Herpes, maailmanloppuko?

ikuinen_sinkkuko

Oon 20-vuotias nuori nainen ja mulla on todennäköisesti herpes etsimieni tietojen perusteella:

- rakkula ilmestyy aina huulen vasemmalle yläpuolelle, oon huomannut sen ilmestyvän suuseksin ja suutelun jälkeen

- työharjoittelussa oon stressaantunut kiireaikoina ja rakkula ilmestyy samaan kohtaan muistuttamaan

- oon kokeillut apteekista saatavaa Zovirax- ja Sorefix-voidetta, ja tuo edellä mainittu on neljässä päivässä pienentänyt rakkulaani. Myös Sorefix näyttää pitävän kurissa sen, mutta Zoviraxin oon todennyt parhaaksi.

En oo lääkärissä käynyt asioimassa tämän takia, vaikka monesti sitä oonkin miettinyt, mutta kun tuo ei niin pahasti oireile ja ne apteekin voiteet ovat auttaneet, niin tarvitseeko sitä sitten käydä lääkärissä. Itse kun oon lukenut, ettei lievästi oireilevaan herpekseen tarvitse estolääkityksiä. Itsehän oon ihan 100 % varma, että tämä on herpes. Toisaalta olisi parasta asioidakin lievistä oireista huolimatta, jotta saisi selville, onko kyseessä ykkös- vai kakkostyypin herpes, sillä molemmathan voi tarttua ylä- tai alapäähän.

Mutta miten mä voin tämän kanssa elää? Rakkulan ilmestyessä huuleen tunnen itseni saastaiseksi, joka ei halua seksiä harrastaa ja tuntuukin siltä, että mut on tuomittu ikuiseen selibaattiin tämän takia. Arvostan rehellisyyttä, mutta tää on niin vaikeaa asia, koska pelkään miesten hylkäävän herpeksen saastuttaman naisen. Varmaan pitää sitten etsiä miestä, jolla on myös herpes riesana.

4

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan-tavallistaM

      Ei suinkaan maailmanloppu. Asiaan ei tule suhtautua millään lailla, kunhan pidättyy yhdynnästä, kun vitussa tuntuu oireilua. Käyttää silloin heti Zoviraksia. Jos vittu ilmoittaa pienellä kihelmöinnillä ennen tulevaa rakkulaa, pitää voidetta levittää heti, sillä silloin voi välttyä kokonaan rakkuloilta ja tilanne muutenkin menee ohi nopeammin.

      Kaikki ovat saaneet ykköstyypin tai kakkostyypin tartunnan tai molemmat. Siis ei pelkoa siitä, että tartuttaa, sillä kaikki ovat jo saaneet tartunnan, tosin ihan kaikkiin se ei jää itämään.

      Jos pelkäisi tartuttavansa, pitäisi totaalisesti kieltäytyä suutelemisesta, yhdynnästä ilman kumia, kuumminkinpuoleisesta suuseksistä, mies ei saisi hyväillä klittaa, ei vitunhuulia, ei työntää sormeansa emättimeen, se kun voisi sormen infektoitumisen mukana levitä edelleen.

      Samoin ei nainen saisi koskea vittuunsa tai miehen kyrpään. Seksin harjoittaminen olisi aivan idioottimaista ja silti olisi suuri vaara tartuttaa. Avaruuspuku olisi muuten paikallaan, mutta siinä ei taas voisi harrastaa seksiä.

      Ei suuteluakaan ennen kukaan tunne tarvetta kertoa, että huuleen tulee ajoittain herpes. Siis siitä vaan kevein mielin ilottelemaan. :)

    • Yleinen_tauti

      Et ole yksin, tämä on todella yleinen sukupuolitauti, tiesi siitä tai ei.

      Silloin kun itse sain diagnoosin sukuelinherpeksestä, olin ihan shokissa. Ajattelin HIV:in olevan helpommin kurissa, mutta sen lääkitseminen on tosi tarkkaa ja jos hoitaa sitä hoitaa epäsäännöllisesti, niin vastustuskyky voi huonontua. Se myös tappaakin, jos sitä ei hoida. Herpes on vain kiusallinen tauti. Ennemmin elän tämän kanssa kuin tarkkaa lääkitystä vaativan HIV:in.

    • KilgaxXx

      Olen 19v mies ja minua ei haittaisi se että sinulla on herpes. Ota yhteyttä ;) [email protected] tai kik KilgaxXx

    • Kkooil

      En ehkä lähtisi HIViin vertaamaan. Herpes on niin yleistä, että suuri todennäköisyys on, että myös kumppanillasi on se.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      754
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe