D4 ajettu noin 23 tkm. Alle vuoden vanha. Käynyt kuusikertaa nelipyörä- suuntauksessa, joka kerta taka-akselin säädöt pielessä (ei säätöarvojen sisällä). Etupäässä ei koskaan ollut säädettävää. Todella levoton ajettava(suuntavakavuus olematon) varsinkin moottoritienopeuksissa ja lastin kanssa. Levoton ajettavuus johtuu ilmeisesti taka-akselista, joka ei pysy säätöarvojen sisällä. Ensiviikolla taas tutkittavaksi, toivottavasti löytyy ratkaisu. Säätämällä ja koeajamalla auto ei tule kuntoon. Volvo huollon ja maahantuojan suhtautuminen ihmetyttää, koska kyseessä melkein uusi auto, jossa tietenkin takuu. Onko muissa Volvoissa vastaavaa?
Volvo V60 ajettavuus kateissa.
14
4572
Vastaukset
- D5AWD
Ajellut D5:llä 116 tkm vajaaseen kahteen vuoteen eikä ole kyllä vastaavaa ollu. Säädätin kyllä kulmat Euromasterilla aika alussa kohdilleen ja hyvin on menny ja renkaat kuluu tasaisesti, liekö johtuu nelivedosta. Suosittelen käyttämään rengasliikkeessä säädättämässä, oman kokemuksen osaavat homman jopa paremmin, ainakin edellisen autoni audin kanssa huomasin tämän.
Tsekkaa myös, että renkaiden kantavuus on riittävä. - 2.4STW
Jos joka kerta on takapään arvot pielessä, siellä on mekaanista vikaa. Mikähän arvo siellä takana ei pysy, vai aurauskulma?
itsellä oli muinoin 1-kopan Avessa vastaava ongelma. Etupään Camber toisella puolen ei pysynyt halutussa arvossa. Se korjattii pistämällä pieni täppä migillä. Camber ei ole terhty säädettäväksi mutta sitä pystyi pikuisen virittämään joustinjalan ja navan liitoksesta. Napa vain tuppasi aina nitkahtamaan samaan paikkaa mihin se oli alunperin laitettu. hitsitäppä hoiti asian.
Sinun autossasi voi olla myös väljä pusla vaikka uusi onkin tai väljyyttä jossain muualla.
Ehdottomasti sinun pitää vaatia että tutkivat ensisijaisesti sen, miksi säädöt ei pysy.- Taka-akseli
Ohjaustehostin vika lopulta löytyi, jätti tehostimen niin sanotusti parkeeraus asentoon ja siitä seurasi täydellinen suuntavakauden puuttuminen (softa vika, ei vikakoodia). Tehostin uusittu kokonaan ja on nyt kunnossa. Taka-akselin aurauskulma ei pysynyt säätöarvojen sisällä, mistä seuraa myös kulkukulman muutos. Kun toinen pyörä 01 minuuttia ja toinen 18 min. aurausta, myös kulkukulma pielessä. Lisäksi camber kulmat miinukslla säätöarvon rajalla (toinen pyörä).Vaihdettu taka-akselin etutukivarren puslat. Tällä hetkellä ok. Mutta katsotaan kestääkö ajettavuus kohdillaan.
- EienääVOLOVOO
Vai ett' sama vika kun aikoinaan oli 80 malis piti uusia kaikki keulaan sit alkoi kulkee suoraan valmistajan vika mitä halpaa rottiki kumia lie puslat
- onnetontatekoa
En ostais raktorii!
- vollestavolsuun
Osta uusi Passat, etenee kuin juna. Täysin eleetön vielä 240 nopeudessa. Sakemanni ainoastaan osaa tehdä alustan.
- Huijausautomerkit
Juu ja saat sitten omistaa korjaamon ja pitkä hermot kun omistat passatin tai muun huijausmerkin auton. Onko takaisinkutsu jo tullut? Jälleenmyyntiarvohan on jo romahtanut.
- mahdollisesti
Malmön pommivikaisia...
- maailman_esikuva
Osta Mersu, uusi C-malli, kulkee suoraan maantiellä. Aivan huippu ajaa. Oli aiemmin 2012 V60 D5 A ja nyt 2015 C 220 CDI A, ja sanon että eroa on kuin yöllä ja päivällä Mersun eduksi. Siis jo pelkkä oven kiinni laitto, ääni ja tuntuma kuin kassakaappi. Moottori paljon kihakampi vaikka paperilla 45 hv vähemmän. Kulutus 2 litraa pienempi. Ajettavuus mahtava, ja takavetoisena ohjaus ei vetele kuten Volvossa. Ei natise kuten V60 teki jo uutena.
Vaihda siis merkkiä ja pääset ongelmista!- 24234
Mitähän se etuvetoisen ohjauksen vetely tarkoittaa?
itellä ollut useit aetuvetoisia ennen nykyistä parin vuoden ikäistä 3-sarjalaista. Tässä nykyisessä ohjaus tempolee urien ym. mukana. Onko se sitten sitä ohjuastuntumaa? Minusta se on vetelyä.
- 1900
mannemersu on peestä
- Taka-akseli
Volvo V60 ajettavuus oli kateissa n. 1,5 vuotta. Sinä aikana ajettiin 61tkm, eikä ajettavuus ollut kunnossa. Nelipyöräsuuntaus tehty 10 kertaa(takuuseen) merkkihuollossa, joka kerta taka-akselin arvot ei säätöarvojen sisällä. Volvo liikkeessä vain vedottiin joustaviin kumipusliin ym.(eihän vika säätämällä kuntoon tule). Kerroin että moottoritienopeuksissa ei pysy liikenteen mukana huonon ajetavuuden vuoksi, johon tek. palvelun johtajan vastaus oli ettei täällä ole moottoriteitä. Autolla kun ajeltiin muuallakin kuin Itä-Suomessa.(ylimielistä toimintaa). Hänen mielestään on erikseen säätö-arvot ja sitten ohjearvot(mitkä paljon väljemmät). Kun se on ohjearvojen sisällä ei voida tehdä mitään. Esim taka-akselin camber vas.-1*30 ja oik -2'01 olisi pitänyt olla -2'02 että olisi voitu tehdä jotain?Auton ensimäinen nelip. suuntaus siinä molemmat camber arvot tasan 1*30, sen jälkeen oik. takapyörän arvo muutui 2'01. (arvot astetta ja minuuttia) Myös auraus muuttui joka kerta ja samalla tietenkin kulkukulma. Bilia ilmoitti että tuokaa auto heille niin ruvetaan töihin, mutta on pikkasen pitkä matka takuuhuoltoon n.560 km. Käytin kerran bilialla ja ohjaustehostin vaihdettiin. Taka-akseli ei todella pysynyt niissä arvoissa jossa ajettavuus olisi ollut edes kohtuullinen, ja vain taka-akselissa muutokset. Taka-akselin maksimi säätöarvo camber -1'44. Olisi voinut edes sattumalta edes kerran 10 säätökerrasta olla kohillaan mutta ei. En koskaan vaatinut nelipyöräsuuntausta mutta merkkihuollossa se oli ainut mitä pystyivät tekemään. Syy miksi taka-akselin kulmat eivät pysyneet oikeissa arvoissa jäi selvittämättä. Auto on vaihtunut ja merkki myös.
- Anonyymi
Tuo V60:sen takapään camperkulman perseellään oleminen on tyyppivika.Sieltä on tukivarren kiinnitys revennyt,eikä minkään puslan vaihtaminen siihen auta.Kertoivat marmorilla työn osineen maksavan n.600€,sisältäen kulmien säädön.ko.auto on vm.2015 ja ajettu 115000km
on uudesta asti syönyt vasenta takarengasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo V60:sen takapään camperkulman perseellään oleminen on tyyppivika.Sieltä on tukivarren kiinnitys revennyt,eikä minkään puslan vaihtaminen siihen auta.Kertoivat marmorilla työn osineen maksavan n.600€,sisältäen kulmien säädön.ko.auto on vm.2015 ja ajettu 115000km
on uudesta asti syönyt vasenta takarengasta.Toinen vaihtoehto marmorille on tietystivalita yksityinen autohuolto tälläisissä korjauksissa ja kaikki vaihtavat alkuperäisiä osia joita nettikaupoista voi hommata marmoria edullisemmin. Muutama satanen voi olla iso säästö
Myös nelipyöräsuuntaus tehdään rauhassa ja pyytävät omistajan ajamaan lenkin ja kertomaan miten toimi. Valmistajan antama haarukka on liian iso että ajettavuus olisi moitteeton kaikissa säädöissä, siksi asentajan on hyvä itse ymmärtää miten säätö vaikuttaa auton ajettavuuteen.
Koeajo on melkein pakollinen jos haluaa kerralla kulmat tip top kohdalleen. Uusien autojen pyöränkulmat on yleensä metsässä jokaisessa merkissä ja tarkasti säädettynä ja koeajolla varmistettyna ajettavuus vielä parempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279