Herpes, maailmanloppuko?

ikuinen_sinkkuko

Oon 20-vuotias nuori nainen ja mulla on todennäköisesti herpes etsimieni tietojen perusteella:

- rakkula ilmestyy aina huulen vasemmalle yläpuolelle, oon huomannut sen ilmestyvän suuseksin ja suutelun jälkeen

- työharjoittelussa oon stressaantunut kiireaikoina ja rakkula ilmestyy samaan kohtaan muistuttamaan

- oon kokeillut apteekista saatavaa Zovirax- ja Sorefix-voidetta, ja tuo edellä mainittu on neljässä päivässä pienentänyt rakkulaani. Myös Sorefix näyttää pitävän kurissa sen, mutta Zoviraxin oon todennyt parhaaksi.

En oo lääkärissä käynyt asioimassa tämän takia, vaikka monesti sitä oonkin miettinyt, mutta kun tuo ei niin pahasti oireile ja ne apteekin voiteet ovat auttaneet, niin tarvitseeko sitä sitten käydä lääkärissä. Itse kun oon lukenut, ettei lievästi oireilevaan herpekseen tarvitse estolääkityksiä. Itsehän oon ihan 100 % varma, että tämä on herpes. Toisaalta olisi parasta asioidakin lievistä oireista huolimatta, jotta saisi selville, onko kyseessä ykkös- vai kakkostyypin herpes, sillä molemmathan voi tarttua ylä- tai alapäähän.

Mutta miten mä voin tämän kanssa elää? Rakkulan ilmestyessä huuleen tunnen itseni saastaiseksi, joka ei halua seksiä harrastaa ja tuntuukin siltä, että mut on tuomittu ikuiseen selibaattiin tämän takia. Arvostan rehellisyyttä, mutta tää on niin vaikeaa asia, koska pelkään miesten hylkäävän herpeksen saastuttaman naisen. Varmaan pitää sitten etsiä miestä, jolla on myös herpes riesana.

4

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan-tavallistaM

Ei suinkaan maailmanloppu. Asiaan ei tule suhtautua millään lailla, kunhan pidättyy yhdynnästä, kun vitussa tuntuu oireilua. Käyttää silloin heti Zoviraksia. Jos vittu ilmoittaa pienellä kihelmöinnillä ennen tulevaa rakkulaa, pitää voidetta levittää heti, sillä silloin voi välttyä kokonaan rakkuloilta ja tilanne muutenkin menee ohi nopeammin.

Kaikki ovat saaneet ykköstyypin tai kakkostyypin tartunnan tai molemmat. Siis ei pelkoa siitä, että tartuttaa, sillä kaikki ovat jo saaneet tartunnan, tosin ihan kaikkiin se ei jää itämään.

Jos pelkäisi tartuttavansa, pitäisi totaalisesti kieltäytyä suutelemisesta, yhdynnästä ilman kumia, kuumminkinpuoleisesta suuseksistä, mies ei saisi hyväillä klittaa, ei vitunhuulia, ei työntää sormeansa emättimeen, se kun voisi sormen infektoitumisen mukana levitä edelleen.

Samoin ei nainen saisi koskea vittuunsa tai miehen kyrpään. Seksin harjoittaminen olisi aivan idioottimaista ja silti olisi suuri vaara tartuttaa. Avaruuspuku olisi muuten paikallaan, mutta siinä ei taas voisi harrastaa seksiä.

Ei suuteluakaan ennen kukaan tunne tarvetta kertoa, että huuleen tulee ajoittain herpes. Siis siitä vaan kevein mielin ilottelemaan. :)

• Yleinen_tauti

Et ole yksin, tämä on todella yleinen sukupuolitauti, tiesi siitä tai ei.

Silloin kun itse sain diagnoosin sukuelinherpeksestä, olin ihan shokissa. Ajattelin HIV:in olevan helpommin kurissa, mutta sen lääkitseminen on tosi tarkkaa ja jos hoitaa sitä hoitaa epäsäännöllisesti, niin vastustuskyky voi huonontua. Se myös tappaakin, jos sitä ei hoida. Herpes on vain kiusallinen tauti. Ennemmin elän tämän kanssa kuin tarkkaa lääkitystä vaativan HIV:in.

• KilgaxXx

Olen 19v mies ja minua ei haittaisi se että sinulla on herpes. Ota yhteyttä ;) [email protected] tai kik KilgaxXx

• Kkooil

En ehkä lähtisi HIViin vertaamaan. Herpes on niin yleistä, että suuri todennäköisyys on, että myös kumppanillasi on se.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      67
      2277
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      230
      2182
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1488
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      22
      1292
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      21
      1242
    6. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1200
    7. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      121
      1175
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      969
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      959
    10. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      909
    Aihe