Tupakoitsijan itsekkyys

tupakatpoispiiputpiiloon

Tuossa taas kansanradiossa yksi tupakoitsija esitteli täydellistä itsekkyyttään siinä mielessä ettei hän mitenkään huomioinut sitä toisiin kohdistuvaa välitöntä terveysvaaraa minkä tupakointi aiheuttaa.

12

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ew333222223eew

miljoonat autoilijat terrorisoi kaikkia kaiken aikaa. miksi ketään ei tälläinen kiinnosta. varmaan tulee paskaa enempi autosta kuin tupakasta.

• cvxbb

Kummasti se tupakan paskainen haju on paljon voimakkaampi. On se sellaista paskaa.

• wwww22222
        cvxbb kirjoitti:

Kummasti se tupakan paskainen haju on paljon voimakkaampi. On se sellaista paskaa.

johtuu vaan siitä että hengität autonpakokaasuja joka paikassa joten olet siihen tottunut.

• Anonyymi
        cvxbb kirjoitti:

Itsekkin entisenä tupakoitsijana kun lopetin sen yli 25 vuotta sitten, aloin jo 2-3 päivää sen jälkeen tuntemaan nenässni, että kuinka inhottavalle se haiseekaan. Silloin alkavat ex-tupruttelijan haju-ja makuaistit palautua.Myös tajuaa sen, että kuinka itsekäs sitä on ollutkaan kanssaihmisiä kohtaan kun ei ole tuprutellessaan piitannut heistä juuri mitään. Vaikka sen lopettaminen voi tuntua alussa ylivoimaiselta haasteelta, mutta se kyllä onnistuu kun vaan on tarpeeksi PÄÄTTÄVÄINEN sen asian suhteen. Martinique 56

• Anonyymi

Monessa kaupungissa ilma on niin saasteista että se puhdistuu kulkiessaan nykyauton moottorin läpi (puhdas polttotapahtuma ja katalysaattori).

• antaapalaavaan

itse olet itsekäs kun jaksat napista jostain tupakan tuoksusta. se ei vaaralista ole josvähän tuoksua nenuunsa saa.

• Fart

Tuun piereskelemään sun nenuun, sopiiko? Eihän se niin vaarallista ole.

• hyvän_tuoksuista

Tupakkaa ei ole mikään pakko verottaa niin korkeasti, että mahdollisimman halvoista ja huonoista tupakkalaaduista tulee suosittuja.
        Laadukas tupakka, esim. piipputupakka tai hienostunut sätkätupakka on miellyttävän tuoksuista.

• Anonyymi

Tupakoin itse mutta otan muut huomioon liikkuessani kaupungilla. Esim. pysäkeillä jos poltan niin menen pidemmälle ettei häiritse muita. Isoissa väkijoukoissa en polta ollenkaan. On kohteliasta ottaa muut huomioon. Olen huomannut että enemmän tupakoinnista valittavat ihmiset jotka ovat itsekin aiemmin polttaneet mutta sitten lopettaneet. Ne jotka eivät ole ikinä sauhutelleet valittavat vähemmän. Mistä lie johtunee?

• Anonyymi

Eikä ainoastaan sen vastenmielinen haju, vaan ek se, että kuinka vaarallista se on terveydelle ja passiiviset polttajat, eli suomeksi sanottuna tupakoimattomat altistuvat siinä vielä pahempaan vaaraan kun joutuvat näiden "savuterroristien" itsekkyyden uhreiksi. On tosi hyvä asia se, että nykyisin on ravintoloissa ym julkisissa paikoissa tupakointikiellot olemassa. Martinique 56

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä ainoastaan sen vastenmielinen haju, vaan ek se, että kuinka vaarallista se on terveydelle ja passiiviset polttajat, eli suomeksi sanottuna tupakoimattomat altistuvat siinä vielä pahempaan vaaraan kun joutuvat näiden "savuterroristien" itsekkyyden uhreiksi. On tosi hyvä asia se, että nykyisin on ravintoloissa ym julkisissa paikoissa tupakointikiellot olemassa. Martinique 56

itse en tupakoi. En ole koskaan yhtäkään tupakkaa polttanut. En edes käytä alkoholia. En koe kuitenkaan että ulkona tupakoivat isosti ketään muuta altistavat keuhkosairauksiin. Korkeintansa on esteettinen haitta tai hajuhaitta ulkotupakointi muille, Pahempi on liikenteen pakokaasut ja pihagrillit. Sisällä julkisissa tiloissa ei ole pitkään aikaan saanut savutella joten siitä ei edes muille haittaa ole. Tupakoinnista on vaikea päästä irti. Tupakka on erittäin addiktiivinen huume. En itse koe olevani savuterroristien uhri, Enempikin tunnen harmistusta tupakoijan puolesta kun tiedän tupakan tuhoavan tupakoijan terveyden ja talouden ja ihmissuhteet. En pidä tupakoitsijaa itsekkäänä vaan enempikin tyhmänä. En koe että tupakoijat ovat minkäänlainen uhka minulle. Paremminkin niin päin että tupakoija on pahassa paheen ansassa josta hänen tulisi päästä ulos.

• Anonyymi

haha Vertauksesi ontuu. että muka siksi tupakin löyhkä olisi sallittua, kun pakokaasu haisee. Enpä ole tökerömpää kuullut. Sitäpaitsi, on ne tupakkituotteen aika tehottomia. Tuossakin vasta 18 on onnistunut: https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006261100.html

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5582
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4167
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2896
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      151
      2159
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1886
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      123
      1689
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1367
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      71
      1148
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      72
      945
    Aihe